Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Temperaturen
Moderator: moderatorteam
Temperaturen
Miep is vandaag niet haar eigen ik. Ze slaapt alleen, ze heeft kwijlslierten aan haar bek, maar eten of snoepjes wil ze ook niet. Ondanks dat heeft ze vanmiddag toch haar voortgezette gehoorzaamheid gehaald, knap he?
Maar goed, ik wil haar temperatuur opnemen dus, want ze is duidelijk niet lekker. Thermometer heb ik (jaren geleden speciaal voor de hond gekocht omdat hij kennelhoest had). De trainster zei dat ik die in moest smeren met vaseline, maar dat heb ik niet in huis. Iemand een idee voor een ander glijmiddel? En hoe lang moet ik dat ding in haar kont steken?
Maar goed, ik wil haar temperatuur opnemen dus, want ze is duidelijk niet lekker. Thermometer heb ik (jaren geleden speciaal voor de hond gekocht omdat hij kennelhoest had). De trainster zei dat ik die in moest smeren met vaseline, maar dat heb ik niet in huis. Iemand een idee voor een ander glijmiddel? En hoe lang moet ik dat ding in haar kont steken?
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Nee, ze zit tegen de 60 cm schothoogte aan. En het gat is groot genoeg denk ik. Ik probeer het eerst even zonder, en anders inderdaad met olie. Als ik het een minuutje laat zitten, is dat dan genoeg?Femia schreef:Uierzalf? Beetje slaolie?
Ik smeer dat ding nooit in met vet. Jouw hond is toch niet zo heel erg klein?
(je merkt het, ik heb nog nooit van iets of iemand de temperatuur opgenomen haha)
-
- Zeer actief
Heb je een digitale? dan kwiekt die van zelf als je een ouderwetse hebt weggooien en een digitale kopen
Ik smeer hem ook altijd in als ik Ramses temperatuur, anders kijkt hij mij met van zulke grote ogen aan van vrouwtje wat doe je me nou!!
met de vaseline is het net wat vriendelijker
Tja olie of bote heeft iedereen wel en de hond heeft nog een lekker toetje na :V :V

Ik smeer hem ook altijd in als ik Ramses temperatuur, anders kijkt hij mij met van zulke grote ogen aan van vrouwtje wat doe je me nou!!

- Femke en Bailey
- Actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Jemig, dit is echt stom! Ik ben 36 en ik weet nog niet eens hoe een koortsthermometer werkt 8O
Ok, ik heb dus een digitale. Wit met een blauw knopje. Ik kan het ding niet aan of uit zetten. Als ik lang op het knopje druk dan zie ik wel allemaal 8-jes in beeld. Ik heb hem in d'r anus gestoken (geen probleem trouwens, ze slaapt gewoon door) en hem daar een paar minuten laten zitten, in afwachting van getalletjes of piepjes. Maar niks dus. Hoe werkt zo'n ding???
Ok, ik heb dus een digitale. Wit met een blauw knopje. Ik kan het ding niet aan of uit zetten. Als ik lang op het knopje druk dan zie ik wel allemaal 8-jes in beeld. Ik heb hem in d'r anus gestoken (geen probleem trouwens, ze slaapt gewoon door) en hem daar een paar minuten laten zitten, in afwachting van getalletjes of piepjes. Maar niks dus. Hoe werkt zo'n ding???
- Moos
- Zeer actief
Als het goed is moet je eerst een keer het knopje indrukken. Dan komen er inderdaad allemaal achtjes. Je moet dan even wachten tot die verdwijnen en er een soort L in het beeldschermpje komt.
Dan steek je hem in de kont, en als hij klaar is geeft ie een piepje.
Als ie geen piepje geeft lijkt een minuut mij lang genoeg.
Om hem uit te doen druk je weer een keer op het knopje.
Dan steek je hem in de kont, en als hij klaar is geeft ie een piepje.
Als ie geen piepje geeft lijkt een minuut mij lang genoeg.
Om hem uit te doen druk je weer een keer op het knopje.

- jip007
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Nou, da's wel heel apart zo'n rijtje temperaturen. Maar alleen maar het ijzere puntje hoeft erin, dus meestal zit dat wel goed. Vind het wel een beetje raar dat hij bij 42.3 er dan niet goed inzat, je zou dan toch denken dat hij juist een lagere temperatuur geeft (tezij jij je verwarming altijd op 42 graden hebt staan...)Saartje schreef:Pfff, wat een ellendeding! Ik heb 3 getallen gezien: 42.3, 37.4 en 36.6. Bij die 42 zat hij er volgens mij niet goed in. Ik ga d'r verder maar even niet plagen, voorlopig ga ik er maar vanuit dat ze gewoon een off-day heeft

Ik heb het knopje heel lang ingedrukt, tot ik die 8-jes zag. Toen heb ik hem in haar kont gestoken. Paar minuten gewacht, en toen weer op het knopje gedrukt. Toen zag ik die getallen. Maar heel even trouwens, 1 seconde denk ik. De thermometer was bruin, dus hij heeft in elk geval 1 keer goed gezeten
En ze ligt boven op bed, daar is geen verwarming aan en het raam is open, dus daar is het zeker geen 42 graden. Misschien warm geworden door het nestje wollige haren waar hij in verstopt zat?
Anders koop ik morgen gewoon een nieuwe thermometer, mèt gebruiksaanwijzing. Deze vertrouw ik niet helemaal geloof ik...

Anders koop ik morgen gewoon een nieuwe thermometer, mèt gebruiksaanwijzing. Deze vertrouw ik niet helemaal geloof ik...
- jip007
- Erelid
Vanmiddag wel kwijlen, maar bibberen heeft ze niet gedaan. Ook niet tijdens het anderhalf uur durende examen. En als ze echt koorts heeft zou ze volgens mij de hele dag niet gekwispeld hebben toch?jip007 schreef:maar als ze heel erg koorts zou hebben, moet ze nu wel liggen bibberen nu, en kwijlen, en dat deed ze wel toch
- jip007
- Erelid
Dat idee heb ik dus de hele dag gehad, dat ze gewoon misselijk was. Maar de trainster zei dat dat zelden bij honden voorkwam.jip007 schreef:nee denk het niet, ze kan ook misselijk zijn geweest, dan gaan ze ook kwijlen.
Nou ja, ik ga zo gewoon lekker bij d'r op bed liggen. En dan hoop ik dat ik morgen gewoon weer gewekt wordt door een kreunend Mieppie met een speeltje in haar bek :p:
-
- Zeer actief
Wat lief van je om dat te vragen!
Het gaat beter gelukkig. Ze slaapt nog veel, maar wilde vandaag voorzichtig al wel wat eten. Ze heeft ook een halve bak water naar binnen geslurpt vanavond, en toen ik net thuis kwam werd ik gelukkig weer begroet met een hels kreunconcert. Ze is nog niet helemaal in d'r hum, maar het gaat de goeie kant uit gelukkig

Het gaat beter gelukkig. Ze slaapt nog veel, maar wilde vandaag voorzichtig al wel wat eten. Ze heeft ook een halve bak water naar binnen geslurpt vanavond, en toen ik net thuis kwam werd ik gelukkig weer begroet met een hels kreunconcert. Ze is nog niet helemaal in d'r hum, maar het gaat de goeie kant uit gelukkig

- Patrol
- Zeer actief
Nou dat komt dus wel degelijk voor.Saartje schreef:Dat idee heb ik dus de hele dag gehad, dat ze gewoon misselijk was. Maar de trainster zei dat dat zelden bij honden voorkwam.jip007 schreef:nee denk het niet, ze kan ook misselijk zijn geweest, dan gaan ze ook kwijlen.
Nou ja, ik ga zo gewoon lekker bij d'r op bed liggen. En dan hoop ik dat ik morgen gewoon weer gewekt wordt door een kreunend Mieppie met een speeltje in haar bek :p:
Patrol is wel degelijk misselijk, meestal komt het van het autorijden, maar ook gewoon kan ze wel eens misselijk zijn zonder over te geven. Ze is dan sloom, eet niet, drinkt wel veel. En inderdaad als ze misselijk is kwijlt ze en/of slinkt ze veel...
Goed om te horen dat het weer beter gaat

wat kun je je druk maken over zo´n hondje he...
Enne heb je al een andere thermometer gekocht

Hihi, nee dus. Maar ik heb vanavond van Femia wel een gescande beschrijving van haar thermometer gekregen, en ik denk dat de mijne uit dezelfde fabriek kwam. Dussssss.... ik weet inmiddels hoe hij werkt :p: :p: :p:Patrol schreef:Enne heb je al een andere thermometer gekocht![]()
(oja, en ik heb de beschrijving uitgeprint, want als ik het over 3 jaar weer aan de hand heb ben ik het natuurlijk alweer vergeten hahaha)