Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Primeur België
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Primeur België
toch top, als het huisdier dat al tijden bij je is ook dan bij je kan blijven
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
wie gaat er voor het dier zorgen?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Corneliana schreef:wie gaat er voor het dier zorgen?
Dezelfde persoon als die er voor gaat zorgen als het dier niet in het ziekenhuis mag komen.
Mijn schoonvader vroeg in het ziekenhuis naar de hond elke dag. Het gekke was dat hij niet veel meer wist maar dat wist hij wel. Ik denk dat het best veel kan betekenen voor mensen.
Ik denk ook niet de de dieren perse daar hoeven te blijven. Maar als de mensen die er liggen bezoek mogen hebben van hun huisdier zou dat al zoveel verschil maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
supertop! ik hoorde op radio decibel dat het sowieso een vieze bedoening is in de ziekenhuizen is(zelfs de wc s in de horeca scoren beter
). Denk dat ze het juist extra schoon zullen houden daar; anyway, eigenlijk vreemd dat het nu pas komt, bedenk ik me nu.........

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Ik vind het een prima idee. Als ik in het ziekenhuis zou liggen zou ik ook dolgraag mijn hond bij me willen hebben of in elk geval dat ze mee op bezoek kan.

Dat klopt ook wel. Vooral streekziekenhuizen zijn gewoon smerig eigenlijk. Een huisdier meer of minder zou je daar niet eens merken. Zelf zou ik het wel fijn vinden als ik mijn huisdier zou kunnen zien als ik voor langere tijd in het ziekenhuis moet verblijven. Ik denk ook dat het de genezing wel bevordert, althans daar heb ik wel eens onderzoek van gezien.IJburg schreef:supertop! ik hoorde op radio decibel dat het sowieso een vieze bedoening is in de ziekenhuizen is(zelfs de wc s in de horeca scoren beter). Denk dat ze het juist extra schoon zullen houden daar; anyway, eigenlijk vreemd dat het nu pas komt, bedenk ik me nu.........
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Toen een vriend van me begin juni een zwaar herseninfarct kreeg heeft zijn vrouw "gevochten" om regelmatig 1 van hun honden mee te nemen tijdens haar bezoek aan hem . Verschillende artsen waren tegen die bezoeken maar moesten toegeven dat die bezoeken een positief effect hadden op hun patiënt .
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Lijkt mij een goed idee, ik zou zelf gek worden als ik ze voor langere tijd niet kan zien. Alleen snap ik de bedoeling niet precies, mogen ze dan bij jouw bed blijven of gaan ze in de kennel? Bij het bed lijkt mij lastig met meerdere mensen op de kamer, wordt het een drukke bedoening met verscheidene honden
En in de kennel hoeft van mij niet, dan maar alle dagen een uurtje op bezoek met de oppas.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het idee vind ik leuk. Maar zijn sommige huisdieren misschien beter af bij een goede oppas die vaak langs komt?
Zou wel het idee verder uitgewerkt willen zien, qua de verzorging/beweging van dieren.
Zou wel het idee verder uitgewerkt willen zien, qua de verzorging/beweging van dieren.
-
- Zeer actief
Wat een ontzettende leuke initiatief van Danny Verbiest, ze zouden hier ook zoiets moeten opzetten. Denk dat vele hondenbaasjes hier blij mee zijn dat ze toch altijd even hun hond zien. En qua verzorging van de honden dat voor vele werkelozen die dan gelijk aan een baan geholpen worden.
Het mes snijdt aan 2 kanten aan de ene kant de baasjes van de honden die toch hun hond vlakbij zich hebben en de andere kant mensen die aan het werken willen / moeten hebben een zeer leuke baan gevonden
Het mes snijdt aan 2 kanten aan de ene kant de baasjes van de honden die toch hun hond vlakbij zich hebben en de andere kant mensen die aan het werken willen / moeten hebben een zeer leuke baan gevonden
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Amai hé, das we een goed idee...
Ik ben twee keer aan mijn rug geopereerd in Brugge. Charlie bleef in die tijd bij mijn ouders. Hij had het goed naar zijn zin daar.
In die tijd heb ik Charlie best gemist omdat het best saai is om in het ziekenhuis te liggen. Zeker als je bijna niet mag bewegen.
Dus op zich lijkt het mij best leuk voor de mensen die in het ziekenhuis liggen om hun eigen hond te kunnen zien. De genezing werkt dan ook beter.
Maar ik vraag mij toch wel af wat ze precies met de honden gaan doen daar. Komt er een verzorger met je hond naar je toe in het ziekenhuis?
Moet het bezoek je hond ophalen om naar jou te komen? Werkt het als een soort dierenopvang?
Ik ben twee keer aan mijn rug geopereerd in Brugge. Charlie bleef in die tijd bij mijn ouders. Hij had het goed naar zijn zin daar.
In die tijd heb ik Charlie best gemist omdat het best saai is om in het ziekenhuis te liggen. Zeker als je bijna niet mag bewegen.
Dus op zich lijkt het mij best leuk voor de mensen die in het ziekenhuis liggen om hun eigen hond te kunnen zien. De genezing werkt dan ook beter.
Maar ik vraag mij toch wel af wat ze precies met de honden gaan doen daar. Komt er een verzorger met je hond naar je toe in het ziekenhuis?
Moet het bezoek je hond ophalen om naar jou te komen? Werkt het als een soort dierenopvang?
Bolus schreef:Amai hé, das we een goed idee...
Het wordt een gebouw naast het ziekenhuis waar patient en huisdier elkaar kunnen ontmoeten. De dieren verblijven er niet begrijp ik.
Denk dat er heel veel mensen zijn die er veel uit halen. Lijkt mij een prima idee.
http://www.vriendvoorhetleven.be/VillaSamson_nl
Oké, heb de site even doorgelezen. Echt een goed initiatief!
Veel mensen zullen er baad bij hebben.

- Rosanne89
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Voor de hygiëne zullen ze inderdaad wel strenge regels gaan toepassen. Maar dat is logisch.Rosanne89 schreef:ik vind het een mooi idee.. gewoon wat vaker stofzuigen

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nanna schreef:Het UZ Brussel gaat een villa bouwen voor patiënten met huisdieren. Met het initiatief wil het ziekenhuis patiënten de kans geven om hun huisdier te knuffelen in de nabijheid van het ziekenhuis. Het gaat om een primeur in België.
Geestelijk vader van het project is Danny Verbiest, de geestelijke vader van de televisiehond Samson. De kosten voor de bouw van 'Villa Samson' worden geraamd op 1 miljoen euro. Het project zal gefinacieerd worden met giften en sponsoring. Danny Verbiest zelf deed de eerste donatie.
Het UZ Brussel wil eind 2016 de eerste patiënten en hun huisdieren verwelkomen.
bron
Topidee? Of is het maar een vieze bedoening? Of ben je bang dat het meer er om gaat dat de hond/kat er bij is en dat de medische kwaliteit op het tweede plan komt?
Als je gewoon goed leest niet hoor. Zie vetgedrukte

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Weet het niiet hoor . Gaan mensen met paarden ,spinnen ,slangen en katten ook eisen om bezoek van hun allessie te mogen ontvangen.
En ook een apart gebouw daarvoor bestemt.
Geloof ook dat het een ziekenhuis vreselijk veel geld en tijd gaat kosten om de zieke te begeleiden naar en van dat ontmoetings centrum .
En in een aparte tussenruimte de boel weer schoon te maken en ontsmetten.
Ga niet werken geloof ik.
En ook een apart gebouw daarvoor bestemt.
Geloof ook dat het een ziekenhuis vreselijk veel geld en tijd gaat kosten om de zieke te begeleiden naar en van dat ontmoetings centrum .
En in een aparte tussenruimte de boel weer schoon te maken en ontsmetten.
Ga niet werken geloof ik.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik begrijp dat dit een soort van Ronald mcdonald huis gaat worden, maar dan niet voor zieke kinderen en hun ouders, maar voor zieke baasjes en hun honden.
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en zag soms, dat patiënten die naar buiten mochten, hun hond buiten voor het ziekenhuis lieten komen, op de plek waar ze ook mogen roken. Het lijkt mij dat als je weer zover bent opgeknapt dat je de hond mag gaan zien, dit ook op een plek (park, parkeerplaats) nabij het ziekenhuis moet kunnen.
Ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en zag soms, dat patiënten die naar buiten mochten, hun hond buiten voor het ziekenhuis lieten komen, op de plek waar ze ook mogen roken. Het lijkt mij dat als je weer zover bent opgeknapt dat je de hond mag gaan zien, dit ook op een plek (park, parkeerplaats) nabij het ziekenhuis moet kunnen.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.