Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurkat: niet welkom
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Buurkat: niet welkom
Waarom ben je meteen een hater als je aangeeft ergens overlast van te ondervinden?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Asta
Er gebeuren voor de deur dodelijke oongelukken ja vorige week is er een puber doodgereden. Waarom je dan perse je kat naar buiten moet doen die niet in eigen tuin mag vind ik te achterlijk voor woorden.kooi schreef:Je zou maar moeten uitwijken voor: een kind, een eend, een weggelopen hond, een slechtziende, een klungelende fietser of andere automobilist.Je zal maar uitwijken voor een kat en onder een shovel/bus/tram/vrachtwagen eindigenmaar hee poekie moet naar buiten
Kromme vergelijking trouwens maar ja aangezien jij vind dat jou kat overlast mag veroorzaken moet je natuurlijk wel kromme vergelijkingen trekken
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Maar wat wordt dan gedaan met al die katten die niet gechipt worden? Ik zie ze hier op het platteland echt hun kat niet gaan chippen hoor! Alleen die enkeling die echt katten heeft om dat hij/zij van katten houdt. En die dieren zijn dan uiteraard ook geholpen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat komt omdat zij totaal niet wil inzien dat haar kat overlast geeft omdat poekie nu eenmaal buiten moet, punt. En dan wordt er van alles bijgehaald wat kant nog wal slaat omdat ze alleen op die manier dr punt kan staven.Tara schreef:Nee, zolang zij hun hond aangelijnd houden of loslaten al naar gelang wat is toegestaan, en de hondenpoep opruimen indien nodig, vind ik niet dat daar sprake is van overlast. Dat iemand anders dat als overlast ervaart kan ik natuurlijk niet uitsluiten, maar het gaat er wel om wat redelijk is.kooi schreef:Nee, je schrijft geen Chinees, maar evengoed begrijp ik niet helemaal wat je wil zeggen.Tara schreef: Nee, omdat ze op een andere manier overlast ondervinden van een hond of honden, en bij gebrek aan dader gaan veralgemeniseren.
Volgens mij schrijf ik geen Chinees toch?
Dat is net zoiets als wanneer mensen een antipathie tegen Noord-Afrikaanse mensen in het algemeen gaan vormen omdat een paar Noord-Afrikaanse mensen voor overlast zorgen.
Het grote verschil met honden is alleen dat je een hondeneigenaar makkelijker aanspreekt dan een katteneigenaar.
Dus sta me toe hier nog een vraag over te stellen: vind jij dan dat mensen die hun hond uitlaten op daarvoor aangewezen plekken, dat die niet asociaal bezig zijn?
Dat die geen overlast veroorzaken, omdat dat nu eenmaal daar mag?
Nee, schrijf ik dat ergens?kooi schreef:en vind jij dan dat die veralgemeniseerde haat voor honden en Noordafrikaanse mensen in het algemeen, dat die daadwerkelijk anders is dan de ongebreidelde haat voor katten in het algemeen?
kooi schreef:Je laatste opmerking is natuurlijk jouw mening hè, geen feit.Tara schreef: Het grote verschil met honden is alleen dat je een hondeneigenaar makkelijker aanspreekt dan een katteneigenaar.
Dat is wel degelijk een feit, aangezien je doorgaans veel minder honden zonder baas op straat tegenkomt dan katten.
De meeste honden lopen ook gewoon aangelijnd of anders in de buurt van hun baas, waardoor het beslist makkelijker is om de bijhorende eigenaar aan te schieten en iets te vragen.
Ja, maar daar (roodgemaakte) is helemaal geen sprake van, en daar gaat ook helemaal geen sprake van zijn, dus waarom je dit er nu bijhaalt ontgaat mij volkomen.kooi schreef:De aanspreekbaarheid van hondeneigenaren zal aanzienlijk teruglopen als er een algemeen verbod zou komen voor honden op openbaar terrein.
Zo van: jouw hond, jouw verantwoording.
Het is een huisdier, dus hou hem bij huis.
De gemeenschap wil die poep en pies niet meer tegenkomen in parken en plantsoenen.
Of wordt het dan: hé, maar fikkie moet naar buiten?
Ik vind jou ook een best mens, maar hondeneigenaren die katteneigenaren betichten van asociaal gedrag, dat vind ik toch potten die ketels verwijten dat ze zwart zien hoor.
Het enige verschil is het verschil tussen openbaar en eigen terrein.
Maar voor de picknicker die net lekker geinstalleerd is en dan opeens die overweldigende geur in de neus krijgt, is dat niet minder smerig dan voor de tuinierster die een kattendrolletje aantreft in de eigen tuin.
Of voor de moeder van wie de lekker rondrennende kinderen aan komen rennen met hun kleren vol hondenpoep.![]()
En dat kinderen of picknickers last hebben van hondenpoep ís ook vervelend, en om het te laten liggen ís ook asociaal, volgens mij ontkent ook niemand dat. Maar je bent steeds totaal verschillende uitgangspunten met elkaar aan het vergelijken, dat discussieert zo onhandig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nee Mal,
Nu doe je me toch echt geen recht.
Het is beslist niet zo dat al mijn argumenten volkomen de plank mis slaan.
Wel eerlijk blijven.
@ Tara,
Ondanks dat je geen Chinees schrijft, was het toch niet helemaal duidelijk wat je bedoelde.
Je schrijft de hondeneigenaar is aanspreekbaarder dan de katteneigenaar en daarmee bedoel je niet dat die redelijker en sociaal begaafder is, maar gewoon: hij loopt ernaast en daardoor is hij aanspreekbaarder.
als een technisch gegeven, een feit.
En je schrijft dat de hondenhater zijn haat veralgemeniseert omdat er nu eenmaal asociale hondeneigenaren zijn die het verpesten voor de goeien!
Goed, feiten.
Ik woon sinds anderhalf jaar weer in de stad maar dan wel in een enorm groene buurt.
Groenstroken, plantsoenen, weilanden, parken, plassen en bosgebied.
en alles aan elkaar gelinkt.
Je begrijpt dus wel dat hier ongelooflijk veel honden wonen.
Maar.....slechts op 10% van al dit groen mogen honden loslopen en staat er een bord: hondenlosloopgebied, hier geldt geen opruimplicht.
Waar schijten de honden zul je denken?
OVERAL.
Hoeveel hondeneigenaren heb ik in die anderhalf jaar de poep zien opruimen?
NIET EEN.
Het is zelfs zo dat als mensen mij zien lopen met mijn zakjes, ze vragen: Goh, wordt er soms streng gecontroleerd?
En het is zelfs zo dat er op plekken waar bordjes staan met de expliciete tekst: honden verboden, tóch mensen met honden lopen, die ze gewoon laten poepen en zelfs gewoon los laten lopen.
Dus is er sprake van veralgemenisering?
Of gebeurt dit alleen maar in dit gebied van Nederland?
Of kun je stellen dat de gemiddelde hondeneigenaar een asociaal persoon is, die volledig mag worden afgefikt, die eigenlijk gedeporteerd zou moeten worden?
Maar op dit forum komen dat soort hondeneigenaren natuurlijk niet, hier is iedereen holier than thou?
En zou je al deze asociale hondeneigenaren in deze omgeving dan 'bijna gunnen' dat er iets verschrikkelijks met hun hond gebeurt?
En zou je dan met zo'n opmerking gewoon weg kunnen komen en níet de verontwaardiging van een compleet forum over je heen krijgen?
Ik krijg dat wel, ondanks mijn zorgvuldige en goed beargumenteerde uitleg, - waarbij ik een aantal van de ergste bezwaren ontzenuw- omdat ik niet bereid ben om een druppel op een gloeiende plaat te zijn?
Ik ben er nog niet zo zker van dat er geen tijd komt, binnen enkele decennia, dat ik Nyckle met eeen wetsartikel om de oren kan slaan dat het verboden is om zich met een hond op openbaar terrein te bevinden.
En dat is voor mij een zwaarwegende reden om in de stad geen hond meer te nemen.
Net zoals ik geen kat meer zal nemen als er een verbod komt op de buitenkat.
Wel eerlijk blijven.
@ Tara,
Ondanks dat je geen Chinees schrijft, was het toch niet helemaal duidelijk wat je bedoelde.
Je schrijft de hondeneigenaar is aanspreekbaarder dan de katteneigenaar en daarmee bedoel je niet dat die redelijker en sociaal begaafder is, maar gewoon: hij loopt ernaast en daardoor is hij aanspreekbaarder.
En je schrijft dat de hondenhater zijn haat veralgemeniseert omdat er nu eenmaal asociale hondeneigenaren zijn die het verpesten voor de goeien!
Goed, feiten.
Ik woon sinds anderhalf jaar weer in de stad maar dan wel in een enorm groene buurt.
Maar.....slechts op 10% van al dit groen mogen honden loslopen en staat er een bord: hondenlosloopgebied, hier geldt geen opruimplicht.
OVERAL.
NIET EEN.
Het is zelfs zo dat als mensen mij zien lopen met mijn zakjes, ze vragen: Goh, wordt er soms streng gecontroleerd?
En het is zelfs zo dat er op plekken waar bordjes staan met de expliciete tekst: honden verboden, tóch mensen met honden lopen, die ze gewoon laten poepen en zelfs gewoon los laten lopen.
Of kun je stellen dat de gemiddelde hondeneigenaar een asociaal persoon is, die volledig mag worden afgefikt, die eigenlijk gedeporteerd zou moeten worden?
Maar op dit forum komen dat soort hondeneigenaren natuurlijk niet, hier is iedereen holier than thou?
En zou je al deze asociale hondeneigenaren in deze omgeving dan 'bijna gunnen' dat er iets verschrikkelijks met hun hond gebeurt?
En zou je dan met zo'n opmerking gewoon weg kunnen komen en níet de verontwaardiging van een compleet forum over je heen krijgen?
Ik krijg dat wel, ondanks mijn zorgvuldige en goed beargumenteerde uitleg, - waarbij ik een aantal van de ergste bezwaren ontzenuw- omdat ik niet bereid ben om een druppel op een gloeiende plaat te zijn?
Ik ben er nog niet zo zker van dat er geen tijd komt, binnen enkele decennia, dat ik Nyckle met eeen wetsartikel om de oren kan slaan dat het verboden is om zich met een hond op openbaar terrein te bevinden.
En dat is voor mij een zwaarwegende reden om in de stad geen hond meer te nemen.
- iones
- Zeer actief
Katten worden grootschalig aangereden. Honden en kinderen niet. En dat heeft te maken met een heel simpel verschil: daar wordt op gelet.kooi schreef:
Je zou maar moeten uitwijken voor: een kind, een eend, een weggelopen hond, een slechtziende, een klungelende fietser of andere automobilist.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
S@ndr@
- Zeer actief
niet om lullig te doen, er waren eerder loslopende katten als meer dan een miljoen autos`s, vroeg of laat zul je ook geen katten meer zien en wie weet wat t volgende is, maar alles zal van de straat af worden verdreven, alleen die omslag neemt tijd, t wordt al minder, en straks zijn er allen nog de foto`s, (nostalgie en sarcasme modus uit)
t jammere is dat mensen t als gewoon accepteren, en ook niet beter meer weten ( vind ik dan )
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 nov 2013 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat het kwaad bloed zet om hondenbelasting op te eisen, en vervolgens niets daar tegenover te stellen. Zoals je zegt mag je bijna nergens met je hond lopen waar hij lekker los kan (en ook honden hebben behoefte aan vrijheid), en dan ook nog de poep op doen en dan ook nog eens betalen.kooi schreef:Nee Mal,
Wel eerlijk blijven.
@ Tara,
Goed, feiten.
OVERAL.
NIET EEN.
Zeg nou zelf, dat is toch ook niet redelijk?
Je hebt trouwens groot gelijk dat je daar geen hond wil, want een hond heeft daar gewoon niets. Maar het is wel triest dat het zo gesteld is. Ik ben heel blij dat ik daar niet woon, want ik kan niet zonder hond. En ik zal ook nooit op zo'n plek gaan wonen ook.
Maar daartegenover mag iedereen zijn kat overal wél overlast laten bezorgen. En dat klopt gewoon niet. En je leest ook in dit topic dat mensen heel veel overlast hebben van andermans kat.
Maar een hond mag eigenlijk niet bestaan. Dat is zo krom als een hoepel. Jij ergert je aan honden maar niet aan katten, want je hebt zelf immers katten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien moest je zelf dat vetgemaakte ook eens doenkooi schreef:Nee Mal,
Wel eerlijk blijven.
jij vergelijkt appels met peren kooi en mal heeft gewoon geijk als ze zegt dat jouw argumenten kant noch wal raken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Ik heb niet alles gelezen, wel een aantal zaken. Verbaas me over argumenten die sommigen naar voren brengen.
Wat ik zelf eigenlijk vind (en zie) is dat mensen met een hond wel verantwoording hier voor nemen. In mijn buurt dan. Genoeg mensen die poep wel opruimen, geen losloopgebieden maar zorgen er wel voor dat de hond losloopt waar het kan.
Verder vind ik dat wanneer er een kat in mijn tuin loopt en alles onder schijt, ik daar wel last van heb. Dat die kat mij last veroorzaakt valt voor mij te wijten aan dat de eigenaar geen verantwoording neemt voor de kat. Ik heb dan ook geen hekel aan katten, deze beesten moeten ook gewoon lekker hun ding doen. Maar ik vind het wel verrekte irritant, ik laat mijn hond immers ook niet poepen in de tuin van de buren.
Verder moet je denk ik wel bedenken dat er ook genoeg mensen zijn die hun kat wel lekker binnen houden, en dat er ook genoeg mensen zijn die de poep van hun hond lekker laten liggen.. Je kan niet iedereen over één kam scheren wat ik hier sommigen wel zie doen..
Wat ik zelf eigenlijk vind (en zie) is dat mensen met een hond wel verantwoording hier voor nemen. In mijn buurt dan. Genoeg mensen die poep wel opruimen, geen losloopgebieden maar zorgen er wel voor dat de hond losloopt waar het kan.
Verder vind ik dat wanneer er een kat in mijn tuin loopt en alles onder schijt, ik daar wel last van heb. Dat die kat mij last veroorzaakt valt voor mij te wijten aan dat de eigenaar geen verantwoording neemt voor de kat. Ik heb dan ook geen hekel aan katten, deze beesten moeten ook gewoon lekker hun ding doen. Maar ik vind het wel verrekte irritant, ik laat mijn hond immers ook niet poepen in de tuin van de buren.
Verder moet je denk ik wel bedenken dat er ook genoeg mensen zijn die hun kat wel lekker binnen houden, en dat er ook genoeg mensen zijn die de poep van hun hond lekker laten liggen.. Je kan niet iedereen over één kam scheren wat ik hier sommigen wel zie doen..
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
S@ndr@
- Zeer actief
o ja ik laat t poep van mijn hond tegenwoordig ook lekker liggen, ik betaal de gemeente tegenwoordig honden belasting
ik verwacht natuurlijk wel een weder dients daarvoor, anders is t diefstal.
toen we nog een honden belasting hoefden te betalen heb ik altijd alles keurig opgeruimd, en als ze t afschaffen kan ik van dat geld heel wat poep zakjes kopen en weer gaan opruimen, met alle plezier.
mijn katten doen t trouwens hier op de bak en houden andere katten uit de tuin, geen overlast hier dus
toen we nog een honden belasting hoefden te betalen heb ik altijd alles keurig opgeruimd, en als ze t afschaffen kan ik van dat geld heel wat poep zakjes kopen en weer gaan opruimen, met alle plezier.
mijn katten doen t trouwens hier op de bak en houden andere katten uit de tuin, geen overlast hier dus
- renee-uk
- Zeer actief
dat vind ik net zo asociaal als katten maar hun goddelijke gang laten gaan eigenlijk.S@ndr@ schreef:o ja ik laat t poep van mijn hond tegenwoordig ook lekker liggen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Prima, lang verhaal,..kooi schreef:Nee Mal,
Wel eerlijk blijven.
@ Tara,
Goed, feiten.
OVERAL.
NIET EEN.
Maar vertel me nu gewoon eens waarom jouw huisdier mijn huisdieren/mij overlast mag bezorgen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben heel aso, weet je tochrenee-uk schreef:dat vind ik net zo asociaal als katten maar hun goddelijke gang laten gaan eigenlijk.S@ndr@ schreef:o ja ik laat t poep van mijn hond tegenwoordig ook lekker liggen
- JYBD
- Zeer actief
Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blijJYBD schreef:Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.
op straat schijten doen ze sowieso al niet, op in een perkje of op een grasveldje, vinden ze niet schoon genoeg denk ik
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 nov 2013 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Anders ik wel. Dat een ander overlast veroorzaakt met zijn / haar huisdieren wil nog niet zeggen dat jij dat ook rustig kunt doen. Dan ben je geen haar beter.renee-uk schreef:dat vind ik net zo asociaal als katten maar hun goddelijke gang laten gaan eigenlijk.S@ndr@ schreef:o ja ik laat t poep van mijn hond tegenwoordig ook lekker liggen
@Kooi
Dat er hondeneigenaren zijn die zich niet aan de regels houden is niet nieuw. Dat is net zo asociaal als katteneigenaren die hun kat de straat onbeheerd opgooien zodat die overlast kan veroorzaken. Maar omdat er hondeneigenaren zijn die dat doen, maakt nog niet dat jij als katteneigenaar ook voor overlast moet zorgen. Dat vind ik een behoorlijk asociale mentaliteit.
Waar ik woon ruimt ook niemand (behalve ik geloof ik) de hondenpoep op. Ik heb overigens veel minder last van die hondenpoep op openbaar terrein dan de kattenpoep in mijn tuin. Dat verschil snap jij ook al niet volgens mij. Je hebt gewoon geen recht om overlast te veroorzaken. Dat anderen dat doen, maakt niet dat jij dat ook moet gaan doen.
- JYBD
- Zeer actief
Ik denk dat het aantal voor overlast zorgende katten vele malen groter is dan de voor overlast zorgende honden.

-
Muk
Wat een rare mentaliteit. Ik betaal ook hondenbelasting en er zijn hier 0,0 voorzieningen voor honden. Dat hoeft ook niet omdat ik in het bos woon, maar dan nog. Door mensen zoals jij krijg je dat de hondenbelasting nog meer omhoog gaat en dat men een hekel krijgt aan honden. Net zoals ik een hekel heb aan katten omdat ik last heb van die dieren.S@ndr@ schreef:Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blijJYBD schreef:Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.![]()
op straat schijten doen ze sowieso al niet, op in een perkje of op een grasveldje, vinden ze niet schoon genoeg denk ik
Wat is er mis mee met het opruimen van je hondenpoep en het voorkomen dat anderen last hebben van jouw dieren?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat je dat als honden liefhebber gauw zult denken jaJYBD schreef:Ik denk dat het aantal voor overlast zorgende katten vele malen groter is dan de voor overlast zorgende honden.
- renee-uk
- Zeer actief
daar hebben de mensen die door die tiende keer glijden weinig mee te maken lijkt me, dat jij de hondenbelasting niet netjes vindt.S@ndr@ schreef:Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blijJYBD schreef:Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.![]()
dat moet je met de gemeente uitvechten, daar hoeven anderen, die daar helemaal niks mee te maken hebben, niet de dupe van te worden.

-
Muk
Dat denk ik ook, omdat iedereen met een tuin wel kattenoverlast heeft. Tenzij je zelf een terrorkat of hond hebt die de buurtkatten uit de tuin houdt.JYBD schreef:Ik denk dat het aantal voor overlast zorgende katten vele malen groter is dan de voor overlast zorgende honden.
Maar overlast is wel relatief. De een vindt een hond die even aanslaat al overlast en de ander heeft er geen moeite mee. De een vindt gillende kinderen overlast en de ander niet. Maar ook dan moet je gewoon voorkomen dat je huisdier overlast veroorzaakt.
-
Muk
renee-uk schreef:daar hebben de mensen die door die tiende keer glijden weinig mee te maken lijkt me, dat jij de hondenbelasting niet netjes vindt.S@ndr@ schreef: Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blij![]()
dat moet je met de gemeente uitvechten, daar hoeven anderen, die daar helemaal niks mee te maken hebben, niet de dupe van te worden.
Inderdaad, kleine moeite, groot plezier.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik wou er voorheen mijn nek nog wel voor breken hoor, om af te dalen tot zo ongeveer sloot niveau, gewoon omdat t een vriendleijke gemeente was voor haar bewoners, nu niet meer.Muk schreef:Wat een rare mentaliteit. Ik betaal ook hondenbelasting en er zijn hier 0,0 voorzieningen voor honden. Dat hoeft ook niet omdat ik in het bos woon, maar dan nog. Door mensen zoals jij krijg je dat de hondenbelasting nog meer omhoog gaat en dat men een hekel krijgt aan honden. Net zoals ik een hekel heb aan katten omdat ik last heb van die dieren.S@ndr@ schreef:Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blijJYBD schreef:Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.![]()
Wat is er mis mee met het opruimen van je hondenpoep en het voorkomen dat anderen last hebben van jouw dieren?
een gemeente die niets voor zijn bewoners doet, kan ook niet heel veel terug verwachten wat mij betreft, maar je was er toch al van overtuigd dat ik overlast veroorzaakte en dat ik aso ben of me zo gedraag eerst oordelen helemaal niets wetend, alleen maar willen hakken want,........... DAT IS ASO
terwijl niemand t ooit terug vind
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja joh ze schijten midden op straatrenee-uk schreef:daar hebben de mensen die door die tiende keer glijden weinig mee te maken lijkt me, dat jij de hondenbelasting niet netjes vindt.S@ndr@ schreef:Ik vind de honden belasting niet netjes, en voorheen maakte niet uit waar ze poepte ik ruimde alles op, tegen woordig laat ik t lekker liggen, en niemand heeft er last van want t is negen van de tien keer zo ongeveer in de riet kraag, van de sloot, alleen de gemeentelijke maaiers zijn nu wat minder blijJYBD schreef:Hondenpoep laten liggen alleen omdat je hondenbelasting betaald vind ik trouwens ook niet netjes.![]()
-
Muk
Maar dat de gemeentelijke maaidienst er last van heeft is niet erg?S@ndr@ schreef: Ik wou er voorheen mijn nek nog wel voor breken hoor, om af te dalen tot zo ongeveer sloot niveau, gewoon omdat t een vriendleijke gemeente was voor haar bewoners, nu niet meer.
een gemeente die niets voor zijn bewoners doet, kan ook niet heel veel terug verwachten wat mij betreft, maar je was er toch al van overtuigd dat ik overlast veroorzaakte en dat ik aso ben of me zo gedraag eerst oordelen helemaal niets wetend, alleen maar willen hakken want,........... DAT IS ASO
terwijl niemand t ooit terug vindwaar mijn honden poepen daar lopen echt geen mensen
Ik snap de frustratie best, maar dit is voor de gemeente wel een prima excuus om de hondenbelasting verder omhoog te schroeven. En dat gebeurt dan ook maar al te vaak vanwege de hondenpoepoverlast. Je hebt geen recht van klagen hiertegen als je zelf mede de oorzaak daarvan bent.
-
S@ndr@
- Zeer actief
we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt 
en die worden toch al meer dan goor van alle groenstroken waar mensen t gewoon laten liggen, dat is echt niet mijn toedoen
en die worden toch al meer dan goor van alle groenstroken waar mensen t gewoon laten liggen, dat is echt niet mijn toedoen
-
Muk
Snap ik, maar dat een ander het doet wil nog niet zeggen dat jij het ook moet doen. Dat maakt je geen haar beter namelijk. Mensen weten niet welke drol van welke hond is en zien alleen een hond poepen zonder dat de drol opgeruimd wordt.S@ndr@ schreef:we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt
- renee-uk
- Zeer actief
niet alleen jouw toedoen, maar je werkt er wel aan mee.S@ndr@ schreef:we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt
die maaiers hebben de gemeenteregelingen ook niet gemaakt.
en dat afmeten aan anderen vind ik ook belachelijk, als die in het water springen doe jij dat toch ook niet?
ze moesten bij jullie gewoon ook doen wat ze hier doen.
word je betrapt als je de poep van je hond niet opruimt krijg je een vette boete (die op kan lopen tot 1000 pond) die je meteen moet afrekenen.
kun je dat niet, kun je mee naar het bureau en mag je ervoor gaan zitten.
werkt prima kan ik je vertellen!

-
S@ndr@
- Zeer actief
nou, daarom zei ik al waar mijn honden poepen daar lopen geen mensen een daar spelen geen kinderen, en voorheen braaf als ik was, was ik een beetje een overdreven braaf mensje, die helemaal geen overlast wou veroorzaken, nu veroorzaak ik t nog steeds niet, niet echt tenminste, ben alleen opgehouden, met meer te doen dan strikt noodzakelijk. na de fusie en de aanslag voor honden belastingMuk schreef:Snap ik, maar dat een ander het doet wil nog niet zeggen dat jij het ook moet doen. Dat maakt je geen haar beter namelijk. Mensen weten niet welke drol van welke hond is en zien alleen een hond poepen zonder dat de drol opgeruimd wordt.S@ndr@ schreef:we zijn gefuseerd - van dorp naar een soort van wanna bee stad, en de gemeenlijke maaiers hoeven het alleen van de karretjes af te wassen die zitten beschermt