Ik kom even het topic binnen vallen hoor~Suzanne~ schreef:De ellende is dat het een andere situatie is dan anders: eventueel toch knallen van de een of ander grapjurk die carbit gaat schieten; roedelgedrag... andere mensen.. je weet niet hoe je hond reageert...
Ik vind het een dwaas plan, no offence intended, om juist in die dagen, die oudjaarsdag zelf een losloopwandeling te gaaan doen.... Echt, er hoeft maar 1 hond aan de haal te gaan en dan? Helpt de rest van de groep dan mee zoeken? Gaat de rest van de honden er niet achteraan?
Zelfs als je weet dat je hond vuurwerkvast is, zou ik het risico persoonlijk dus niet willen nemen dat hij er net op zo'n dag vandoor gaat.... dan heb je denk ik zomaar geen leuke jaarwisseling ;-((
Maar, ieder moet die keus zelf maken. Feit is wel dat ik dan, in alle eerlijkheid, geen medelijden met bazen kan hebben die hun hond op die manier "kwijtraken" (letterlijk of figuurlijk, voor korte of langerere tijd....) dan heb je dat volkomen aan jezelf te wijten.
Je kunt niet alles voorkomen en ja, ik ben soms voor "jullie" te voorzichtig.. maar dit is wel het andere uiterste hoor!
Suzanne

Ik heb zelf een behoorlijk bange hond, ik woon aan de rand van Apeldoorn en hier wordt ook wel flink geknald rond die tijd. Ik ga naar buiten met Beau aan twee jachtlijnen, twee halsbanden en dus ook nog twee riemen daaraan. Oftewel, ik heb hem vier keer aangelijnd, uit voorzorg. Ik zou mezelf niet vergeven als hij uit zijn halsband glipt op oudjaarsdag. Maar op Bussloo? Gaat hij lekker los. En hij loopt heerlijk ontspannen zijn ronde en als 's avonds het geweld los barst ligt hij te slapen in zijn bench met een deken er overheen. Compleet ontspannen. Ik weet niet hoe het met het gebied zit waar dit topic over gaat, maar ik vind het een goed plan om op oudjaarsdag ergens te gaan lopen waar weinig geknald wordt. En lekker los laten lopen hoor, als je het vertrouwt