Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door dagmar88 »

luna2906 schreef: Ik hoop dat zij het ook leuk vindt. Zou heerlijk zijn als ze haar ei kwijt kan, frisse lucht krijgt en toch veilig zit en geen overlast veroorzaakt. Heb je een foto toevallig ter inspiratie?

Zal morgen eens kijken. Het is gewoon een houten constructie op het balkon, met transparant gaas en trellis schermen.
Helemaal niet storend vanaf de straatkant en toch een beetje beschut tegen inkijk zonder opgesloten te zitten.
De andere drie zitten er 's zomers graag lekker in de zon.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

luna2906 schreef:
We zijn aan het bedenken hoe we in ons postzegeltuintje een ren kunnen maken die aan haar behoefte om te struinen voldoet. Ik vrees dat het hier lastig wordt, maar we hopen met een beetje creatief hoogteverschil etc. toch iets in elkaar te flansen. En misschien went het wel. Voor het eerst in jaren speelde ze dit weekend actief met Appie ipv dat ze Ap alleen tolereert. Daarbij zit ik niet meer bezorgd naar buiten te kijken als ze langer dan gebruikelijk weg blijft. It's not all bad :)
Wij hebben in onze tuin boven aan de schutting naar binnen gebogen groene gaaspanelen gezet. Werkt prima en is ook niet zo kostbaar. is dat misschien te realiseren zodat je poezenmeid weer wat meer vrijheid kan krijgen? Mijn katten zijn er erg tevreden mee, liggen in het zonnetje en struinen door de bamboe, en heel zelfs vangen ze ook nog wel eens een verdwaalde muis. Dus ze vertonen gewoon kattengedrag. We hebben een kattenluik in de achterdeur waardoor ze meestal vrij in en uit kunnen lopen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dagmar88 schreef:[

Waar niet veel is "verdwijnen" ze vanzelf. Die stadszwervers die gevoerd worden door goed bedoelende mensen, daar zie je altijd zat half tamme kittens en halfwasjes tussen lopen.
:U: Familielid dat boer is heeft gewoon wat gecastreerde katten uit het asiel gehaald tegen ongedierte. Zwarte, omdat mensen liever huiskatten in leuke kleurtjes hebben en die dus blijven zitten.
Wauw, dat is super van hem! En goed doordacht!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

luna2906 schreef:

Dat is natuurlijk heel naar en mag niet gebeuren, maar dat is een voorbeeld waarbij het begrip en de verdraagzaamheid van jouw buurman tot he nulpunt daalt. De jouwe niet neem ik aan?

Ik durf namelijk wel te stellen dat mensen als het om buitenlopende katten gaat niet erg verdraagzaam zijn en ook hier zie je een soort schouderophalen. Ja nou ja lullig als mijn hond jouw kat opvreet, dat is he risico dat je neemt. Weinig schijnen te bedenken dat een kat ook geliefd wordt en niet per definitie op straat geschopt wordt om er van af te zijn.

Ik heb hier inmiddels een paar weken een enorme chagrijnige kat zitten die bij ieder hoekje probeert of ze in hemelsnaam naar buiten kan. Ze is constant onrustig en dat voor een kat die altijd erg stabiel en relaxed was. Ze zit sinds een paar weken binnen omdat de buurman last van haar had. Zij wordt er niet gelukkiger van, maar omdat ik vind dat ze anderen niet tot last hoeft te zijn, zit ze nu binnen. Ze aast echter wel op ieder kiertje, ieder gaatje. Tja en dan ontsnapt ze en klimt misschien in haar enthousiasme bij de verkeerde over de schutting. Ja lullig joh, moet je ze maar niet op straat schoppen :19:

Ik chargeer, dat moge duidelijk zijn, maar bij veel mensen is de nuance verdwenen als het om katten gaat. Dat zijn ineens dingen die gewoon stuk mogen, in plaats van dieren die overlijden. Ik vind het grof om zo te doen over het lot van katten, net zoals ik het grof vind als je zonder blikken of blozen zegt dat anderen hun tuin of voiliere maar moeten afschermen omdat er katten buiten lopen.
Maar er is toch wel een mogelijkheid om een ren te maken of je tuin dusdanig te omheinen dat je kat naar buiten kan? In principe moet een kat toch een frisse neus kunnen halen. Dat is wel beter.
korthaar schreef:
Dat zijn jagers hoor, die een harde plasser krijgen van een tableau met zoveel mogelijk dooie beesten.
De PvdD is tegen de jacht, maar dat voorkomt niet dat Marianne een partner heeft die jaagt.

Ik ken overigens veel jagers, maar die voldoen niet aan jouw beschrijving.

Als mensen alles schrijven wat ik lees, kunnen ze wel zien dat katten mij niet onverschillig laten. En als ze me hebben zien rennen, schreeuwen en hijgen, als bij ons op het erf Bobbes weer eens een kat achterna vloog, dan zouden ze helemaal zien dat ik niet onverschillig ben. Ik gun het mensen zoals Kooi bijna dat hun kat een keer te grazen genomen wordt, (en dat word dan weer wél gelezen) maar die kat zélf gun ik dat weer niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik gun het mensen zoals Kooi bijna dat hun kat een keer te grazen genomen wordt, (en dat word dan weer wél gelezen) maar die kat zélf gun ik dat weer niet.
Dat dus....
er wordt hier gewag gemaakt van oorzaak en gevolg, actie en reactie.
en dat is precies wat er gebeurt, er wordt niet voor het eerst enorm gechargeerd over katteneigenaren en bijna met trots gerefereerd aan de schade die hun stoere hond wel eens eventjes zal aanbrengen.

en dan fulmineer ik ja, want weet je, Beppie, als dat gebeurt wat jij mij bijna gunt is mijn verdriet in niets anders dan dat wat Thom nu bijvoorbeeld doormaakt.
Begin niet met dat ik niet weet waar ik over praat, want ik heb mijn lievelingskat met zijn oog los op de weg van de straat gehaald.
En toen is daar, op het platteland, in dat lintdorp met al die katten haters, geen kat meer bij gekomen bij mij.
Daar op dat platteland waar een kat van mijn zus na anderhalf jaar thuiskwam met een stuk ijzerdraad zo diep in haar haar lijf ingegraven dat het niet eens te zien was.
Met een haakje eraan, ondersteboven heeft ze daar aangehangen en is ze zo hard tegen haa rkop geslagen dat ze er doof van geworden was.
Je komt aan wat mij lief is, aan wat essentieel in mijn leven is.
Opnieuw en opnieuw en opnieuw.

En ik zeg niet zoveel anders dan anderen want:

Mijn katten hebben een bak en gebruiken die.
mijn katten zijn 's nachts binnen.
Mijn katten gaan niet naar buiten voor ze gecastreerd zijn.
Al mijn omringende buren hebben geaccepteerd dat ze buiten lopen als iets wat er hier nu eenmaal bij hoort.
Mijn katten veroorzaken geen overlast bij onze konijnen en onze kippen.
Wanneer er buren klagen ben ik bereid daarmee in gesprek te gaan om tot een oplossing te komen die voor beiden bevredigend is, desnoods als mij dat geld zou kosten.
Ik heb heel bewust een risico versus plezier afweging gemaakt voor mijn katten en woon nu op een plek waar ze relatief veilig naar buiten kunnen.
Daar vraag ik respect voor en ook voor het gegeven dat ik ze liefheb.
Alleen als men mij vraagt om mijn katten binnen te houden omdat men zelf dieren houdt waar dat voor problemen zorgt, kan ik helaas daar niet in mee gaan omdat er nu eenmaal altijd katten zullen zijn die daarbij kunnen.
Ik stel voor om via de geëigende weg een wet aangenomen te krijgen die het buiten laten van katten verbiedt.
Ik geef aan dat het niet erg handig is van mensen om in een woongebied dieren te houden die je niet optimaal kunt beschermen vanwege de status quo die er heerst.
En ik vind persoonlijk dat het wreed is om dieren te houden in een kooi die hun belemmert in hun bewegingsvrijheid en hun nog weerlozer maakt naar roofdieren.
Ten leste meen ik dan nog dat de mate van overlast die mijn katten nu nog veroorzaken omgekeerd evenredig is aan de overlast die ik zelf ondervind van buren en die ik onvermijdelijk acht omdat ik nu eenmaal niet op een onbewoond eiland woon.
En dan kom jij weer met zo'n misselijkmakende opmerking die gespeend is van alle medemenselijkheid, bah.
Ja, dan krijg ik wel zin om eens op zo'n uitroeptekentje te drukken of een icoontje als dit te gebruiken: :kotz:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als er hier een kat in de tuin zit, gooi ik de honden naar buiten. Mochten ze er ooit 1 pakken, is dat jammer. Mooi je eigen beestje bijhouden!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik hoef geen wet aan te laten nemen hoor.
als ik ze zie zitten jaag ik katten uit mijn tuin voor mijn hond naar buiten gaat, maar als ik ze niet zie of ze komen terug als zij buiten is, is dat gewoon heel erg jammer.
vooral voor de kat dan, want die gun ik doodgebeten worden door een hond absoluut niet.

ik hou mijn hond in elk geval niet binnen omdat de buurvrouw vindt dat haar kat maar overal moet kunnen zijn.
is prima als iemand dat wil, maar accepteer dan ook de consequenties die dat kan hebben en al zeker als je voor die consequenties gewaarschuwd bent.
om mijn tuin staan schuttingen omdat ik niet wil dat mijn hond bij de buren in de tuin verzeild raakt.
als mijn buren diezelfde beperkingen niet aan hun kat willen opleggen is dat hun beslissing, maar ze moeten dan niet zeuren als die kat in mijn tuin wat overkomt.
een gewaarschuwd mens telt voor twee zou je toch denken, helaas is dat voor een hoop katteneigenaren niet zo.
en ook dan weer verpesten de slechten het voor de goeden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb regelmatig een buurtkat binnen.
Dat is vriendinnetje van mijn kat. Ik probeer haar niet binnen te laten, maar ze komt toch.
Is het niet via voordeur, dan wel door achterdeur. Of via het dakraam.
Ik moet echt soms een raam boven openzetten, beneden kan dat niet.

Ik haal haar niet binnen, maar elke dag komt ze aangerend als ik aan kom fietsen vanuit m'n werk.
Figo accepteert haar nu wel. Is kat van twee huizen verder. Kat van een huis verder zit nog wat werk aan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

nathalie schreef:Als er hier een kat in de tuin zit, gooi ik de honden naar buiten. Mochten ze er ooit 1 pakken, is dat jammer. Mooi je eigen beestje bijhouden!
En dat zou dus dan mooi mijn weggelopen oudje kunnen zijn waar jij met opzet je honden op los laat :kotz:
Volgende keer ook maar geen moeite meer doen als een hond weggelopen is want ook dan is het mooi je eigen beestje bij je houden :ugh:
tineke

iones schreef:Als mensen alles schrijven wat ik lees, kunnen ze wel zien dat katten mij niet onverschillig laten.
Nee dat laten ze je zeker niet ,heb er wat uitspraken van je bijgepakt zodat dat tenminste duidelijk is :ugh:
Oh en van de 18 pagina's die je hebt volgekalkt over katten ,omdat ze je inderdaad niet onverschillig laten ,zijn dit posts van de eerste drie pagina's.
Een liefhebber mag de andere 15 doen.
Ja een echte dierenliefhebber die Iones, met een goed passend onderschrift uitgezocht op je karakter wellicht :ugh:
En dat van iemand die aangeeft dat ze haar honden wel hun eigen gang laat gaan :kotz:

iones schreef:
Ik kom hier omdat ik zielsveel van honden hou. Ik hou wel van alle dieren (katten weer iets minder) maar honden en paarden zijn heilig voor mij..
iones schreef: De buurman heeft de kat gevangen en "zwemles" gegeven zoals hij dat uitdrukte.... de kat overleefde de zwemlessen niet, maar volgens mij was dat ook zijn bedoeling.
iones schreef: Die krijgt gewoon die katten op zijn terrein en die vernielen de boel op zijn terrein. En inderdaad, ik praat het doden van een kat ook niet goed, maar ik kan het wel begrijpen.
iones schreef:Ik moet helemaal geen kat! Ik vind ze helemaal niet leuk!
iones schreef:Overigens, ik heb wel lang gewacht totdat ik een thuis had gevonden voor de overgebleven kat waarvan ik echt dacht dat ze het er goed zou krijgen. Bij ons is haar een hoop tekort gedaan.
iones schreef:Ik ga niet in details. Dat ga je toch niet leuk vinden dus dat zal ik ook niet doen. Maar je kunt het gerust van me aannemen, die kat verliest het.

Ik ga de uitdaging aan. MAar wil je dat? De kat zal het mogelijk niet overleven.

Ik ken trouwens iemand (van de politie notabene) die katten altijd opsloot in een schuurtje. Met zijn jack russel. Nu gaan jullie natuurlijk ook beweren dat die katten het wonnen. Niet dus. Ze gingen er aan.
iones schreef:Ik weet ook wel dat er lieve katten bestaan hoor, want ik ken ze wel (bijvoorbeeld een paar main coons). En een kat in het nauw is vergelijkbaar met elk dier in het nauw, maar een kat is wat illustratiever. Het houdt gewoon in dat ieder wezen in het nauw onberekenbaar wordt.

Oh, gaan we nu op die toer? WAt moet ik dan zeggen tegen jou? Kick jij er op dat een kat jou de baas is en dat hij de leiding in huis heeft? :19:

Ik accepteer het alleen maar niet als een kat zonder goede reden mij aanvalt. Dat is alles. Ik zoek het niet op. MAar als ik er voor sta, dan laat ik mij niet de les lezen door een stom dier. Is dat zum kotzen? Dan heb je daar snel last van.
Nou, in zo'n situatie, als het effe niet hoeft liever niet hoor. Maar als een dier mij pijn doet, schuw ik het niet het pijn terug te doen.

Dit was niet vanuit opvoedkundig oogpunt bedoeld. Ik denk dat hij gewoon katten echt haatte. Of wilde hij de eigenaars van de katten opvoeden met het idee "hou je kat bij je" of zo.

Ik wilde daarmee alleen maar illustreren, dat als zo'n klein hondje het kan, dan moet een mens zo'n kat ook aan kunnen. Alleen zou ik er bij voorkeur niet voor kiezen om de kat te doden, want dat ligt me niet. Daarnaast heeft mijn hond vorig jaar ook een kat doodgebeten, hier ergens in de tuin..
iones schreef:Die kat kan mij echt niet aan hoor! Die moet het afleggen. Is toch logisch? En of het een correctie wordt of niet..... hij zal weten dat ik er niet mee akkoord ga. Maar ik denk dat jij het woord "afleggen" in deze niet begrijpt en zachtzinniger opvat dan bedoeld.

IK heb katten gehad. Een liep weg, de ander heb ik een goed adres voor gezocht.

Ik hou niet van katten. Omdat je er niets mee kunt aanvangen nee. MAar niet omdat ik ze niet slaafs kan maken. MIjn honden hoeven ook niet slaafs te zijn namelijk. Ik laat ze heel erg hun gang gaan.
iones schreef:En wat moet ik doen als mensen zeggen dat ze dit of dat met dieren doen????? Wat?????
Naar de politie gaan en zeggen "die zegt dat ie katten verdrinkt" of "die zegt dat hij katten opsluit bij zijn kwaaie hond"? En dan?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

nathalie schreef:Als er hier een kat in de tuin zit, gooi ik de honden naar buiten. Mochten ze er ooit 1 pakken, is dat jammer. Mooi je eigen beestje bijhouden!
Voordat ik Dol naar buiten laat kijk ik eerst of er geen kat zit..waarom zou ik mijn hond op een kat afsturen onder het motto..dan hadden ze je maar bijzich moeten houden.Dat maak je voor mij een kattenhater.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Pepie schreef:
Voordat ik Dol naar buiten laat kijk ik eerst of er geen kat zit..waarom zou ik mijn hond op een kat afsturen onder het motto..dan hadden ze je maar bijzich moeten houden.Dat maak je voor mij een kattenhater.
ik wil niet dat mijn honden een kat pakken. maar ik kan de tuin niet zien als ik de achterdeur open maak (zit nog een soort carpoort na de deur voordat je echt buiten bent) en mijn honden mogen vrij in en uit lopen. er is nooit iets gebeurd en nu zijn ze allebei te traag om een kat te kunnen pakken maar ik ga echt niet eerst mijn hele tuin doorzoeken voordat ik ze buiten laat
Afbeelding
tineke

M@scha schreef:
Pepie schreef:
ik wil niet dat mijn honden een kat pakken. maar ik kan de tuin niet zien als ik de achterdeur open maak (zit nog een soort carpoort na de deur voordat je echt buiten bent) en mijn honden mogen vrij in en uit lopen. er is nooit iets gebeurd en nu zijn ze allebei te traag om een kat te kunnen pakken maar ik ga echt niet eerst mijn hele tuin doorzoeken voordat ik ze buiten laat
Nee maar dat is toch wezenlijk iets anders als ene kat zien en dan je honden naar buiten gooien :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

M@scha schreef:
Pepie schreef:
maar jij zegt ook niet..Mochten ze er ooit 1 pakkrn is dat jat jammer dan.Mooi je eigen beestje bijhouden!
Dol loopt ook in en uit en slaapt in de zomer overdags graag in de schuur,maar voordat ik de deur opengooi maak ik herrie zodat als er een kat onder het zeil of in mijn schuur zit de benen kan nemen.Ik hou Dol ook niet binnen maar ik zal haar ook niet doelbewust erop af sturen en dat zie ik jouw ook niet zeggen..
Afbeelding
tineke

Ik snap dus niet dat de dierenliefhebbers de schuld bij de kat leggen en die de rekening laten betalen,en dat doet niet iedereen in dit topic hoor :wink:
Maar dat kan ik dus niet begrijpen ,Orson heeft ook weleens een beagle in zijn hielen hangend gehad,hij vast beagle los in een aanlijngebied.
Het is werkelijk geen moment bij me opgekomen om hem los te laten en zijn gang te laten gaan op die beagle ondanks dat ik ik daar ,als ik sommige mag geloven in dit topic ,wel recht op zou hebben gehad.
Die beagle zijn baas heeft een fikse verbale veeg gehad en Orson een deukje in zijn ego :mrgreen:
Maar bewust hem een hond laten slopen gewoon omdat het kan en die hond irritant gedrag vertoont dat gaat er bij mij niet in.
JYBD
Zeer actief

Tuurlijk wil ik ook niet dat Luna een kat pakt. Een van mijn vorige bullen heeft eens een kat dusdanig toegetakeld dat het arme dier helaas het leven heeft gelaten. Ze ging 's avonds de donkere tuin in en daar bleek dus ook, in het donker, een kat te zitten en voor ik wist wat me overkwam had ze het arme dier te pakken.

Hier let ik er niet op of er katten in de tuin zitten voor ik Luna de tuin in laat maar mocht ik een kat ontdekken dan gooi ik haar natuurlijk niet naar buiten. Ik zal nooit bewust een kat de dood in jagen. Ik houd van katten, anders zou ik er niet zelf 3 hebben, en die dieren kunnen er niets aan doen, dat zijn hun 'baasjes'. Wel probeer ik de katten de stuipen op het lijf te jagen en tot nu toe lijkt dat aardig te lukken, ze gaan tegenwoordig weer mijn tuin voorbij.

Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

kooi schreef:Ik stel voor om via de geëigende weg een wet aangenomen te krijgen die het buiten laten van katten verbiedt.
Nogmaals voor kooi, die blijkbaar niet begrijpelijk kan lezen.

Artikel 16

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.

Je kan je kat wel loslaten en beweren dat ze niks dood, maar jij bent er niet bij en zit op dat moment denk ik achter de geraniums, of waar dan ook. Jou tijgertje struint zonder toezicht waar dan ook. Misschien wist je het nog niet, maar een kat is naast huisdier ook nog een vogelkiller eerste klas.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Tara schreef:Voorbeeldje van kattenoverlast
Ineke schreef:net op controle geweest,
de DA was goed tevreden, ab kuur afmaken en blijven zalven, volgende week nog eens laten kijken.
aftikken viel mee, 102 euro, maar wel wat zuur voor een beschadigd oog in je eigen tuin door een vreemde kat :blauwoog:
Dat doen katten Kooi, je hebt er het zicht niet op dus je wéét niet wat ze uitspoken.
En ik weet echt niet van wie de katten die ik hier zie lopen zijn.
Zo zou ik dus ook niet blij worden van zulk soort akkefietjes, had Valerie hier dat ook niet eens gehad?
Hond 's avonds op straat aangevallen door een kat? Ook bijna een oog kwijt?
ik weet dat er onlangs een sporthond is aangevallen door een kat (een week of 2 geleden) en die is ten gevolge van een infectie binnen 2 dagen overleden, geen idee wat voor superinfectie dat geweest is maar het zal je hond zijn
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tineke schreef:Ik snap dus niet dat de dierenliefhebbers de schuld bij de kat leggen en die de rekening laten betalen,en dat doet niet iedereen in dit topic hoor :wink:

Dat doet de hondeneigenaar over het algemeen niet maar de liefhebbende katteneigenaar die zijn of haar dier die risico's laat lopen.
Ik zou het vreselijk vinden voor de kat als mijn hond die verwondt en ik doe ook wat ik redelijkerwijs kan om zoiets te voorkomen, maar het is de katteneigenaar die beter op moet passen.

Wat kattenbelasting betreft denk ik inderdaad dat er minder mensen meerdere katten zouden nemen als ze elk jaar flink moesten aftikken.
Hier in de buurt zijn meerdere mensen die een stuk of 5-6 katten hebben en ik denk maar zo dat die geen dik € 300,-/ jaar gaan betalen als het ingesteld zou worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik ben direct voor kattenbelasting! Kat bandje om met bel en penning.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nyckle schreef:Ik ben direct voor kattenbelasting! Kat bandje om met bel en penning.
mooi voorbeeld van 'de kat de bel aanbinden' :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Tara schreef:Ik denk dat mensen vooral last hebben van katten in het algemeen omdat ze niet weten welke overlast bij welke kat vandaan komt, en ook niet weten waar die kat thuishoort.
Als de irritatie maar hoog genoeg oploopt krijgen mensen vanzelf wel een hekel aan katten.
Het is net als met hondenpoep, als er maar genoeg hondenpoep voor de deur ligt krijgen mensen vanzelf een hekel aan alle honden die langs lopen. Bij gebrek aan daderprofiel maar gaan veralgemeniseren of zo. :wink:
Ja maar sommige mensen haten ook honden als ze alleen maar in een plantsoen poepen of piesen of alleen los lopen waar dat mag.
Gewoon omdat ze nu eenmaal honden haten.
En die strooien ook wel gif of vlees met spijkers.
Andere honden verwonden ook weleens honden, hoe goed mensen ook opletten en ook daarbij kan een dodelijke infectie ontstaan.
Dus die argumenten vind ik niet erg overtuigend.
In Nederland bestaat de gewoonte om katten buiten te laten en er zijn honderdduizenden mensen die dat ook doen.
Dei kun je moeilijk allemaal naar Groningen deporteren of compleet afwijzen omdat je dit asociaal vindt.
En die kun je toch moeilijk allemaal maar gaan toewensen dat er ook daadwerkelijk ists gebeurt.
Want wie is er dan eigenlijk gestoord.
Wanneer je gewoon beleefd je overtuiging neerzet word je op alle fronten onderuit gehaald, maar op zo'n opmerking wordt niet massaal verontwaardigd gereageerd.
Het forum zou te klein zijn wanneer zoiets eens over en hond gezegd zou worden.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

nyckle schreef:Ik ben direct voor kattenbelasting! Kat bandje om met bel en penning.
wat als de kat het bandje kwijt raakt, of dat het bandje onder een oksel komt te zitten en daardoor gruwelijk veel pijn lijd?
al mijn katten zitten binnen en komen buiten in een ren. ook verplicht kattenbelasting betalen terwijl er niemand overlast van heeft?
voor degene die een buitenkat heeft en een tuin kijk eens op www.nettenlijn.nl is een bedrijf welke tuinen afzet om katten binnen de tuin te houden.
ellen
Afbeelding
tineke

Tara schreef:Voorbeeldje van kattenoverlast
Ineke schreef:net op controle geweest,
de DA was goed tevreden, ab kuur afmaken en blijven zalven, volgende week nog eens laten kijken.
aftikken viel mee, 102 euro, maar wel wat zuur voor een beschadigd oog in je eigen tuin door een vreemde kat :blauwoog:
Dat doen katten Kooi, je hebt er het zicht niet op dus je wéét niet wat ze uitspoken.
En ik weet echt niet van wie de katten die ik hier zie lopen zijn.
Zo zou ik dus ook niet blij worden van zulk soort akkefietjes, had Valerie hier dat ook niet eens gehad?
Hond 's avonds op straat aangevallen door een kat? Ook bijna een oog kwijt?
Als we dat afsteken tegen de honden die andere honden slopen dan valt het erbij in het niet ga ik zomaar vanuit.
Je kunt veel meer gevallen vinden van hond/hond agressie dan van kat/hond agressie lijkt mij.
En dat is vreemd want die hond loopt met zijn baasje op straat daar is dus begeleiding bij :denken:

Neemt niet weg dat ik er geen voorstander van ben om je dier maar onbeheerd van alles uit te laten vreten hoor :wink:
tineke

marian* schreef:
tineke schreef:Ik snap dus niet dat de dierenliefhebbers de schuld bij de kat leggen en die de rekening laten betalen,en dat doet niet iedereen in dit topic hoor :wink:

Dat doet de hondeneigenaar over het algemeen niet maar de liefhebbende katteneigenaar die zijn of haar dier die risico's laat lopen.
Ik zou het vreselijk vinden voor de kat als mijn hond die verwondt en ik doe ook wat ik redelijkerwijs kan om zoiets te voorkomen, maar het is de katteneigenaar die beter op moet passen.
Niet ,ik denk dat je je dan toch vergist in hoeveel honden hun goddelijke gang mogen gaan en andere dieren mogen mollen.
Ik zie toch zeer regelmatig hetzende honden in de duinen of op andere plaatsen met bazen die het echt geen moer kan schelen.
Net als kattenbazen is ook niet iedere hondenbaas een tractatie voor zijn of haar omgeving.
iones
Zeer actief

Dat gaat niet. Een kat los rond laten lopen met een halsband is niet zonder risico. De kat raakt het bandje kwijt of blijft ergens aan hangen. Katten en halsbandjes zijn geen goede combi.

En kattenbelasting... wie betaalt dan voor al die zwerfkatten?
JYBD
Zeer actief

En betaal je ook als je katten in een ren zitten?

Bandjes is echt eng. Ik heb katten gezien toen ik nog op de DA zat waar het bandje in hun oksel gegroeid was,...

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga niet controleren of er een kat in mijn tuin zit voordat de honden naar buiten gaan. Ze komen ook 's avonds in de tuin en achter is het donker.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
En dat zou dus dan mooi mijn weggelopen oudje kunnen zijn waar jij met opzet je honden op los laat :kotz:
Volgende keer ook maar geen moeite meer doen als een hond weggelopen is want ook dan is het mooi je eigen beestje bij je houden :ugh:
Kan op straat ook gebeuren hoor. Ze mogen op straat niet achter katten aan, maar die beestjes zitten hier overal. En schieten ook overal onder vandaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind katten hele leuke dieren, al zou je dat niet zeggen door mijn vorige post. Maar ik wil ze hier gewoon echt niet achter hebben..

Mocht 1 van de buurtkatten kwijt zijn en mensen komen aan de deur of er hangen flyers, wil ik daar best rekening mee houden. En eerst even opletten.

Maar verder vissen ze mijn vijver leeg (verschillende keren gezien), schijten mijn tuin onder (erg lekker als je aan het tuinieren bent) en er woont er hier 1 die rustig binnen gaat zitten schijten (bij ons op zolder).
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ik kijk wél altijd even voordat ik de schuifpui opengooi.
Heb een hoog omheinde tuin waar katten niet snel weg kunnen.
Nick zou de pineut kunnen worden wanneer een kat in het nauw zit en uithaalt.
Hij heeft 2 prachtige donkerbruine ogen en dat wil ik graag zo houden. :D

Overigens vind ik ook veel kattenpoep in voor- en achtertuin.
Smerig en ergerlijk vind ik het. :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”