Toch goed dat ik ze steun middels lidmaatschap!korthaar schreef:
PVDD: keep up the good work!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurkat: niet welkom
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Buurkat: niet welkom
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Wij hebben een voliere en kippenkooi in de tuin en een vijver met koi's en andere vissen.
Er zijn al verschillende parkieten (die soms aan het gaas slapen) door een kat gegrepen.Dan werd ik wakker van de paniek in de voliere en zag dan een kat aan het gaas hangen, vaak met een parkiet in de klauwen.
De parkieten hebben we dus weggedaan, omdat we geen vogels meer willen hebben die soms tegen het gaas slapen.
Uit onze vijver zijn enkele hele grote koi's weggehaald door katten. Ze halen ze er uit en doen er dan niets meer mee. Verschillende keren heeft de achterbuurman gevraagd of we vissen kwijt waren.
We hebben toen gaas over de vijver gespannen. Op een nacht werd ik wakker van gespartel. Ik naar beneden, zat er een kat met zijn poten door het gaas, met onze tamme steur in zijn klauwen. Toen ik buiten was ging de kat pas weg.
Helaas heeft onze steur het niet gehaald. De jongens waren toen nog klein en waren helemaal van slag, want de steur kreeg elke morgen eten van de jongens uit hun hand.
Toen dus maar een stroomdraad rond de vijver en sinds die tijd blijven de katten weg. Ze hoeven er maar een keer aan te komen en dan komen ze (hopelijk) niet meer. Het ziet alleen heel lelijk uit.
En sinds we honden hebben komen er minder katten. Een kat die in onze tuin komt en de honden tegen komt is nog niet gelukkig, denk ik.
Er zijn al verschillende parkieten (die soms aan het gaas slapen) door een kat gegrepen.Dan werd ik wakker van de paniek in de voliere en zag dan een kat aan het gaas hangen, vaak met een parkiet in de klauwen.
De parkieten hebben we dus weggedaan, omdat we geen vogels meer willen hebben die soms tegen het gaas slapen.
Uit onze vijver zijn enkele hele grote koi's weggehaald door katten. Ze halen ze er uit en doen er dan niets meer mee. Verschillende keren heeft de achterbuurman gevraagd of we vissen kwijt waren.
We hebben toen gaas over de vijver gespannen. Op een nacht werd ik wakker van gespartel. Ik naar beneden, zat er een kat met zijn poten door het gaas, met onze tamme steur in zijn klauwen. Toen ik buiten was ging de kat pas weg.
Helaas heeft onze steur het niet gehaald. De jongens waren toen nog klein en waren helemaal van slag, want de steur kreeg elke morgen eten van de jongens uit hun hand.
Toen dus maar een stroomdraad rond de vijver en sinds die tijd blijven de katten weg. Ze hoeven er maar een keer aan te komen en dan komen ze (hopelijk) niet meer. Het ziet alleen heel lelijk uit.
En sinds we honden hebben komen er minder katten. Een kat die in onze tuin komt en de honden tegen komt is nog niet gelukkig, denk ik.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Hoe kóm je erbij?En hier leven we wel op het platteland. Als hier een kat een keertje ooit in je tuin loopt, dan richt hij echt geen schade aan of hij zou doelbewust afkomen op iets wat je hebt zoals konijnen of vogels, maar dat bij de meeste mensen niet het geval. Dus van overlast is geen sprake.
En wat een vreemde conclusie trek je nou dan?
Op het platteland hebben mensen geen kinderen met konijntjes?
Geen volières, geen keurig aangelegde voortuintjes?
en daar vindt men dat kattendrolletje niet erg?
Geen grotere kattenhaat dan op het platteland hoor, dat is mijn ervaring, júist daar wordt er van alles in hokken gehouden, vaak niet eens uit liefhebberij maar voor de eigen pan of de verkoop.
Maar als jij dan vindt dat als de meeste mensen dit soort dieren niet hebben er dus geen sprake is van overlast?
Wel....dan veroorzaken mijn katten dús geen overlast.
Overigens heeft mijn naaste buur twee ongecastreerde terrorkaters.
Mijn katten hebben daar veel last van in hun eigen tuin.
En het betekent dat wij verdomd goed op onze Gaap moeten letten, die willen we met haar 7 maandjes niet bevrucht hebben door die gasten.
Die verantwoording nemen wij omdat wij de verzorgers zijn van Gaap.
mocht dat ondanks onze goede zorg toch gebeuren dan gaan wij die buren echt geen rekening presenteren van de d.a. hoor, had ik maar op haar moeten letten. Mijn kat= mijn verantwoording.
Wil ik nu die dieren gaan deporteren samen met hun eigenaren en de eigenaren en katten van miljoenen andere Nederlanders?
Nee want dan wordt het zo druk daar in de straten van Groningen en die buren, dat zijn best aardige lui hoor, die hebben nog andere kwaliteiten waar we wel blij mee zijn.
- iones
- Zeer actief
Jouw verhaal hangt van krommigheid aan elkaar Kooi.
Er zijn wel duivenhouders hier op het platteland. En die zullen wel een pesthekel hebben aan katten. Hoe die daarmee dealen weet ik niet want ik heb ze er nooit over gesproken. Maar van sommigen heb ik wel een vermoeden.... Ik hoorde in de verte een buurhond een keer grommen op een manier alsof hij iets tussen de kiezen had wat dood moest. En bij diezelfde buurhond is een vrouw die postduiven houdt, hele dure ook nog.
Ik denk wel dat je een gemiste kans hebt, als je de rekening van jouw gedekte kat door de kater van de buurman die zijn kans waarnam in jouw tuin, niet presenteert aan de buurman. Maar als jij geld genoeg hebt....
Logica bezit jij in ieder geval NIET genoeg.
Er zijn wel duivenhouders hier op het platteland. En die zullen wel een pesthekel hebben aan katten. Hoe die daarmee dealen weet ik niet want ik heb ze er nooit over gesproken. Maar van sommigen heb ik wel een vermoeden.... Ik hoorde in de verte een buurhond een keer grommen op een manier alsof hij iets tussen de kiezen had wat dood moest. En bij diezelfde buurhond is een vrouw die postduiven houdt, hele dure ook nog.
Ik denk wel dat je een gemiste kans hebt, als je de rekening van jouw gedekte kat door de kater van de buurman die zijn kans waarnam in jouw tuin, niet presenteert aan de buurman. Maar als jij geld genoeg hebt....
Logica bezit jij in ieder geval NIET genoeg.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
tineke
Tja je eigen kat is wijselijk bij je weggelopen ,wie weet zwerft die nu ook wel en rooft voliere's leeg.iones schreef:Het feit dat er zoveel zwerfkatten zijn (en die zitten voornamelijk op het platteland), maakt veel kapot, vooral eigenlijk voor de echte kattenliefhebbers.
De ander is herplaatst ,hopelijk niet in je kennissenkring
Je kunt je nu wel weer als kattenliefhebster laten zien maar de meest schokkende uitspraken over katten en wat je die kunt en zult aandoen onder bepaalde omstandigheden komen toch echt van jou.
De meest bizarre manieren om je van een kat te ontdoen komen notabene in je eigen kennisnkring voor.
Ik vind je in dit topic een stuitend hypocriete karikatuur ,want het is algemeen bekend hoe jij katten haat en over ze denkt.
Al je schijnheilige posts ten spijt.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik ben in elk geval niet boos op verwilderde katten. Ik ben boos op de dubbele moraal van zg kattenliefhebbers die hun huistijger laten struinen.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Tja, maar al die zwerfkatten zijn toch uiteindelijk afkomstig van katten die lekker rond mochten lopen in de wijken en op een gegeven moment voor de echte vrijheid zijn gegaan..
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- iones
- Zeer actief
Niet altijd.JYBD schreef:Tja, maar al die zwerfkatten zijn toch uiteindelijk afkomstig van katten die lekker rond mochten lopen in de wijken en op een gegeven moment voor de echte vrijheid zijn gegaan..
Ik denk dat de meeste nestjes geboren worden op het platteland. En daar mogen ze natuurlijk allemaal vrij rondlopen, want daar moeten ze het ongedierte vangen op de boerderijen.
En dan heb je nog de achtergelaten katten van vakanties, de gedumpte katten. Zwerfkatten zijn hoe dan ook afkomstig van mensen die niets om katten geven.
En als je niets om katten geeft, zou je er eigenlijk ook geen moeten houden.
- iones
- Zeer actief
De partij voor dooie dieren? Kun je dat even uitleggen?Tara schreef:Gelieerd zijn aan de Partij Voor Dooie Dieren, je kunt maar ergens trots op zijn.iones schreef:Toch goed dat ik ze steun middels lidmaatschap!korthaar schreef:
Of ik er trots op ben... ik geloof dat ik er goed aan doe. Maar je moet wel weten dat ik niet achter alles sta van de PvdD. Maar ja.... dat is bij alle partijen. En elke keer word ik méér en méér een zwevende kiezer....
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef: Ik denk dat de meeste nestjes geboren worden op het platteland. En daar mogen ze natuurlijk allemaal vrij rondlopen, want daar moeten ze het ongedierte vangen op de boerderijen.
Waar niet veel is "verdwijnen" ze vanzelf. Die stadszwervers die gevoerd worden door goed bedoelende mensen, daar zie je altijd zat half tamme kittens en halfwasjes tussen lopen.
-
tineke
Niet allemaal hoor maar dat zou toch eigenlijk ook niets moeten uitmaken om je eigen dieren ertegen in bescherming te nemen.JYBD schreef:Tja, maar al die zwerfkatten zijn toch uiteindelijk afkomstig van katten die lekker rond mochten lopen in de wijken en op een gegeven moment voor de echte vrijheid zijn gegaan..
Al zijn het allemaal katten met klotebaasjes als ze jou dier kwaad kunnen en zullen doen dan zou ik me daar drukker over maken.
Want daar ligt toch jouw verantwoording en dat een ander die niet neemt kan toch nooit een argument zijn om het dan zelf ook maar niet te doen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat is natuurlijk heel naar en mag niet gebeuren, maar dat is een voorbeeld waarbij het begrip en de verdraagzaamheid van jouw buurman tot he nulpunt daalt. De jouwe niet neem ik aan?M@scha schreef:die verdraagzaamheid verdwijnt logischerwijs per direct als je volière waar vogels inzitten tot 50 euro per stuk keer op keer belaagd wordt door een buurtkat waardoor de helft van de vogels doodgaat (mijn buurman heeft dit meegemaakt)Miranda schreef:Het is weer een gezellige discussie zo.
Mijn katten komen buiten, voornamelijk in eigen tuin met heel soms een uitstapje naar naastgelegen tuinen. Ja, ik weet wat mijn katten uitvreten. Ik houd ze namelijk in de gaten. En de buren weten ook van mijn katten en vinden dat wel gezellig, zo'n rooie kroelkont die komt buurten.
Kolere, wat een verdraagzaamheid weer hier. Gelukkig woon ik tot nog toe in buurten waar zaken in overleg kunnen. Zoals met mijn vorige (volièrehoudende) buum wiens kippen overigens achter mijn katten aanzaten en van wie ik ook wel eens een kip uit mijn tuin heb gehaald.
Ik durf namelijk wel te stellen dat mensen als het om buitenlopende katten gaat niet erg verdraagzaam zijn en ook hier zie je een soort schouderophalen. Ja nou ja lullig als mijn hond jouw kat opvreet, dat is he risico dat je neemt. Weinig schijnen te bedenken dat een kat ook geliefd wordt en niet per definitie op straat geschopt wordt om er van af te zijn.
Ik heb hier inmiddels een paar weken een enorme chagrijnige kat zitten die bij ieder hoekje probeert of ze in hemelsnaam naar buiten kan. Ze is constant onrustig en dat voor een kat die altijd erg stabiel en relaxed was. Ze zit sinds een paar weken binnen omdat de buurman last van haar had. Zij wordt er niet gelukkiger van, maar omdat ik vind dat ze anderen niet tot last hoeft te zijn, zit ze nu binnen. Ze aast echter wel op ieder kiertje, ieder gaatje. Tja en dan ontsnapt ze en klimt misschien in haar enthousiasme bij de verkeerde over de schutting. Ja lullig joh, moet je ze maar niet op straat schoppen
Ik chargeer, dat moge duidelijk zijn, maar bij veel mensen is de nuance verdwenen als het om katten gaat. Dat zijn ineens dingen die gewoon stuk mogen, in plaats van dieren die overlijden. Ik vind het grof om zo te doen over het lot van katten, net zoals ik het grof vind als je zonder blikken of blozen zegt dat anderen hun tuin of voiliere maar moeten afschermen omdat er katten buiten lopen.
-
korthaar
- Zeer actief
Dat zijn jagers hoor, die een harde plasser krijgen van een tableau met zoveel mogelijk dooie beesten.Tara schreef:Gelieerd zijn aan de Partij Voor Dooie Dieren, je kunt maar ergens trots op zijn.iones schreef:Toch goed dat ik ze steun middels lidmaatschap!korthaar schreef:
-
nyckle
- Zeer actief
Nooit weer een kat nemen is ook een optie. Iedere kattenliefhebber weet wel ongeveer wat een kat doet als hij/zij rond gaat zwabberen, hoop ik.luna2906 schreef:Dat is natuurlijk heel naar en mag niet gebeuren, maar dat is een voorbeeld waarbij het begrip en de verdraagzaamheid van jouw buurman tot he nulpunt daalt. De jouwe niet neem ik aan?M@scha schreef:die verdraagzaamheid verdwijnt logischerwijs per direct als je volière waar vogels inzitten tot 50 euro per stuk keer op keer belaagd wordt door een buurtkat waardoor de helft van de vogels doodgaat (mijn buurman heeft dit meegemaakt)Miranda schreef:Het is weer een gezellige discussie zo.
Mijn katten komen buiten, voornamelijk in eigen tuin met heel soms een uitstapje naar naastgelegen tuinen. Ja, ik weet wat mijn katten uitvreten. Ik houd ze namelijk in de gaten. En de buren weten ook van mijn katten en vinden dat wel gezellig, zo'n rooie kroelkont die komt buurten.
Kolere, wat een verdraagzaamheid weer hier. Gelukkig woon ik tot nog toe in buurten waar zaken in overleg kunnen. Zoals met mijn vorige (volièrehoudende) buum wiens kippen overigens achter mijn katten aanzaten en van wie ik ook wel eens een kip uit mijn tuin heb gehaald.
Ik durf namelijk wel te stellen dat mensen als het om buitenlopende katten gaat niet erg verdraagzaam zijn en ook hier zie je een soort schouderophalen. Ja nou ja lullig als mijn hond jouw kat opvreet, dat is he risico dat je neemt. Weinig schijnen te bedenken dat een kat ook geliefd wordt en niet per definitie op straat geschopt wordt om er van af te zijn.
Ik heb hier inmiddels een paar weken een enorme chagrijnige kat zitten die bij ieder hoekje probeert of ze in hemelsnaam naar buiten kan. Ze is constant onrustig en dat voor een kat die altijd erg stabiel en relaxed was. Ze zit sinds een paar weken binnen omdat de buurman last van haar had. Zij wordt er niet gelukkiger van, maar omdat ik vind dat ze anderen niet tot last hoeft te zijn, zit ze nu binnen. Ze aast echter wel op ieder kiertje, ieder gaatje. Tja en dan ontsnapt ze en klimt misschien in haar enthousiasme bij de verkeerde over de schutting. Ja lullig joh, moet je ze maar niet op straat schoppen![]()
Ik chargeer, dat moge duidelijk zijn, maar bij veel mensen is de nuance verdwenen als het om katten gaat. Dat zijn ineens dingen die gewoon stuk mogen, in plaats van dieren die overlijden. Ik vind het grof om zo te doen over het lot van katten, net zoals ik het grof vind als je zonder blikken of blozen zegt dat anderen hun tuin of voiliere maar moeten afschermen omdat er katten buiten lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
nyckle schreef: Nooit weer een kat nemen is ook een optie. Iedere kattenliefhebber weet wel ongeveer wat een kat doet als hij/zij rond gaat zwabberen, hoop ik.
- luna2906
- Zeer actief
De ander is altijd een binnenkat geweest en die vertoont heel ander gedragnyckle schreef:Nooit weer een kat nemen is ook een optie. Iedere kattenliefhebber weet wel ongeveer wat een kat doet als hij/zij rond gaat zwabberen, hoop ik.luna2906 schreef:Dat is natuurlijk heel naar en mag niet gebeuren, maar dat is een voorbeeld waarbij het begrip en de verdraagzaamheid van jouw buurman tot he nulpunt daalt. De jouwe niet neem ik aan?M@scha schreef:die verdraagzaamheid verdwijnt logischerwijs per direct als je volière waar vogels inzitten tot 50 euro per stuk keer op keer belaagd wordt door een buurtkat waardoor de helft van de vogels doodgaat (mijn buurman heeft dit meegemaakt)Miranda schreef:Het is weer een gezellige discussie zo.
Ik heb hier inmiddels een paar weken een enorme chagrijnige kat zitten die bij ieder hoekje probeert of ze in hemelsnaam naar buiten kan. Ze is constant onrustig en dat voor een kat die altijd erg stabiel en relaxed was. Ze zit sinds een paar weken binnen omdat de buurman last van haar had. Zij wordt er niet gelukkiger van, maar omdat ik vind dat ze anderen niet tot last hoeft te zijn, zit ze nu binnen. Ze aast echter wel op ieder kiertje, ieder gaatje. Tja en dan ontsnapt ze en klimt misschien in haar enthousiasme bij de verkeerde over de schutting. Ja lullig joh, moet je ze maar niet op straat schoppen![]()
-
nyckle
- Zeer actief
Ik zou toch maar eens naar je bovenkamer laten kijken. Ik maak me ongerust over je rare seksuelefantasieën.korthaar schreef:
Dat zijn jagers hoor, die een harde plasser krijgen van een tableau met zoveel mogelijk dooie beesten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou deed ik niet nonchalant en joeg die kat de tuin uit voordat ik mijn honden buiten liet maar wat je hier zegt is dus ook niet waar.luna2906 schreef:maar mijn punt was vooral dat de mensen die hier zo nonchalant doen over honden die over de schutting klimmende katten killen helemaal niet weten of dat een kat is die iedere dag vrij buiten loopt. Of het een kat is waar niet naar omgekeken wordt. Of het baasjes zijn die zich er niet om bekommeren. :
ik weet van wie die rode kat was die zijn leven waagde hier in mijn tuin.
ik heb die mensen ook gewaarschuwd voor het gevaar dat die kat liep, maar dat was niet zo belangrijk.
kat is dus nu ook al wekenlang vermist en dat vind ik heel rot voor de kat, maar met die mensen heb ik toch echt minder meelij.
edit: waarom maak je geen ren voor aylin?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
Ik had het dan ook niet over jou, maar over bijv malinois en iones. Dat zijn zo de eerste twee die ik me herinner. Een reactie in ieder geval waaruit niet blijkt dat er ook maar enig mededogen voor katten is en waarbij gedaan wordt alsof alle katten maar zonder nadenken op straat geknikkerd worden. Soms is het ook voors en tegens afwegen namelijk. En nee, ik zou het een hond of de eigenaar nooit kwalijk nemen als mijn kat in hun tuin of buiten op straat gegrepen wordt. Als eigenaar van de hond zou ik het wel echt heel naar vinden en dat stukje empathie mis ik bij sommigen hier.renee-uk schreef:nou deed ik niet nonchalant en joeg die kat de tuin uit voordat ik mijn honden buiten liet maar wat je hier zegt is dus ook niet waar.luna2906 schreef:maar mijn punt was vooral dat de mensen die hier zo nonchalant doen over honden die over de schutting klimmende katten killen helemaal niet weten of dat een kat is die iedere dag vrij buiten loopt. Of het een kat is waar niet naar omgekeken wordt. Of het baasjes zijn die zich er niet om bekommeren. :
ik weet van wie die rode kat was die zijn leven waagde hier in mijn tuin.
ik heb die mensen ook gewaarschuwd voor het gevaar dat die kat liep, maar dat was niet zo belangrijk.
kat is dus nu ook al wekenlang vermist en dat vind ik heel rot voor de kat, maar met die mensen heb ik toch echt minder meelij.
edit: waarom maak je geen ren voor aylin?
We zijn aan het bedenken hoe we in ons postzegeltuintje een ren kunnen maken die aan haar behoefte om te struinen voldoet. Ik vrees dat het hier lastig wordt, maar we hopen met een beetje creatief hoogteverschil etc. toch iets in elkaar te flansen. En misschien went het wel. Voor het eerst in jaren speelde ze dit weekend actief met Appie ipv dat ze Ap alleen tolereert. Daarbij zit ik niet meer bezorgd naar buiten te kijken als ze langer dan gebruikelijk weg blijft. It's not all bad
-
korthaar
- Zeer actief
Dat komt, omdat je tegenwoordig nogal eens hoort: "Heb je nog sex of jaag je al?"nyckle schreef:Ik zou toch maar eens naar je bovenkamer laten kijken. Ik maak me ongerust over je rare seksuelefantasieën.korthaar schreef:
Dat zijn jagers hoor, die een harde plasser krijgen van een tableau met zoveel mogelijk dooie beesten.
Dus vandaar.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga niet eerst de hele tuin uitkammen inderdaad voor mijn honden los gaan, is ook niet mogelijk want er zijn veel te veel hoekjes en gaatjes dan kan ik ze net zo goed vast laten zitten. Tegen de tijd dat ik het laatste gekeken heb is het donker bwvs.
Ik heb zelf katten gehad en ik zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat ze een kat te pakken krijgen, maar ik ga er niet hun vrijheid in hun eigen tuin voor beperken. Er wonen er hier zat dat weet ik, maar tot op heden zijn ze slim genoeg geweest om maar uit de tuin te blijven.
Net als de patrijs van de buren, als ze aan de deur komen zal ik de eerste zijn om hem te gaan zoeken in mijn tuin of erger in de kennels, maar ik laat mijn honden er echt niet voor binnen of vast. Mag toch hopen dat je me hier inmiddels al lang genoeg kent om te weten dat ik geen honden bewust op katten of andere dieren ga afsturen/ophitsen.
Ik heb zelf katten gehad en ik zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat ze een kat te pakken krijgen, maar ik ga er niet hun vrijheid in hun eigen tuin voor beperken. Er wonen er hier zat dat weet ik, maar tot op heden zijn ze slim genoeg geweest om maar uit de tuin te blijven.
Net als de patrijs van de buren, als ze aan de deur komen zal ik de eerste zijn om hem te gaan zoeken in mijn tuin of erger in de kennels, maar ik laat mijn honden er echt niet voor binnen of vast. Mag toch hopen dat je me hier inmiddels al lang genoeg kent om te weten dat ik geen honden bewust op katten of andere dieren ga afsturen/ophitsen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
luna2906 schreef: We zijn aan het bedenken hoe we in ons postzegeltuintje een ren kunnen maken die aan haar behoefte om te struinen voldoet. Ik vrees dat het hier lastig wordt, maar we hopen met een beetje creatief hoogteverschil etc. toch iets in elkaar te flansen. En misschien went het wel. Voor het eerst in jaren speelde ze dit weekend actief met Appie ipv dat ze Ap alleen tolereert. Daarbij zit ik niet meer bezorgd naar buiten te kijken als ze langer dan gebruikelijk weg blijft. It's not all bad
Toontje vindt het heerlijk om lekker over de tuinen heen te kijken, naar vogels te loeren en spinnetjes na te jagen
-
nyckle
- Zeer actief
Ik zou me zorgen maken, als ik dan tot zulke conclusies zou komen.korthaar schreef:Dat komt, omdat je tegenwoordig nogal eens hoort: "Heb je nog sex of jaag je al?"nyckle schreef:Ik zou toch maar eens naar je bovenkamer laten kijken. Ik maak me ongerust over je rare seksuelefantasieën.korthaar schreef:
Dus vandaar.
- renee-uk
- Zeer actief
ik zocht ook niet mijn hele tuin af hoor, maar kattemans zat meestal te zonnen op de tuinstoelen achter in de tuin en daar zag ik hem wel zitten en kon ik hem wegjagen.malinois schreef:Ik ga niet eerst de hele tuin uitkammen inderdaad voor mijn honden los gaan, is ook niet mogelijk want er zijn veel te veel hoekjes en gaatjes dan kan ik ze net zo goed vast laten zitten. Tegen de tijd dat ik het laatste gekeken heb is het donker bwvs.
brutaal kreng was het, maar wel een leuke kat
maar goed hij daagde de honden best uit en als dat hem zijn leven had gekost had ik dat erg gevonden maar ik hield mijn honden er ook niet om binnen.
al had ik het rot gevonden als ze hem wel te pakken hadden gekregen en ik een dooie kat bij die mensen had kunnen afleveren.
denk trouwens dat we dit hele feest van de zomer weer gaan krijgen, want ze nemen vast weer een kat en rita moet ze ook niet in haar tuin

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
malinois schreef: Jouw kat dus jouw probleem. Als jouw kat zo dom is in een tuin terecht te komen waar een hond woont die een eind aan t kattenleven maakt is het dus ook jouw probleem. En ja ik heb katten gehad.
Als ik vogeltjes had en last had van jouw kat die op MIJN terein kwam zou ik niet zo vriendelijk meer zijn.
Zeker niet met iemand die denkt god te zijn en alles te mogen en anderen zich maar moeten aanpassen.
Tussen ophitsen en een "kan mij wat schelen wat de honden met de kat doen. Hadden die ongeïnteresseerde baasjes ze maar binnen moeten houden" zit natuurlijk een wereld van verschil. Het eerste lees ik bij jou nergens en daarvoor neem je denk ik altijd je verantwoordelijkheid. Het tweede las ik wel in jouw eerste post (die ik daarom ff gequote heb). En daar reageer ik op. Nogmaals, hoe verdrietig ik ook zou zijn als het Aylin zou zijn, ik zou het de hond of eigenaar niet kwalijk kunnen nemen dat het gebeurd was. Ik zou een dergelijke houding wel heel kwalijk vinden, want ongeacht wat jij ervan vindt is die kat wel iemands huisdier en de meeste mensen houden heel veel van hun huisdieren. En de meesten sturen ze niet moedwillig naar buiten om anderen overlast te bezorgen. Wellicht denkt men gemiddeld veel te weinig na over overlast en veiligheid voor anderen en dat kan altijd anders natuurlijk.malinois schreef:Mag toch hopen dat je me hier inmiddels al lang genoeg kent om te weten dat ik geen honden bewust op katten of andere dieren ga afsturen/ophitsen.
- luna2906
- Zeer actief
Ik hoop dat zij het ook leuk vindt. Zou heerlijk zijn als ze haar ei kwijt kan, frisse lucht krijgt en toch veilig zit en geen overlast veroorzaakt. Heb je een foto toevallig ter inspiratie?dagmar88 schreef:luna2906 schreef: We zijn aan het bedenken hoe we in ons postzegeltuintje een ren kunnen maken die aan haar behoefte om te struinen voldoet. Ik vrees dat het hier lastig wordt, maar we hopen met een beetje creatief hoogteverschil etc. toch iets in elkaar te flansen. En misschien went het wel. Voor het eerst in jaren speelde ze dit weekend actief met Appie ipv dat ze Ap alleen tolereert. Daarbij zit ik niet meer bezorgd naar buiten te kijken als ze langer dan gebruikelijk weg blijft. It's not all bad
Die van mij is maar 0.9 bij 4.5, maar oh wat heeft die kleine er een plezier van. Ga nog een bak maken met een fonteintje en wat leuke planten voor katten er in en denk een stukje boomstam met een plank om ook hoog te kunnen zitten.
Toontje vindt het heerlijk om lekker over de tuinen heen te kijken, naar vogels te loeren en spinnetjes na te jagen
- renee-uk
- Zeer actief
nou is het natuurlijk ook wel zo dat mal die reacties gericht geeft en het spijt me vreselijk maar kooi met haar idiote statements maakt nou niet echt dat er meer begrip voor katteneigenaren met loslopende katten ontstaat.luna2906 schreef:malinois schreef: Jouw kat dus jouw probleem. Als jouw kat zo dom is in een tuin terecht te komen waar een hond woont die een eind aan t kattenleven maakt is het dus ook jouw probleem. En ja ik heb katten gehad.
Als ik vogeltjes had en last had van jouw kat die op MIJN terein kwam zou ik niet zo vriendelijk meer zijn.
Zeker niet met iemand die denkt god te zijn en alles te mogen en anderen zich maar moeten aanpassen.Tussen ophitsen en een "kan mij wat schelen wat de honden met de kat doen. Hadden die ongeïnteresseerde baasjes ze maar binnen moeten houden" zit natuurlijk een wereld van verschil. Het eerste lees ik bij jou nergens en daarvoor neem je denk ik altijd je verantwoordelijkheid. Het tweede las ik wel in jouw eerste post (die ik daarom ff gequote heb). En daar reageer ik op. Nogmaals, hoe verdrietig ik ook zou zijn als het Aylin zou zijn, ik zou het de hond of eigenaar niet kwalijk kunnen nemen dat het gebeurd was. Ik zou een dergelijke houding wel heel kwalijk vinden, want ongeacht wat jij ervan vindt is die kat wel iemands huisdier en de meeste mensen houden heel veel van hun huisdieren. En de meesten sturen ze niet moedwillig naar buiten om anderen overlast te bezorgen. Wellicht denkt men gemiddeld veel te weinig na over overlast en veiligheid voor anderen en dat kan altijd anders natuurlijk.malinois schreef:Mag toch hopen dat je me hier inmiddels al lang genoeg kent om te weten dat ik geen honden bewust op katten of andere dieren ga afsturen/ophitsen.
actie en reactie en oorzaak en gevolg.

- luna2906
- Zeer actief
Dat ben ik met je eens. Ik dacht dat ik dat ook al als voorbeeld van het andere uiterste had genoemd. Katten zijn ook geen godheidjes op vier poten die alles mogen en waar iedereen voor moet wijken. En de baasjes die zo denken zijn asociaal in mijn ogen.renee-uk schreef:nou is het natuurlijk ook wel zo dat mal die reacties gericht geeft en het spijt me vreselijk maar kooi met haar idiote statements maakt nou niet echt dat er meer begrip voor katteneigenaren met loslopende katten ontstaat.luna2906 schreef:malinois schreef: Jouw kat dus jouw probleem. Als jouw kat zo dom is in een tuin terecht te komen waar een hond woont die een eind aan t kattenleven maakt is het dus ook jouw probleem. En ja ik heb katten gehad.
Zeker niet met iemand die denkt god te zijn en alles te mogen en anderen zich maar moeten aanpassen.Tussen ophitsen en een "kan mij wat schelen wat de honden met de kat doen. Hadden die ongeïnteresseerde baasjes ze maar binnen moeten houden" zit natuurlijk een wereld van verschil. Het eerste lees ik bij jou nergens en daarvoor neem je denk ik altijd je verantwoordelijkheid. Het tweede las ik wel in jouw eerste post (die ik daarom ff gequote heb). En daar reageer ik op. Nogmaals, hoe verdrietig ik ook zou zijn als het Aylin zou zijn, ik zou het de hond of eigenaar niet kwalijk kunnen nemen dat het gebeurd was. Ik zou een dergelijke houding wel heel kwalijk vinden, want ongeacht wat jij ervan vindt is die kat wel iemands huisdier en de meeste mensen houden heel veel van hun huisdieren. En de meesten sturen ze niet moedwillig naar buiten om anderen overlast te bezorgen. Wellicht denkt men gemiddeld veel te weinig na over overlast en veiligheid voor anderen en dat kan altijd anders natuurlijk.malinois schreef:Mag toch hopen dat je me hier inmiddels al lang genoeg kent om te weten dat ik geen honden bewust op katten of andere dieren ga afsturen/ophitsen.
Al moet ik wel zeggen dat Aylin zich wel een godin waant en verwacht dat alles voor haar wijkt
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als iemand met een dergelijke houding als kooi inderdaad de eigenaar was en ik last had van die katten zou ik erg vervelend worden als buurman inderdaad.renee-uk schreef: nou is het natuurlijk ook wel zo dat mal die reacties gericht geeft en het spijt me vreselijk maar kooi met haar idiote statements maakt nou niet echt dat er meer begrip voor katteneigenaren met loslopende katten ontstaat.
Als mijn honden een kat zouden pakken zou ik denk ik wekenlang geen oog dicht doen, want dat zou ik zelf vreselijk vinden maar ik blijf er wel bij mijn tuin en die van mijn honden. En daar ga ik geen complete voorzorgsmaatregelen voor dieren van een ander van nemen.
Hier loopt er dagelijks eentje over het dak van de schuur, als het gesneeuwd heeft zie je duidelijk zijn pad en ik zie hem ook weleens lopen 's nachts.. prima, dan heb ik er geen last van. Hij heeft ooit eens een poging gedaan op het kenneldak te gaan zitten toen er sneeuw lag (denk dat ie daarom zich vergiste) dat doet ie nooit weer denk ik... ze sprongen met de kop tegen het dak in de kennel via het nachthok... zat rechtop in bed van het gekrijs en geblaf midden in de nacht...
Er zit ook zo'n hele dikke rode hier vaak in het gangpad 's avonds als ik het laatste aangelijnde rondje loop... die piekert er niet over om weg te rennen en blijft gewoon zitten met een air van... gaat heen... dit is van mij... En dat is niet leuk vinden de honden... want hij rent niet weg dus hij is nu eng
En daar kan ik dan wel weer om gniffelen dat mag ik dan wel weer hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
Jammer, er zijn teveel verwilderde katten die naast de muizen ook de vogelpopulatie om zeep helpen. En overlast bij mensen verzorgen. Deze katten kun je niet opvangen en als huisdier houden, daarvoor zijn ze te wild. Dus afschot vind ik zo slecht nog niet.lor1_1984 schreef: Ik las laatst dat dat afschietverbod er al doorheen is.