Khyra is ondertussen alweer 3,5 jaar oud en dat zullen we weten ook; ze is volwassen geworden. Alle opvliegers in haar koppie zijn een beetje bezonken, en het is ineens een perfect hondje
Bijna geen streken meer, überbraaf met meelopen buiten, loslopen gaat perfect (victorie!

) vrouwtje is leuker dan andere hondjes, maar ook haar vacht begint nu écht volwassen vormen aan te nemen. De meeste onderwol is verdwenen, de haren zijn stugger, ze heeft nooit meer klitten. Daar waar we eerst iedere week +/- 2 uur bezig waren met kammen op de zaterdag is dit nu nog maar een half uurtje eens per twee weken. En dan nog is het niet echt nodig...
Bij de behendigheid is ze ineens het knapste hondje van de klas, we worden soms wel eens "Het Voorbeeld" genoemd

. Ze doet alles wat ik van haar vraag (en als ze er zin in heeft zelfs heel snel!) Ik kan haar nu ook vooruit sturen en ze "zoekt" de hindernis die ik haar vraag zelf op. De slurf doet ze sinds kort helemaal alleen en de paaltjes gaan als een speer, alleen bij de wip heeft ze nog wel wat hulp nodig want die is toch wel een beetje eng. Wie weet dat we volgend jaar eens een wedstrijdje kunnen gaan lopen
Ik ben echt enorm blij met mijn meisje, m'n steun en toeverlaat. Ze kijkt me na als ik vertrek naar school en ze wacht me op als ik weer thuis kom. Ook als ik eens wat minder tijd/energie voor haar heb. Als ik aan het leren ben houdt ze mijn voeten warm en s'avonds op de bank ligt ze op schoot.
We hebben echt met onze handen in het haar gezeten af en toe, want luisteren was iets wat echt niet nodig was aldus Khyra

Maar met heeeel veel tijd en geduld zijn we er gekomen en daar ben ik toch wel enorm trots op