Een nieuw team was geboren.
Het is niet altijd makkelijk geweest , mensen die het nodig vonden ons de grond in te boren , ik die op een gegeven moment dacht ; zullen ze dan toch gelijk krijgen ?
Maar ondanks alles zijn we er vol voor gegaan , onder begeleiding van 2 super trainers.
Met heel snel super resultaat, niks geen snel afgeleid hondje meer, alleen maar oog voor mij en ze ontwikkelde zich als een zeer werklustig hondje die graag voor haar vrouwtje werkt.
Vandaag gingen we op voor ons VZH examen .
Helaas was Ziva net loops geweest en rook nog lekker en omdat er maar 3 VZH hondjes waren mocht ik met de dummy lopen.
Laat die dummy nu net de persoon zijn die mij altijd super onzeker weet te maken en hij heeft ook een hond die nou niet bepaald lief is naar andere honden.
Vanmorgen vroeg las ik het verhaal van Yla , en met dat in mn achterhoofd werd ik steeds zenuwachtiger.
Op een bepaald punt dacht ik stik , hij gaat gewoon op die hond letten en er staan genoeg mensen er kan niets gebeuren.
Tot ik het veld op wilde lopen en hij zei ; oja jouw hond blijft toch wel liggen he want als ze naar die van mij gaat is het gebeurd.
Ja en dan heeftie me op de kast he.
Met knikkende knieen stond ik daar op het veld, zo in de stress dat ik de volledige stamboomnaam van mn hond die ik er normaal zo uitgooi niet eens meer wist.
Aangelijnt volgen zag er dus totaal niet uit.
Ze was ook constant met die hond bezig ( en ik ook eerlijkheidshalve gezegd )
Tot ik na het aangelijnt in de groep de lijn moest losmaken en even een beter blik op hond en geleider langs de kant wierp.
Ze lag aangelijnt en hij stond er pal naast.
Met het losklikken van de lijn was ook de stress weg.
Het losvolgen was dan ook precies wat we van mijn Ziefie gewent zijn , het zag er echt super uit.
Zit en Af waren perfect , hierkomen snel en drangvol
Aan de voet helaas scheef ( doet ze anders nooit )
Af met afleiding bleef ze netjes liggen
Toen die andere hond werd voorgeroepen kreeg ik het toch even weer benauwd want ze ging een verstek revieren en wilde richting ons lopen.
Maar de geleider wist haar snel bij zich te krijgen toen waren we eindelijk klaar
Met de opmerking volgende keer toch echt 50 pas te lopen ipv 30 ( en ik dacht echt dat ik er 50 had gelopen ) en het compliment dat het volgwerk er met het losvolgen er eigenlijk super uitzag was het tijd voor de uitslag.
We mochten het veld verlaten met 55 punten

Ietsje minder dan ik had gehoopt , maar hier ben ik echt super blij mee
Op naar de volgende uitdaging ; IPO I
Speuren en appel is appeltje eitje , pakwerk word door haar onzekerheid en een trauma wat lastiger.
Maar we gaan er gewoon voor , aan onze inzet gaat het iig niet liggen.
Heb 2 super trainers en een lieve vriend achter me staan , wij gaan ervoor
Voor nu ga ik met een big smile naar mn diploma kijken , en ontzettend trots zijn om mn Ziefie
En dit is voor iedereen die riep dat we er nooit zouden komen