Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

- Suus toch niet op de lange lijn-

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: ik geef het op - Suus definitief op de lange lijn

Ongelezen bericht door Gittje »

Tara schreef:
Renee1966 schreef:Dat valt o zo mee. Ik hou het handvat vast en bos op en laat weer vieren, al naar gelang op welke afstand ze loopt.
Oh vreselijk! Ik vind het knap dat jij dit bereid bent om dit altijd te doen, maar ik zou daar écht geen zin in hebben.
Ik wandel namelijk ook gewoon voor mijn eigen plezier, niet om continu met een hondenriem te moeten klooien.
Dáár heb ik dan weer geen handigheid in. :mrgreen:
Zo denk ik er ook over.

Ik pas m'n wandellocaties & -uren wel aan in functie van de te verwachten drukte. Zo ben ik meer op m'n gemak.

Igor is het type hond "hoe meer zielen, hoe meer vreugd" en dendert op alles & iedereen af om kennis te maken. Maar als ik z'n ballenwerper mee heb, dan heeft hij enkel oog voor de bal, met het gevolg dat ik dan op regelmatige basis een balletje moet werpen. Als het naar z'n zin te lang duurt, komt hij mij met twinkelende oogjes een stok brengen.
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

"Geen zin in" of "gedoe". Dat is leuk en aardig om als reden te geven om niet met een lange lijn te lopen, maar ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je een hond hebt die gewoon niet betrouwbaar is, en misschien wel een gevaar is voor de omgeving, dat je wel degelijk blij bent met een lange lijn, ondanks het 'gedoe'. Ook moeten die baasjes maar even 'zin maken' om ermee te werken, want dan kunnen de desbetreffende honden ook gewoon genieten aan dat ding op het strand of in het bos. Iedere baas wilt dat zijn of haar hond los kan, dat spreek voor zich, maar je hebt honden erbij zitten die dat gewoonweg niet kunnen. Heeft niks met zin of gedoe te maken. :19:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Kirry schreef:Heeft niks met zin of gedoe te maken. :19:
Als het moet dan moet het, maar Tara zegt het na haar betoog dat een TT er voor kan zorgen dat veilig los lopen binnen aanzienbaren tijd te realiseren is. Dus ik lees het meer als argument om het anders te doen dan aan de lange lijn houden/

Ik vind aan de lange lijn wandelen ook drama. Mijn hond dendert iedere keer vol in de lijn omdat ze niet weet wanneer hij 'op' is.
Ik doe het alleen tijdens loopsheid, maar ik moet er niet aan denken om altijd zo te lopen.
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Paisley schreef:Ik vind aan de lange lijn wandelen ook drama. Mijn hond dendert iedere keer vol in de lijn omdat ze niet weet wanneer hij 'op' is.
Inderdaad, en hoe zwaarder de hond & hoe langer de lijn -> hoe groter de kans dat het baasje meevliegt als de doggy vol in de lijn vliegt. Tenzij je bomen dichtbij hebt om de lijn er rond te snoeren zodat die de klap opvangt, maar ik vrees dat het de hondennek ook geen deugd doet.

En TT durf ik echt niet inzetten :schrik:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kirry schreef:"Geen zin in" of "gedoe". Dat is leuk en aardig om als reden te geven om niet met een lange lijn te lopen, maar ik kan mij zo voorstellen dat wanneer je een hond hebt die gewoon niet betrouwbaar is, en misschien wel een gevaar is voor de omgeving, dat je wel degelijk blij bent met een lange lijn, ondanks het 'gedoe'. Ook moeten die baasjes maar even 'zin maken' om ermee te werken, want dan kunnen de desbetreffende honden ook gewoon genieten aan dat ding op het strand of in het bos. Iedere baas wilt dat zijn of haar hond los kan, dat spreek voor zich, maar je hebt honden erbij zitten die dat gewoonweg niet kunnen. Heeft niks met zin of gedoe te maken. :19:
Nee hoor dan gebruik ik een tt. Echt geen lijnen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kirry
Zeer actief

Ik begrijp dat de TT in handen van iemand met kennis van zaken kan helpen, dus daar ben ik het mee eens. Ik schoot gewoon even uit mn slof, omdat het lijkt alsof lopen met een lange lijn een 'luie' keuze is en dat je hiermee je hond tekort doet. Kijk, ik ben een beginnende hondenbaas, dus heb zeker niet alle wijsheid in pacht, en ik train momenteel hard om mijn hond los te kunnen laten lopen, want ze is al een keer uit haar tuigje geglipt en weg was ze, met de horizon verdwenen. Vreselijk vond ik dat. Had haar net 4 weken.
Stel zo'n TT zou werken. Ik vind het toch best een grote stap om hiermee te beginnen en zou dan begeleiding willen hebben. Misschien juist omdat het er zo'n negatief imago aan vasthangt of omdat het bijna hogeschool training lijkt. Misschien dat Renee (TS) dit ook ervaart?
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola is ook een jager. Dat wist ik niet toen ze bij ons kwam, dus het was nogal een onaangename verrassing. Ik heb er uren en uren en nog meer uren op getraind.

Onder andere heb ik een zomer lang op haas-rijke plekken gelopen met een lange lijn en onderwijl steeds de HIER getraind.

Ik heb haar tegelijk algeheel verder getraind op volgzaamheid en veel zelfbeheersingsoefeningen gedaan. De hond volbouwen met worst en dat soort dingen.

Inmiddels loopt Lola heel betrouwbaar los, maar wel met gebruiksaanwijzing. Voorop gesteld: als ze een haas ziet, is ze weg. Daar ga ik niet trots over doen, ze luistert dan gewoon nul komma nul. Maar mijn voordeel is dat Lola klein is en dus weinig overzicht heeft. Zichtjagen ben ik dus vrijwel altijd voor.

Wat jagen op geur betreft, vertoont ze ander gedrag dan anders als ergens een haas heeft gelopen. De spreekwoordelijke middelvinger. Maar ze is niet gelijk weg, omdat ze het spoor even duidelijk op moet pakken. en sowieso vooraf dus al ander gedrag vertoont snap ik haar bedoeling doorgaans wel. In die gevallen lijn ik vaak aan.

Maar door de combinatie van training op hierkomen, volgzaamheid en zelfbeheersing gebeurt het vrijwel nooit meer dat lola aan de slag gaat met een spoor. Dus kan ze nu vrijwel overal los. Probleem zo goed als opgelost dus, maar dat heeft wel heel wat bloed, zweet en tranen gekost.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Paisley schreef:
Als het moet dan moet het, maar Tara zegt het na haar betoog dat een TT er voor kan zorgen dat veilig los lopen binnen aanzienbaren tijd te realiseren is. Dus ik lees het meer als argument om het anders te doen dan aan de lange lijn houden/

Ik vind aan de lange lijn wandelen ook drama. Mijn hond dendert iedere keer vol in de lijn omdat ze niet weet wanneer hij 'op' is.
Ik doe het alleen tijdens loopsheid, maar ik moet er niet aan denken om altijd zo te lopen.
Dat hoeft niet hoor, zowel ko als suus wisten heel snel de lengte van de lijn. En bleven daar keurig binnen (behalve als ze ervandoor wilden gaan, dan liepen ze erin)
Renee1966
Zeer actief

Nanna schreef: Bij mij wordt het met 5 honden kantklossen ;-) En nee, ik wil ook niet met een hond aan een riempje wandelen. Niet omdat ik het beest er mee tekort zou doen (wat ik wel denk) maar omdat IK daar gewoon geen zin in heb.
Ja duhu, ik ga er geen 5 opzetten. En sjon kan ik vastklikken aan mijn jas, zit al heel handig een oogje voor in mijn taille :pffff:
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 01 dec 2013 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Renee1966 schreef:
Paisley schreef:

Dat hoeft niet hoor, zowel ko als suus wisten heel snel de lengte van de lijn. En bleven daar keurig binnen (behalve als ze ervandoor wilden gaan, dan liepen ze erin)
Ja maar dat is het verschil van hond, mijn honden rennen (zelfs Xena nog)wel 20 x dezelfde wandeling die ik doe... heen en terug, heen en terug... die doe ik werkelijk geen plezier met een lijntje van 10 meter, ook geen 30 want dan kunnen ze niet dat ene niet meer doen wat ze helemaal geweldig vinden.
Dusty zou het een stuk minder vervelend vinden al had ik die ook nooit aangelijnd gedaan simpelweg omdat ze dan haar individuele rondje niet meer zou kunnen lopen, overal tussendoor haar eigen paadje...
Als je honden hebt die dat niet of minder interesseren kan ik het me nog ergens voorstellen maar dan nog houdt het bij mij op omdat ik zelf het niet wil. :wink: Nogmaals ik verwijd je niks, vind het alleen maar goed dat je hem onder controle wil houden alleen zou het mijn keus niet zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renee1966
Zeer actief

@kirry ik heb geen last van het negatieve imago, voorzover dat er al zal zijn. Ik vind een tt een apparaat voor in ervaren handen. Die heb ik niet. Daarbij ben ik zoals eerder gemeld, niet handig met apparaten, dus ik ga er ook niet aan beginnen.
En nu houd ik vwb de tt erover op. Ik snap de mensen die hem gebruiken, ik kies er niet voor.

Ik denk niet dat suus er minder van wordt om op de lange lijn te staan, we bijven gewoon dezelfde dingen doen als altijd.
Renee1966
Zeer actief

malinois schreef:
Renee1966 schreef:
Paisley schreef:

Ja maar dat is het verschil van hond, mijn honden rennen (zelfs Xena nog)wel 20 x dezelfde wandeling die ik doe... heen en terug, heen en terug... die doe ik werkelijk geen plezier met een lijntje van 10 meter, ook geen 30 want dan kunnen ze niet dat ene niet meer doen wat ze helemaal geweldig vinden.
Dusty zou het een stuk minder vervelend vinden al had ik die ook nooit aangelijnd gedaan simpelweg omdat ze dan haar individuele rondje niet meer zou kunnen lopen, overal tussendoor haar eigen paadje...
Als je honden hebt die dat niet of minder interesseren kan ik het me nog ergens voorstellen maar dan nog houdt het bij mij op omdat ik zelf het niet wil. :wink: Nogmaals ik verwijd je niks, vind het alleen maar goed dat je hem onder controle wil houden alleen zou het mijn keus niet zijn.
Ko liep ook haar eigen rondje, nadat ze betrouwbaar (genoeg) had leren loslopen mbv die lange lijn. Suus is praktisch de hele wandeing met mij en de bal of voerdummy bezig, gaat echt prima.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo tegen het vasthouden aan de lijn zijn.In Belgie mag je hond niet eens los.Dus in principe moet iedere hond aan de lijn.En natuurlijk laat ik mijn honden ook loslopen op straffe van boete.Maar niet ten koste van veiligeheid .Als mijn hond er vandoor gaat kan ik niet controleren waar ze heen loopt ,voor het zelfde geld een weg op.Niet alleen gevaarlijk voor mijn hond maar ook voor de mensen die daar rijden.Voor het zelfde geld ondanks dat ik het haar nog niet heb zien doen jaagt ze wild op,dat wil ik ook inder geen beding hebben.Of ze raakt de weg kwijt en moet ik iedereen optrommellen om haar te zoeken en ben ik haar dagen kwijt.Dat is het me allemaal niet waard.Dus de lijn er aan en nog zieliger een flexlijn van 8 meter.Bewegen doet ze maar op de hondeschool en in de tuin of naast de fiets.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef:Ik snap eigenlijk niet dat mensen zo tegen het vasthouden aan de lijn zijn.In Belgie mag je hond niet eens los.Dus in principe moet iedere hond aan de lijn.En natuurlijk laat ik mijn honden ook loslopen op straffe van boete.Maar niet ten koste van veiligeheid .Als mijn hond er vandoor gaat kan ik niet controleren waar ze heen loopt ,voor het zelfde geld een weg op.Niet alleen gevaarlijk voor mijn hond maar ook voor de mensen die daar rijden.Voor het zelfde geld ondanks dat ik het haar nog niet heb zien doen jaagt ze wild op,dat wil ik ook inder geen beding hebben.Of ze raakt de weg kwijt en moet ik iedereen optrommellen om haar te zoeken en ben ik haar dagen kwijt.Dat is het me allemaal niet waard.Dus de lijn er aan en nog zieliger een flexlijn van 8 meter.Bewegen doet ze maar op de hondeschool en in de tuin of naast de fiets.
Nou dan kon ik ze hier van t plafond afhalen. Die beweging krijgen ze er al dagelijks NAAST t loslopen.
Dat is dus ruim onvoldoende hier.
Een tt staat gelijk aan aangelijnd zijn overigens. En voor mij minstens zo betrouwbaar als een lijn en vele malen beter voor mijn honden indien nodig.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

malinois schreef: Een tt staat gelijk aan aangelijnd zijn overigens. En voor mij minstens zo betrouwbaar als een lijn en vele malen beter voor mijn honden indien nodig.
Is dat voor de wet zo?

Dan hang ik graag zo'n kastje aan mijn hond. Dan heb ik er direct heel veel losloopgebieden bij :D
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.

Ongelezen bericht door laura23 »

Kantonrechter Haarlem, 2010:
Op dinsdag 28 september 2010 heeft de Haarlemse kantonrechter bij mondeling vonnis een man
vrijgesproken die ervan verdacht werd zijn hond niet te hebben aangelijnd. De politie had hem
bekeurd voor het niet aanlijnen. De verdachte maakte echter gebruik van een elektronische
aanlijning die niet zichtbaar was. Deze elektronische aanlijning bestaat uit een halsband met een
ontvanger en een zender waarmee de hondenbezitter de hond stroom kan toedienen.
De rechter heeft conform de eis van de Officier van Justitie de verdachte vrijgesproken, omdat
volgens de rechter aan de strekking van het voorschrift van aanlijning is voldaan. De hondenbezitter
kan volgens de rechter controle over zijn hond uitoefenen met behulp van het elektronische
hulpmiddel.

bron:http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=35803
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Paisley
Zeer actief

Te gek!! Ik ga een nep-TT maken!
Er is hier een mooi plantsoen om de hoek die swinters door recreanten nauwelijks gebruikt wordt, maar helaas zit het hok van de stadswacht er naast. Los lopen is hier dus vragen om boetes
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Dan zou ik gewoon eens een vriendelijk babbeltje met de stadswachters maken, veel makkelijker en eerlijker.
Paisley
Zeer actief

Ja ze zijn erg vriendelijke als ze boetes schrijven. Ik heb er met de hond van mijn zus ook een keer een boete gehad, terwijl die hond zo goed onder appèl staat dat ze aan je voet blijft. Ik had niet eens een riem bij me - ik was er zo de binnenstad mee door komen lopen.
Nee ze willen het niet. En terrecht, maar ik wil t wel :mrgreen:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

O das kut. Ik ken geen stadswachten, alleen boeren die het jahoorprima vinden dat ik langs/over hun land loop.
Kirry
Zeer actief

Kruimel53 schreef:..... ik heb toen een Niggeloh zweetlijn gekocht en die laten slepen. Dat werkte voor mij en de onverlaat iig al stukken beter...
Ik heb sinds vandaag die Niggeloh lijn binnen. Joh! Wát een wereld van verschil is dat! Zoveel lichter dan mijn longeerlijn. Een verademing. Bedankt voor de tip. :ok:
beatje

laura23 schreef:Kantonrechter Haarlem, 2010:
Op dinsdag 28 september 2010 heeft de Haarlemse kantonrechter bij mondeling vonnis een man
vrijgesproken die ervan verdacht werd zijn hond niet te hebben aangelijnd. De politie had hem
bekeurd voor het niet aanlijnen. De verdachte maakte echter gebruik van een elektronische
aanlijning die niet zichtbaar was. Deze elektronische aanlijning bestaat uit een halsband met een
De rechter heeft conform de eis van de Officier van Justitie de verdachte vrijgesproken, omdat
volgens de rechter aan de strekking van het voorschrift van aanlijning is voldaan. De hondenbezitter
kan volgens de rechter controle over zijn hond uitoefenen met behulp van het elektronische
hulpmiddel.

Je moet dan van je bekeuring een zaak maken en dan ligt het nog wel aan de rechter die je krijgt ook.

Mijn herder gaat dwars door een tt heen,dus er gaat gewoon lekker een lijntje aan.Ik heb ook bewust voor duitsers gekozen,die zijn ,vind ik persoonlijk dan makkelijker in huis.Ondanks dat ze uit werklijnen komen zijn het rustige honden.Ik kies mijn honden daar ook op,voor mij zijn het in hoofdzaak toch huishonden.Als we op vakantie gaan gaat de bubs ook mee in de caravan en op campings zijn we gewoon welkom met onze honden,maar wel aan de lijn.Dus ik moet geen hysterisch gillende honden die persé los moeten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef:
laura23 schreef:Kantonrechter Haarlem, 2010:
hulpmiddel.

Je moet dan van je bekeuring een zaak maken en dan ligt het nog wel aan de rechter die je krijgt ook.

Mijn herder gaat dwars door een tt heen,dus er gaat gewoon lekker een lijntje aan.Ik heb ook bewust voor duitsers gekozen,die zijn ,vind ik persoonlijk dan makkelijker in huis.Ondanks dat ze uit werklijnen komen zijn het rustige honden.Ik kies mijn honden daar ook op,voor mij zijn het in hoofdzaak toch huishonden.Als we op vakantie gaan gaat de bubs ook mee in de caravan en op campings zijn we gewoon welkom met onze honden,maar wel aan de lijn.Dus ik moet geen hysterisch gillende honden die persé los moeten.
Ik heb 17 jaar op een camping gestaan met honden dus. Rekjes er omheen zodat ze en wij niet de poten breken over lijnen ;) nu nog steeds op of pensions, camping of hotel. Het is niet of of ;)

Daarnaast gaat geen hond door de tt als je hem goed gebruikt dus opbt juiste moment. Gaat hij er doorheen is t geen bikkel van een hond maar een baas die te laat is. ;) (ik zeg niet dat jij dit zegt hoor maar even ter illustratie)
Eenmaal in de adrenaline ben je dus veel te laat en werkt hij niet meer. Je moet vooraf corrigeren dus als ie een sec te lang kijkt of een oor spitst VOOR hij iets fout doet dus maar wel aanstalten maakt om... je moet dus niet wachten tot t fout gaat en dan corrigeren maar voorkomen dat t fout gaat door vooraf op de kleinste signalen te anticiperen en event corrigeren.
Afbeelding
beatje

Tara,mijn honden komen uit werklijnen en wij werken er ook mee,dus er niks tussen is onzin.Maar ze breken mijn huis niet af als ze aan de lijn worden uitgelaten,Ik vind je hond persé losmoeten laten ten koste van alles onzin,zeker als je weet dat hij er van door gaat.
Aan gezien mijn hond zeker aan beweging en werk niks te kort komt,is een aangelijnde wandeling goed en is het gewoon een makkelijke hond in huis,en ja ik heb gekozen voor Duitsers omdat die net een tikkeltje rustiger zijn als mechelaren,mag toch?Jij bent gelukkig met je jachthonden mag ook van mij hoor ,ik hoef ze niet.Neemt niet weg dat ik heel lieve leuke jachthonden ken van mensen die er effectief mee jagen,met de TT er aan,dat dan wel weer.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef:Tara,mijn honden komen uit werklijnen en wij werken er ook mee,dus er niks tussen is onzin.Maar ze breken mijn huis niet af als ze aan de lijn worden uitgelaten,Ik vind je hond persé losmoeten laten ten koste van alles onzin,zeker als je weet dat hij er van door gaat.
Aan gezien mijn hond zeker aan beweging en werk niks te kort komt,is een aangelijnde wandeling goed en is het gewoon een makkelijke hond in huis,en ja ik heb gekozen voor Duitsers omdat die net een tikkeltje rustiger zijn als mechelaren,mag toch?Jij bent gelukkig met je jachthonden mag ook van mij hoor ,ik hoef ze niet.Neemt niet weg dat ik heel lieve leuke jachthonden ken van mensen die er effectief mee jagen,met de TT er aan,dat dan wel weer.
Maar dan zijn mh uit werklijnen nog geen krijsende zenuwlijers als ze niet los kunnen.... dat maak jij ervan voor t gemak.
Ze worden hier vervelend en daarnaast vind IK t zelf vreselijk. Ongeacht welke hond of ras ik heb de schurft aan aangelijnd met een hond lopen.
:roll:
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Je hond(voor mij spaniel) kent middels alle cursussen "hier" "zit" op de fluit met bijbehorende certificaten incl. veldwerkwedstrijd. Dan het echie haas op: spaniel horende doof (3x in 15 minuten). Week erop middels welwillend meewerkende jager voorzien van Dogtra(en echt niet onder magnetronstand) bewust onder de verleiding van opgaand haas gebracht. 2x correctie en daarna "zit"="zit". Moet de 1e jachtdag per seizoen nog wel eens ingrijpen maar ze is inmiddels 8jaar en heeft hooguit 5x een corrrectie nodig gehad.
Ga uit van training zonder verleiding tot commando er perfect inzit. Dan met verleiding correctie bij niet opvolgen commando
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Veenmug schreef:Je hond(voor mij spaniel) kent middels alle cursussen "hier" "zit" op de fluit met bijbehorende certificaten incl. veldwerkwedstrijd. Dan het echie haas op: spaniel horende doof (3x in 15 minuten). Week erop middels welwillend meewerkende jager voorzien van Dogtra(en echt niet onder magnetronstand) bewust onder de verleiding van opgaand haas gebracht. 2x correctie en daarna "zit"="zit". Moet de 1e jachtdag per seizoen nog wel eens ingrijpen maar ze is inmiddels 8jaar en heeft hooguit 5x een corrrectie nodig gehad.
Ga uit van training zonder verleiding tot commando er perfect inzit. Dan met verleiding correctie bij niet opvolgen commando
Die training zonder verleiding heb je zonder Dogtra gedaan, toch .......... Veenmug?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ja.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Renee1966
Zeer actief

chrico schreef:Ik denk ook dat je er gewoon de P in heb en dat straks na een lijnperiode je misschien weer met goede moed gaat beginnen :mrgreen:
Nou, jij mag door voor de koelkast :mrgreen:
Ze loopt al weer een paar weken los.

Op die ene dag na, dat ze 3x vol in de lijn gelopen is, was ze verder superbraaf. Ik ben in huis wat consequenter geworden, met de komst van sjon had ik dat (ongemerkt) toch wat laten versloffen. Ik heb de routine van het wandelen wat veranderd, 's-morgens loslopen en wat oefenen en op risicoplekken, even aan de riem. 's-Avonds maken we samen met dochter nog een lange wandeling aangelijnd (dik uur) dus in het donker niet los.

Gaat goed, heb er weer vertrouwen in.
Renee1966
Zeer actief

Ja ik baalde echt als een stekker, vond het zo'n afknapper. Maar goed,sowieso in de vuurwerkperiode aan de lange lijn kon geen kwaad ivm haar knalangst. Ik heb er verder niet zwaar op geoefend oid, ik ga ervanuit, dat het zo weer ok is.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”