Het slaat echt helemaal nergens op, maar ik ben zoooo blij met die kleine gremlin van me. Ik train sinds eind september VZH met d'r, gewoon omdat we wel weer toe waren aan een uitdaging. Ik had er heel snel spijt van, haha. Dat klotecommando 'aan de voet' ging er maar niet in. Maar goed, da's gelukt uiteindelijk. Net als voorkomen, rustig blijven liggen onder afleiding en nog meer van die dingen.
Deze week was ik begonnen met 'zit uit beweging'. Oftewel: ik roep ZIT en loop door, Lola ploft neer en blijft rustig zitten. Ik oefende nog maar even aangelijnd, want los leek me helemaal een uitdaging. En echt

Drie dagen lang probeerde ik haar aan het verstand te peuteren wat ze moest doen. Ze snapte d'r geen hol van. Of nou ja... dat dacht ik dan weer. Want gister, op dag vier, gebeurde het wonder. Zomaar ineens deed ze de hele opdracht foutloos. Drie dagen zit er geen schot in de zaak en de vierde dag snapt ze ineens alles
En vandaag

Ik loop heel lui te slenteren op een pad hier vlakbij ons huis, klaar om weer te oefenen. Maar ik had geen zin om Lola aan te lijnen en te trainen. Dus ik hou heel suf m'n handen in m'n zakken en roep Lola bij me om dan maar halfslachtig een beetje te oefenen. En wat doet ze?

De hele weg netjes volgend naar mij opkijken, in plaats van af en toe. Netjes in de looprichting gaan zitten als ik ZIT roep en vastbesloten doorloop. Netjes blijven zitten als ik weer naar d'r terug kom lopen en vlak naast d'r ga staan. En weer netjes volgen als ik weer verder loop

JOEHOEEE

God, wat ben ik dan hysterisch blij he. Als ze zo blij kwispelend alles doet wat ik vraag en de braafste hond van de wereld uithangt.
Doe mij meer van dit soort dagen