Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oren hangen weer
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Oren hangen weer
Hey allemaal,
weetniet of dit de goede categorie is om het in te zetten maar ik heb even een vraagje..
Sammie is nu ongeveer een half jaar oud en haar oren gaan ineens weer hangen. Niet dat ik het erg vindt maar ik vroeg me af waar dit door zou kunnen komen? Toen we haar net ophaalden was ze 3 maand en toen zijn haar oren gaan staan, tijdens het wisselen gingen ze weer hangen en daarna zijn ze weer gaan staan.
Nu hangt er sinds een paar dagen weer 1 oor en die andere begint ook.. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat dit kan komen doordat ze nog bezig is met groeien, ze groeit naar mijn idee ook nog wel iets. Maar ik weet niet of anderen misschien hier verduidelijking voor hebben?
Bedankt alvast!
weetniet of dit de goede categorie is om het in te zetten maar ik heb even een vraagje..
Sammie is nu ongeveer een half jaar oud en haar oren gaan ineens weer hangen. Niet dat ik het erg vindt maar ik vroeg me af waar dit door zou kunnen komen? Toen we haar net ophaalden was ze 3 maand en toen zijn haar oren gaan staan, tijdens het wisselen gingen ze weer hangen en daarna zijn ze weer gaan staan.
Nu hangt er sinds een paar dagen weer 1 oor en die andere begint ook.. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat dit kan komen doordat ze nog bezig is met groeien, ze groeit naar mijn idee ook nog wel iets. Maar ik weet niet of anderen misschien hier verduidelijking voor hebben?
Bedankt alvast!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- eveliendepien
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Oren hangen weer
is hij zijn tanden aan het wisselen. Dan gaan vaak de oren weer alle kanten uit.
- eveliendepien
- Zeer actief
Nee als het goed is heeft ze alles al gewisseld..?

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Het zou ook kunnen zijn dat het met hormonen te maken heeft. Ze zou binnenkort loops kunnen worden. Zes maanden is wel wat vroeg, maar in het eerste jaar ondergaat het lichaam veel veranderingen. Ik zou me er geen zorgen om maken. De oren hebben gestaan, dus ik denk dat ze wel weer zullen gaan staan.
Ik denk zelf dus eerder dat het met een eventuele loopsheid te maken kan hebben. Mijn collieteven hadden dan altijd "last" van prik-oren.
Ik denk zelf dus eerder dat het met een eventuele loopsheid te maken kan hebben. Mijn collieteven hadden dan altijd "last" van prik-oren.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- dagmar88
- Zeer actief
freskin schreef:De oren hebben gestaan, dus ik denk dat ze wel weer zullen gaan staan.
Hoeft niet; bij die vullesbakken weet je het toch niet.
Bij Charlie bleken ze toch ze zwaar en zijn ze uiteindelijk gaan hangen.
- eveliendepien
- Zeer actief
Met loopsheid kan het eigenlijk niet te maken hebben want ze is al gesteriliseerd (was al toen we haar ophaalden).. Maar misschien is er wel wat aan de gang met de hormoonhuishouding..
Maar ik hoef dus niet te denken aan dat ze ziek zou kunnen zijn of wat dan ook, zo doet ze ook niet hoor ze is gewoon lekker fit
!
Ach we gaan het mee maken.. Zie het wel.
Maar ik hoef dus niet te denken aan dat ze ziek zou kunnen zijn of wat dan ook, zo doet ze ook niet hoor ze is gewoon lekker fit
Ach we gaan het mee maken.. Zie het wel.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je wil dat ze gaan staan kan je een tapeje aan de binnenkant van de oren plakken voor ondersteuning 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zo te zien heeft ze best wel grote oren, daar vind ik het niet gek dat ze soms de neiging hebben te gaan liggen en soms niet.
Tijd zal het leren! Niks ergs in ieder geval.
Tijd zal het leren! Niks ergs in ieder geval.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
dat is het leuke aan vuilnisbakken rasjes. je weet nooit hoe ze er uiteindelijk uit gaan zien.
heb al veel hondjes gezien die tot een half jaar hun oortjes rechtop hadden staan en daarna
gingen ze hangen. of andersom!
geen probleem hoor, lekker genieten van je hondje.
heb al veel hondjes gezien die tot een half jaar hun oortjes rechtop hadden staan en daarna
gingen ze hangen. of andersom!
geen probleem hoor, lekker genieten van je hondje.