Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jacht-cursus.

Moderator: moderatorteam

Tibbe
Actief
Contacteer:

Jacht-cursus.

Ongelezen bericht door Tibbe »

Een kennis van mijn moeder vertelde ons dat haar hond een jacht-cursus volgt en dat dat erg leuk is, en ook vooral voor onze hond. Deze cursus in Oss werken ze met dummy's. Dus natuurlijk niet op levend wild. :ok:
Op dit moment volg ik met Tibbe de cursus E.E.G bij de hondencursus. En ik wil graag een jacht-cursus met Tibbe volgen. Zou dit kunnen? En wie volgt van jullie een jacht-cursus en wat vind je ervan? Ik ben benieuwd en alvast bedankt.
Afbeelding
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

voor een jachthond is er echt niks leukers dan een jachtcursus. Het is ook leuk om te zien hoe de hond bepaalde dingen doet vanuit zijn natuurlijke aanleg. Ik heb met mijn vorige 2 goldens jachttraining gedaan en ook wedstrijden gelopen en ze vonden het heerlijk. Ik kan het van harte aan raden.

Groetjes Elvira
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

met bailey hebben we ook een aantal jachtcursussen gedaan en ze vond het helemaal te gek! vooral het verloren aport in het bos, was ze echt niet te houden!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Elvira schreef:voor een jachthond is er echt niks leukers dan een jachtcursus. Het is ook leuk om te zien hoe de hond bepaalde dingen doet vanuit zijn natuurlijke aanleg. Ik heb met mijn vorige 2 goldens jachttraining gedaan en ook wedstrijden gelopen en ze vonden het heerlijk. Ik kan het van harte aan raden.

Groetjes Elvira
Hoi,

Ik wil met Stanley ook jachttraining gaan doen. Is dit een manier om in vreemde gebieden zijn jachtdrift te controleren of wordt dit juist meer geactiveerd?

Groetjes van
Sandra en
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Tegen mij zeiden ze van wel, m'n eerste golden ging altijd achter de eenden aan, maar ze heeft dit bijna tot haar dood gedaan, maar in principe mogen ze bij de jacht niet achter het wild aan jagen en moeten ze steady zijn. Ik merkte wel, dat als ik een sleep geoefend had, dat ze veel verder gingen in het bos. Ik denk dat het toch van de hond af hangt, de een is zelfstandiger dan de ander en denkt laat mij maar me gang gaan. Dirigeren is dan ook nooit wat geworden, maar een sleep liep ze als de beste.

Groetjes Elvira
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Golden Stanley schreef:
Hoi,

Ik wil met Stanley ook jachttraining gaan doen. Is dit een manier om in vreemde gebieden zijn jachtdrift te controleren of wordt dit juist meer geactiveerd?

Groetjes van
Sandra en
Hoi Sandra, ik heb met mijn vorige flatcoated jachttraining gedaan, 10 jaar lang, je begint altijd eerst met dummy's maar hoe verder je gaat, kom je toch een keer bij echt wild...
Ze leren zich te beheersen en pas dat jachtinstinct optimaal te gebruiken
als dat mag. Wij hebben er, na eerst een foute instructrice gehad te hebben, toch veel plezier aan gehad, allebei ! Lekker gaan doen hoor !
Ric
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ric »

Jacht cursus!?

Iest voor mijn Beagle!!
Hahahaha
Hiij gaat nog met een kat aan het spelen.
Laatstaan een konijn
Voor alle Beagle bezitters neem eens een kijkje op het Nederlands talig Beagle forum.
http://beagle.ontheweb.nl
Groetjes Ric en:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

zelfs beagles kunnen een hoop plezier aan zoeken en speuren beleven, wil je geen specifieke jachttraining doen, zoek dan eens een vereniging waar je kunt speuren en zoeken, heus ze vinden het geweldig.

eventueel ook bij ons op de site te vinden

http://www.trackerdogs.nl/nsa%20locaties%20b.htm
marron
Actief

jachttraining

Ongelezen bericht door marron »

:mrgreen: Moet je zeker gaan doen, ik volg met mijn twee labradors nu sinds 8 maand deze training bij de kynologenclub, en ze zijn razend enthiousiast. Als we dinsdagavond in de auto stappen piepen ze de hele weg naar het trainingsveld. En voor jezelf is het ook erg leuk hoor.
groetjes Marron :ok:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”