Rataplans moeder is een rasechte Duitse Herder dat was al een dame op leeftijd en zijn vader was een orginele labrador/mastiff 8O en nog iets kruising en die kwam weer van de vogeltjes markt (jaja wat een speurneus heeft Plan als baasje he).
Op en dag zat Rataplans moeder lekker te relaxen in de tuin en kwam Rataplans vader langslopen. Het was liefde op de eerste snuit :I en vandaar het hek kapot en 63 dagen later kwamen Rataplan met zeker nog 4 andere broers en zusjes op de wereld.Met een enorme omweg kwam Rataplan als eerste over het hek in het asiel waar ik toen werkte en ja ook toen liefde op de eerste snuit en sindsdien (toen het baasje van Rataplan eindelijk zijn toestemming gaf

) zijn Rataplan en ik onafscheidelijk

Later kwamen nog een broer en een zus van Rataplan in het asiel en daar heeft hij een goede band mee en nog veel later de vader van Rataplan ook maar er was geen sprake van enige herkenning tussen die twee voor zover ik kon zien

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....