Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet je nu...??
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Wat moet je nu...??
Maar de consequenties zijn voor Ria toch minder heftig dan voor thom. Want zij is van huis en wordt dan niet continu geconfronteerd met de afwezigheid van hun hond. En hij wel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik heb je hele verhaal gevolgd. Woon in Naarden, dus als je het fijn vindt om een stukje te wandelen of een uurtje op te passen, mijn pb-box staat open...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vergis je niet in het feit dat zij ooggetuige is geweest van het hele drama hè?... Dat krijg je niet zomaar van je netvlies door naar je werk te gaan...iones schreef:Maar de consequenties zijn voor Ria toch minder heftig dan voor thom. Want zij is van huis en wordt dan niet continu geconfronteerd met de afwezigheid van hun hond. En hij wel.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ik heb geen zin om in dit topic woorden te krijgen maar wat je nu zegt is wat onzinnig he? Volgens mij stond Ria op de 1e rang toen het gebeurde met Yla, voor haar zijn er ook heel heftige consequenties. Mocht je hier op door willen gaan doe dan even per pb, hoeven we dit topic niet verder te vervuilen.iones schreef:Maar de consequenties zijn voor Ria toch minder heftig dan voor thom. Want zij is van huis en wordt dan niet continu geconfronteerd met de afwezigheid van hun hond. En hij wel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kan me dat zó goed voorstellen; de 10 hondloze dagen na Max' dood waren niet leuk.thom schreef:Poeh, wat is het toch verdomde moeilijk.
Ria heeft een bedrijfsuitje en pas vanavond laat thuis. Die stilte/leegte maakt me gek.
Ik zit al een hele dag tegen een hond te praten die er niet meer is, maar nog zo diep in mij zit.
Sterkte

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Verwerken, rouwen, is een werkwoord, dat kost heel veel pijn woede, en alle andere emoties daar moet je doorheen, en dat kost heel veel moeite en verdriet, Thom het spijt me. 

- iones
- Zeer actief
Dat staat los van het feit dat ze niet thuis is waar ze in haar eentje zit, en zonder hond.LongFields schreef:Vergis je niet in het feit dat zij ooggetuige is geweest van het hele drama hè?... Dat krijg je niet zomaar van je netvlies door naar je werk te gaan...iones schreef:Maar de consequenties zijn voor Ria toch minder heftig dan voor thom. Want zij is van huis en wordt dan niet continu geconfronteerd met de afwezigheid van hun hond. En hij wel.
Ik twijfel er niet aan dat de ervaring voor haar traumatiserend geweest moet zijn. Zelf zou ik denk ik vrij hysterisch zijn geweest in een dergelijke situatie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
heel herkenbaar thom, als je een uitje wilt heb ik nog wel 2 losgeslagen herders (of 1) waar je van kunt 'genieten', ik rol zo de hei over en dan ben ik erthom schreef:Poeh, wat is het toch verdomde moeilijk.
Ria heeft een bedrijfsuitje en pas vanavond laat thuis. Die stilte/leegte maakt me gek.
Ik zit al een hele dag tegen een hond te praten die er niet meer is, maar nog zo diep in mij zit.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Laat maar wetenPepper en Lucy schreef:Thom het is ook heel begrijpelijk dat de leegte niet te doen is. Je mag ook hier langskomen om te praten.
Misschien is beter om een heel goed gesprek met Ria om over een nieuwe hond(je) te hebben. Die leegte is niet goed voor je.
Je mag als je alleen even een luisterend oor ook even bellen
En is een hondje voor overdag niet wat voor je als oppashondje?
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is jóuw mening. Je hoeft niet persé alleen thuis te zitten om je eenzaam en ontzettend rot te voelen hoor.iones schreef: Dat staat los van het feit dat ze niet thuis is waar ze in haar eentje zit, en zonder hond.
Maar goed, dit hoort denk ik niet erg thuis in dit topic dus ik houd het hier bij.
-
Marion.
Iones. Ria is degene die het avondrondje deed. Die is degene die het op haar netvlies heeft staan. Die is degene die haar hond heeft moeten lostrekken.iones schreef:Maar de consequenties zijn voor Ria toch minder heftig dan voor thom. Want zij is van huis en wordt dan niet continu geconfronteerd met de afwezigheid van hun hond. En hij wel.
Me dunkt dat zij op dit moment een iets grotere stem heeft dan Thom, sorry hoor. Gelukkig vind Thom dat volgens mij ook.
En nee. Ik vind het beslist niet gepast om nu asiel-hondjes te gaan opzoeken voor ze. Dat kunnen ze echt samen wel als de tijd daar rijp voor is. Voor beiden, wel te verstaan.
Thom, ga er op uit! Ga de Hilversumse hei op. Misschien kom je Eebje wel tegen, of Prado. Of gewoon de normale mensen die je als je Yla uit liet, wel eens sprak. Ik spreek uit ervaring dat een klein gesprekje met dat soort mensen je heel goed doen!
-
Marion.
Ooooooooo, wat erg! Ik noemde Prado, maar ik doelde op jouw huidige hondenSelene schreef:heel herkenbaar thom, als je een uitje wilt heb ik nog wel 2 losgeslagen herders (of 1) waar je van kunt 'genieten', ik rol zo de hei over en dan ben ik erthom schreef:Poeh, wat is het toch verdomde moeilijk.
Ik zit al een hele dag tegen een hond te praten die er niet meer is, maar nog zo diep in mij zit.Ik zit niet ver weg en anders gaan we aan de koffie ergens oid. Laat maar weten
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik vind het vreselijk zo zonder hond in huis.
Maar wat Ria die kloterige zaterdagnacht heeft moeten meemaken, dat half uur kan ik me niet eens voorstellen, dat moet echt eerst helen. Wanneer hier een andere hond komt, dat laat ik in dit geval toch echt van Ria afhangen.
Natuurlijk is Ria overdag naar haar werk, maar dat wil niet zeggen dat ze haar trauma/verdriet niet meeneemt. Nee, we gaan echt samen voor een andere hond.
Bedankt weer voor de lieve woorden.
Maar wat Ria die kloterige zaterdagnacht heeft moeten meemaken, dat half uur kan ik me niet eens voorstellen, dat moet echt eerst helen. Wanneer hier een andere hond komt, dat laat ik in dit geval toch echt van Ria afhangen.
Natuurlijk is Ria overdag naar haar werk, maar dat wil niet zeggen dat ze haar trauma/verdriet niet meeneemt. Nee, we gaan echt samen voor een andere hond.

-
Marion.
Heel goed Thom! En nogmaals, rondje lopen en je "oude" bekenden tegenkomen is dat geen goed idee? Ik zag 2 weken geleden Loeki in de supermarkt (hun Golden Roxy was een maand ouder dan Saar, en hebben ze vorig jaar laten inslapen). En ik vond het erg fijn om haar te zien. Om te praten over Saar, haar dood, en een beetje te mijmeren over wat we samen met Roxy en Saar hadden meegemaakt onderweg.thom schreef:Ik vind het vreselijk zo zonder hond in huis.
Alleen thuis is ook maar alleen thuis
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
geeft niet marionMarion. schreef:Ooooooooo, wat erg! Ik noemde Prado, maar ik doelde op jouw huidige hondenSelene schreef:heel herkenbaar thom, als je een uitje wilt heb ik nog wel 2 losgeslagen herders (of 1) waar je van kunt 'genieten', ik rol zo de hei over en dan ben ik erthom schreef:Poeh, wat is het toch verdomde moeilijk.
Ik zit al een hele dag tegen een hond te praten die er niet meer is, maar nog zo diep in mij zit.Ik zit niet ver weg en anders gaan we aan de koffie ergens oid. Laat maar weten
![]()
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- Inne
- Zeer actief
Wat afschuwelijk wat er met jullie hond gebeurd is. Veel sterkte!

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ria heeft vandaag op haar werk heel veel mensen gesproken, waaronder een aantal juridisch medewerkers, toen ze thuiskwam ook wat buren die in de hal stonden te praten, allemaal adviseren ze om toch vooral aangifte te doen, gisteren was ik al zover, nu Ria ook, dus we gaan deze week aangifte doen.

-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
dat vind ik echt goed van jullie. niet om te pesten, maar om de veiligheid van andere mensen/honden. hopelijk krijgen ze de hond niet meer terug. lijkt me vreselijk als jullie steeds met dat beest geconfronteerd worden. die hond ging echt voor de kill als ik het zo lees. veel sterkte in dit alles toegewenst.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Mijn aanbod blijft gewoon geldig he Thom.
Je weet me te vinden.
Dat stille huis, dat is helemaal niks, probeer wat afleiding te zoeken.
Je weet me te vinden.
Dat stille huis, dat is helemaal niks, probeer wat afleiding te zoeken.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Thom en Ria ik wens jullie veel sterkte met de aangifte van de hond en ook met alles. Hij ging helaas voor de kill.
En m'n aanbod blijft altijd geldig als je de stilte wilt doorbreken.
De confrontatie met de hond is heel vreselijk.
En m'n aanbod blijft altijd geldig als je de stilte wilt doorbreken.
De confrontatie met de hond is heel vreselijk.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik denk dat aangifte eigenlijk vanzelfsprekend is, zonder aanzien des persoons, want jullie buren/de eigenaren van de hond hebben zich juist heel betrokken opgesteld, maar om de hond. Ik denk dat het om de hond echt meer dan gerechtvaardigd is om aangifte te doen. Het is zo'n naar verhaal, met alleen maar verliezersthom schreef:Ria heeft vandaag op haar werk heel veel mensen gesproken, waaronder een aantal juridisch medewerkers, toen ze thuiskwam ook wat buren die in de hal stonden te praten, allemaal adviseren ze om toch vooral aangifte te doen, gisteren was ik al zover, nu Ria ook, dus we gaan deze week aangifte doen.

Groetjes,
Sandra
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Goed dat jullie toch aangifte gaan doen. En jullie komen er vast saampjes wel uit wanneer je aan een nieuwe hond toe bent. Als je ziets voor je ogen ziet gebeuren is horror.....
-
Anneke & Timka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Thom, ik begrijp het geweldige gemis en de afschuwelijke leegte.
Mijn eerste hondje, Gina, is ingeslapen op 5 februari 2013. Ze was oud (12,5 jaar) en volledig op.
Toch had het verlies van Gina op mij (en mijn man) een geweldige inpact. We hadden het op dat moment ontzettend druk omdat we midden in een verhuizing zaten. Waren 's avonds zo gigantisch moe dat we als een blok in slaap vielen.
De dag dat we voor het eerst in ons nieuwe huis sliepen hebben we het urntje van Gina opgehaald zodat we weer samen waren.
Maar toen we eenmaal gesetteld waren kwam het gemis keihard aan. Ik heb nog afleiding door mijn werk, maar mijn man was ook de hele dagen met Gina thuis. Hij miste haar verschrikkelijk. Heb mijn man nog nooit zien huilen, maar toen wel.
Wij dachten dat Gina nooit te vervangen zou zijn. Maar het was zo verschrikkelijk koud en kil en stil in huis. We zijn toen langzaamaan rond gaan kijken naar weer een hondje. Keer op bezoek bij een goede fokker. Zo kwam uiteindelijk eind augustus onze Timka in ons leven. We hebben haar vanaf de geboorte kunnen volgen en dikwijls bezocht. Een heerlijke pup. Totaal anders dan Gina, maar dat is alleen maar beter.
Kan er nu ook vrede mee hebben, al denk ik nog elke dag aan Gina. Het was mijn "once in a lifetime" hondje.
Ik snap je gevoelens en verdriet (en ook van Ria) volkomen. Maar geloof me maar, ooit komt er een tijd dat jullie allebei weer klaar zijn om een nieuw hond(je) een heerlijk thuis te geven.
Wil jullie heel veel sterkte wensen. Het is ook niet niks wat jullie is overkomen.
Mijn eerste hondje, Gina, is ingeslapen op 5 februari 2013. Ze was oud (12,5 jaar) en volledig op.
Toch had het verlies van Gina op mij (en mijn man) een geweldige inpact. We hadden het op dat moment ontzettend druk omdat we midden in een verhuizing zaten. Waren 's avonds zo gigantisch moe dat we als een blok in slaap vielen.
De dag dat we voor het eerst in ons nieuwe huis sliepen hebben we het urntje van Gina opgehaald zodat we weer samen waren.
Maar toen we eenmaal gesetteld waren kwam het gemis keihard aan. Ik heb nog afleiding door mijn werk, maar mijn man was ook de hele dagen met Gina thuis. Hij miste haar verschrikkelijk. Heb mijn man nog nooit zien huilen, maar toen wel.
Wij dachten dat Gina nooit te vervangen zou zijn. Maar het was zo verschrikkelijk koud en kil en stil in huis. We zijn toen langzaamaan rond gaan kijken naar weer een hondje. Keer op bezoek bij een goede fokker. Zo kwam uiteindelijk eind augustus onze Timka in ons leven. We hebben haar vanaf de geboorte kunnen volgen en dikwijls bezocht. Een heerlijke pup. Totaal anders dan Gina, maar dat is alleen maar beter.
Kan er nu ook vrede mee hebben, al denk ik nog elke dag aan Gina. Het was mijn "once in a lifetime" hondje.
Ik snap je gevoelens en verdriet (en ook van Ria) volkomen. Maar geloof me maar, ooit komt er een tijd dat jullie allebei weer klaar zijn om een nieuw hond(je) een heerlijk thuis te geven.
Wil jullie heel veel sterkte wensen. Het is ook niet niks wat jullie is overkomen.
- iones
- Zeer actief
Het is wel een wijs besluit om aangifte te doen.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien een goed idee, maar daar hebben we nu even geen behoefte aan.Célie schreef:Is het geen idee om zelf nog eens bij de buren langs te gaan zodat Ria en jij er nog eens over kunnen praten, dan hoor je ook meteen hoe het nu verder met de hond gaat?thom schreef:Ruim een half uur geleden had ik onze DA aan de telefoon, hij vindt het zo verschrikkelijk voor ons, en hoopt dat de hond ondertussen dood is. Naar zijn idee, kan die hond na zijn fatale aanval niet meer functioneren in onze maatschappij.
Hij had zo met ons te doen, we zijn hondenliefhebbers pur sang volgens hem.
Ook vertelde hij, dat we echt wel weer een hond tegenkomen die bij ons hoort. Afgelopen week belde hij verschillende keren, maar wij waren natuurlijk even weg.
Ik heb zo mijn best gedaan, mijn emoties een beetje in toom te houden, maar na het gesprek, ging ik werkelijk helemaal los, kan me niet herinneren, dat ik zo hard gehuild heb.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik denk ook echt dat het wijs is om hiervan aangifte te doen Thom.
Dat is moeilijk als hondenliefhebber zijnde, maar dit is te ernstig geweest om geen aangifte te doen.
Dat is moeilijk als hondenliefhebber zijnde, maar dit is te ernstig geweest om geen aangifte te doen.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot die conclusie zijn we na lang nadenken ook gekomen.Caro. schreef:Ik denk ook echt dat het wijs is om hiervan aangifte te doen Thom.

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Ik reed Maandag nog door Bussum en moest steeds aan jullie denken. Als je eens een rondje wil lopen neem ik de honden een keer mee?
Aangifte lijkt me een uitstekend plan! Zo'n hond kan toch niet.
Aangifte lijkt me een uitstekend plan! Zo'n hond kan toch niet.
Laatst gewijzigd door mim op 04 dec 2013 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
echt een heel verstandig besluit. Persoonlijk zou ik aangifte gaan doen en dan de buren dat daarna ook gaan vertellen. Zij nemen immers hun verantwoordelijkheid voor alles wat er is gebeurd en begrijpen vast wel dat dit gedrag van hun hond echt niet kan. Zij hebben mogelijk niet eens ingeschat dat hun hond tot zoiets in staat was. Allemaal verliezers in deze situatie. Dit mag gewoon nooit meer opnieuw kunnen gebeuren. Heel veel sterkte voor julliethom schreef:Tot die conclusie zijn we na lang nadenken ook gekomen.Caro. schreef:Ik denk ook echt dat het wijs is om hiervan aangifte te doen Thom.
En ik denk dat dit goed is in de verwerking van alles. Pas dan durven jullie weer veilig met een eventueel andere hond naar buiten om hem lekker uit te kunnen laten. En ook pas wanneer dit alles is afgerond ben je toe aan het leven met een eventueel nieuw hondje.
Laatst gewijzigd door Sucha op 04 dec 2013 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip