Ja, vind ik ook.Marion. schreef:Het ligt er helemaal aan hoe Miep zich houdt. Maar ik denk dat die net zo lief het alleenrecht op de aandacht heeft.
Héél veel sterkte
Moderator: moderatorteam
Ja, vind ik ook.Marion. schreef:Het ligt er helemaal aan hoe Miep zich houdt. Maar ik denk dat die net zo lief het alleenrecht op de aandacht heeft.
Vergis je daar niet in. Tagor had Jari opgevoed en liet daarna alle pups over aan Jari. Dat grut was te min voor hem.Marion. schreef:Maar jij had niet nog een andere hond thuis lopen. Het ligt er helemaal aan hoe Miep zich houdt. Maar ik denk dat die net zo lief het alleenrecht op de aandacht heeft. En anders moet er een nieuwe oppermutter naast, maar heel zeker geen pup.tekkel schreef:Ik had hetzelfde toen Miesje was ingeslapen: 14 en op.Marion. schreef: Maar we hebben er wel vrede mee.
Ik had één dag tranen met tuiten, en daarna de acceptatie dat het mooi was geweest, een fijn hondenleventje en een mooie dood. Denk nog geregeld aan haar, met veel plezier, ook na al die jaren.
Had trouwens na 15 dagen een andere hond
Miep uitvlakken??? Waar heb je het over?Branka schreef:Vergis je daar niet in. Tagor had Jari opgevoed en liet daarna alle pups over aan Jari. Dat grut was te min voor hem.
Maar op een gegeven moment gingen we toch twijfelen, want we wisten bij welke fokker we een pup wilden maar daardoor dus ook de kans dat na het overlijden van Tagor er een gat zou vallen. Tijdje zonder hond, leeg huis.
Daarom heel erg goed nagedacht en met veel planwerk gekozen om voor pup Finn te gaan toen we hoorden dat de fokster een mooie combinatie deed. Geen moment spijt gehad en Tagor heeft in die korte tijd van 4 maanden wel degelijk Finn dingen geleerd. Nooit het idee gehad dat we Tagor tekort hebben gedaan.
En ja, jullie Miepiemeisje heeft een heel ander karakter dan onze heren. Maar vlak haar niet uit
Dat hebben wij met Socrates ook gedaan. Hij wees een prachtige bruine labrador af en ging voor Idefix (nouu Snowflake had hij ook heel leuk gevonden) Hij wilde dus een medegriekMarion. schreef:Miep uitvlakken??? Waar heb je het over?Branka schreef:Vergis je daar niet in. Tagor had Jari opgevoed en liet daarna alle pups over aan Jari. Dat grut was te min voor hem.
Maar op een gegeven moment gingen we toch twijfelen, want we wisten bij welke fokker we een pup wilden maar daardoor dus ook de kans dat na het overlijden van Tagor er een gat zou vallen. Tijdje zonder hond, leeg huis.
Daarom heel erg goed nagedacht en met veel planwerk gekozen om voor pup Finn te gaan toen we hoorden dat de fokster een mooie combinatie deed. Geen moment spijt gehad en Tagor heeft in die korte tijd van 4 maanden wel degelijk Finn dingen geleerd. Nooit het idee gehad dat we Tagor tekort hebben gedaan.
En ja, jullie Miepiemeisje heeft een heel ander karakter dan onze heren. Maar vlak haar niet uit
Ik zeg juist dat een eventueel volgende hond volkomen ligt aan Miep. Wij plannen niks, bedenken niks, benaderen geen fokkers, zoeken geen mooie combinaties, denken ook niet aan een leeg huis.
Miep is hierin allesbepalend. Niet wij.
Zo bedoelde ik het ook. Niet negatief, meer dat ik denk dat Miep best een flinke portie veerkracht heeft.Marion. schreef:Miep uitvlakken??? Waar heb je het over?Branka schreef:Vergis je daar niet in. Tagor had Jari opgevoed en liet daarna alle pups over aan Jari. Dat grut was te min voor hem.
Ik zeg juist dat een eventueel volgende hond volkomen ligt aan Miep. Wij plannen niks, bedenken niks, benaderen geen fokkers, zoeken geen mooie combinaties, denken ook niet aan een leeg huis.
Miep is hierin allesbepalend. Niet wij.
Dit klinkt toch wel heel erg vanuit de mensen bedacht. En dat is juist iets wat wij nu beslist niet doen. En nooit gaan doen. Miep is nu het belangrijkste, en niet wij. Of lege huizen. Of mooie combinaties.Branka schreef:Maar op een gegeven moment gingen we toch twijfelen, want we wisten bij welke fokker we een pup wilden maar daardoor dus ook de kans dat na het overlijden van Tagor er een gat zou vallen. Tijdje zonder hond, leeg huis.
Daarom heel erg goed nagedacht en met veel planwerk gekozen om voor pup Finn te gaan toen we hoorden dat de fokster een mooie combinatie deed.
het spreekwoord dat Branka gebruik is positief bedoelt hoor voor Miep.Marion. schreef:Dit klinkt toch wel heel erg vanuit de mensen bedacht. En dat is juist iets wat wij nu beslist niet doen. En nooit gaan doen. Miep is nu het belangrijkste, en niet wij. Of lege huizen. Of mooie combinaties.Branka schreef:Maar op een gegeven moment gingen we toch twijfelen, want we wisten bij welke fokker we een pup wilden maar daardoor dus ook de kans dat na het overlijden van Tagor er een gat zou vallen. Tijdje zonder hond, leeg huis.
Daarom heel erg goed nagedacht en met veel planwerk gekozen om voor pup Finn te gaan toen we hoorden dat de fokster een mooie combinatie deed.
En we vlakken haar dus beslist niet uit.

Hmm even lezenQuibus schreef:Heb je je DA al gevraagd wat de eventuele opties zijn?
Als je hond niet vergaat van de pijn en nog vrolijk is en goed eet en drinkt dan zijn er vast nog wel opties voor hem/haar.

hondje schreef:Hmm even lezenQuibus schreef:Heb je je DA al gevraagd wat de eventuele opties zijn?
Als je hond niet vergaat van de pijn en nog vrolijk is en goed eet en drinkt dan zijn er vast nog wel opties voor hem/haar.![]()

Naar wie????Quibus schreef:hondje schreef:Hmm even lezenQuibus schreef:Heb je je DA al gevraagd wat de eventuele opties zijn?
Als je hond niet vergaat van de pijn en nog vrolijk is en goed eet en drinkt dan zijn er vast nog wel opties voor hem/haar.![]()
Ja hou maar op......ik heb het niet gezien dat het verhaal nog verder ging vandaar.
hebben al berichtje gestuurd.
Marion. schreef:Naar wie????Quibus schreef:hondje schreef:Hmm even lezenQuibus schreef:Heb je je DA al gevraagd wat de eventuele opties zijn?
Ja hou maar op......ik heb het niet gezien dat het verhaal nog verder ging vandaar.
hebben al berichtje gestuurd.
Maar goed. Hond is dood. Optie was amputatie met een wekenlange revalidatie. En goed eten en drinken heeft ze nooit gedaan, vrolijk is ze wel tot het finale spuitje geweest. Gelukkig.
En wat ben ik blij dat we onze 13-jarige hond deze mogelijkheid konden bieden. De enig genadige. Voor alle liefde die we van haar hebben gekregen.