Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

graag advies

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

maillie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labrador\boerenfoxs
Aantal honden: 1

graag advies

Ongelezen bericht door maillie »

hallo
onze snowy is nu 20 mnd oud.
en nu moeten we van ze achterpoten elke 2 wk ze duimnagel laten knippen.nu kwam gister de dierenzuster langs voor weer ze duimnagels telaten knippen van zou je niet beter een aputatie van de nagels laten doen.nu was mijn vraag wie heeft hier ervaring mee?

en zinds een paar dagen als hij buiten ze grote behoefte en kleine behoefte heeft gedaan.zit hij gewoon op bank of voel en dan ligt er ineens grote plas urine al da gebeld en ze urine gebracht maar ze kunnen niks vinden.zou het mischien suiker kunnen zijn of blaasontsteking

ik wandel 5x op een dag dan een uur lang
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: graag advies

Ongelezen bericht door ranetje »

maillie schreef:hallo
onze snowy is nu 20 mnd oud.
en nu moeten we van ze achterpoten elke 2 wk ze duimnagel laten knippen.nu kwam gister de dierenzuster langs voor weer ze duimnagels telaten knippen van zou je niet beter een aputatie van de nagels laten doen.nu was mijn vraag wie heeft hier ervaring mee?

en zinds een paar dagen als hij buiten ze grote behoefte en kleine behoefte heeft gedaan.zit hij gewoon op bank of voel en dan ligt er ineens grote plas urine al da gebeld en ze urine gebracht maar ze kunnen niks vinden.zou het mischien suiker kunnen zijn of blaasontsteking

ik wandel 5x op een dag dan een uur lang
Denk dat je dat beter aan de DA kan vragen :wink:
Blaasontsteking dus niet als de plas is nagekeken door de DA.
Wandel je 5 keer per dag steeds een uur, dus 5 uur?
Lijkt me dat er ruim voldoende gelegenheid is om te plassen.
Drinkt hij veel?

Waarom knip je die nagels niet zelf?
Als de dierenzuster dat een paar keer heeft voorgedaan kan je het zelf toch ook?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maillie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labrador\boerenfoxs

Ongelezen bericht door maillie »

hij drinkt veel
ja intotaal 5 uur op een dag komt hij buiten en dan speeld hij met andere andere en doet dan alle ze behoeftes

ik heb het al eens zelf geprobeerd maar die duimnagels zijn heel hard en je moet hem dan met 3 beet houden anders lukt het niet
met ze broertjes zijn ze ook weg gehaald
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat voor voeding krijgt hij, t zou wel een kunnen dat t een zoute brok is, waardoor de hond misschien meer gaat drinken :idea:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

maillie schreef:hij drinkt veel

ik heb het al eens zelf geprobeerd maar die duimnagels zijn heel hard en je moet hem dan met 3 beet houden anders lukt het niet
met ze broertjes zijn ze ook weg gehaald
Daarvoor kan je een speciale nagelknipper voor hondennagels kopen.
Die zijn volgens mij niet zo duur en dan is knippen een simpele handeling :wink:

Ik zou vanwege dat plassen toch even naar de DA gaan voor een bloedonderzoek op nierfunctie en suiker.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

weet niet of reuen ook incontinent kunnen worden van castratie, hij is natuurlijk op vrij jonge leeftijd gecastreerd en dat zou een oorzaak kunnen zijn (eigenlijk altijd alleen van teven gehoord dat die incontinent kunnen worden na castratie)

die teennagels kan je zelf ook knippen met een speciaal schaartje wat je bij de dierenartsof dierenspeciaalzaak kan kopen.
er afhalen mag nu niet meer, dat valt onder het coupeerverbod. Het verwijderen is enkel in de eerste 3 dagen na de geboorte toegestaan (en vanaf 2014 ook niet meer) en daarna alleen op medische indicatie (ingescheurd oid) en het knippen van de nagels lastig vinden vind ik nu niet direct medische indicatie ;)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Het plassen kan een vorm van aandachttrekkerij zijn. Sarah(nu 12 jaar) heeft vorig jaar tijdens de vakantie in onze boot vanalles (zelfs haar eigen ligkussen) bepist.
Ik helemaal in de stress. Ook bang voor diabetes, nierproblemen enz...... Maar madam at en dronk normaal, was levendig en deed ook alle behoeften gewoon buiten.
Heeft een paar dagen geduurd en toen hield het ineens op.....niets aan de hand.
Nagels knippen kan je ook bij een trimsalon laten doen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”