Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat en BC

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Kat en BC

Ongelezen bericht door smokey »

Hallo allemaal ! ,

De laatste keer stelde ik een vraag over hoe mijn hond af te leren om achter de kitten aan te gaan .

Toen heb ik veel reacties gekregen waarmee ik aan de slag gegaan ben .

Nu zit mijn kat alleen steeds achter de hond aan :goeie:

De hond lijkt dit heel leuk te vinden aangezien hij steeds door de kamer heen scheurt wachtend op de kat die achter hem aankomt en komt deze niet , geen probleem meneer loopt even naar de kat toe om van een afstandje even te vragen kom je ? en rent dan super hard weg zodat de kat weer achter hem aan komt :denken: :goeie:

De hond heeft nog nooit gehapt naar de kat , en zodra de kat er genoeg van heeft gaat deze grommen en laat ik de hond even tot rust komen.

Mag dit spel Tussen Kat en Hond ?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: Kat en BC

Ongelezen bericht door kooi »

Ja dat mag en ervan genieten mag ook! :D
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Van mij mag je :wink:

En je doet het goed om in te grijpen zodra de kat aangeeft het niet leuk meer te vinden. Hier doet Luna ook altijd debiel met een van mijn katten, het leukste spel is proberen de meppen van de kat te ontwijken, wat haar overigens zelden lukt :smile2: Die kat mept trouwens niet omdat hij het niet leuk vind hoor, voor hem is het net zo goed spel.
Afbeelding
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Hier gaat de kat achter onze 14 jarige schapendoes aan. Meestal vind hij het niks, en laat dat ook blijken.
Maar de kat ziet ook dat als spelletje, als hij niet stopt gaat hij even om af te koelen. Aangezien de kat denkt dat hij een hond is, kunnen we plaats zeggen, en ook hij gaat naar zijn 'plaats'.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is duidelijk spel en dat is toch mooi? Als het maar niet te ruw gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Haha klinkt goed! Daar vermaak je je vast wel mee
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, wat een grappige ontwikkeling :D
Ik zou er geen problemen mee hebben, zolang het voor allebei leuk is. Als je merkt dat de hond óf de kat het niet meer leuk vindt, kun je de hond altijd nog even rustig naar zijn plaats sturen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Haha te gek, lijkt me heerlijk. Wij hadden vroeger ook een hond en kat die heel leuk met elkaar konden spelen. De hond daagde de kat dan uit maar uit eindelijk had de kat het voor het zeggen. De kat 'mepte' ook alleen zonder nagels, dus voor de hond geen gevaar. Kijk er wel voor uit dat de kat niet te vinnig wordt en misschien de ogen van je hond beschadigt.
Afbeelding
smokey
Actief

Haha , wat een grappige reacties allemaal :lol1:

Eerder als de hond in de buurt kwam van de poes begon deze te grommen en te krabben , dus we zijn ook super blij dat het na zo een korte tijd al zo goed gaat tussen ze.

De hond pakt zijn Bot en legt deze voor de kat neer en gaat een stapje achter uit , zodra de kat iets beweegt pakt hij snel zijn bot en vliegt ie ervan door met de kat achter hem aan :goeie:

We vinden het zelf super grappig en leuk alleen zo jammer van onze nieuwe leren bank als de kat erop springt maar net een paar cm te kort komt en hij zich lekker op kan trekken met zijn nageltjes :cry: :roll:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Briljant leuk, zolang je het uiteraard een beetje in de smiezen houdt.

Toen ik -lang geleden- op kamers woonde, had een huisgenoot een vrij jonge golden retriever. (Jaar of anderhalf) Mijn rode kat was toen ook nog vrij jong, jaartje ongeveer. (Ik heb diezelfde kat nog steeds, is nu een jaar of 15)

We schrokken ons rot, toen ze voor het eerst kennis maakten. De kat vloog de trap af, de hond erachteraan. Maar een fractie later keken wij zeer verbaasd op, toen de hond terug de trap opvloog, met de kat erachteraan... Vanaf toen is dat altijd een spelletje geweest tussen die twee. (Niet per se op de trap trouwens, voordat mensen zich zorgen gaan maken)
Ze vlogen als twee vrolijke honden achter elkaar aan, voorop/achteraan wisselde zo'n beetje om de halve minuut. Was echt een spel tussen die twee.

Roy (de kat) speelt ook nu nog af en toe met Habibi. Ander spelletje, als Habibi wat druk is, gaat Roy met een klauw omhoog klaarzitten. Habib vindt dat leuk, en speelhapt dan naar Roy (Nooit raak, echt niet. als ik zou twijfelen zou ik direct ingrijpen) Roy slaat Habibi dan voor haar harsens... Zonder nagels. Soms met twee poten, pets pets pets op haar kop.

Als een van de 2 het zat is, (Meestal Roy als eerste) dan houdt het ook altijd snel op. Meestal springt de rode dan met een soort schuine beweging weg. Ik snap hun taal niet precies, maar Habibi stopt dan ook direct. Blijkbaar is dat voor hun beiden het signaal dat het afgelopen is.

Erg leuk, dit soort spelletjes. Zolang beide dieren het leuk vinden in ieder geal.

Habibi, Roy en ook Puck (andere kat, een zwartje) liggen regelmatig tegen elkaar aan te slapen.

We laten ze overigens niet bij elkaar als we niet thuis zijn. Ik geloof vast dat dat goed zou gaan, maar risico loop ik liever niet.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat ging hier precies zo met pup Kay en onze kat Query van toen 1,5 jaar. En dan door de huiskamer door naar de tuin. Eerst KAy achter Query aan en de terug weg andersom. En soms wat rustiger dan zat Query op de stoel een beetje te meppen naar Kay en Kay dook steeds weg. Of hem als hij langs liep even op zijn kont te slaan haha, dan begon het riedeltje van voren af aan. Ze hadden de dikste lol.
Afbeelding
smokey
Actief

hahaha ... ja onze kat vind het heerlijk om op de armsteun te liggen en als dan de hond langs loopt geeft ie hem ook altijd wel even een mep op ze kont echt zo van : Lekker kontje :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”