Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkent iemand dit van een Labrador?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Herkent iemand dit van een Labrador?

Ongelezen bericht door Dee »

rose schreef:Is er anders niet een mogelijkheid dat hij in de tussentijd een eigen ruimte krijgt? Een stuk van de kamer afzetten (puppyren) oid? Dan hoeven zij hem niet buiten te sluiten en houdt hij gewoon zijn eigen rustige plek waar geen kindjes kunnen komen. Dat hij nu regelmatig (zoals ik het lees) in zijn mand of gang moet verblijven vind ik echt zielig :(:
Ik begrijp je reactie.
Maar het is niet zo dat hond afgesloten word. Of verwaarloosd, of weggestopt.

De gang was in dit geval ( wij waren op visite, nichtje had microfoon met veel lawaai van ons gekregen ) even de meest snelle manier om hond tot rust te krijgen. Geen prikkkels.
Hij hoeft daar niet te blijven. Hij heeft er nog geen tien minuten gezeten. Was puur om hem weer tot rust te brengen.

Naar z'n mand is ook geen straf. Ook daar hoeft hij niet te bijven. Maar even tot rust roepen.
Word wel vaker een hond naar plaats geroepen omdat ie te druk is ?
In dit geval is het voor z'n eigen bestwil even. In de mand ligt een groot bot, vaak kiest hij ervoor om in plaats van rondjes te rennen ( waar hij wel last van krijgt ) de spanning weg te kauwen op zijn bot. Mooi dan toch?
Hij word niet weggestuurd of afgesloten.

Zou mooi zijn als ik hier mijn zus ff ga afschilderen als dat ze haar hond tekort doet.
Nee, ze proberen de hond zoveel mogelijk rustig te houden. Dan gaat het goed.
En hoewel ik anders zou handelen, snap ik ook dat als je je da vertrouwt en die verteld dat het ouderdom is, dat je daar naar dan naar handelt.

Zus ik niet zo gek om op een hondenforum te zitten.
Is wel geschrokken van de berichten over hartproblemen.

En daarom begon ik eigenlijk dit topic.
Ik ken drie labradors met deze gekkigheid. Toevallen. Ik ken geen andere rassen die ook die dit ook hebben.
Daarom was ik benieuwd naar ervaringen hier. Vroeg me af of dat nou een Labrador-ding is, of dat het toeval is dat ik nu net die drie verhalen ken.
Als ik titel ander ras had genoemd, of ras open had gelaten, of ik dan andere reacties had gehad.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Herkent iemand dit van een Labrador?

Ongelezen bericht door rose »

Zeker door jouw post aan Inge begrijp ik het nu beter, hier ook zo'n dwaas die rondjes gaat lopen als hij blij is met iets in zijn bekkie, en blij is hij nogal vaak :lol1: Dan snap ik dat jij zegt dat dit geen leven is voor de hond, zou het voor mijn Sam ook niet zijn. Moeilijk dit :(:
Mochten ze achter de oorzaak komen wil je dat dan nog laten weten, ik ben wel heel benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”