Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet je nu...??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat moet je nu...??

Ongelezen bericht door thom »

gonnie schreef:Ik denk dat die bazen zich ook zwaar kl....n voelen. Ik zou me tenminste net zo beroerd voelen als jullie zelf, misschien zelfs wel nog beroerder het is niet niks als je hond een andere hond zo erg verwond dat die ingeslapen moet worden.
Ze voelen zich ook enorm klote. Dat was afgelopen zondag wel duidelijk.
Deze hond is nu 7.5 jaar oud, was soms wat moeilijk naar andere honden, maar nooit zoiets als dit.
Maar ze hadden hem ook altijd aan de lijn, zoals we Yla ook deden. Alleen die kutnacht niet. Ria ging de flat uit, zag de buren verderop met elkaar praten, en had de verwachting dat de hond dan ook vastzat. Die was was aan snuffelen bij de containers, en ging daarna in 1 rechte lijn op onze Yla af.
En echt nooit meer losgelaten.
Maar uiteindelijk is onze Yla vermoord door die rottige hond, hoe de eigenaren ook hun best deden, hij liet niet niet niet los los ondanks schoppen en slaan en 2 gebroken handen.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Fijn dat die mensen en de DA zo betrokken zijn. Niet dat de pijn van het verlies minder wordt, maar toch. Kan me voorstellen dat je opziet tegen morgen. Hopelijk lukt het je om wat afleiding te vinden :J:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik vind het echt ontzettend erg. Al meerdere keren gezegd.
Maar ik vraag me wel af of de hond van de buren nog leeft.
Allemaal leuk en aardig dat ze zo meeleven, bloemen brengen en de kosten betalen. Maar dat is natuurlijk wel het minste wat ze kunnen doen....
En met het in laten slapen van HUN hond krijgen jullie Yla natuurlijk niet terug.
Maar tjeeeh je moet je niet voorstellen ooit nog dat beest te zien.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik denk dat het beter is dat ze die hond in laten slapen, muilkorven zijn ook af te krijgen en lijnen kunnen breken zoals Kruimel53 al zei.

Mijn honden krijgen hun muilkorf ook af als ze goed hun best doen.

Ik denk dat een muilkorf en een aanlijn gebod maar een schijnveiligheid is.
Altijd beter dan niks natuurlijk, maar een hond die zo tekeer is gegaan als deze hond kan beter uit de maatschappij gehaald worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

thom schreef:Ik wil er nog even aan toevoegen, dat vorige week zondagmiddag, de eigenaren van de Stafford hier nog geweest zijn, en in tranen moesten aanhoren, dat Ylla vanwege haar enorme verwondingen was ingeslapen. DE baas had een hand dik in verband ivm met doorbijten tot aan de pezen, andere hand gebroken, het vrouwtje had ook een gebroken hand. Ze hebben dus echt wel hun uiterste best gedaan dit te stoppen. Ze willen ook alle kosten vergoeden, via verzekering en anders gewoon zelf. Toen we vrijdag thuiskwamen van die paar dagen weg, kregen we ook een mooiie bos bloemen aangeboden van een bloemist, hier uit de buurt.
Goed van ze :ok:
Natuurlijk hoort het ook zo, maar ik vind het evengoed knap dat ze het zo oppakken.
En die bos bloemen is helemaal tof. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk werkelijk waar niet dat ik mijn hond nog in mijn buurt zou willen of kunnen hebben, als deze veroorzaakt had wat deze buurhond bij jullie Yla heeft gedaan. Zou mezelf ook niet meer in mijn ogen durven kijken dat ik dit niet had kunnen voorkomen, en zou jullie niet meer durven aankijken uit schuldgevoel...

Verstandig dat jullie samen vanavond laat nog een blokje om gaan. Dat gewoon blijven doen totdat de beelden van die fatale nacht van het netvlies van Ria af zijn, als dat al gaat lukken. Maar samen komen jullie hier wel doorheen, al zal dat best wat tijd kosten.
Sterkte voor jullie allebei nogmaals.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ranetje schreef:
thom schreef:Ik wil er nog even aan toevoegen, dat vorige week zondagmiddag, de eigenaren van de Stafford hier nog geweest zijn, en in tranen moesten aanhoren, dat Ylla vanwege haar enorme verwondingen was ingeslapen. DE baas had een hand dik in verband ivm met doorbijten tot aan de pezen, andere hand gebroken, het vrouwtje had ook een gebroken hand. Ze hebben dus echt wel hun uiterste best gedaan dit te stoppen. Ze willen ook alle kosten vergoeden, via verzekering en anders gewoon zelf. Toen we vrijdag thuiskwamen van die paar dagen weg, kregen we ook een mooiie bos bloemen aangeboden van een bloemist, hier uit de buurt.
Goed van ze :ok:
Natuurlijk hoort het ook zo, maar ik vind het evengoed knap dat ze het zo oppakken.
En die bos bloemen is helemaal tof. :wink:
Netjes.
Maar willen ze hun hond houden?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

LongFields schreef:Ik denk werkelijk waar niet dat ik mijn hond nog in mijn buurt zou willen of kunnen hebben, als deze veroorzaakt had wat deze buurhond bij jullie Yla heeft gedaan. Zou mezelf ook niet meer in mijn ogen durven kijken dat ik dit niet had kunnen voorkomen, en zou jullie niet meer durven aankijken uit schuldgevoel...

Verstandig dat jullie samen vanavond laat nog een blokje om gaan. Dat gewoon blijven doen totdat de beelden van die fatale nacht van het netvlies van Ria af zijn, als dat al gaat lukken. Maar samen komen jullie hier wel doorheen, al zal dat best wat tijd kosten.

Dat denk ik ook. Had hem zelf al naar de dierenarts gebracht om hem in te laten slapen.
Je moet er toch niet aan denken dat zoiets nog eens kan gebeuren.

Ik word ook weleens in het vuur van de strijd gebeten door mijn eigen honden als ze samen eens in de knok gaan, maar als het zo erg wordt dat ik een gebroken hand en een hand doorgebeten tot aan de pezen heb en een andere hond dood door hen dan bracht ik ze zelf nog weg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

thom schreef:
Suske schreef:Kan me er veel bij voorstellen :ugh:
Kun je niet met de honden van Crailo op pad?
Over Crailo gesproken, we kregen vandaag een mooie kaart en zeer treffende tekst van hen.
Maar ik ben helaas niet zo mobiel om met deze honden op pad te gaan. Bovendien is het daar op dit moment, alles of bijna alles Stafford. En neem mij niet kwalijk eigenaren, maar dat gaat nu even niet.

toen ik er stage liep , zaten er ook heeeel erg veel staff/ en x staffs.
Misschien een adv op marktplaats zetten dat je op een hondje wilt passen als de mensen werken zijn ?
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat een afschuwelijk verhaal en wat erg om als eigenaar te moeten zien hoe je hond zo gegrepen wordt door een andere hond en je kunt niets beginnen.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie hond en met het verwerken van dit drama.
En ik denk dat als jullie er samen aan toe zijn er wel een hond op jullie pad komt.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Jeetje echt verschrikkelijk zeg :ugh:
En ik begrijp jullie allebei, maar het is inderdaad verstandiger als jullie er allebei aan toe zijn.
Veel sterkte :roos:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

LongFields schreef:Ik denk werkelijk waar niet dat ik mijn hond nog in mijn buurt zou willen of kunnen hebben, als deze veroorzaakt had wat deze buurhond bij jullie Yla heeft gedaan. Zou mezelf ook niet meer in mijn ogen durven kijken dat ik dit niet had kunnen voorkomen, en zou jullie niet meer durven aankijken uit schuldgevoel...

Ik ook niet en ik zeg echt zelden inslapen en kan veel verklaren vanuit hondengedrag. Maar dit gaat veel te ver en is bovendien echt
een gevaar voor de samenleving: en een hele flinke sterke hond gedood (dus wat een felheid, vasthoudendheid en kracht) en handen
van mensen tot de pezen toe kapot en gebroken.
Nee, ik denk niet dat ik mijn hond nog 1 seconde zou durven of kunnen vertrouwen of nog het lieve erin kan zien (wat de hond ongetwijfeld zal hebben hoor). Hier houdt het echt wel op, dit noem ik meer een wapen of een moordmachine.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik voel echt met jullie mee.
Het lijkt me vreselijk moeilijk om zonder jullie lieve Yla verder te moeten.
Ik snap jullie beide reacties op dit alles ook wel.
Fijn dat jullie zo blijven praten met elkaar.
Ik hoop echt dat het verdriet iets draaglijker zal worden met de tijd. :roos:

Lief van de eigenaren dat ze zo betrokken zijn en bloemen sturen,
maar ik hoop toch dat de hond wel voortaan altijd een muilkorf zal dragen.
En dan nog, een muilkorf kan ook afgaan. wat rot dat ze zo dichtbij wonen. :ugh:
melding bij de politie hoef je nu niet meer te doen neem ik aan omdat de hond
al in beslag is genomen? Vraag me trouwens af of dit al gebeurd is inmiddels?
2 jaar geleden bij "mijn" incident met mijn hond duurde het maanden
voor er iets gebeurde. Ik moest de politie steeds zelf bellen om te vragen
of er nog vorderingen waren. Nu was mijn hond niet dood maar wel zo verscheurd dat
ze maanden moest revalideren.
thom
Zeer actief
Contacteer:

We zijn vanavond laat samen het gebruikelijke blokkie om gegaan, helaas zonder hond.
Of die hond, hij heet trouwens Dino, er nog is, dat weten we niet. Nu Yla er niet meer is, hebben we niet echt een reden meer, om een aantal keren per dag naar buiten te gaan.
Ik ben nooit, nooit voor het inslapen van een hond geweest, maar in dit geval ben ik toch echt voor.
Deze hond ging echt voor de kill, wat moet er nog van die hond terecht komen ?? Ik hoop in elk geval dat we deze hond nooit meer tegenkomen, dat zou ook veel te moeilijk en pijnlijk zijn.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

maar thom, waarom vraag je dit niet dan? dan weet je tenminste waar je aan toe bent. je kunt het bij de politie zo navragen als je dat bij je buren niet wilt. en als je zo voor bent, moet je dan geen aangifte doen?
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:maar thom, waarom vraag je dit niet dan? dan weet je tenminste waar je aan toe bent. je kunt het bij de politie zo navragen als je dat bij je buren niet wilt. en als je zo voor bent, moet je dan geen aangifte doen?
Daar zijn we zo enorm over aan het twijfelen Jes.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik vind de reactie van de baasjes echt heel netjes, maar ik zou bij 'n nieuwe hond, wel zeker willen weten dat ik die hond niet meer tegen zou komen.
Ben ook niet van de spuit. Maar beide bazen verwond, jouw hond over de regenboogbrug. Ria een trauma op d'r netvlies.

Ik snap heel erg dat je opziet tegen aankomende week. De stilte.
Maar je moet er wel weer samen achter staan. En dan zou ik wel willen weten hoe het met de dader afloopt. Die zou ik niet weer willen tegenkomen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

thom schreef:
Hutsje schreef:maar thom, waarom vraag je dit niet dan? dan weet je tenminste waar je aan toe bent. je kunt het bij de politie zo navragen als je dat bij je buren niet wilt. en als je zo voor bent, moet je dan geen aangifte doen?
dat snap ik maar je hoeft toch niet te twijfelen om na te vragen wat er nu gebeurt met de hond en of hij er nog is? ik kan me zo voorstellen dat zeker ria dit beest niet nog eens wil tegen komen. en als hij er nog wel is kan ze dat maar beter weten voor ze er ineens oog in oog mee staat.
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Twijfel kost zo ontzettend veel energie Thom.
Ik zou het bij de buren navragen, voor mijn part telefonisch.
En mocht het antwoord je niet bevallen zou ik aangifte doen. Maar dat ben ik.
Nogmaals sterkte met alles. Het is allemaal niet niks.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

heel veel sterkte en wijsheid... Op een dag zal een hond jullie leven weer rijker maken :J:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hutsje schreef:
thom schreef:
dat snap ik maar je hoeft toch niet te twijfelen om na te vragen wat er nu gebeurt met de hond en of hij er nog is? ik kan me zo voorstellen dat zeker ria dit beest niet nog eens wil tegen komen. en als hij er nog wel is kan ze dat maar beter weten voor ze er ineens oog in oog mee staat.
Dit dus want ik denk dat ik een hartverzakking zou krijgen als ik ineens weer met dat monster geconfronteerd zou worden.
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik snap de twijfel heel goed van aangifte doen. het zijn je buren.
maar je schreef dat de hond al niet zo goed was met sommige honden.
toch hebben ze ervoor gekozen om hem 's avonds los te laten.
Ze zijn heel erg fout bezig geweest.
En ook al voelt het niet goed om melding te maken bij de politie,
toch zou ik het overwegen.
Want grote kans dat er niet zoveel verandert.
Als men dit al wist van hun hond en toch ervoor koos om hem zonder riem buiten te laten
zullen ze dat vast weer doen. misschien niet het eerste jaar, maar daarna denken ze
"ach hij is nu al zo lang braaf".
Dit heb ik eerder gezien met een hond hier in de buurt.
het lijkt me vreselijk om constant in angst te moeten leven of Dino wel vast zit en of
hij wel gemuilkorfd is.
Misschien over een tijdje een gesprek met je buren aangaan hierover?
anders blijft die angst zo hangen lijkt mij.
ik zou ook willen weten of er al vorderingen zijn wat betreft het in beslag nemen van hem.
zijn er geen andere buren die dit weten als je geen rechtstreeks contact met hen wil?
of bel de politie inderdaad. die onzekerheid is zo naar.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Hutsje schreef:
thom schreef:
Met Jes eens. Dan weten jullie in ieder geval hoe of wat.

:roos: :J:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik denk dat de buren er misschien gewoon wel begrip voor hebben dat jullie aangifte doen van het gebeurde Thom. Ze voelen zich duidelijk verantwoordelijk, zijn bij jullie langs geweest om te vragen hoe het is en hebben bloemen gestuurd, en ze willen meebetalen in de kosten.
Voor mijn gevoel is aangifte doen bij een dusdanig ernstig incident eigenlijk gewoon een must. Zo'n hond mag koste wat kost niet nog een keer iets dergelijks kunnen veroorzaken.
Misschien zou het juist wel een opluchting voor de eigenaren zijn als je aangifte doet en de politie hun de enorm moeilijke keus om hun verantwoordelijkheid te nemen uit handen neemt...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En wie weet zijn er wel meer aangiftes en wordt het een optel sommetje. Als de hond nog niet is ingeslapen zou ik het ook echt doen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

LongFields schreef:Ik denk dat de buren er misschien gewoon wel begrip voor hebben dat jullie aangifte doen van het gebeurde Thom. Ze voelen zich duidelijk verantwoordelijk, zijn bij jullie langs geweest om te vragen hoe het is en hebben bloemen gestuurd, en ze willen meebetalen in de kosten.
Voor mijn gevoel is aangifte doen bij een dusdanig ernstig incident eigenlijk gewoon een must. Zo'n hond mag koste wat kost niet nog een keer iets dergelijks kunnen veroorzaken.
Misschien zou het juist wel een opluchting voor de eigenaren zijn als je aangifte doet en de politie hun de enorm moeilijke keus om hun verantwoordelijkheid te nemen uit handen neemt...
Hier zit zeker wat in, en je kunt het toch eerst met hen bespreken en de redenen uitleggen? Diep in hun hart weten ze zelf ook wel dat dit geen goede zaak is, maar het lijkt mij echt heel erg moeilijk om zelf de stap te zetten, als eigenaar ken je natuurlijk ook de andere (ws lieve) kant van de hond. Een kloteverhaal is het, alleen maar verliezers :(
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

rose schreef:Een kloteverhaal is het, alleen maar verliezers :(
Dat is zeker waar. :(:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat een klote situatie, ik snap t als je dan aangifte zou doen hoor, of ik t zelf zou doen, weet ik niet, maar ik snap dat jullie dat wel doen.
er loopt hier in de omgeving een herdershond, en dat is een ramp die nog moet gaan gebeuren, t is niet "of" t gaat gebeuren, maar wanneer, en wie t slachtoffer zal zijn.
en t idee dat er zo`n hond in de omgeving is, dat is eng, heel erg eng.
heel veel sterkte, met wat je dan ook gaat doen of besluit :J:
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

S@ndr@ schreef:wat een klote situatie, ik snap t als je dan aangifte zou doen hoor, of ik t zelf zou doen, weet ik niet, maar ik snap dat jullie dat wel doen.
er loopt hier in de omgeving een herdershond, en dat is een ramp die nog moet gaan gebeuren, t is niet "of" t gaat gebeuren, maar wanneer, en wie t slachtoffer zal zijn.
en t idee dat er zo`n hond in de omgeving is, dat is eng, heel erg eng.
heel veel sterkte, met wat je dan ook gaat doen of besluit :J:
Hier sluit ik mij volledig bij aan :ok:
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Jeetje als ik je openingspost en reacties lees schieten de tranen mij in de ogen. Wat ontzettend fijn dat jij en Ria zo goed met elkaar kunnen praten. Dat er een hond gaat komen staat vast en dat dat op het juiste moment gaat gebeuren, ook. Vind het mooi hoe je omschrijft hoe jij en Ria elkaar staande houden, steunen en tranen laten vloeien. Dat je aangifte wil doen vind ik eigenlijk niet meer dan logisch....misschien de politie bellen en vragen hoe en wat betreffende de buurhond. Wil jullie heel veel sterkte, kracht en wijsheid toewensen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”