Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hier in de straat, hebben ze gewoon last van de katten. Een buurman heeft gewoon zo'n kattenverschrikker (jammer voor hem werkt het niet afdoende). De voortuinen zijn bijna (de eigenaar zal er wel geen last van hebben) allemaal openbare schijtplekken van katten. Achter is het net zo erg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, weet je ik zou me bijvoorbeeld kunnen irriteren aan overvolle wegen, maar dat heeft geen zin, adem in en adem uit, en even helemaal zen kom je toch op je bestemming. :engel:

Ik denk dat loslopende katten voor nu ook nog zoiets is, niet zoveel aan te doen, hand voor ogen en doen of je gek bent, zodra je gaat vinden dat je :boos: :boos: :boos: recht hebt op een kattenvrije omgeving, en dat iedereen die schijtende KRENGEN maar binnen moet houden, dan wordt t echt slecht voor je hart.
we zitten idd, gewoon te dicht op elkaar, t enigste wat dat zou kunnen oplossen is een oorlog of een hele fikse natuur ramp , zowel de katten als de mensen zullen dan pas uitdunnen, weg irritatie, :engel: beetje drastisch - lijkt me :F:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:tja, weet je ik zou me bijvoorbeeld kunnen irriteren aan overvolle wegen, maar dat heeft geen zin, adem in en adem uit, en even helemaal zen kom je toch op je bestemming. :engel:

Ik denk dat loslopende katten voor nu ook nog zoiets is, niet zoveel aan te doen, hand voor ogen en doen of je gek bent, zodra je gaat vinden dat je :boos: :boos: :boos: recht hebt op een kattenvrije omgeving, en dat iedereen die schijtende KRENGEN maar binnen moet houden, dan wordt t echt slecht voor je hart.
we zitten idd, gewoon te dicht op elkaar, t enigste wat dat zou kunnen oplossen is een oorlog of een hele fikse natuur ramp , zowel de katten als de mensen zullen dan pas uitdunnen, weg irritatie, :engel: beetje drastisch - lijkt me :F:
Je haalt er iets volstreks irrelevants bij, en je gaat voorbij aan wat ik zeg.
Het gaat er namelijk om dat een kat op andermans terrein voor overlast kan zorgen.
Dát is wat irriteert, en als je niet weet van wie die kat is die je vijver leegvist, in je borders schijt, tegen je deur aansproeit, je volière over de tief jaagt, je honden de kop gek maakt, dan loopt die ergernis enorm op.
Zoals ik al zei: het is niet aan de kattenbezitter om te bepalen of die ergernis terecht is of niet, het is gewoon overlast, want iemand ervaart dat als overlast.
Er is wel degelijk wat aan te doen, maar daarvoor is de goodwill van de kattenbezitter nodig, en helaas illustreer jij nu ook weer dat die goodwill er bij een aantal gewoonweg niet is.
Want JIJ vindt het aanstellerij, en dus moet een ander maar accepteren dat het is zoals het is.
Ik vind dat maar raar. :U:
en dan heb je nog de mensen die wel weten dat hun kat dat doet maar het gewoon niets kan schelen blijkbaar, zoals mijn buuf.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Selene schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:tja, weet je ik zou me bijvoorbeeld kunnen irriteren aan overvolle wegen, maar dat heeft geen zin, adem in en adem uit, en even helemaal zen kom je toch op je bestemming. :engel:

Het gaat er namelijk om dat een kat op andermans terrein voor overlast kan zorgen.
Dát is wat irriteert, en als je niet weet van wie die kat is die je vijver leegvist, in je borders schijt, tegen je deur aansproeit, je volière over de tief jaagt, je honden de kop gek maakt, dan loopt die ergernis enorm op.
Zoals ik al zei: het is niet aan de kattenbezitter om te bepalen of die ergernis terecht is of niet, het is gewoon overlast, want iemand ervaart dat als overlast.
Er is wel degelijk wat aan te doen, maar daarvoor is de goodwill van de kattenbezitter nodig, en helaas illustreer jij nu ook weer dat die goodwill er bij een aantal gewoonweg niet is.
Want JIJ vindt het aanstellerij, en dus moet een ander maar accepteren dat het is zoals het is.
en dan heb je nog de mensen die wel weten dat hun kat dat doet maar het gewoon niets kan schelen blijkbaar, zoals mijn buuf.
Hier net zo, schuin tegenover hebben ze 9 katten die allemaal buiten leven, als je er eens over klaagt zegt de buurman doodleuk, dan gooi je toch wat naat hun hoofd als je er last van heb! Wat voor kattenliefhebber ben je dan vraag ik me af?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:

Ik vind het geen aanstellerij , dat heb ik niet gezegd, maar mijn punt was dus,
dat er niet zo veel aan te doen is tenzij je alles hermetisch afsluit en dat je daaraan irriteren dus ook niet zoveel zin heeft :U: ( aanstellerij is jou vertaling, die neem ik niet voor mijn rekening.
S@ndr@
Zeer actief

Nee dat zeg ik niet, Dat maak jij ervan Interpretatie , - ik zeg dat dingen soms nu eenmaal zijn wat ze zijn.
en je kunt soms op je kop gaan staan, maar er veranderd maar heel langzaam iets aan.
of je nu wilt of niet, je kunt geen ijzer met handen breken.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:mijn punt was dus, dat er niet zo veel aan te doen is tenzij je alles hermetisch afsluit
Misschien best een idee om als kattenhouder binnen de bebouwde kom verplicht te worden je kat op eigen terrein te houden. En ja, dat houdt in dat je een deugdelijke afrastering plaatst. Als dat allemaal teveel moeite kost of teveel geld, dan kun je er dus géén kat op na houden :ok:
Mijn buren hebben drie katten. En daar zijn ze heel precies op, die komen nooit op de openbare weg. Mijn Siamezen vroeger ook niet.
Ik zie het er nog wel van komen hoor.
Ik ook hoor, daar is ook helemaal geen speld tussen te krijgen, alleen nu is t nog niet zover :wink:
en er zijn mensen die er over nadenken en er zijn mensen die t geen ruk kan schelen , dus is t zoals t is.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:mijn punt was dus, dat er niet zo veel aan te doen is tenzij je alles hermetisch afsluit
Misschien best een idee om als kattenhouder binnen de bebouwde kom verplicht te worden je kat op eigen terrein te houden. En ja, dat houdt in dat je een deugdelijke afrastering plaatst. Als dat allemaal teveel moeite kost of teveel geld, dan kun je er dus géén kat op na houden :ok:
Mijn buren hebben drie katten. En daar zijn ze heel precies op, die komen nooit op de openbare weg. Mijn Siamezen vroeger ook niet.

vind ik best een goed idee.
Mijn katten lopen wel vrij rond, ze hebben een taak immers (en voeren die heel erg naar behoren uit :ok: ). Ze zitten echter op de boerenbuiten en hinderen niemand (tenminste dat hoop ik).
Moest ik een kat thuis willen houden in een tuintje en vooral bij buren en verkeer, zou ik zeker zorgen dat die niet wegkan.
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Nanna schreef:
Ze hoeven alleen de regels van Australie maar te gaan volgen. Ge-wel-dig. Hele wijken/dorpen waar je geen huisdieren mag. Gemeentes waar de kat tussen 22.00 en 6.00 binnen moet zijn (dit is dus een regel waar ik me nog wel in kan vinden). Maximaal 2 katten / 2 honden / 5 vogels / 5 kippen per familie. Maar dan ook per jaar 35 dollar registratie per kat en hond tenzij deze niet is geholpen, dan kost het opeens 110. Denk dat je blij mag zijn in NL dat je nog iets van vrijheid hebt wat betreft huisdieren.

En ja, wij hebben ook katten die buiten zijn. Worden niet naar buiten geschopt smorgens vroeg maar kunnen gaan wanneer ze willen. Zullen ook ongetwijfeld weleens bij de buren in de tuin poepen maar hee...bij ons liggen onder de struiken weleens zakjes chips, bananen en voorverpakte fruit happen die de buur kiinderen hoogstwaarschijnlijk mee naar school moeten nemen maar dit niet doen.

Iemand schreef het al eerder ergens in het topic maar we hebben allemaal wel iets waar een ander zich aan ergert. Zijn het geen poepende katten, dan zijn het misschien blaffende honden of jankende kinderen. Of misschien wel een auto van de buren verderop die bij jullie voor het huis olie staat te lekken. Of overhangen takken over je schutting. De lijst is eindeloos.

Automobilisten lopen hier vaak te zeiken over fietsers die zomaar vrij op straat mogen fietsen zonder dat ze wegenbelasting betalen. Zeuren maar...zoveel mogelijk dat maakt je leven er een stuk fijner op.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ow ja, dat gaat hier goed vallen, maximaal 2 honden :engel: wauwie :H:
vond hem leuk - dus pik deze er even tussenuit :tongue:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Ow ja, dat gaat hier goed vallen, maximaal 2 honden :engel: wauwie :H:
Zou het wat uithalen? Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met meer dan twee honden ;-)

Denk dat mensen zich erger storen aan twee die maar raak mogen schijten dan aan die vier van mij.
:mrgreen: En ja, dat aantal is heel vreemd :Q:
IngeK
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ow ja, dat gaat hier goed vallen, maximaal 2 honden :engel: wauwie :H:
je mag er wel meer hoor maar dan moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente die dan vervolgens bij je buren gaan vragen of ze het goed vinden. Heb je dus buren waar je niet zo goed mee overweg kan en die dan nee zeggen dan gaat het feest niet door.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:Nee dat zeg ik niet, Dat maak jij ervan Interpretatie , - ik zeg dat dingen soms nu eenmaal zijn wat ze zijn.
en je kunt soms op je kop gaan staan, maar er veranderd maar heel langzaam iets aan.
of je nu wilt of niet, je kunt geen ijzer met handen breken.
Nee, dat laatste is waar. Maar realiseer je je dat je overkomt alsof het je dus niet kan schelen?
Niks aan te doen, tissoow, dus mijn naam is haas. Zoiets.
Ik begrijp wel dat jij daar niet exact zó over denkt, maar zo wordt dat wel makkelijk opgevat, en dan is het cirkeltje vervolgens weer rond.
Snappu een beetje wat ik bedoel? :wink:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf en voor mijn intentie,
niet voor de interpretatie of invulling die een ander eraan kan geven.
Ik snap andere vaak prima, zo niet dan vraag ik het,
maar omdat ik vaak net even iets anders denk, worden mijn berichten soms anders opgevat of als provocerend gelezen, dat is eigenlijk nooit de intentie.
S@ndr@
Zeer actief

IngeK schreef:
je mag er wel meer hoor maar dan moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente die dan vervolgens bij je buren gaan vragen of ze het goed vinden. Heb je dus buren waar je niet zo goed mee overweg kan en die dan nee zeggen dan gaat het feest niet door.
Ow, dat zouden sommigen hier echt heel leuk gaan vinden :engel:
buurvrouw please ik wil er zo graag nog eentje bij toe, toe nou :LOL: :goeie:
IngeK
Zeer actief

Tara schreef:
IngeK schreef:
Sjee, dát is nog es dimmekraasie! :80:
ja fijn he? daarom..be careful what you wish for :)
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Let wel, dat Australië erg nare ervaringen hebben met exoten.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

nyckle schreef:Let wel, dat Australië erg nare ervaringen hebben met exoten.
Klopt, maar aan de andere kant doen ze weinig moeite om de inheemse populatie insecten binnen hun landsgrenzen te houden. Dat vind ik wel wat dubbel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vond het een maand of wat geleden buitengewoon leuk om 2 keer een buurkat in huis te hebben, waarvan er eentje zich in had laten sluiten.Het was ook hartstikke leuk om daardoor 's morgens om half vijf ineens rechtop in bed te zitten doordat Kiki de kat ontdekte en er zacht gezegd nogal wat lawaai gemaakt werd. Ik vond het ook erg leuk om vervolgens een wildvreemde kat mijn huis uit te jagen vanuit de douche. Ik geloof dat ik Kiki ook maar eens haar gang laat gaan. Eens kijken hoe lang het duurt eer ik haar tegen betaling van pensionkosten mag ophalen bij het asiel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Tara schreef:In onze Nederlandse democratie zie ik dit er eigenlijk nog niet zo snel van komen, bovendien is het ergens vast wel in strijd met het BW.
Sterker nog, in sommige gemeentes in Nederland is dit al zo.
De gemeente Emmen hanteert een puntensysteem voor huisdieren.
Kom je over dat puntenaantal heen, dan mogen je buren klagen en moet het overschot weg.
Zo is een gezin in Bargercompascuum gedwongen geweest afstand te doen van een paar huisdieren.
En die hadden er niet overdreven veel.

Buurman van mijn zus haalt om de haverklap de wijkagent erbij als ze teveel pony's bij huis heeft staan.
Hij heeft voor elkaar gekregen hoeveel dat er mogen zijn en hoe lang een moederpony met een veulen in de tuin mag staan en waar precies in de tuin.

Deze buurman is een gepensioneerd politieman en is al 15 jaar nonstop aan het verbouwen aan en om zijn huis.
Wilde mijn zus haar 50e verjaardag vieren, kon dit niet vanwege het lawaai.
Heeft mijn zwager vakantie en vraagt of het dan even wat minder kan met geluidsoverlast, maar daar trek oudoom Agent zich niets van aan.
En hé, hij heeft het recht aan zijn kant hè?

doet een beetje denken aan Nyckle met zijn langs bureaucratische weg verkregen recht om dieren te doden.
nyckle
Zeer actief

kooi schreef:
doet een beetje denken aan Nyckle met zijn langs bureaucratische weg verkregen recht om dieren te doden.
Ja Kooi, dat recht heb ik, en ik ben er erg zuinig op. Ik eet er een smakelijk stukje biologisch vlees van.
Het is echter niet via bureaucratisch recht verkregen, maar door democratisch recht.
Een slager heeft ook het recht om dieren te doden. Wie weet haal jij daar ook wel eens wat vlees.

Dat jij je dieren laat stropen, is van een heel andere orde. Iets van burgerlijke ongehoorzaamheid misschien? Wel vermomd in heel veel excuses van een ander heeft er geen last van. Is er last, dan haal ik mijn schouders op en wordt er geen verantwoordelijkheid genomen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn buurkat is trouwens welkom hoor maar dan moeten ze niet eng over de reling balanceren maar gewoon binnen komen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef: Kooi, je blijft er maar non-argumenten bijhalen om je punt te maken.
dat lijkt me logisch aangezien er geen valide argumenten zijn om overlast door je huisdieren goed te praten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tara schreef:Aan katten op straat erger ik me niet, maar ik erger me wel aan het feit dat er door een aantal maar wordt beweerd dat het allemaal best wel meevalt. Het valt helemaal niet best wel mee, mensen ondervinden wel degelijk overlast van katten en als daar dan ook nog de frustratie bijkomt van niet weten van wie die kat is, dan wordt die ergernis alleen maar groter en groter.
Het is niet aan de kattenbezitter om te bepalen of dat terecht is of niet.
Wanneer die overlast zich op het terrein van een ander voordoet is dat gewoon overlast, ongeacht wat de katteneigenaar daarvan vindt.
Nou ik lees aan de andere kant anders ook dat iedereen met een tuin last heeft van katten en dat is dus ook gewoon niet zo,ik spreek voor mijzelf als ik zeg dat ik er geen last van ondervind of heb ondervonden.
Ieder mens heeft een eigen interpretatie van wat overlast is en wat voor jou overlast is gaat een ander schouderophalend aan voorbij.
Zo geef jij aan dat je een van je honden ten alle tijde los laat lopen ,hij veroorzaakt geen overlast en jij meent daarom dat je de aanlijnregels aan je laars mag lappen.
Iets waar ik het overigens wel mee eens ben hoor en wat ik zelf ook doe :wink:
Maar ik heb dus een zus met een enorme angst voor honden die vindt het dus wel heel vervelend om in gebieden waar honden aangelijnd horen te zijn ze los tegen te komen.
Ook al lopen ze bij de baas en doen ze niets ,iets wat ze uit de verte dus niet kan inschatten en ze is dus weleens door zo'n losloper besprongen waardoor zij geen enkel risico meer neemt.
Ze gaat niet iedereen vragen om zijn/haar hond aan te lijnen ,dan zou ze een dagtaak erbij hebben overigens ,nee ze steekt de weg over of loopt ervoor om.
In dat opzicht kan je dus spreken dat zij overlast van mensen zoals jou ondervind.
En dat is ook niet aan jou om te bepalen of dat terecht is of niet ,of ligt het anders als het jezelf betreft?
tineke

JBK schreef:
Tara schreef:Kooi zegt letterlijk dat ze geen druppel op een gloeiende plaat wil zijn, maar als iedereen er zo over blijft denken verandert er natuurlijk nooit wat.
Ik vind het helemaal geen punt om de enige te zijn, de buurt blijft weliswaar volgescheten, maar de hele buurt weet ook dat het niet van die mevrouw met die vier grote honden is.
Dat is hier precies eender, minus 3 honden dan. Er is werkelijk niemand die het opruimt, de zakjes liggen wel over straat. Maar dat verschoont mij niet van mijn (morele) plicht om de zooi van mijn hond op te ruimen. Aldus een kattenliefhebber wier katten nauwelijks buiten komen en hun behoefte op hun bak doen ;-)
Wij ruimen ook de poep van onze honden op als iemand daar last van zou kunnen ondervinden.
Moet zeggen dat wij in een redelijk poepvrije buurt wonen en buiten dat doen onze honden het eigenlijk zelden tot nooit in de buurt maar in buitengebieden.
Onze reuen mogen ook niet tegen de gebouwen hier plassen ,wel tegen bomen en struiken,iets wat ik overigens ook heel normaal vind om te doen.
tineke

IngeK schreef:Zijn het geen poepende katten, dan zijn het misschien blaffende honden of jankende kinderen. Of misschien wel een auto van de buren verderop die bij jullie voor het huis olie staat te lekken. Of overhangen takken over je schutting. De lijst is eindeloos.
En sommige hebben alles tegen ,die hebben en jankende kinderen bij de buren ,loslopende katten en plassende honden tegen de heg :mrgreen:
tineke

marian* schreef:Ik vond het een maand of wat geleden buitengewoon leuk om 2 keer een buurkat in huis te hebben, waarvan er eentje zich in had laten sluiten.Het was ook hartstikke leuk om daardoor 's morgens om half vijf ineens rechtop in bed te zitten doordat Kiki de kat ontdekte en er zacht gezegd nogal wat lawaai gemaakt werd. Ik vond het ook erg leuk om vervolgens een wildvreemde kat mijn huis uit te jagen vanuit de douche. Ik geloof dat ik Kiki ook maar eens haar gang laat gaan. Eens kijken hoe lang het duurt eer ik haar tegen betaling van pensionkosten mag ophalen bij het asiel.
Maar niemand zegt toch dat je dat leuk hoeft te vinden ,ik zou het waarschijnlijk minder erg vinden ja maar goed ik ben dan ook al op om die tijd in de regel :mrgreen:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:
kooi schreef:
Ja Kooi, dat recht heb ik, en ik ben er erg zuinig op. Ik eet er een smakelijk stukje biologisch vlees van.
Het is echter niet via bureaucratisch recht verkregen, maar door democratisch recht.
Een slager heeft ook het recht om dieren te doden. Wie weet haal jij daar ook wel eens wat vlees.

Dat jij je dieren laat stropen, is van een heel andere orde. Iets van burgerlijke ongehoorzaamheid misschien? Wel vermomd in heel veel excuses van een ander heeft er geen last van. Is er last, dan haal ik mijn schouders op en wordt er geen verantwoordelijkheid genomen.
Goed, dat je nog eens even het belerende vingertje opsteekt.
Maar.........jammer, dat het überhaupt nodig is.
Als Reintje al niet mag mee-eten moet je toch in alle redelijkheid aannemen , dat dit voor Poekie ook geldt.
nyckle
Zeer actief

korthaar schreef:
nyckle schreef:
kooi schreef:

Goed, dat je nog eens even het belerende vingertje opsteekt.
Maar.........jammer, dat het überhaupt nodig is.
Als Reintje al niet mag mee-eten moet je toch in alle redelijkheid aannemen , dat dit voor Poekie ook geldt.
Er zijn mensen, die gedomesticeerde dieren ook onder wilde dieren rekenen. Die de langejacht als het summum van jacht rekenen. Er zijn zelfs mensen die hun vleeseters geen vlees voeren.
Ach, en dan zullen er ook nog wel wat mensen zijn die mij belerend vinden.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Je vergeet de mensen, die de vos z'n dagelijkse portie biologisch scharrelvlees eigenlijk niet gunnen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

korthaar schreef:Je vergeet de mensen, die de vos z'n dagelijkse portie biologisch scharrelvlees eigenlijk niet gunnen.
als die vos dat uit mijn tuin haalde zou ik daar ook niet wat je zegt blij mee zijn eigenlijk :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”