Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hotspot iemand toevallig een collar?
Moderator: moderatorteam
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hotspot iemand toevallig een collar?
Shadow heeft een hotspot en hij kan er niet afblijven. Nu kan ik hem overdag corrigeren, maar s nachts slaap ik en hij likt en bijt eraan.
Heeft toevallig iemand onder de rook van Rotterdam een grote maat kraag te leen voor het ventje?
Heeft toevallig iemand onder de rook van Rotterdam een grote maat kraag te leen voor het ventje?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Re: Hotspot iemand toevallig een collar?
Waar zit de hotspot? Lyndie heeft het meestal op haar achterwerk/heupen en dat los ik op door haar twee t-shirts aan te trekken (één over de kop en één over de kont) en die in het midden samen te binden. Zo blijft ze er van af.Lief schreef:Shadow heeft een hotspot en hij kan er niet afblijven. Nu kan ik hem overdag corrigeren, maar s nachts slaap ik en hij likt en bijt eraan.
Het is natuurlijk lastiger als het aan de staart/poten of kop zit.

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij zit net achter zijn schouder bij de voorpoot...t-shirt in maat enorm moet ik nog wel ergens hebben
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Lief schreef:Hij zit net achter zijn schouder bij de voorpoot...t-shirt in maat enorm moet ik nog wel ergens hebben
Heb je het haar op de plek voldoende weggeknipt? En dan echt ruim erom heen, want de plek is altijd groter dan je denkt. Ik ontsmet de plek altijd eerst met anti-bacteriële zeep en/of betadine, daarna droogdeppen en dan doe ik er hydrocortiderm op (ik heb altijd een fles in voorraad). Dat doe ik 3x per dag en daarna gelijk de t-shirts weer aan. Alleen buiten loopt ze zonder dan kan het lekker aan de lucht drogen.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Zo doe ik het ook, al heeft Nick niet vaak hotspots meer.lieke schreef:Lief schreef:Hij zit net achter zijn schouder bij de voorpoot...t-shirt in maat enorm moet ik nog wel ergens hebben![]()
Heb je het haar op de plek voldoende weggeknipt? En dan echt ruim erom heen, want de plek is altijd groter dan je denkt. Ik ontsmet de plek altijd eerst met anti-bacteriële zeep en/of betadine, daarna droogdeppen en dan doe ik er hydrocortiderm op (ik heb altijd een fles in voorraad). Dat doe ik 3x per dag en daarna gelijk de t-shirts weer aan. Alleen buiten loopt ze zonder dan kan het lekker aan de lucht drogen.
De Hydrocortiderm doe ik er op vlak vóor een lange wandeling zodat hij geen kans krijgt om er aan te likken.
Sterkte!

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij had zelf het haar eromheen al verwijdert...
Ik heb hem schoongesopt met een beetje zoutoplossing en drooggedept, ingesmeerd met wat calendula, veel anders heb ik niet in huis.
Verder vooral drooggehouden aan de buitenlucht ( het is een buitenhond), en flink geknuffeld want hij vind zichzelf zo sielug
Ik heb hem schoongesopt met een beetje zoutoplossing en drooggedept, ingesmeerd met wat calendula, veel anders heb ik niet in huis.
Verder vooral drooggehouden aan de buitenlucht ( het is een buitenhond), en flink geknuffeld want hij vind zichzelf zo sielug
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Lief schreef:Hij had zelf het haar eromheen al verwijdert...
Van een hotspot kunnen ze ook koortsig zijn en verder jeukt het als een gek en doet het pijn. Dus geen wonder dat ze zielig zijn.
Ik heb die hydrocortiderm (of vetaderm) in huis omdat het jeukstillend is. Als je dat niet hebt, kun je de jeuk ook wat weghalen door een paar ijsblokjes in een plastic zakje te doen, even te vergruizen en daarmee de plek koelen. Lyndie vond dat altijd heerlijk als ik dat deed (even afkloppen, maar ze heeft al een jaar geen hot spot meer gehad

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat met dat ijs is een goede tip. Hij houd de plek zelf ook tegen de koude stenen, dus dat vind hij vast fijn.
-
Brigitte
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, groene leem heb ik wel voor je Lief. Als je wilt kan ik die morgen ofzo wel in het uitlaatgebied aan je afgeven ?
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ik heb als het goed is wel een grote maat kraag liggen moet alleen ff zoeken, is in oud-beijerland 20 minuutjes van rotterdam af
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
hij blijft er inmiddels af, het schoonmaken en koelen helpt dus goed, de plek ziet er ook al minder rood uit.
hjij is wel heel pieperig, zodra je maar naar de plek wijst is het piep
t-shirt was niet zo zijn ding, hij stond er heel bescheten bij te kijken en durfde ook niet meer dan 1 meter bij mij vandaan met dat ding aan
hjij is wel heel pieperig, zodra je maar naar de plek wijst is het piep
t-shirt was niet zo zijn ding, hij stond er heel bescheten bij te kijken en durfde ook niet meer dan 1 meter bij mij vandaan met dat ding aan