Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Oeps!

Ongelezen bericht door Inge »

Numa klaar met zijn training dus in de auto gelegd.
Clubgenoot loopt langs de rand van het veld, ik hoor Numa flink tekeer gaan.
Andere clubgenoot gaat stellen en ik hoor ineens "HOND LOS"!!!!!
Ik kijk....shit, da's mijn hond! Numa dus, die vanuit de auto het veld op kwam vliegen, richting helper ging waar al een hond aan hing :eek: , aanbeet, loste...en op het commando ZIT wat clubgenoot naar ZIJN hond gaf voor de helper ging zitten. Totaal niet kijkend naar zijn hondje, een bijna-loops teefje (thank God)..... dat was een duidelijk gevalletje OEPS!
Ik was inmiddels al rennend op weg naar de helper en heb Numa daar weg kunnen halen.
Ene clubgenoot in de stress (als hij een halve minuut eerder was ontsnapt had hij misschien mij wel gepakt :80: , zei hij), ik in de stress (pfff..... gelukkig geen andere reu die aan de helper hing, nu ging het goed), helper in de stress (die had hem niet aan zien/horen komen dus schrok zich de rambam toen hij er ineens stond)...
Nog steeds geen idee hoe hij uit zijn autokennel heeft kunnen komen. :ugh: Zal ik hem niet goed genoeg gesloten hebben of heeft meneer ontdekt hoe hij deze open kan krijgen?

Dat was weer een training die even bij zal blijven :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Re: Oeps!

Ongelezen bericht door blondie »

Begrip "hond los!" :flower:
Je schrikt soms best, en heel lullig als het je eigen hond is! Gelukkig niets gebeurd in ieder geval. Even checken of je de bench niet goed hebt gesloten of dat hij inderdaad een manier heeft gevonden om de deur te openen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

:80: Dat kan ik mij voorstellen, je zult voortaan vast het deurtje van de kennel wel extra controleren. Gelukkig is het goed afgelopen :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

rothond!

en ik moet er toch wel erg om lachen, maar dat is ook omdat het allemaal goed afgelopen is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Numa of Houdini :80:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Pfff ern hartverzakking en wat grijze haren verder ...

Hoop toch niet dat hij heeft uitgevogeld hoe de kooi open moet want dan kan je zulke geintjes meer gaan verwachten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

misschien door het kabaal uit het slot geschoten? geen idee hoe deze bevestigd zit, of dit kan. gelukkig goed afgelopen :ok:
tijdelijk een hangslot eraan hangen? :engel:
Afbeelding
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

renee-uk schreef:rothond!

en ik moet er toch wel erg om lachen, maar dat is ook omdat het allemaal goed afgelopen is ;)

Ik moest ook wel lachen, maar dit is zeker een gevalletje OEPS! Gelukkig is het goed afgelopen! Misschien een slot op de bench?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Om die reden is bij mij zodra de warmte uit de lucht is de achterdeur vd auto ook dicht ;-) en dan bv de schuifdeur wel open.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb t ooit met Xena gehad due was al met pensioen en lag op de achterbank met zijruit stukje ooen. Daar had ze zich toch doorgewurmt toen ze de pakwerker hoorde en zag en stond mevr ook ineens op t veld
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

haha, Runar is zo ook eens komen meerevieren met een andere hond :LOL:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Slot op de deur kan niet.

Is een dergelijke sluiting
Afbeelding
alleen het knopje wat de klink blokkeert is kwijt.
Dus als hij gevogeld heeft hoe hij de klink open krijgt zal ik een keer naar Patrick moeten rijden voor een nieuw knopje :wink:
Heb gisteren de zijdeur dichtgegooid nadat hij ontsnapt was en toen bleef hij erin. Maar kan best dat ik zelf het hok niet goed gesloten had, op de parkeerplaats is het erg donker en ik durf de lampjes in mijn auto niet meer aan te laten sinds ik een lege accu had vorige week na maar een korte tijd deuren open en binnenlampjes aan :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”