Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Modderpootjes.
Moderator: moderatorteam
-
loentje
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Modderpootjes.
Hoe krijgen jullie de pootjes schoon?
Wij hebben twee honden en acht pootjes, de grond is zo nat, ze drogen op in huis daarna liggen er bergjes zand.
Ik zit nu te denken over een droog loop mat, die is vrij stroef, ik zou daar dan de hele opdroog ruimte mee vol kunnen leggen.
Het zijn echte gravers altijd op zoek naar muisjes en op weg naar China.
Is geen groot probleem maar tips zijn welkom.
Wij hebben twee honden en acht pootjes, de grond is zo nat, ze drogen op in huis daarna liggen er bergjes zand.
Ik zit nu te denken over een droog loop mat, die is vrij stroef, ik zou daar dan de hele opdroog ruimte mee vol kunnen leggen.
Het zijn echte gravers altijd op zoek naar muisjes en op weg naar China.
Is geen groot probleem maar tips zijn welkom.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Modderpootjes.
Ik vind het ook lastig
Die van mij is echt een varken. Die gaat rustig in grote plassen liggen rollebollen met speelmaatjes.
De hond is na twee uurtjes drogen altijd weer perfect zwart-wit, maar mijn huis......
De enige oplossing voor mij is om direct door te lopen naar de douche en de boel daar er goed af te spoelen, maar helaas heeft mijn hond daar ook niet altijd zin in, waardoor ikzelf drijfnat wordt en mijn douche vol modder
De hond is na twee uurtjes drogen altijd weer perfect zwart-wit, maar mijn huis......
De enige oplossing voor mij is om direct door te lopen naar de douche en de boel daar er goed af te spoelen, maar helaas heeft mijn hond daar ook niet altijd zin in, waardoor ikzelf drijfnat wordt en mijn douche vol modder
Laatst gewijzigd door Paisley op 28 nov 2013 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
loentje
- Actief
Dat doe ik al, maar nu is het even heel erg.
Als het vriest of in de zomer droog is, dat maakt zoveel uit aan zand in huis.
We hebben een grote honden wei en de laatste twee weken graven ze echt veel onder de wortels van bomen.
Heeft iemand ervaring met die vloerbedekking?
Dan hoef ik minder schoon te maken, hondjes blij en ik ook blij.
Als het vriest of in de zomer droog is, dat maakt zoveel uit aan zand in huis.
We hebben een grote honden wei en de laatste twee weken graven ze echt veel onder de wortels van bomen.
Heeft iemand ervaring met die vloerbedekking?
Dan hoef ik minder schoon te maken, hondjes blij en ik ook blij.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Nou vloerbedekking en huisdieren vind ik geen goede combinatie.
Denk alleen al aan een keer overgeven....diaree....
Ik stofzuig gewoon dagelijks en dweil 3 x per week, als er veel zand ligt ga ik er met de swiffer doorheen...geweldige uitvinding.
Ik ben nogal panisch voor een vieze vloer maar kan moeilijk mijn hond uit de kamer bannen als hij vies is dus dan maar een keer extra stofzuigen of swifferen.
Denk alleen al aan een keer overgeven....diaree....
Ik stofzuig gewoon dagelijks en dweil 3 x per week, als er veel zand ligt ga ik er met de swiffer doorheen...geweldige uitvinding.
Ik ben nogal panisch voor een vieze vloer maar kan moeilijk mijn hond uit de kamer bannen als hij vies is dus dan maar een keer extra stofzuigen of swifferen.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Mijn hond gaat niet tot amper door modderpoelen heen
Als hij het wel doet is het droog voor we thuis zijn.

- Paisley
- Zeer actief
Ik heb vloerbedekking. Ik vind het fijner dan laminaat. Bij laminaat zie je alles en blijft de boel ook nat. Bij vloerbedekking wordt alles wel wat goor, maar ik heb niet perse direct behoefte om daar wat aan te gaan doen
Daarnaast is vloerbedekking geruisloos. Bij laminaat irriteer ik me aan spelende honden, zelfs een bot knagen maakt herrie.
Mijn vriend heeft ruwe houten planken met dikke kieren ertussen. Echt ideaal, je ziet helemaal niets en die vloer is toch al zo goor dat je nooit zonder slippers/schoenen wilt lopen
Daarnaast is vloerbedekking geruisloos. Bij laminaat irriteer ik me aan spelende honden, zelfs een bot knagen maakt herrie.
Mijn vriend heeft ruwe houten planken met dikke kieren ertussen. Echt ideaal, je ziet helemaal niets en die vloer is toch al zo goor dat je nooit zonder slippers/schoenen wilt lopen

-
loentje
- Actief
Ik denk dat ik even iets uit moet leggen, het hele huis is voorzien van tegels en linolium.
Waar het om gaat is een plekje in huis waar de honden even opdrogen, zodat zand niet overal in huis ligt.
Het is een ruimte van 4 bij 4 meter.
Het enige wat ik me afvraag of dit de zandstorm in huis tegen gaat, ook omdat ik zelf niet alles schoon kan houden en daar hulp bij nodig heb.
Waar het om gaat is een plekje in huis waar de honden even opdrogen, zodat zand niet overal in huis ligt.
Het is een ruimte van 4 bij 4 meter.
Het enige wat ik me afvraag of dit de zandstorm in huis tegen gaat, ook omdat ik zelf niet alles schoon kan houden en daar hulp bij nodig heb.
-
Muk
Hier in huis ligt een stuk vloerkleed bij de voor- en achterdeur. Dan is het ergste zand en vuil wel van hun poten als ze daar even over lopen en op staan. Daarnaast veeg ik met een oude handdoek de ergste nattigheid weg. Dat volstaat redelijk. Zijn die vloerkleden vies dan vervang ik ze. Kost weinig en is hygiënischer dan een vast tapijt vind ik.
-
Sita
- Zeer actief
Als ze echt te vies zijn, dan moeten ze in de hal blijven. Die dweil ik dan wel als ze opgedroogd zijn. Verder doe ik meestal de poten en buik even schoonmaken. Stofzuigen moet gewoon dagelijks en van wat zand en haren in huis lig ik niet meer wakker.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik leg ze alle 3 op een kleed in de kamer en als ze dan droog zijn schud ik het kleed buiten uit
Verder elke dag stofzuigen en daarnaast kan ik fantastisch door zand en haar heen kijken 
-
Neeltje
Ik heb ook vloerbedekking, zou ook niet anders willen. Als je het even laat opdrogen, kun je het zo opzuigen. Mijn vloerbedekking ligt al 24 jaar, waar 3 katten en nu de derde hond ook overheen loopt. Ja er zitten een paar vlekken in (gelukkig op niet in het oog liggende plaatsen), maar het is echt niet smerig. Gewoon goed schoonhouden.Paisley schreef:Ik heb vloerbedekking. Ik vind het fijner dan laminaat. Bij laminaat zie je alles en blijft de boel ook nat. Bij vloerbedekking wordt alles wel wat goor, maar ik heb niet perse direct behoefte om daar wat aan te gaan doen![]()
Hier komt binnenkort weer nieuwe vloerbedekking.
- iones
- Zeer actief
Zo heb ik er hier vier en ik moet van allemaal de pootjes goed afvegen met de handdoek. Maar dat voorkomt niet dat er nog wel eens zand aan blijft hangen, ook al wrijf ik ook de buikjes af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier ligt een speciale deurmat die extra goed water en vuil opneemt. Hij is ook vrij groot. Sproet moet wachten op die mat zodra we binnenkomen, en dan neem ik haar pootjes af met een handdoekje. Dat haalt het meeste vuil weg, en anders is het even stofzuigen. Gelukkig is ze geen moddermonster, maar meer een 'poedelaar'. Dus misschien is zo'n mat een idee?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ach ja, wij hebben nogal een vies bos hier, mijn vroegere wandelgebied was wel een stuk minder vies voor de honden. Hier is het een combinatie van buiten afspoelen met de tuinslang, afdrogen met de handdoek, als ik geen zin heb in stofzuigen doe ik ze wel eens een fleecepak aan, en dat schud ik dan buiten uit, in de mand of in de gang blijven. Ja in de ene gang ook een schoonloopmat, maar dat is verdoezelen van de viezigheid, moet je die maar eens optillen. Dat loop je er uiteindelijk ook onder vandaan. In deze periode is mijn huis gewoon een zandhuis en spetterhuis want alles gaat tegen de muren op ,tegen deuren en mijn witte meubelen. Lang leven schoonmaken, dagelijks..... maar ach met handige hulpmiddelen is het zo gepiept. Wisser, stofzuigen, en microvezel doeken en een spuitbuis met schoonmaakmiddel.

-
Neeltje
Ik doe echt niks, het loopt hier zo naar binnen. Droogt vanzelf wel weer.iones schreef:Zo heb ik er hier vier en ik moet van allemaal de pootjes goed afvegen met de handdoek. Maar dat voorkomt niet dat er nog wel eens zand aan blijft hangen, ook al wrijf ik ook de buikjes af.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik bedenk me altijd vooraf even waar we heen gaan en als het bos, wei, akker etc. gaat worden zet ik voor ik vertrek een grote emmer (honden)sop buiten. (Als ik onzeker ben over de duur van de wandeling bel ik als ik bijna thuis ben de man en dan zet hij het buiten)
Bij terugkomst even met de achterpoten er in en met een spons de boel afspoelen, daarna idem met de voorpoten. Staart, buik en borst gaan in 1 moeite door. Even met grote handdoek droog wrijven en klaar is 'm.
Heeft even wat moeite gekost om hem zover te krijgen dat hij dit nu geduldig ondergaat maar nu is het echt een fluitje van een cent.
Bij terugkomst even met de achterpoten er in en met een spons de boel afspoelen, daarna idem met de voorpoten. Staart, buik en borst gaan in 1 moeite door. Even met grote handdoek droog wrijven en klaar is 'm.
Heeft even wat moeite gekost om hem zover te krijgen dat hij dit nu geduldig ondergaat maar nu is het echt een fluitje van een cent.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Moet je eens met 3 Tibetanen door een modderig bos lopen. Als ze voor me lopen zie ik de modder zo omhoog spatten net als bij een mountainbiker
Heel soms zet ik ze in een bak water maar meestal drogen ze in de woonkamer die ik na een paar uur aanveeg.
Je glijdt dat echt uit op de plavuizen door al het zand.
Heel soms zet ik ze in een bak water maar meestal drogen ze in de woonkamer die ik na een paar uur aanveeg.
Je glijdt dat echt uit op de plavuizen door al het zand.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Vreemde is dat toen wij nog een geheel bruine hond hadden ik niet zo van het honden-poetsen was. Was inderdaad als hij droog was even borstelen en de stofzuiger of bezem over zijn plaats. Nu we dus een witte hebben zie je ook daadwerkelijk wat er een gorigheid aan hangt. Is met tijden echt zwart van de modder. Zo wil ik hem echt niet laten dan, niet alleen voor binnen of zo maar omdat hij naar mijn idee dan echt zo vuil is. Net als of je zelf met je blote voeten door de blubber hebt gelopen en ze ook niet even wast daarna maar zo je sokken aantrekt. Bruine hond is net zo vies maar toch.............
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Doen wij ook zo, hooguit een handdoek eroverheen als ze erg nat is. De viezigheid valt er vanzelf wel uit, na een paar uur heeft mijn hond weer gewoon haar eigen kleur.Neeltje schreef:Ik doe echt niks, het loopt hier zo naar binnen. Droogt vanzelf wel weer.iones schreef:Zo heb ik er hier vier en ik moet van allemaal de pootjes goed afvegen met de handdoek. Maar dat voorkomt niet dat er nog wel eens zand aan blijft hangen, ook al wrijf ik ook de buikjes af.
- iones
- Zeer actief
Ja maar dan ligt hier alle vuiligheid op de vloer. Dat ziet er echt niet uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Daar zijn bezems en stofzuigers voor uitgevonden 
- Paisley
- Zeer actief
Ik ben alleen een beetje onhandig geweest om mijn hond ook op mijn bed toe te staan.
Ik probeer te leren dat ze er overdag niet op mag, en haar op uitnodiging er savonds wel op toe te staan, en dit gaat goed zolang ik er ben. Maar ik 'durf' niet vlak na een wandeling het huis uit te gaan, want als ik weg ben, ligt ze wel op bed
En ik ben niet zo'n hygienisch type, maar een doormodderd hondje op mijn schone lakens gaat me toch wat ver
Ik probeer te leren dat ze er overdag niet op mag, en haar op uitnodiging er savonds wel op toe te staan, en dit gaat goed zolang ik er ben. Maar ik 'durf' niet vlak na een wandeling het huis uit te gaan, want als ik weg ben, ligt ze wel op bed

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Oh Tara
Ik heb een houten vloer.
Ik heb van horen zeggen dat zand juist goed is voor een houten vloer
Ik heb een houten vloer.
Ik heb van horen zeggen dat zand juist goed is voor een houten vloer

Groetjes,
Sandra
-
loentje
- Actief
Ohhhh Tara wat erg, hier is het net iets minder maar ik heb er ook plezier aan als ze er als varkens uitzien.
Maar wat minder zand in huis zou wel welkom zijn.
Morgen gaan we aan de slag met de vloer.
Ik zal verslag uitbrengen of het helpt.
Maar wat minder zand in huis zou wel welkom zijn.
Morgen gaan we aan de slag met de vloer.
Ik zal verslag uitbrengen of het helpt.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Wij wonen in het bos en hier lopen ze het eigenlijk schoon (laatste stukje is een onverharde weg).
Maar ik heb dan ook kortharige, zwarte honden die hoogstens door waterplassen heenlopen
Als ze nog nat zijn ga ik er even met de handdoek over.
Maar ik heb dan ook kortharige, zwarte honden die hoogstens door waterplassen heenlopen
Als ze nog nat zijn ga ik er even met de handdoek over.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb in de bijkeuken een paar handdoeken liggen. Lola is zo klein dat haar buik ook altijd helemaal vies/nat is. Bij thuiskomst droog ik haar volledig af en maak haar helemaal schoon. Aandachtspuntje zijn altijd haar oksels en tussen dr teentjes.
Alle zooi blijft zo in de bijkeuken en die is met een deur afgesloten. In huis heb ik geen zooi op deze manier.
Alle zooi blijft zo in de bijkeuken en die is met een deur afgesloten. In huis heb ik geen zooi op deze manier.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb hier twee varkens eerste klas, gelukkig wel kortharen.
Bij thuiskomst droog ik ze even af en dan is eigenlijk de ergste rotzooi wel weg. Daarna een kwestie van stofzuigen en dweilen en klaar.
Bij thuiskomst droog ik ze even af en dan is eigenlijk de ergste rotzooi wel weg. Daarna een kwestie van stofzuigen en dweilen en klaar.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi heeft de lollige gewoonte om vol gas op me af te rennen, om pal voor mij met een sliding tot stilstand te komen. Zit ik óók onderPemba schreef:Als ze voor me lopen zie ik de modder zo omhoog spatten net als bij een mountainbiker![]()
Herkenbaar, op laminaat glij je ook uitJe glijdt dat echt uit op de plavuizen door al het zand.
En ik heb hier maar één varken die unverfroren alle modderpoelen induikt. Cayuga is een nufje, die vies kijkend alle modderpoelen ontwijkt, zijn pootjes hoog opgetrokken. Maar alsnog blijft er behoorlijk veel hangen in zijn lange vacht.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kheb ook van die varkens, lang leve de kennel.Tara schreef:Wij leven samen met dit smerig lel:
En dat maal vier.
Tipje mijnerzijds: investeren in een goede stofzuiger, liefst een met een blij gezichtje, en niet al te druk over maken.
En het is hier eigenlijk altijd vrij schoon en netjes.