Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurkat: niet welkom
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: Buurkat: niet welkom
Zo ruim ik ook op en ze poepen alleen daar waar het mag.In het park in de bosjes ruim ik ook niet op..zou het geeneens kunnen vinden 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Kijk maar uit hoor, met zo`n bekentenisPepie schreef:Zo ruim ik ook op en ze poepen alleen daar waar het mag.In het park in de bosjes ruim ik ook niet op..zou het geeneens kunnen vinden
-
tineke
Is enkel voor de durfals onder onsS@ndr@ schreef:Kijk maar uit hoor, met zo`n bekentenisPepie schreef:Zo ruim ik ook op en ze poepen alleen daar waar het mag.In het park in de bosjes ruim ik ook niet op..zou het geeneens kunnen vinden![]()
-
Marion.
We en ze nog wel?S@ndr@ schreef:Nee joh ik ben gewoon heul erg ASO, en dat willen ze graag bevestigd hebben hier, ook al moet je daarvoor dingen aannemen, invullen naar eigen behoefte of berichten uit zijn verband rukken, dan doen ze dat gewoon.
![]()
dit is wel t honden forum he, wijzen en veroordelen doen we heel graag ,maar we zijn niet zuur hoor
echt niet
Jij hebt het over argumenten die weer naar de klote zijn voor kattenhaters. Blijft alleen het shit-probleem nog over.
En daar heb jij dan weer als argument voor dat je dat niet hoeft op te ruimen, omdat je hondenbelasting betaalt. Dat vind ik dan weer een kul-argument.
Ik ruim overigens ook alleen maar op als iemand erun kan trappen. En ja, daarbij denk ik ook aan de mannen van de groenvoorziening.
-
S@ndr@
- Zeer actief
zoals gewoonlijk, geef je er weer een eigen invulling aan om uit te kunnen halen, beetje vermoeiend
en jij bent natuurlijk weer de aller goeiste Marion

en jij bent natuurlijk weer de aller goeiste Marion
- iones
- Zeer actief
Hier op dit forum zijn geen kattenhaters.S@ndr@ schreef:tja, dit gaan dan de kattenhaters liever niet geloven want t zijn natuurlijk wel brute moordenaars die katten , en als dit al niet meer gaat dan blijft alleen de schijt overwat een tegenvaller, weer een argument naar de ..........
Maar buiten dit forum wel.
En die ondernemen akelige acties tegen katten, en ze komen er mee weg want niemand die het ze ziet doen.
En daar staan we hier geen van allen achter.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
tineke
Vandaar mijn flauwe opmerking terugTara schreef:Hèhè, jij snapt hem tenminste.tineke schreef:Natuurlijk niet ,ken jij die afterparty's dan niet na een kattenjacht met beerenburg en allerlei andere lekkernijen waarmee ze de festiviteiten afsluitenTara schreef:Want een kat doodt voor zijn verdriet begrijp ik?kooi schreef:
Jij en mijn kat hebben iets met elkaar gemeen:
beide doden jullie voor je plezier.
Het verschil is alleen dat jij weet wat je aanricht en mijn kat weet dat niet.
daarom zie ik hem als een integer wezen en jou niet.
Zodra het element plezier om de hoek komt kijken wordt het voor mij te ranzig.![]()
![]()
Gewoon een flauwe opmerking van een vreselijk vermoeide ikke.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nou hier op t forum zitten ook wel een paar van die lieverdjes hooriones schreef:Hier op dit forum zijn geen kattenhaters.S@ndr@ schreef:tja, dit gaan dan de kattenhaters liever niet geloven want t zijn natuurlijk wel brute moordenaars die katten , en als dit al niet meer gaat dan blijft alleen de schijt overwat een tegenvaller, weer een argument naar de ..........
En die ondernemen akelige acties tegen katten, en ze komen er mee weg want niemand die het ze ziet doen.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 01 dec 2013 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
Tara schreef:Ja ja, héél goed!tineke schreef:Vandaar mijn flauwe opmerking terugTara schreef:
Hèhè, jij snapt hem tenminste.![]()
Gewoon een flauwe opmerking van een vreselijk vermoeide ikke.![]()
Maat het stukje onder die flauwe opmerking van mij is veel interessanter,Jaap heeft dat in een ander topic geplaatst en daar heb ik het van gekopieerd.
Dat zet de moordende kattenpopulatie wel in een ander licht,en geeft wmb wel aan dat als je dieren buiten wilt houden ze aan veel meer gevaar worden blootgesteld dan enkel de kat.
-
tineke
Nou het was al genoemd maar inderdaad schaamteloos, alhoewel ik oerstom ook als optie in gedachten houiones schreef:Hier op dit forum zijn geen kattenhaters.S@ndr@ schreef:tja, dit gaan dan de kattenhaters liever niet geloven want t zijn natuurlijk wel brute moordenaars die katten , en als dit al niet meer gaat dan blijft alleen de schijt overwat een tegenvaller, weer een argument naar de ..........
- iones
- Zeer actief
Denk je dat echt?S@ndr@ schreef: Nou hier op t forum zitten ook wel een paar van die lieverdjes hoordie op zijn zachts gezegd t liefst alle katten zouden zien verdwijnen
Of misschien zouden ze ze alleen niet graag in hun tuin willen zien.
Echt katten haten (of welk dier ook), dat is nogal wat. Dan moeten ze wel wat gedaan hebben dat ze je echt piswoest hebben gemaakt, zoals toendertijd mijn wijlen buurman.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze willen ze ook niet op straat, want hun hond wil ze killen dus hebben ze er last van, dus t moet weg,........
-
S@ndr@
- Zeer actief
t idee dat katten van iemand zijn en dat iemand aansprakelijk willen stellen ( wat je bij wild natuurlijk niet kunt) dat is anders,...
Ik moet heel eerlijk bekennen ik heb wel een keer een eend aan gereden - ben terug gegaan om te kijken of hij echt wel dood was- en t voelt klote.
gelukkig nog nooit een kat en ik maak best kilometers. maar ik zou dat ook heel erg klote vinden ja.
als je auto rijdt dan kun je zo nu en dan eens iets raken of platrijden, helaas, ik ben ook geen fan van iets doodrijden
Ik moet heel eerlijk bekennen ik heb wel een keer een eend aan gereden - ben terug gegaan om te kijken of hij echt wel dood was- en t voelt klote.
gelukkig nog nooit een kat en ik maak best kilometers. maar ik zou dat ook heel erg klote vinden ja.
als je auto rijdt dan kun je zo nu en dan eens iets raken of platrijden, helaas, ik ben ook geen fan van iets doodrijden
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat zou misschien jouw instelling zijn, de mijne is t zeker niet en ja mijn katten lopen soms buiten, en nee ik heb liever niet dat iemand ze plat rijdt, kun je t je voorstellen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat met vangen een nog levend dier bedoeld wordt, en met bemachtigen een al dood dier wat mee wordt genomen, of is dat raar gedacht?Nanna schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen vangen en bemachtigen?Tara schreef: Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
en dat laatste is dus niet waar, of iig vaak niet waar.Nanna schreef:Het gaat me helemaal niet om het aansprakelijk stellen. Het gaat me om de rotschrik die ik krijg en hoe ik me voel als ik over zo'n beest heen cross. KUT.S@ndr@ schreef:t idee dat katten van iemand zijn en dat iemand aansprakelijk willen stellen ( wat je bij wild natuurlijk niet kunt) dat is anders,...
Wat ik helemaal niet begrijp is dat bazen daar dus willens en wetens hun besnorde lieveling aan blootstellen. Het enige dat ik me er bij voor kan stellen is dat het ze helemaal geen reet interesseert"We halen gewoon een nieuwe".
Ik heb een kat die doodongelukkig binnen is en ja ook doodongelukkig alleen maar in de tuin en bovendien bijzonder agressief wordt
van opgesloten zitten. Ik heb hem 1.5 jaar binnen gehad en dat was echt een ramp, voor hem en voor mij.
Nu leeft hij alweer 13 jaar in vrijheid en hij is totaal veranderd en een tevreden kat geworden, die gewoon thuiskomt om te eten en ook
vaak 's nachts binnen is en absoluut niet naar buiten gezet wordt onder het mom 'zo opgerot staat netjes'.
Meerdere keren per dag kijk ik waar hij is en dat is bijna altijd gewoon in onze straat of zelfs onder onze carport op een zachte stoel speciaal
voor meneer neergezet.
Hij is ook gechipt, dus zo te achterhalen wie de eigenaar is.
Vind ik het ideaal? Nee hoor absoluut niet. Ik sta zelf doodsangsten uit als hij een keertje niet komt als ik hem roep, maar ondanks dat gun
ik hem liever een wellicht korter leven in vrijheid dan een lang leven ongelukkig in gevangenschap.
Dit zal overigens niet voor alle katten opgaan; ik heb ook een kat gehad, onlangs overleden, die een echte binnenkat was en hooguit eens
een keertje in de tuin kwam.
Veel relaxter voor mij dus ook, maar niet alle katten zijn binnen te houden, althans niet gelukkig binnen te houden.
Overigens vind ik het ook afhankelijk van waar je woont: woon je echt middenin een stad, dan is een kat buiten geen optie lijkt mij.
-
tineke
Maar niet iedereen heeft zo'n teer en gevoelig zieltje als jou NannaNanna schreef:Ik wil ze niet op straat omdat ik me rót schrik als het opeens voor mijn auto de weg op schiet.S@ndr@ schreef:ze willen ze ook niet op straat, want hun hond wil ze killen dus hebben ze er last van, dus t moet weg,........Weet nog goed dat ik als kind bij mijn vader in de auto zat, toen we vol over een kat heenreden die niet meer te ontwijken was. Ik weet nóg hoe ik me toen voelde.
Ik heb een tijdje geleden een hert aangereden ,ik reed gelukkig niet hard maar vond het inderdaad wel ontzettend rot en schrok me een hoedje.
Beestje leefde nog wel en liep door ,hinkend
Maar het was echt een ongeluk ,ik reed niet te hard maar het ging toch zo snel dus ik raakte het hert wel.
Dat kan altijd gebeuren ook met katten ,en als dat gebeurt maakt het voor degene die rijd denk ik niet echt uit of het om een zwerkat ,kat met baasje die hem los laat lopen of weggelopen kat gaat.
-
tineke
Oh die bazen zullen er ongetwijfeld zijn ,net als met honden maar ik denk toch echt niet dat iedereen met een kat er zo over denkt.Nanna schreef:Het enige dat ik me er bij voor kan stellen is dat het ze helemaal geen reet interesseert"We halen gewoon een nieuwe".
- iones
- Zeer actief
Nou, ze kunnen plotseling oversteken en dan heb je ze onder je wielen.S@ndr@ schreef:ze willen ze ook niet op straat, want hun hond wil ze killen dus hebben ze er last van, dus t moet weg,........
Ik vind het niet leuk om dieren aan te rijden, dus ik zou graag zien dat mensen hun best deden om dat te voorkomen. Ik doe dat ook.
Weet je, als mensen hun honden zomaar los laten lopen op straat de hele dag, zonder er naar om te kijken, keur ik dat óók af. Dan denk ik "wat een onverschillige mensen, die geven niets om hun hond. Het kan ze kennelijk niet schelen dat hij aangereden wordt. Waarom hebben ze dan een hond?"
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien is dat t onverschilligheid zal zijn ,wel een hele verkeerde invulling, en strookt t niet met de werkelijkheid.
alles kan plotseling oversteken, als je autorijdt, kun je iets aanrijden, en ik geloof wel dat geen automobilist dat leuk vind, uitgezonderd t soort dat nog even gas bijgeeft om iets te kunnen raken.
Ik vind t ook niet leuk om iets te raken net zo goed niet, en als ik wel iets raak leg ik niet de schuld bij t beest, heeft zo weinig zin, wel zal ik me dan voornemen om de volgende keer nog beter uit te kijken en dat heeft ook weinig zin, maar goed, dat is t gene waar ik wel invloed op heb
alles kan plotseling oversteken, als je autorijdt, kun je iets aanrijden, en ik geloof wel dat geen automobilist dat leuk vind, uitgezonderd t soort dat nog even gas bijgeeft om iets te kunnen raken.
Ik vind t ook niet leuk om iets te raken net zo goed niet, en als ik wel iets raak leg ik niet de schuld bij t beest, heeft zo weinig zin, wel zal ik me dan voornemen om de volgende keer nog beter uit te kijken en dat heeft ook weinig zin, maar goed, dat is t gene waar ik wel invloed op heb
- iones
- Zeer actief
Maar als eigenaar weet je dat je dier zomaar over kan steken en aangereden kan worden. En je stelt dat dier willens en wetens bloot aan dat gevaar.S@ndr@ schreef:misschien is dat t onverschilligheid zal zijn ,wel een hele verkeerde invulling, en strookt t niet met de werkelijkheid.
Een klein kind weet óok niet beter. En die laat je toch ook niet zonder toezicht op straat?
Het is dus onverschilligheid van de eigenaar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
nee absoluut niet, ik gun mijn kat een leven in vrijheid, t kan hier gelukkig nog, gelukkig wel, en ja t zullen de laatste zijn, er komen hier ook te veel te veel mensen -
dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met onverschilligheid,
en dat jij dat zo in vult en dat mensen er dan wel overheen zou mogen rijden- zonder zich al te schuldig te voelen
want ach t kan de eigenaar toch niet schelen dat is jou aan te schrijven, niet mij .
we doen dan maar weer alles om de schuld maar op de andere partij te schuiven blijkbaar .
dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met onverschilligheid,
en dat jij dat zo in vult en dat mensen er dan wel overheen zou mogen rijden- zonder zich al te schuldig te voelen
want ach t kan de eigenaar toch niet schelen dat is jou aan te schrijven, niet mij .
we doen dan maar weer alles om de schuld maar op de andere partij te schuiven blijkbaar .
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Of het risico nemen misschien en niet uit onverschilligheid, maar vanuit het idee dat de kat zijn vrijheid nodig heeft om gelukkig te zijn.iones schreef:Maar als eigenaar weet je dat je dier zomaar over kan steken en aangereden kan worden. En je stelt dat dier willens en wetens bloot aan dat gevaar.S@ndr@ schreef:misschien is dat t onverschilligheid zal zijn ,wel een hele verkeerde invulling, en strookt t niet met de werkelijkheid.
Een klein kind weet óok niet beter. En die laat je toch ook niet zonder toezicht op straat?
Het is dus onverschilligheid van de eigenaar.
Je kan niet zeggen 'een hond laat je ook niet alleen buitenlopen', dat zijn twee totaal verschillende dieren met verschillen behoeftes, overigens
neem je met je hond ook risico's door hem in het bos bv los te laten lopen.
Bovendien hoort een bepaald risico bij het leven, je neemt ook zelf dagelijks een risico om in je auto te stappen, wetend dat je gewond kan raken.
Sommige hebben gevaarlijke hobbies en o ja, kinderen laat je op een bepaald moment ook losser wat meer gevaar oplevert, omdat ze die vrijheid nu eenmaal nodig hebben.
Ik neem het risico dus met mijn kat dat hij aangereden kan worden. Dat ik dat risico neem, heeft hem nu al 13 hele gelukkig jaren opgeleverd
in tegenstelling tot 13 hele ongelukkige jaren (ik heb het over mijn kat dus hè die doodongelukkig in huis was, ik spreek dus niet voor dat alle
katten naar buiten moeten, absoluut niet).
- iones
- Zeer actief
Hier op het platteland kan ik katten over het algemeen erg goed zien. Geen auto's die langs de weg geparkeerd staan, veel open landschap. Dan kan ik ze goed zien aankomen.S@ndr@ schreef:nee absoluut niet, ik gun mijn kat een leven in vrijheid, t kan hier gelukkig nog, gelukkig wel, en ja t zullen de laatste zijn, er komen hier ook te veel te veel mensen -![]()
dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met onverschilligheid,![]()
Maar in de bebouwde kom wordt het gewoon moeilijker.
Als je terug leest, dan kun je zien dat ik begrijp dat mensen hun katten buiten de bebouwde kom moeilijk in kunnen sluiten, maar dat er ook minder snel overlast ervaren wordt.
Wat betreft schuiven op de andere partij: ik doe mijn best om dieren te zien aankomen en ze te ontwijken.
Maar stel je voor dat je dat doet in de bebouwde kom, en je rijdt daardoor ergens anders tegen aan? Dan ben je als katteneigenaar toch echt aansprakelijk voor de onkosten. Dit is niet afschuiven.
Overigens, overschat vrijheid niet te veel. Soms ontaardt die vrijheid in VOGELvrijheid, in deze te volle maatschappij.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
En dat dat het enige is wat je je erbij kunt voorstellen na alles wat hier gepost is, zegt dan ook wel weer een heleboel over jouw inlevingsvermogen.Nanna schreef:
Het gaat me helemaal niet om het aansprakelijk stellen. Het gaat me om de rotschrik die ik krijg en hoe ik me voel als ik over zo'n beest heen cross. KUT.
Wat ik helemaal niet begrijp is dat bazen daar dus willens en wetens hun besnorde lieveling aan blootstellen. Het enige dat ik me er bij voor kan stellen is dat het ze helemaal geen reet interesseert"We halen gewoon een nieuwe".
Probeer het maar niet te begrijpen joh, het gaat je boven je petje.
-
S@ndr@
- Zeer actief
In de bebouwde kom geld een snelheidsbeperking ( hier is t 30 en in een woonwijk mag je zelfs maar stapvoetsiones schreef:Hier op het platteland kan ik katten over het algemeen erg goed zien. Geen auto's die langs de weg geparkeerd staan, veel open landschap. Dan kan ik ze goed zien aankomen.S@ndr@ schreef:nee absoluut niet, ik gun mijn kat een leven in vrijheid, t kan hier gelukkig nog, gelukkig wel, en ja t zullen de laatste zijn, er komen hier ook te veel te veel mensen -![]()
dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets, te maken met onverschilligheid,![]()
Maar in de bebouwde kom wordt het gewoon moeilijker.
Als je terug leest, dan kun je zien dat ik begrijp dat mensen hun katten buiten de bebouwde kom moeilijk in kunnen sluiten, maar dat er ook minder snel overlast ervaren wordt.
Wat betreft schuiven op de andere partij: ik doe mijn best om dieren te zien aankomen en ze te ontwijken.
Maar stel je voor dat je dat doet in de bebouwde kom, en je rijdt daardoor ergens anders tegen aan? Dan ben je als katteneigenaar toch echt aansprakelijk voor de onkosten. Dit is niet afschuiven.
Overigens, overschat vrijheid niet te veel. Soms ontaardt die vrijheid in VOGELvrijheid, in deze te volle maatschappij.
want als er een kat tussen de auto`s door kunnen glippen, kan t ook een klein kind zijn , geen overzicht is altijd snelheid beperken.
- iones
- Zeer actief
Wie de schoen past trekke hem aan!kooi schreef:En dat dat het enige is wat je je erbij kunt voorstellen na alles wat hier gepost is, zegt dan ook wel weer een heleboel over jouw inlevingsvermogen.Nanna schreef:
Het gaat me helemaal niet om het aansprakelijk stellen. Het gaat me om de rotschrik die ik krijg en hoe ik me voel als ik over zo'n beest heen cross. KUT.
![]()
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Mijn kat keek uit met auto,s hier in de straat.Toen hij in het voorjaar suikerziekte kreeg en ik zag dat hij rare moves maakte heb ik hem binnen gehaald met onder toezicht de tuin.Hier lopen best veel huiskatten maar zeldenordrn ze aangereden,die katten leren daar mee omgaan.

-
kooi
- Zeer actief
Ze worden niet gemaakt in zo'n zevenmijlsmaat als jij hebt..iones schreef:Wie de schoen past trekke hem aan!kooi schreef:En dat dat het enige is wat je je erbij kunt voorstellen na alles wat hier gepost is, zegt dan ook wel weer een heleboel over jouw inlevingsvermogen.Nanna schreef:
![]()
-
kooi
- Zeer actief
klopt...Pepie schreef:Mijn kat keek uit met auto,s hier in de straat.Toen hij in het voorjaar suikerziekte kreeg en ik zag dat hij rare moves maakte heb ik hem binnen gehaald met onder toezicht de tuin.Hier lopen best veel huiskatten maar zeldenordrn ze aangereden,die katten leren daar mee omgaan.
Nu rijdt hier alleen bestemmingsverkeer vanwege de bussluis, maar mijn kat kijkt letterlijk links-rechts-links.