Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet je nu...??
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat moet je nu...??
Onze grote schat is er niet meer, maar dat weten jullie.
Ik ben zo ontzettend toe aan een andere hond, niet om Yla te vervangen, want dat kan natuurlijk niet.
Maar ik wil weer opnieuw gaan zorgen voor een andere hond. Vooral omdat ik altijd de hele dag alleen ben met een hond.
Ria geeft aan, nu nog niet toe te zijn aan een nieuwe hond, wat ik ook volkomen begrijp.
Vanaf maandag zit ik in dit lege en kille huis, dat grijpt me naar mijn strot.
Ik ben zo ontzettend toe aan een andere hond, niet om Yla te vervangen, want dat kan natuurlijk niet.
Maar ik wil weer opnieuw gaan zorgen voor een andere hond. Vooral omdat ik altijd de hele dag alleen ben met een hond.
Ria geeft aan, nu nog niet toe te zijn aan een nieuwe hond, wat ik ook volkomen begrijp.
Vanaf maandag zit ik in dit lege en kille huis, dat grijpt me naar mijn strot.

-
lets have fun
Re: Wat moet je nu...??
Ik kan het me van jouw kant zo goed voorstellen.
Misschien een oppashond? Of anders er zelf lekker veel opuit trekken en afleiding zoeken.
Sterkte hoor.
Misschien een oppashond? Of anders er zelf lekker veel opuit trekken en afleiding zoeken.
Sterkte hoor.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Snap wel dat Ria het nu nog even niet wil maar ik begrijp jou ook heel erg goed.. jullie zullen er inderdaad samen uit moeten komen, wees duidelijk wat je gevoelens zijn en dat je inderdaad een heel ongelukkig gevoel hebt zonder hond..
Mijn lief wilde er ook geen 2e meer bij maar ik werd gek van de stilte en het niet hebben van 2 honden, klinkt raar maar het was echt zo.. na een paar maanden kwam essie in beeld en mijn lief gunde haar mij omdat hij wist hoe graag ik het wilde en ongelukkig zou worden als we haar geen huisje konden bieden.. dus toen kwam ze naar ons.
Mijn lief wilde er ook geen 2e meer bij maar ik werd gek van de stilte en het niet hebben van 2 honden, klinkt raar maar het was echt zo.. na een paar maanden kwam essie in beeld en mijn lief gunde haar mij omdat hij wist hoe graag ik het wilde en ongelukkig zou worden als we haar geen huisje konden bieden.. dus toen kwam ze naar ons.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoe is het met de veroorzaker? Als ik het zo mag zeggen.
Ik nam geen andere hond voordat die uit mijn buurt was....
Ik snap jou en ik snap Ria ook. Hoop dat jullie een compromis kunnen bedenken.
Ik snap jou en ik snap Ria ook. Hoop dat jullie een compromis kunnen bedenken.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Kan me er veel bij voorstellen
Kun je niet met de honden van Crailo op pad?
-
Corneliana
- Zeer actief
ach gos, geen flauw idee. heel veel sterkte.
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien vindt Ria opvangen gevoelsmatig minder moeilijk?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Over Crailo gesproken, we kregen vandaag een mooie kaart en zeer treffende tekst van hen.Suske schreef:Kan me er veel bij voorstellen![]()
Maar ik ben helaas niet zo mobiel om met deze honden op pad te gaan. Bovendien is het daar op dit moment, alles of bijna alles Stafford. En neem mij niet kwalijk eigenaren, maar dat gaat nu even niet.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Dat laatste kan ik me voorstellen ja.
Wat dagmar al zegt, is opvang een idee?
Wat dagmar al zegt, is opvang een idee?

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Ik zat me hetzelfde gevoel. Ik ben ook hele dagen thuis (meestal alleen) maar voorlopig kunnen we mede om financiele redenen en gezondheidsproblemen geen andere hond nemen...
Maar dan wel de hele dag alleen thuis.
Ik ga nu 2 x in de week naar het asiel met ( grote) honden wandelen....heerlijk. Ik voel me nuttig en ik kan mijn ei kwijt. Heerlijk.
Misschien ook een idee voor jou?
Ingrid
Maar dan wel de hele dag alleen thuis.
Ik ga nu 2 x in de week naar het asiel met ( grote) honden wandelen....heerlijk. Ik voel me nuttig en ik kan mijn ei kwijt. Heerlijk.
Misschien ook een idee voor jou?
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Misschien dat je overdag wel zou kunnen oppassen op een hond? Ik weet niet hoe mobiel je zelf bent m.b.t. kleine uitlaatrondjes. Maar
dan heeft Ria niet de extra zorg en merkt ze er niet zo veel van zelf, en heb jij overdag gezelschap.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, met een oplossing die voor jullie allebei prettig is.
dan heeft Ria niet de extra zorg en merkt ze er niet zo veel van zelf, en heb jij overdag gezelschap.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, met een oplossing die voor jullie allebei prettig is.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou niet aan opvang beginnen in deze omstandigheden. Geef Ria (en jezelf) even tijd alles te verwerken, het is nogal niet wat zeg
Als de tijd rijp is, komt het vanzelf.

-
nathalie71
Nanna schreef:Ik ook niet. Geen haar op mijn hoofd. Eerst dat beest weg of dood. Die eigenaren hebben al een keer laten zien hoe onverantwoordelijk ze zijn, die kans hoeven ze wmb geen tweede keer.*Esther schreef:Hoe is het met de veroorzaker? Als ik het zo mag zeggen.
Ik zou geen seconde rust hebben als ik met mijn hond buiten liep.
Nee dat zou ik denk ik ook niet doen.
Wat betreft dat helpen bij het asiel en daar lekker met de honden lopen?
Geen gek idee denk ik.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Sorry, dacht dat je mobieler was!thom schreef:Over Crailo gesproken, we kregen vandaag een mooie kaart en zeer treffende tekst van hen.Suske schreef:Kan me er veel bij voorstellen![]()
Maar ik ben helaas niet zo mobiel om met deze honden op pad te gaan. Bovendien is het daar op dit moment, alles of bijna alles Stafford. En neem mij niet kwalijk eigenaren, maar dat gaat nu even niet.
En wat de gemiddelde hond in Crailo moet ik je gelijk geven.
Net even gekeken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Het lijkt me lastig om op dit punt rekening met elkaar te houden. Als het voor je gevoel nodig is om op dit moment voor een nieuwe hond te zorgen, en daarmee je dagelijkse ritme weer terug te krijgen en je zinnen te verzetten, dan lijkt het me moeilijk om hierin rekening te houden met je vrouw.
Kun je er niet nog eens met je vrouw over hebben?
Zou je voor een herplaatser of voor een pup willen gaan? Want in het geval van een herplaatser, zou je alvast rond kunnen kijken wat er is. Dan kun je bij je vrouw met concrete voorbeelden komen en wellicht zorgt dit bij haar ook ervoor dat ze naar de nieuwe hond gaat verlangen.
Kun je er niet nog eens met je vrouw over hebben?
Zou je voor een herplaatser of voor een pup willen gaan? Want in het geval van een herplaatser, zou je alvast rond kunnen kijken wat er is. Dan kun je bij je vrouw met concrete voorbeelden komen en wellicht zorgt dit bij haar ook ervoor dat ze naar de nieuwe hond gaat verlangen.

- iones
- Zeer actief
Een huis zonder hond is geen thuis. Ik snap dat helemaal, ik zou dat ook hebben.
Ik heb gelezen in het andere topic wat er gebeurd is. Ongelofelijk en verschrikkelijk. Dit is nog veel erger dan dat je hond kanker krijgt en doodgaat. Want dit had niet hoeven te gebeuren.
Maar..... wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? En ga je dat trekken? Want zolang die hond daar rondloopt, is elke andere hond vogelvrij.
Ik heb gelezen in het andere topic wat er gebeurd is. Ongelofelijk en verschrikkelijk. Dit is nog veel erger dan dat je hond kanker krijgt en doodgaat. Want dit had niet hoeven te gebeuren.
Maar..... wie zegt dat het niet nog eens gebeurt? En ga je dat trekken? Want zolang die hond daar rondloopt, is elke andere hond vogelvrij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Zo verschrikkelijk wat er gebeurt is. Ik zou ook weer een hond willen, ook kan hij Yla niet vervangen, maar wel weer veel afleiding en troost geven. Aan de andere kant zou ik doodsbang zijn deze hond die dit op zijn geweten heeft, weer tegen te komen.
- Buddyboy
- Zeer actief
Dit betekent dus dat je geen hond kunt nemen zolang die andere er is????Nanna schreef:Ik ook niet. Geen haar op mijn hoofd. Eerst dat beest weg of dood. Die eigenaren hebben al een keer laten zien hoe onverantwoordelijk ze zijn, die kans hoeven ze wmb geen tweede keer.*Esther schreef:Hoe is het met de veroorzaker? Als ik het zo mag zeggen.
Ik zou geen seconde rust hebben als ik met mijn hond buiten liep.
Dat is toch ook absurd... volgens mij moet juist die andere hond ( op last van politie eventueel) vertrekken... straks pakt ie een andere hond of kind...
Ik begrijp dat Crailo een asiel is? Maar zijn er gen andere asiels in jullie omgeving? Lijkt mij een goede (tussen)oplossing zolang jullie het er beide nog niet over eens zijn...
Ingrid

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
met een asielhond gaan lopen maakt je huis niet minder kil en koud natuurlijk.
niks mis mee om dat te doen, maar het is geen vergelijk.
thom hoe zit het nou met de buurhond?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Marion.
Dat dus.alm@ schreef:Ik zou niet aan opvang beginnen in deze omstandigheden. Geef Ria (en jezelf) even tijd alles te verwerken, het is nogal niet wat zegAls de tijd rijp is, komt het vanzelf.
Pas op het moment dat jullie er allebei aan toe zijn, dan pas dènken aan een andere hond. Eerder niet. Is niet goed Thom, ook voor jou niet. Ga hier maar gillen als de muren op je af komen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Is er geen asiel in de buurt, dan kun je af en toe daar eens een hond uitlaten, en voor een wandeling gaan, zonder dat je nu gelijk een hond thuis hebt.
kan me Ria`s gevoel best indenken namelijk,
kan me Ria`s gevoel best indenken namelijk,
- Liesbeth
- Zeer actief
Wat moeilijk Thom
.
Blijf praten met elkaar, wellicht komen jullie snel tot elkaar. Blijf rekening met elkaar houden. In zo'n situatie kan je niks forceren.
Blijf praten met elkaar, wellicht komen jullie snel tot elkaar. Blijf rekening met elkaar houden. In zo'n situatie kan je niks forceren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Uit Thom's eerdere topic;renee-uk schreef:met een asielhond gaan lopen maakt je huis niet minder kil en koud natuurlijk.
thom schreef:De Stafford wordt op politieverordening voorlopig in beslag genomen voor een test met de schouwarts van de politie. Daarna zal de hond een aanlijn- en muilkorf gebod krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja dat heb ik ook gelezen, daarom vraag ik ook hoe het NOU met de buurhond zit.Liesbeth schreef:Uit Thom's eerdere topic;renee-uk schreef:met een asielhond gaan lopen maakt je huis niet minder kil en koud natuurlijk.
thom schreef:De Stafford wordt op politieverordening voorlopig in beslag genomen voor een test met de schouwarts van de politie. Daarna zal de hond een aanlijn- en muilkorf gebod krijgen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Buddyboy
- Zeer actief
Het verzorgen/uitlaten van een asielhond(je) maakt het thuis niet minder kil. Dat is inderdaad waar maar het vult wel de dagen. Je kunt even je zinnen verzetten en bent tegelijk ook heel nuttig bezig.
Ik zag trouwens op de site van crailo ook wel kleinere honden... misschien toch een kijkje nemen.
Ingrid
Ik zag trouwens op de site van crailo ook wel kleinere honden... misschien toch een kijkje nemen.
Ingrid

- iones
- Zeer actief
Ik heb zo eens gekeken, en in Crailo zitten erg leuke honden hoor. Echt niet alleen die zogenaamde stoere rassen.
Ik kan me voorstellen dat als je veel thuis zit, dat de muren wat op je af komen als je gewend bent om een hond om je heen te hebben.
Zelf ouwehoer ik wat af met mijn honden, ook al verstaan ze natuurlijk lang niet alles wat ik zeg.
De situatie is voor jou daarom wel wat zwaarder dan voor Ria, hoewel het verlies voor beiden even verschrikkelijk is. Ik hoop dat ze daar rekening mee wil houden.
Ga samen toch eens kijken in het asiel...
Ik kan me voorstellen dat als je veel thuis zit, dat de muren wat op je af komen als je gewend bent om een hond om je heen te hebben.
Zelf ouwehoer ik wat af met mijn honden, ook al verstaan ze natuurlijk lang niet alles wat ik zeg.
De situatie is voor jou daarom wel wat zwaarder dan voor Ria, hoewel het verlies voor beiden even verschrikkelijk is. Ik hoop dat ze daar rekening mee wil houden.
Ga samen toch eens kijken in het asiel...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
loentje
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Thom, ik snap dat je huis leeg is en dan heb ik het nog niet over de manier waarop je ,je hond moest missen.
Om te beginnen zou ik ook goed kijken dat je veilig een hond kunt uitlaten, dit wil je niet een tweede keer mee maken.
Er zijn zoveel hondjes die een goed huisje zoeken, er komt wel weer een hondje op je pad.
Voor Ria is het heftig en zal wat meer tijd kosten.
Waar doe je goed aan, is zo lastig.
kijk het eens een paar weekjes aan en neem dan samen met Ria een beslissing om een nieuwe hond te nemen.
Om te beginnen zou ik ook goed kijken dat je veilig een hond kunt uitlaten, dit wil je niet een tweede keer mee maken.
Er zijn zoveel hondjes die een goed huisje zoeken, er komt wel weer een hondje op je pad.
Voor Ria is het heftig en zal wat meer tijd kosten.
Waar doe je goed aan, is zo lastig.
kijk het eens een paar weekjes aan en neem dan samen met Ria een beslissing om een nieuwe hond te nemen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou in dit geval toch ernstig rekening houden met mijn partner die bijna machteloos heeft moeten toekijken hoe haar hond uit elkaar getrokken werd. Dan zou ik mij toch even over het lege huis zetten hoe lullig het misschien ook klinkt. Voor alle duidelijkheid: dat zou ik dus doen.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heel moeilijk... wens jullie wijsheid om er samen uit te komen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heel moeilijk... wens jullie wijsheid om er samen uit te komen.