Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet je nu...??
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: Wat moet je nu...??
Ook niet als jij en je man er allebei een gebroken hand aan overhouden?
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee, want dat veranderd er niets aan, t hele gebeuren is al verschrikkelijk die gebroken hand maakt t eigenlijk niet nog erger want dan kan niet
-
Corneliana
- Zeer actief
thom schreef:Jullie kunnen er helemaal niks mee, maar wil het toch even van me afschrijven. Gisteren hadden we een geweldige namiddag en avond, en natuurlijk werd er ook uitvoerig over Yla gesproken. Vanmorgen werd ik wakker met een stevige hypo, later vertelde Ria me, dat ik in mijn slaap enorm had liggen huilen. We zijn er nog lang niet 'klaar' mee....
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ok, ja ik zie dat wel als nog extra erbij, qua bijten. Ik denk dat ik mijn hond wel zou laten inslapen, het vertrouwen zou toch compleet weg zijn.S@ndr@ schreef:nee, want dat veranderd er niets aan, t hele gebeuren is al verschrikkelijk die gebroken hand maakt t eigenlijk niet nog erger want dan kan niet
-
S@ndr@
- Zeer actief
kan nog heel lag duren, hopelijk kun je het een plekje geven met de tijd
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Yla was naar teven van haar formaat behoorlijk agressief, met een reu of welke hond groter of kleiner dan zij was kon ze het prima vinden. Ik ga het niet mooier maken, maar juist daarom hielden we haar aan de lijn.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Dat heeft helemaal, maar dan ook helemaal niks met haar verschrikkelijke einde te maken.thom schreef:Yla was naar teven van haar formaat behoorlijk agressief, met een reu of welke hond groter of kleiner dan zij was kon ze het prima vinden. Ik ga het niet mooier maken, maar juist daarom hielden we haar aan de lijn.
Zij heeft geen hond verscheurd!
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Wat zouden jullie doen als het niet jullie buren waren met hun hond Thom , maar vreemde mensen?
Zouden jullie dan wel aangifte doen ?
Ik lees jullie worsteling en twijfels over wat jullie wel of niet moeten doen rond aangifte. Mijn gevoel is steeds. doe het uit nagedachtenis van Yla, dan is haar dood niet voor niets geweest. De hond en zijn eigenaars zijn de fout in gegaan en moeten daar op gewezen worden vind ik, financieel, emotioneel en rechtsmatig. Hoe hard en vreselijk het ook voor hen zal zijn, jullie zijn slachtoffers van een vreselijk gebeuren en ik vind dat je daarin ook een stuk ter nagedachtenis aan het vreselijke wat YLa , als totaal onschuldige hond, is overkomen en dat is aangifte doen.
Maar dat is mijn mening, en vanuit de situatie waar het mij gelukkig niet is overkomen, dus ik kan alleen maar inleven hoe het voor jullie is, maar jullie beleving en verwerking is jullie proces en dat moeten jullie op jullie manier doen, die bij jullie past. Maar het idee dat je de hond weer gewoon tegen zou kunnen komen. zou voor mij ondraaglijk zijn.. Yla die er niet meer is en die hond er nog wel.. en daarmee kan er altijd de kans bestaan dat hij het nog een keer doet.
Maar het belangrijkste is dat jullie je eigen manier van rouwen en verwerking kiezen. Heel veel sterkte nogmaals.
Zouden jullie dan wel aangifte doen ?
Ik lees jullie worsteling en twijfels over wat jullie wel of niet moeten doen rond aangifte. Mijn gevoel is steeds. doe het uit nagedachtenis van Yla, dan is haar dood niet voor niets geweest. De hond en zijn eigenaars zijn de fout in gegaan en moeten daar op gewezen worden vind ik, financieel, emotioneel en rechtsmatig. Hoe hard en vreselijk het ook voor hen zal zijn, jullie zijn slachtoffers van een vreselijk gebeuren en ik vind dat je daarin ook een stuk ter nagedachtenis aan het vreselijke wat YLa , als totaal onschuldige hond, is overkomen en dat is aangifte doen.
Maar dat is mijn mening, en vanuit de situatie waar het mij gelukkig niet is overkomen, dus ik kan alleen maar inleven hoe het voor jullie is, maar jullie beleving en verwerking is jullie proces en dat moeten jullie op jullie manier doen, die bij jullie past. Maar het idee dat je de hond weer gewoon tegen zou kunnen komen. zou voor mij ondraaglijk zijn.. Yla die er niet meer is en die hond er nog wel.. en daarmee kan er altijd de kans bestaan dat hij het nog een keer doet.
Maar het belangrijkste is dat jullie je eigen manier van rouwen en verwerking kiezen. Heel veel sterkte nogmaals.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Thom het onderstaande is niet geschreven om jou of Ria te kwetsen op wat voor een manier dan ook, laat ik dat voorop stellen.
Wat ik mij dus de hele tijd al afvraag, is of de ernstige verwondingen bij Yla juist niet veroorzaakt zijn dmv het trekken aan de hond die haar vasthad door de baasjes. Zij hebben beiden een gebroken hand, dat gaat niet vanzelf en een baas is zelf nog gebeten. Moeilijk hoor, maar ik ben bang dat ik ook het vertrouwen in mijn hond kwijt zou zijn.
Wat ik mij dus de hele tijd al afvraag, is of de ernstige verwondingen bij Yla juist niet veroorzaakt zijn dmv het trekken aan de hond die haar vasthad door de baasjes. Zij hebben beiden een gebroken hand, dat gaat niet vanzelf en een baas is zelf nog gebeten. Moeilijk hoor, maar ik ben bang dat ik ook het vertrouwen in mijn hond kwijt zou zijn.
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik denk niet dat ik aangifte zou doen.
Het dossier is er toch al en ik zou er geen zin in hebben om alles weer op te rakelen. Persoonlijk zou ik nog wel eens met de agenten, die er bij waren, willen praten en het daar bij laten.
Sterkte nogmaals Thom en ook voor Ria
. Logisch dat jullie er nog lang niet klaar mee zijn, zo'n heftige gebeurtenis heeft een enorme impact.
Het dossier is er toch al en ik zou er geen zin in hebben om alles weer op te rakelen. Persoonlijk zou ik nog wel eens met de agenten, die er bij waren, willen praten en het daar bij laten.
Sterkte nogmaals Thom en ook voor Ria
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mocht 1 van mijn honden dit doen, gaat er zsm een spuit in. En flikt een andere hond dit bij mijn honden en ik weet waar dat beest woont, dan ging er iets de brievenbus in. Ongelooflijk dat er nog sprake is van naar huis komen, na zo'n gebeurtenis..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Succes en heel veel sterkte!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Thom even een tip voor het geval day
Maak een kopie van alle rekeningen en laat ze origineel en kopie tekenen voor ontvangst met datum erbij
Het zullen de eersten niet zijn die als n blad aan een boom omdraaien en ineens niet meet meewerken.
Zeggen dat ze de rekening niet hebben gehad enz
Dan heb jij iig nog n kopie met handtekening om het tegendeel te bewijzen
Heel veel sterkte
Maak een kopie van alle rekeningen en laat ze origineel en kopie tekenen voor ontvangst met datum erbij
Het zullen de eersten niet zijn die als n blad aan een boom omdraaien en ineens niet meet meewerken.
Zeggen dat ze de rekening niet hebben gehad enz
Dan heb jij iig nog n kopie met handtekening om het tegendeel te bewijzen
Heel veel sterkte
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Goede tip van Angela.
Ik had alleen begrepen dat jullie vandaag langs zouden gaan, en niet morgen?
Maar het wordt zondag dus. Alvast succes!
Ik had alleen begrepen dat jullie vandaag langs zouden gaan, en niet morgen?
Maar het wordt zondag dus. Alvast succes!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het is ongelooflijk moeilijk dit, juist voor een hondenliefhebber.
Je weet ook nooit hoe je echt zou reageren als je ervoor staat, want heel eerlijk zijn de eigenaren van de hond de schuldigen en
niet de hond zelf. Hij is zo gefokt of zo gestoord gemaakt, wat dan ook, maar de eigenaren hebben hem los laten lopen.
Was het trouwens wel een reu Thom of was het een teef? Van een reu vind ik het namelijk helemaal bizar naar een teef toe.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat de eigenaren ook veel verdriet hebben. Stel (stél) dat Kaya zoiets gedaan zou hebben
(zou ze niet doen hoor, want ook al is ze geen schatje, ze is absoluut geen killer) dan zou ik compleet kapot zijn, maar ook ontzettend
verdriet om haar hebben. Die hond is niet alleen maar 'slecht, gevaarlijk en agressief'; thuis zal hij waarschijnlijk ook op schoot zitten,
likjes geven en lief zijn.
Ik denk dat voor mij de grens bereikt zou zijn en ik zo'n hond wel in zou laten slapen en mezelf ontzettend voor mijn kop slaan dat ik
niet beter heb opgelet, want uiteindelijk ben ik verantwoordelijk voor de hond en de uiteindelijke schuldige en een andermans hond én
mijn eigen hond zijn de dupe van mijn onverantwoordelijke gedrag.
Maar een hond die een half uur vasthoudt en zoveel schade aanricht, is dusdanig gevaarlijk dat die niet in deze drukke maatschappij
te handhaven is. Dat is mijn mening tenminste en de onverantwoordelijke actie van los laten lopen is geweest, neem nu dan wel de
verantwoording en laat de hond inslapen. Dat is voor iedereen het beste en ik denk zelfs voor de hond ook.
Je weet ook nooit hoe je echt zou reageren als je ervoor staat, want heel eerlijk zijn de eigenaren van de hond de schuldigen en
niet de hond zelf. Hij is zo gefokt of zo gestoord gemaakt, wat dan ook, maar de eigenaren hebben hem los laten lopen.
Was het trouwens wel een reu Thom of was het een teef? Van een reu vind ik het namelijk helemaal bizar naar een teef toe.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat de eigenaren ook veel verdriet hebben. Stel (stél) dat Kaya zoiets gedaan zou hebben
(zou ze niet doen hoor, want ook al is ze geen schatje, ze is absoluut geen killer) dan zou ik compleet kapot zijn, maar ook ontzettend
verdriet om haar hebben. Die hond is niet alleen maar 'slecht, gevaarlijk en agressief'; thuis zal hij waarschijnlijk ook op schoot zitten,
likjes geven en lief zijn.
Ik denk dat voor mij de grens bereikt zou zijn en ik zo'n hond wel in zou laten slapen en mezelf ontzettend voor mijn kop slaan dat ik
niet beter heb opgelet, want uiteindelijk ben ik verantwoordelijk voor de hond en de uiteindelijke schuldige en een andermans hond én
mijn eigen hond zijn de dupe van mijn onverantwoordelijke gedrag.
Maar een hond die een half uur vasthoudt en zoveel schade aanricht, is dusdanig gevaarlijk dat die niet in deze drukke maatschappij
te handhaven is. Dat is mijn mening tenminste en de onverantwoordelijke actie van los laten lopen is geweest, neem nu dan wel de
verantwoording en laat de hond inslapen. Dat is voor iedereen het beste en ik denk zelfs voor de hond ook.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was een reu Caroline.
Bedankt voor de tip Angela.
Suzanne, dat was inderdaad de bedoeling, maar toen we daar voor de deur stonden bleken ze niet thuis, dus vandaar maar even bellen om iets af te spreken, sorry voor de verwarring.
Bedankt voor de tip Angela.
Suzanne, dat was inderdaad de bedoeling, maar toen we daar voor de deur stonden bleken ze niet thuis, dus vandaar maar even bellen om iets af te spreken, sorry voor de verwarring.

-
Neeltje
Dat dus Thom, en wie weet is er al vaker aangifte gedaan, dan weet je niet hè? Je krijgt er Yla niet voor terug, maar misschien helpt het om te voorkomen dat die hond nog een keer hetzelfde kan doen. Probeer een gesprek te krijgen met de burgemeester? Nee heb je, ja kun je krijgen. Of stuur hem anders een brief met een verslag van de dierenarts? Ik zou er echt alles aan doen om de hond in een slecht daglicht te zetten.Célie schreef:Maar als je geen aangifte doet denk de burgemeester misschien wel dat het allemaal wel meeviel omdat jullie geen aangifte hebben gedaan.thom schreef:Als dat het gevolg zou (kunnen) zijn, dan was die aangifte al gedaan. Maar aan 'de zaak' zelf kunnen wij niks veranderen, ook niet met een aangifte.Lunatic schreef:Sorry hier snap ik niks van. Je doet toch juist aangifte als je die hond (terecht) nooit meer tegen wil komen?thom schreef:Afhankelijk of de buren nog steeds welwillend staan tegen betaling van alle kosten, doen we wel of geen aangifte. Mochten ze nog steeds bereid zijn, alle kosten probleemloos te betalen, dan doen we toch geen aangifte, want het is dan eigenlijk vrij nutteloos om alles weer van minuut tot minuut op te gaan rakelen.
Oneerlijk, ja, zo voelt dat zeker wel.
We hebben iets afschuwelijks meegemaakt met als triest dieptepunt, dat we Yla kwijtgeraakt zijn en ze vreselijke laatste uren van haar leven heeft gehad.
Als het een beetje vreemd loopt, komt hun hond weer terug en kunnen we die dus dagelijks tegenkomen, dat maakt ons kwaad en voelt ook helemaal niet eerlijk.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Maar als de politie erbij betrokken is geweest, is er sowieso door hen melding gedaan van alles, lijkt mij.
Een aangifte voegt daar dan misschien niet veel aan toe.
Een aangifte voegt daar dan misschien niet veel aan toe.
Groetjes, Marjan
- Melanie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesje
Ollie - Aantal honden: 1
Nawosh heeft gelijk, het staat geregistreerd bij de politie als melding zijnde.
Ik gok er zomaar op dat de politie het best snapt dat er wellicht geen aangifte komt juist omdat het buren zijn en ze meewerkend en welwillend zijn.
Ook denk ik dat Thom en Ria hier goed over nagedacht hebben en het misschien helemaal niet zo fijn vinden dat er steeds op doorgehamerd word?
Ik gok er zomaar op dat de politie het best snapt dat er wellicht geen aangifte komt juist omdat het buren zijn en ze meewerkend en welwillend zijn.
Ook denk ik dat Thom en Ria hier goed over nagedacht hebben en het misschien helemaal niet zo fijn vinden dat er steeds op doorgehamerd word?
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begreep van die agente gisteren, dat een collega foto's heeft gemaakt die nacht, dat is ons totaal ontgaan.Mrs_Janssen schreef:Nawosh heeft gelijk, het staat geregistreerd bij de politie als melding zijnde.

- iones
- Zeer actief
Ja ik zou niet weten dat ik in hun plaats zou doen eerlijk gezegd.Tara schreef:Dat zal vast, maar ik vind het dus onbegrijpelijk dat de eigenaars niet zelf die hond hebben laten afmaken. Dat meen ik echt.iones schreef:Ik denk dat dit gewoon standaard onderdeel van de procedure is indien de eigenaars de hond uit zichzelf niet willen afmaken.Tara schreef: En ik vind het eigenlijk niet te bevatten dat je er nog een test voor nodig moet gaan hebben.
Hoe je dáár nog over kunt twijfelen begrijp ik gewoon echt niet.
Ik weet wel dat ik zwaar zou afknappen van zo'n hond. Het zou wel iets stuk maken. Maar de mate hoe, dat hangt af van hoeveel ik van de hond hou en wat het met me doet. Ik kan dat niet zeggen want het is mij (gelukkig) nooit overkomen.
Tjee wat erg. Ook in je slaap ben je ermee bezig.thom schreef:Vanmorgen werd ik wakker met een stevige hypo, later vertelde Ria me, dat ik in mijn slaap enorm had liggen huilen. We zijn er nog lang niet 'klaar' mee....
Ik zou dat ook hebben hoor. Echt vreselijk.
En ook al had je een leuke avond, dit blijft als een schaduw op de achtergrond aanwezig. Dat loslaten is heel moeilijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Inderdaad, als het een hond betreft kan je eigenlijk alleen melding maken want hij/zij blijft voor de wet een ding.
aangezien de politie al aanwezig was bij deze vreselijke gebeurtenis heeft aangifte doen ook helemaal geen zin.
al vraag ik me wel af waarom je geen aangifte kan doen tegen de eigenaren in plaats van tegen de hond. Als iemand je
auto vernield zonder reden kan er ook aangifte gedaan worden toch. maar dan is het een persoon die het doet en geen dier.
dat zal de reden wel zijn.
ik kreeg vorig jaar van de hondenbrigade die langs was geweest bij de *&^%$trut die wegrende toen haar hond
mijn hond aan het verscheuren was te horen dat je melding kan maken, maar dat dat alles is.
maar doordat ik melding had gedaan ging wel de hondenbrigade langs voor een stevig gesprek.
het was de eerste keer van die hond. 2 weken later beet hij zijn huisgenoot, en nog een week later een kind....
het is toch erg dat een "die hond is levensgevaarlijk" van mij en foto's van mijn hond op de tafel bij de dierenarts
niet genoeg was om écht actie te ondernemen.
Heel veel sterkte morgen Thom, want ook dat gesprek zal weer een stukje zijn van de verwerking.
ik ben heel benieuwd wat ze zullen zeggen tegen jullie over hun eigen hond.
Het lijkt me vreselijk om hem elke dag tegen te moeten komen straks, mocht hij terugkomen.
leer daar maar eens mee leven. maar eerst maar morgen. stapje voor stapje. anders word je gek.
ook ik ben verbaasd dat de hond terugkomt voor de test, terwijl er zoveel honden in beslag worden
genomen en tijden in beslagname zitten. de hond die 3 schapen pakte zit er nog steeds las ik.
misschien ook iets om te vragen aan de politie waarom het in dit geval zo gaat. ik snap dat je veel
vragen hebt omdat je schrijft dat je het gevoel hebt in een omgekeerde wereld te zitten. misschien
moet je die vragen wel stellen aan de politie. anders blijf je er zo mee zitten?
aangezien de politie al aanwezig was bij deze vreselijke gebeurtenis heeft aangifte doen ook helemaal geen zin.
al vraag ik me wel af waarom je geen aangifte kan doen tegen de eigenaren in plaats van tegen de hond. Als iemand je
auto vernield zonder reden kan er ook aangifte gedaan worden toch. maar dan is het een persoon die het doet en geen dier.
dat zal de reden wel zijn.
ik kreeg vorig jaar van de hondenbrigade die langs was geweest bij de *&^%$trut die wegrende toen haar hond
mijn hond aan het verscheuren was te horen dat je melding kan maken, maar dat dat alles is.
maar doordat ik melding had gedaan ging wel de hondenbrigade langs voor een stevig gesprek.
het was de eerste keer van die hond. 2 weken later beet hij zijn huisgenoot, en nog een week later een kind....
het is toch erg dat een "die hond is levensgevaarlijk" van mij en foto's van mijn hond op de tafel bij de dierenarts
niet genoeg was om écht actie te ondernemen.
Heel veel sterkte morgen Thom, want ook dat gesprek zal weer een stukje zijn van de verwerking.
ik ben heel benieuwd wat ze zullen zeggen tegen jullie over hun eigen hond.
Het lijkt me vreselijk om hem elke dag tegen te moeten komen straks, mocht hij terugkomen.
leer daar maar eens mee leven. maar eerst maar morgen. stapje voor stapje. anders word je gek.
ook ik ben verbaasd dat de hond terugkomt voor de test, terwijl er zoveel honden in beslag worden
genomen en tijden in beslagname zitten. de hond die 3 schapen pakte zit er nog steeds las ik.
misschien ook iets om te vragen aan de politie waarom het in dit geval zo gaat. ik snap dat je veel
vragen hebt omdat je schrijft dat je het gevoel hebt in een omgekeerde wereld te zitten. misschien
moet je die vragen wel stellen aan de politie. anders blijf je er zo mee zitten?
- Melanie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesje
Ollie - Aantal honden: 1
Dat kan ik me voorstellen. Dat je het nu weet is wel fijn, wellicht is dat samen met het verhaal voor de instanties genoeg om een beslissing te maken over deze hond.thom schreef:Ik begreep van die agente gisteren, dat een collega foto's heeft gemaakt die nacht, dat is ons totaal ontgaan.Mrs_Janssen schreef:Nawosh heeft gelijk, het staat geregistreerd bij de politie als melding zijnde.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk zie ik er enorm tegenop, morgen naar de buren te gaan, in de wetenschap dat zij hun hond misschien straks weer kunnen verwelkomen, hier is het nog steeds kil en leeg.
Ze krijgen morgen een flinke rekening in handen, daarbij nog de dierenambulance en de crematiekosten hebben we zelf nog niet, daar hebben we niks geks mee gedaan trouwens, we wilden een eigen crematie voor Yla en daarna uitstrooien, dat was eigenlijk wat we persoonlijk ook hadden gedaan. In dat crematorium was zoveel meer mogelijk, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Mochten ze nu morgen moeilijk gaan doen over de kosten, dan weet ik het nog niet, moet ik in gesprek blijven, of moet ik een (verdiende) knal geven ?
Ze krijgen morgen een flinke rekening in handen, daarbij nog de dierenambulance en de crematiekosten hebben we zelf nog niet, daar hebben we niks geks mee gedaan trouwens, we wilden een eigen crematie voor Yla en daarna uitstrooien, dat was eigenlijk wat we persoonlijk ook hadden gedaan. In dat crematorium was zoveel meer mogelijk, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Mochten ze nu morgen moeilijk gaan doen over de kosten, dan weet ik het nog niet, moet ik in gesprek blijven, of moet ik een (verdiende) knal geven ?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ze moeilijk doen over de kosten zou ik zeggen dat ik dan de aansprakelijkheidsstelling via de verzekering of je rechtsbijstand/jurist zou laten lopen, want er is geen twijfel over mogelijk dat zij aansprakelijk zijn voor alle gemaakte kosten die voortgevloeid zijn uit het fatale incident, veroorzaakt door hún hond. Hou het zakelijk als dat kan Thom.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dank je dat t helpt om die knal uit te delen, ik begrijp je emoties hoor, misschien dreigen om met t verhaal naar de krant te gaan of iets dergelijks ( mochten ze moeilijk gaan doen, als t goed is zal t grotendeels verzekeringswerk zijn dus t lijkt me heel stug
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Thom, zodra er moeilijk gedaan wordt een onafhankelijke derde inschakelen. (rechtsbijstand oid). Die kan dat netjes zakelijk en zonder emotie afhandelen, dat is voor je eigen gemoed en de relatie met de buren nog het beste. Zelf kun je in jouw situatie onmogelijk zakelijk blijven. Het is gewoon emotioneel.
Ik hoop en verwacht niet dat ze moeilijk gaan doen op basis van wat je over hen vertelt, maar je weet het nooit.
Ik hoop en verwacht niet dat ze moeilijk gaan doen op basis van wat je over hen vertelt, maar je weet het nooit.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Sterkte morgen Thom en Ria