Zo ja, wil je die delen? Liefst icm hernia / artrose, maar alles mag
Waarom raad je mij haar aan/af?
Moderator: moderatorteam

Maar ik vraag me dan af, in het geval van een hernia waarbij de uitstulping op de zenuwbaan duwt... kan dat geen kwaad als je dan dingen gaat rechtzetten oid? Bedoel, kan die uitstulping niet knappen? Meer schade toebrengen?Xella schreef:Wij zijn er geweest met onze Rottweiler met een nekblessure, klein vrouwtje, grote hond....geen probleem....na een soort kraken in zijn nek wervel rechtgezet, daarna 6 weken een tuigje....hond piepte bij het rechtzetten daarna beter gegaan..
Prima bevallen.....indien ooit nodig ga ik weer bij haar terug
Wtf. Verlamd en zonder operatie genezen?pioenroos schreef:Hier ook positieve ervaringen.
Teckel met hernia en vanaf middel verlamd heeft ze volledig genezen gekregen. Eigen dierenarts had het over operatie in Utrecht. Dat kon ik onmogelijk betalen. Via de teckelclub ben ik toen bij haar terechtgekomen. Teckel heeft nooit meer herniaklachten gehad. Het zal inmiddels zeker 8 jaar geleden zijn dat ik daar was. Teckelmans is 15,5 jr nu![]()
Ben er ook een keer geweest met andere teckel die al lange tijd vage klachten had die op een nekhernia leken. Bij binnenkomst zag ze echter vrijwel direct dat er niks met rug/nek was, er hoefde dus ook niks aan de wervels gemanipuleerd worden. De pijnklachten kwamen van een niet goed geheelde schouderblessure (keertje verstapt ofzo?) Ze noemde het de hondenvariant van een frozen shoulder. Ze heeft wat gemasseerd en oefeningen meegegeven. Na weken pijn was teckel binnen week pijnvrij
Moet ik er wel bij zeggen dat hij verlamd was als in geen enkele controle meer. Hij kon niks bewegen en niet poepen/plassen. Maar, hij had nog wel een pijnprikkel in z'n tenen. (als in: piepen toen ze met een tang in kussentje kneepQwea schreef: Wtf. Verlamd en zonder operatie genezen?
Nou, ik ga dr morgen maar eens bellen en vragen of ik Vrijdag evt nog langs kan komen.
Dat vind ik dan weer schandalig eigenlijk.Brigitte schreef:Ik kwam er terecht met mijn vorige Amerikaanse Bulldog omdat hij een onverklaarbare pijn had. Ze durfde hem niet te behandelen, we zijn niet verder dan de voordeur gekomen en ze heeft ons doorverwezen naar Antwerpen waar we gelukkig gelijk terecht omdat haar assistente gelijk voor ons ging bellen, alleen vond ik het wel een beetje jammer dat ik alsnog 85 euro mocht afrekenen. Nou ja, ik kreeg wel 5 euro korting omdat we dus voor niets waren gekomen
Nou ja, ik geloof dus eigenlijk niet in dit soort dingen. Ook niet in homeopathie. Ik ben eigenlijk van de reguliere geneeskunde. Maar ik heb nu zoiets "baat het niet dan schaad het niet". Maar ik vraag me dus af of dat in dit geval ook zo is. Kan ze niet meer schade veroorzaken aan die hernia?sbientje schreef:ik heb geen ervaring met haar, maar wat me wel opvalt (ook bij soortgelijke artsen) is dat er altijd wel wat is.. Er moet altijd wel een werveltje rechtgezet of een rib die schuin staat oid.. Dat staat me een beetje tegen. Neemt niet weg dat ik geloof dat ze wel degelijk honden kan helpen
Ik heb maar even afgezien van Aharon.. Barfplaats is er absoluut niet te spreken over en ik weet niet, ik vind het heel lastig. De 1 is er lovend over, de andere komt met dat ze spondo bruggen heeft gebroken.Goldendelicious schreef:Als mijn hond een hernia zou hebben, dan zou ik gelijk door mijn acupuncturist laten behandelen. Het manipuleren van wervels kan ook schade aanrichten. Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar ik ga dan liever voor een wat savere ondersteuning. Vaak wordt acupunctuur gecombineerd met bindweefseltherapie die een eigenaar ook zelf thuis toe moet passen op een dier.
http://www.holistischdierenarts.nl/beha ... age-2.html
ik heb met een maltezer van mij acupunctuur gedaan bij brenda ooms (regulier dierenarts maar doet nu ook chiropractie erbij) en ik moet zeggen dat het erg heeft geholpen bij mijn maltezer.Qwea schreef:Ik heb maar even afgezien van Aharon.. Barfplaats is er absoluut niet te spreken over en ik weet niet, ik vind het heel lastig. De 1 is er lovend over, de andere komt met dat ze spondo bruggen heeft gebroken.Goldendelicious schreef:Als mijn hond een hernia zou hebben, dan zou ik gelijk door mijn acupuncturist laten behandelen. Het manipuleren van wervels kan ook schade aanrichten. Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar ik ga dan liever voor een wat savere ondersteuning. Vaak wordt acupunctuur gecombineerd met bindweefseltherapie die een eigenaar ook zelf thuis toe moet passen op een dier.
Denk je dat acupunctuur serieus werkt? (Vergeef me mijn sceptischheid). Beter dan evt fysio?
Ja, absoluut. Acupunctuur is ten eerste niet te vergelijken met fysio, maar het werkt serieus wel. En ik heb er al jarenlange ervaring mee. Het is niet verkeerd om sceptisch te zijn. Spondylose heeft niets met hernia te maken, maar ook bij de eerste aandoening wordt er wat mij betreft niet gerommeld met een te krachtige vorm van manipulatie, dan ben je beter af met bindweefseltherapie. Mijn oudste hond wordt regelmatig behandeld met acupunctuur voor zijn spondylose, hart-, long- en leverversterking en is vooral ook gericht op uithoudingsvermogen. Daarnaast krijgt hij dagelijks specifiek samengestelde kruiden. Probeer het uit bij een goed acupuncturist en je weet na een paar behandelingen of je hond er baat bij heeft of niet. Maar wat ik wilde vragen, weet je zeker dat het hernia is of is het nu nog giswerk?Qwea schreef:Ik heb maar even afgezien van Aharon.. Barfplaats is er absoluut niet te spreken over en ik weet niet, ik vind het heel lastig. De 1 is er lovend over, de andere komt met dat ze spondo bruggen heeft gebroken.Goldendelicious schreef:Als mijn hond een hernia zou hebben, dan zou ik gelijk door mijn acupuncturist laten behandelen. Het manipuleren van wervels kan ook schade aanrichten. Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar ik ga dan liever voor een wat savere ondersteuning. Vaak wordt acupunctuur gecombineerd met bindweefseltherapie die een eigenaar ook zelf thuis toe moet passen op een dier.
Denk je dat acupunctuur serieus werkt? (Vergeef me mijn sceptischheid). Beter dan evt fysio?
De eerste werkte niet? Baloe heeft nu 1 spuit Moderin gehad. Heb jij een idee wat het veschil is tussen dex en moderin?Célie schreef:Mijn franse bull (die zwarte) was ook totaal verlamd van achteren en ook zonder operatie (en zonder dr. Aharon) genezen. 2x een een spuit dexamethason deed de truc.Qwea schreef:Wtf. Verlamd en zonder operatie genezen?pioenroos schreef:Hier ook positieve ervaringen.
Teckel met hernia en vanaf middel verlamd heeft ze volledig genezen gekregen. Eigen dierenarts had het over operatie in Utrecht. Dat kon ik onmogelijk betalen. Via de teckelclub ben ik toen bij haar terechtgekomen. Teckel heeft nooit meer herniaklachten gehad. Het zal inmiddels zeker 8 jaar geleden zijn dat ik daar was. Teckelmans is 15,5 jr nu![]()
Ben er ook een keer geweest met andere teckel die al lange tijd vage klachten had die op een nekhernia leken. Bij binnenkomst zag ze echter vrijwel direct dat er niks met rug/nek was, er hoefde dus ook niks aan de wervels gemanipuleerd worden. De pijnklachten kwamen van een niet goed geheelde schouderblessure (keertje verstapt ofzo?) Ze noemde het de hondenvariant van een frozen shoulder. Ze heeft wat gemasseerd en oefeningen meegegeven. Na weken pijn was teckel binnen week pijnvrij
Nou, ik ga dr morgen maar eens bellen en vragen of ik Vrijdag evt nog langs kan komen.
Goldendelicious schreef:Ja, absoluut. Acupunctuur is ten eerste niet te vergelijken met fysio, maar het werkt serieus wel. En ik heb er al jarenlange ervaring mee. Het is niet verkeerd om sceptisch te zijn. Spondylose heeft niets met hernia te maken, maar ook bij de eerste aandoening wordt er wat mij betreft niet gerommeld met een te krachtige vorm van manipulatie, dan ben je beter af met bindweefseltherapie. Mijn oudste hond wordt regelmatig behandeld met acupunctuur voor zijn spondylose, hart-, long- en leverversterking en is vooral ook gericht op uithoudingsvermogen. Daarnaast krijgt hij dagelijks specifiek samengestelde kruiden. Probeer het uit bij een goed acupuncturist en je weet na een paar behandelingen of je hond er baat bij heeft of niet. Maar wat ik wilde vragen, weet je zeker dat het hernia is of is het nu nog giswerk?Qwea schreef:Ik heb maar even afgezien van Aharon.. Barfplaats is er absoluut niet te spreken over en ik weet niet, ik vind het heel lastig. De 1 is er lovend over, de andere komt met dat ze spondo bruggen heeft gebroken.Goldendelicious schreef:Als mijn hond een hernia zou hebben, dan zou ik gelijk door mijn acupuncturist laten behandelen. Het manipuleren van wervels kan ook schade aanrichten. Daar zijn de meningen dus over verdeeld, maar ik ga dan liever voor een wat savere ondersteuning. Vaak wordt acupunctuur gecombineerd met bindweefseltherapie die een eigenaar ook zelf thuis toe moet passen op een dier.