Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door tineke »

Tara schreef:
tineke schreef: Als we dat afsteken tegen de honden die andere honden slopen dan valt het erbij in het niet ga ik zomaar vanuit.
Je kunt veel meer gevallen vinden van hond/hond agressie dan van kat/hond agressie lijkt mij.
Ja, dat weet ik wel, maar dat was ook het hele punt niet.
Mijn punt was dat katten dus ook zulk soort dingen uit kunnen halen zonder dat de eigenaar dat weet of aansprakelijk gesteld kan worden.
Als je je kat niet in het oog hebt, dan weet je simpelweg niet wat hij doet. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Dat is het enige dat ik zeg. :wink:
Nou ja je haalt het aan om aan te geven hoe erg het met de overlast van katten gesteld is.
Dan weet je van een incident en oh was er niet nog zo'n soortgelijk incident geweest bij iemand anders.
Als er 1000 honden per jaar gewond raken door een kat (ik noem maar wat uiteraard :wink: ) en er raken er 10.000 gewond door een andere hond waar notabene een baas bij loopt dan weet ik zo net nog niet welke overlast erger is.

En nee ik vind niet dat je je dieren overlast moet laten bezorgen ,ongeacht of het nu een hond of kat is.
En als je buren last hebben van jouw katten dat moet je dat zeker serieus nemen en er iets aan gaan doen.
Binnen redelijke grenzen uiteraard ,want het is nu eenmaal ook een gegeven dat de een met een wat zuurder karakter behept is dan de ander :engel:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

labje schreef:Ik kijk wél altijd even voordat ik de schuifpui opengooi.
Heb een hoog omheinde tuin waar katten niet snel weg kunnen.
Nick zou de pineut kunnen worden wanneer een kat in het nauw zit en uithaalt.
Hij heeft 2 prachtige donkerbruine ogen en dat wil ik graag zo houden. :D

Overigens vind ik ook veel kattenpoep in voor- en achtertuin.
Smerig en ergerlijk vind ik het. :ugh:
Hier kunnen ze makkelijk zat de tuin uit.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
tineke

nathalie schreef:
tineke schreef:
nathalie schreef:Als er hier een kat in de tuin zit, gooi ik de honden naar buiten. Mochten ze er ooit 1 pakken, is dat jammer. Mooi je eigen beestje bijhouden!
En dat zou dus dan mooi mijn weggelopen oudje kunnen zijn waar jij met opzet je honden op los laat :kotz:
Volgende keer ook maar geen moeite meer doen als een hond weggelopen is want ook dan is het mooi je eigen beestje bij je houden :ugh:
Kan op straat ook gebeuren hoor. Ze mogen op straat niet achter katten aan, maar die beestjes zitten hier overal. En schieten ook overal onder vandaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten hele leuke dieren, al zou je dat niet zeggen door mijn vorige post. Maar ik wil ze hier gewoon echt niet achter hebben..

Mocht 1 van de buurtkatten kwijt zijn en mensen komen aan de deur of er hangen flyers, wil ik daar best rekening mee houden. En eerst even opletten.

Maar verder vissen ze mijn vijver leeg (verschillende keren gezien), schijten mijn tuin onder (erg lekker als je aan het tuinieren bent) en er woont er hier 1 die rustig binnen gaat zitten schijten (bij ons op zolder).
Het is voor mij wezenlijk anders of je hond een kat per ongeluk op straat dood of ,zoals jij aangaf ,ze er expres op los te laten als je er een in de tuin ziet omdat je dat liever niet wilt.
Ik vind dat echt niet kunnen en bovendien niet handig ook ,zeker niet als je honden al zo slecht tegen katten kunnen.

Fijn dat je rekening houd met je buren als ze een kat kwijt zijn ,moeten ze er wel snel bij zijn met een flyer want anders kan het al te laat zijn :ugh:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

tineke schreef:
Tara schreef:
tineke schreef: Als we dat afsteken tegen de honden die andere honden slopen dan valt het erbij in het niet ga ik zomaar vanuit.
Je kunt veel meer gevallen vinden van hond/hond agressie dan van kat/hond agressie lijkt mij.
Mijn punt was dat katten dus ook zulk soort dingen uit kunnen halen zonder dat de eigenaar dat weet of aansprakelijk gesteld kan worden.
Als je je kat niet in het oog hebt, dan weet je simpelweg niet wat hij doet. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Nou ja je haalt het aan om aan te geven hoe erg het met de overlast van katten gesteld is.
Dan weet je van een incident en oh was er niet nog zo'n soortgelijk incident geweest bij iemand anders.
Als er 1000 honden per jaar gewond raken door een kat (ik noem maar wat uiteraard :wink: ) en er raken er 10.000 gewond door een andere hond waar notabene een baas bij loopt dan weet ik zo net nog niet welke overlast erger is.

En nee ik vind niet dat je je dieren overlast moet laten bezorgen ,ongeacht of het nu een hond of kat is.
En als je buren last hebben van jouw katten dat moet je dat zeker serieus nemen en er iets aan gaan doen.
Binnen redelijke grenzen uiteraard ,want het is nu eenmaal ook een gegeven dat de een met een wat zuurder karakter behept is dan de ander :engel:
maar wat zijn dan volgens jou redelijke grenzen? ik heb al jaren geen vissen meer in mijn vijver omdat de katten van de buuf ze vangen, vind ik niet leuk want ik wel een gezellige vijver in mijn tuin met vissen erin. Buuf kan het niet veel schelen dat ze hier schade maken blijkbaar, krijg hooguit een snoepje mee voor de kinderen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Selene schreef:
tineke schreef:
Tara schreef:

maar wat zijn dan volgens jou redelijke grenzen? ik heb al jaren geen vissen meer in mijn vijver omdat de katten van de buuf ze vangen, vind ik niet leuk want ik wel een gezellige vijver in mijn tuin met vissen erin. Buuf kan het niet veel schelen dat ze hier schade maken blijkbaar, krijg hooguit een snoepje mee voor de kinderen
zo'n net erover werkt dat misschien? is minder mooi natuurlijk maar ja...
Selene
Zeer actief

Corneliana schreef:
Selene schreef:
tineke schreef:
Tara schreef: Ja, dat weet ik wel, maar dat was ook het hele punt niet.

zo'n net erover werkt dat misschien? is minder mooi natuurlijk maar ja...
tja en dan zie ik de vissen niet meer en hebben de kikkers die er leven problemen met erin en eruit komen, ik wilde graag een mooie vijver, heb het ding eigenhandig uit staan graven en nu zit er behalve kikkers geen leven in. Ik vind dat zonde en niet leuk. Heb ook veel moeite gedaan om er een mooie biotoop van te maken en echt het laatste jaar heb ik zoiets van laat maar, heb er geen zin in, iedere keer weer vissen erin gezet en iedere keer weer half aangevroten vissen op de oprit

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

iones schreef:
nyckle schreef:Ik ben direct voor kattenbelasting! Kat bandje om met bel en penning.
Dat gaat niet. Een kat los rond laten lopen met een halsband is niet zonder risico. De kat raakt het bandje kwijt of blijft ergens aan hangen. Katten en halsbandjes zijn geen goede combi.

En kattenbelasting... wie betaalt dan voor al die zwerfkatten?
Kattenbelasting betalen voor de zwerfkatten. Ik bedoel dus dat die katten op eigen erf blijven met hun bel en penning. Onder toezicht van de eigenaar.
tineke

Selene schreef:maar wat zijn dan volgens jou redelijke grenzen? ik heb al jaren geen vissen meer in mijn vijver omdat de katten van de buuf ze vangen, vind ik niet leuk want ik wel een gezellige vijver in mijn tuin met vissen erin. Buuf kan het niet veel schelen dat ze hier schade maken blijkbaar, krijg hooguit een snoepje mee voor de kinderen
Dit vind ik niet redelijk meer nee dit is gewoon asociaal.
Ik zou buuf haar snoepje laten houden en haar een pittige rekening presenteren :ok:

En redelijke grenzen tja dat is voor iedereen anders maar er zijn ook best wel wat mensen die altijd wat te zeiken heben en die je het nooit naar de zin kunt maken.
Wij hebben ooit buren gehad die vrouw wilde perse haar auto pal voor de deur hebben.
Die belde een keer 'savonds laat bij ons aan ,omdat eindelijk haar plekje vrij was maar dan moest mijn auto wel een metertje naar voren anders lukte het nog niet.
Die belde ons daar gewoon wakker voor omdat zij niet kon slapen als haar auto op het kerkplein moest staan.
Dat valt voor mij niet binnen een redelijke grens ,iemand daar wakker voor bellen.
Dat heb ik trouwens toen ook wel gewoon gezegd maar ook de autosleutels gegeven zodat ze ,als ze wilde, onze auto kon verplaatsen en kon slapen :mrgreen:
Selene
Zeer actief

tineke schreef:
Selene schreef:maar wat zijn dan volgens jou redelijke grenzen? ik heb al jaren geen vissen meer in mijn vijver omdat de katten van de buuf ze vangen, vind ik niet leuk want ik wel een gezellige vijver in mijn tuin met vissen erin. Buuf kan het niet veel schelen dat ze hier schade maken blijkbaar, krijg hooguit een snoepje mee voor de kinderen
Ik zou buuf haar snoepje laten houden en haar een pittige rekening presenteren :ok:

En redelijke grenzen tja dat is voor iedereen anders maar er zijn ook best wel wat mensen die altijd wat te zeiken heben en die je het nooit naar de zin kunt maken.
Wij hebben ooit buren gehad die vrouw wilde perse haar auto pal voor de deur hebben.
Die belde een keer 'savonds laat bij ons aan ,omdat eindelijk haar plekje vrij was maar dan moest mijn auto wel een metertje naar voren anders lukte het nog niet.
Die belde ons daar gewoon wakker voor omdat zij niet kon slapen als haar auto op het kerkplein moest staan.
Dat valt voor mij niet binnen een redelijke grens ,iemand daar wakker voor bellen.
Dat heb ik trouwens toen ook wel gewoon gezegd maar ook de autosleutels gegeven zodat ze ,als ze wilde, onze auto kon verplaatsen en kon slapen :mrgreen:
:LOL: :LOL: humor!

nee, dat is niet redelijk maar gewoon gezeur en daar kan ik ook zeer slecht tegen :boos:

heeft ze die auto verplaatst eigenlijk? :mann:

Afbeelding

tineke

Selene schreef:
tineke schreef:

nee, dat is niet redelijk maar gewoon gezeur en daar kan ik ook zeer slecht tegen :boos:

Jazeker want anders kon ze echt niet slapen.
Was eigenlijk wel zielig ook, als er geen plek was zat ze echt uren achter het raam te loeren tot er wel plaats was.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
nathalie schreef:
tineke schreef:
nathalie schreef:Als er hier een kat in de tuin zit, gooi ik de honden naar buiten. Mochten ze er ooit 1 pakken, is dat jammer. Mooi je eigen beestje bijhouden!
En dat zou dus dan mooi mijn weggelopen oudje kunnen zijn waar jij met opzet je honden op los laat :kotz:
Volgende keer ook maar geen moeite meer doen als een hond weggelopen is want ook dan is het mooi je eigen beestje bij je houden :ugh:
Kan op straat ook gebeuren hoor. Ze mogen op straat niet achter katten aan, maar die beestjes zitten hier overal. En schieten ook overal onder vandaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten hele leuke dieren, al zou je dat niet zeggen door mijn vorige post. Maar ik wil ze hier gewoon echt niet achter hebben..

Mocht 1 van de buurtkatten kwijt zijn en mensen komen aan de deur of er hangen flyers, wil ik daar best rekening mee houden. En eerst even opletten.

Maar verder vissen ze mijn vijver leeg (verschillende keren gezien), schijten mijn tuin onder (erg lekker als je aan het tuinieren bent) en er woont er hier 1 die rustig binnen gaat zitten schijten (bij ons op zolder).
Het is voor mij wezenlijk anders of je hond een kat per ongeluk op straat dood of ,zoals jij aangaf ,ze er expres op los te laten als je er een in de tuin ziet omdat je dat liever niet wilt.
Ik vind dat echt niet kunnen en bovendien niet handig ook ,zeker niet als je honden al zo slecht tegen katten kunnen.

Fijn dat je rekening houd met je buren als ze een kat kwijt zijn ,moeten ze er wel snel bij zijn met een flyer want anders kan het al te laat zijn :ugh:

Nou maak jij ervan dat mijn honden slecht tegen katten kunnen :roll: Ze hebben er nog nooit 1 gepakt en ik weet niet eens of ze ze zullen pakken. De kat van mijn schoonouders doen ze ook niks.
Afbeelding
Selene
Zeer actief

tineke schreef:
Selene schreef:
tineke schreef:

Jazeker want anders kon ze echt niet slapen.
Was eigenlijk wel zielig ook, als er geen plek was zat ze echt uren achter het raam te loeren tot er wel plaats was.
wie zei dat ook al weer? onze lieve heer heeft rare kostgangers :wink:

Afbeelding

nyckle
Zeer actief

Al met al is er een probleem. Niet alleen de kattenliefhebbers zitten te miauwen, maar ook mensen die last hebben van poezenbeesten.

Meldt de een, dat de ander asociaal is aan de ander, maar dat schiet ook niet op. Dan gaan de mensen die denken, dat hun speciale rover overal mag roven alleen maar meer in de ankers en voelen zich ook nog aangevallen.

De regering bedenkt dankzij de PVDD een andere exoot. Felix domesticus nietheus. (ja, ja en de andere partijen hobbelen er allemaal in) Deze Felix mag lekker zijn vrije gang gaan met haar werk. Ik heb er niet zoveel moeite mee hoor. Ik zit me wel te bedenken, dat deze Felix ook alle kattenziektes mag hebben.
Gevangen mag worden balletjes eraf gehaald worden, kippenhok eruit gesneden, en dan maar verder mag sufferen, om maar eens een Engels Nederlands woord te gebruiken. Is dit niet dierenmishandeling?

Geef Marjanne Thieme eens een verwilderde kat in haar armen. Mag Lutz Jacobi toekijken en EHBO verlenen.
Zet de Dierenbescherming in om een waar filmpje te maken. Niet het filmpje op alle utubjes, dan twee kopjes gevende katertjes in een vizier.

Wat er aan de hand is in dit nederige landje, ik weet het niet. Misschien kunnen anderen het me met motivatie uitleggen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

JYBD schreef:En betaal je ook als je katten in een ren zitten?

Bandjes is echt eng. Ik heb katten gezien toen ik nog op de DA zat waar het bandje in hun oksel gegroeid was,...
Je betaalt ook als je je hond nooit van je erf af laat. Dat is precies hetzelfde. Maar belasting over dieren heffen vind ik sowieso belachelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

nathalie schreef:Nou maak jij ervan dat mijn honden slecht tegen katten kunnen :roll: Ze hebben er nog nooit 1 gepakt en ik weet niet eens of ze ze zullen pakken. De kat van mijn schoonouders doen ze ook niks.
Ja gek he na uitspraken ik laat ze los op katten ,nu zijn ze weer geweldig met katten :roll:
nyckle
Zeer actief

JYBD schreef: Bandjes is echt eng. Ik heb katten gezien toen ik nog op de DA zat waar het bandje in hun oksel gegroeid was,...
Niet dat bandje was eng. Ik denk, dat de verzorging van de kat eng was! :gvd:
iones
Zeer actief

nyckle schreef:
Kattenbelasting betalen voor de zwerfkatten. Ik bedoel dus dat die katten op eigen erf blijven met hun bel en penning. Onder toezicht van de eigenaar.
Dit is niet te realiseren.
Dit gaat wel in de bebouwde kom waar mensen een postzegeltuintje hebben.
Maar je zult maar boer zijn met grote schuren en opstallen, waar al dan niet vee in staat, en waar je katten nodig hebt om ongedierte te vangen. Hoe wil je dat in godsnaam omheinen?

Als je een paar poezen zou houden, die zou je kunnen laten steriliseren. Voordeel van poezen is dat ze dichter bij huis blijven. Ga maar kijken op de vermistenlijst bij bijvoorbeeld de amevedi: het zijn vooral katers die vermist worden en weggelopen zijn.

Maar gesteld dat ze ze niet laten steriliseren (zoals nu gebeurt), dan komen er jonge katjes die het zelf maar moeten uitzoeken en die verwilderen. Hoe kun je ooit bewijzen dat die van welke bewoner afkomstig zijn? En hoe moet je dan belasting heffen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
nathalie schreef:Nou maak jij ervan dat mijn honden slecht tegen katten kunnen :roll: Ze hebben er nog nooit 1 gepakt en ik weet niet eens of ze ze zullen pakken. De kat van mijn schoonouders doen ze ook niks.
Ja gek he na uitspraken ik laat ze los op katten ,nu zijn ze weer geweldig met katten :roll:
Ook hier verzin je weer wat. Ik gooi mijn honden de tuin in, dat zei ik.
En nu de groeten ermee!
Afbeelding
tineke

nathalie schreef:
tineke schreef:
Ook hier verzin je weer wat. Ik gooi mijn honden de tuin in, dat zei ik.
En nu de groeten ermee!
Dit was letterlijk wat je zei,je gooide ze naar buiten als er een kat in je tuin zat.
En gezien je mochten ze die pakken dan is dat jammer wek je dus wel degelijk de indruk dat dat niet is om ze uit te zwaaien de tuin uit.
Maar goed dan krijg je er wat commentaar op en ga je het maar snel weer afzwakken.
Niet enkel laf als om andere dieren dan de jouwe gaat maar ook nog eens als je tegengas krijgt op wat je zegt :roll:
nyckle
Zeer actief

iones schreef:
nyckle schreef:
Maar je zult maar boer zijn met grote schuren en opstallen, waar al dan niet vee in staat, en waar je katten nodig hebt om ongedierte te vangen. Hoe wil je dat in godsnaam omheinen?

Die betalen net als iedereen kattenbelasting

Als je een paar poezen zou houden, die zou je kunnen laten steriliseren. Voordeel van poezen is dat ze dichter bij huis blijven. Ga maar kijken op de vermistenlijst bij bijvoorbeeld de amevedi: het zijn vooral katers die vermist worden en weggelopen zijn.

Moet jij met sneeuw eens kattenprenten uitlopen. Ga je schrikken! Ook de "huiskat"loopt kilometer te jagen.

Maar gesteld dat ze ze niet laten steriliseren (zoals nu gebeurt), dan komen er jonge katjes die het zelf maar moeten uitzoeken en die verwilderen. Hoe kun je ooit bewijzen dat die van welke bewoner afkomstig zijn? En hoe moet je dan belasting heffen?

Zoals het nu is, moeten die worden gevangen en gecastreerd. Wie moeten voor de kosten opdraaien? Wij allemaal, of diegenen, die vinden, dat katten mogen struinen?
iones
Zeer actief

nyckle schreef:
iones schreef:
nyckle schreef:

Die betalen net als iedereen kattenbelasting

Moet jij met sneeuw eens kattenprenten uitlopen. Ga je schrikken! Ook de "huiskat"loopt kilometer te jagen.

Zoals het nu is, moeten die worden gevangen en gecastreerd. Wie moeten voor de kosten opdraaien? Wij allemaal, of diegenen, die vinden, dat katten mogen struinen?
Ik weet net als jij dat katten ver van huis gaan om te jagen. Maar hoe meer je er hebt, hoe meer ze wegtrekken, en hoe verder ze wegtrekken. En katers nog meer dan poezen. En ik weet dat ze een hoop wild doden. Maar kattenbelasting lost niets op, want bij wie moet je die innen?

Als katten ergens rondlopen kan nog iedereen ontkennen dat de dieren bij hem horen. En het zal ze niet interesseren als de dieren gevangen worden en meegenomen. Komen wel weer nieuwe voor in plaats. En intussen betalen ze nog altijd niet.
tineke

Ik denk dat je om te beginnen katten verplicht zou moeten laten chippen ,dan weet je tenminste of je met een kat met eigenaar of niet te maken hebt.
nyckle
Zeer actief

verplicht chippen is al een stap.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tineke schreef:Ik denk dat je om te beginnen katten verplicht zou moeten laten chippen ,dan weet je tenminste of je met een kat met eigenaar of niet te maken hebt.
Honden en katten moeten toch al verplicht gechipt worden?
tineke

Muk schreef:
tineke schreef:Ik denk dat je om te beginnen katten verplicht zou moeten laten chippen ,dan weet je tenminste of je met een kat met eigenaar of niet te maken hebt.
Honden en katten moeten toch al verplicht gechipt worden?
Honden wel ,katten bij mijn weten niet.

http://www.chipjedier.nl/3n7/chip-je-ka ... atten.html
Laatst gewijzigd door tineke op 26 nov 2013 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jion schreef:
nyckle schreef: Wat er aan de hand is in dit nederige landje, ik weet het niet.
Misschien is emigratie een idee? :U:
Dat helpt niet, misschien een idee dat dit soort katteneigenaren ook gewoon rekening houden met anderen? Zoals je dat altijd moet doen, voorkomen dat anderen last hebben van jouw dieren, kinderen en jezelf. Kleine moeite, groot plezier.
iones
Zeer actief

Maar wat wordt dan gedaan met al die katten die niet gechipt worden? Ik zie ze hier op het platteland echt hun kat niet gaan chippen hoor! Alleen die enkeling die echt katten heeft om dat hij/zij van katten houdt. En die dieren zijn dan uiteraard ook geholpen.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Wat een topic, ik had zelf behoorlijk last van katten, sinds ik alle kleine plantjes, struiken bosjes eruit heb gehaald hebben ze geen beschutting meer en en ook geen schuilplaats meer voor de honden en zie dus ook veel minder katten en kattenpoep in de tuin.

Met bosjes/lage planten ging ik geen tuininspectie doen hoor, nu is het makkelijk te zien. Maar ik heb wel de neiging pak de kat te zeggen als de buuv haar kat weer eens in mijn tuin zit, want hij moet naar buiten, en mag niet bij haar in de tuin. Letterlijk zo gezegd. :U:

Oh en dat is randje binnenstad langs een drukke weg en een gigantische bouwput waar regelmatig ongelukken gebeuren. Je zal maar uitwijken voor een kat en onder een shovel/bus/tram/vrachtwagen eindigen :schrik: maar hee poekie moet naar buiten :Q:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Je zal maar uitwijken voor een kat en onder een shovel/bus/tram/vrachtwagen eindigen :schrik: maar hee poekie moet naar buiten :Q:
Je zou maar moeten uitwijken voor: een kind, een eend, een weggelopen hond, een slechtziende, een klungelende fietser of andere automobilist. :O:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Tara schreef: Nee, omdat ze op een andere manier overlast ondervinden van een hond of honden, en bij gebrek aan dader gaan veralgemeniseren.
Volgens mij schrijf ik geen Chinees toch?
Dat is net zoiets als wanneer mensen een antipathie tegen Noord-Afrikaanse mensen in het algemeen gaan vormen omdat een paar Noord-Afrikaanse mensen voor overlast zorgen.

Het grote verschil met honden is alleen dat je een hondeneigenaar makkelijker aanspreekt dan een katteneigenaar.
Nee, je schrijft geen Chinees, maar evengoed begrijp ik niet helemaal wat je wil zeggen.
Dus sta me toe hier nog een vraag over te stellen: vind jij dan dat mensen die hun hond uitlaten op daarvoor aangewezen plekken, dat die niet asociaal bezig zijn?
Dat die geen overlast veroorzaken, omdat dat nu eenmaal daar mag?

en vind jij dan dat die veralgemeniseerde haat voor honden en Noordafrikaanse mensen in het algemeen, dat die daadwerkelijk anders is dan de ongebreidelde haat voor katten in het algemeen?

Je laatste opmerking is natuurlijk jouw mening hè, geen feit.
De aanspreekbaarheid van hondeneigenaren zal aanzienlijk teruglopen als er een algemeen verbod zou komen voor honden
op openbaar terrein.
Zo van: jouw hond, jouw verantwoording.
Het is een huisdier, dus hou hem bij huis.
De gemeenschap wil die poep en pies niet meer tegenkomen in parken en plantsoenen.
Of wordt het dan: hé, maar fikkie moet naar buiten?
Ik vind jou ook een best mens, maar hondeneigenaren die katteneigenaren betichten van asociaal gedrag, dat vind ik toch potten die ketels verwijten dat ze zwart zien hoor.
Het enige verschil is het verschil tussen openbaar en eigen terrein.
Maar voor de picknicker die net lekker geinstalleerd is en dan opeens die overweldigende geur in de neus krijgt, is dat niet minder smerig dan voor de tuinierster die een kattendrolletje aantreft in de eigen tuin.
Of voor de moeder van wie de lekker rondrennende kinderen aan komen rennen met hun kleren vol hondenpoep.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”