Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijtincidentje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: bijtincidentje

Ongelezen bericht door lieke »

iones schreef:
Tiny schreef:Ik vind dat je een kind van twee wel degelijk iets duidelijk kan maken. Oke misschien niet in een keer maar na een paar keer moet het toch echt duidelijk zijn hoor. En dat kan zelfs zonder te slaan :pffff: Ik krijg een beetje de indruk dat het kind al die aandacht wel fijn vindt, hondjes pesten betekend voor hem alle aandacht. Ik zou de honden even apart zetten en als hij zich kan gedragen mag er een hondje komen die geaaid mag worden. Onder toezicht natuurlijk. Hierdoor kan je de boel veel beter in de gaten houden dan als er nog negen ergens rondlopen.
Daar kan over gediscussieerd worden. :wink:
Jij vindt dat je een kind van twee wel degelijk iets duidelijk kan maken.

Maar in dit topic zeggen mensen juist dat een kind van twee niet alles kan begrijpen en dat dat dus niet kan.
Voordat je begint te blaten over handjes tegen de hete kachel aanhouden en de zweep erover heen leggen, moet je maar eens deze link lezen over de sociale en psychologische ontwikkeling van een peuter: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... ftijd.html
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Daisy@ schreef:@Eilfy
Afranselen is idd niet nodig. Alsjeblieft niet! En uit woede werkt ook niet.
Maar er is volgens mij niemand van onze generatie dood gegaan aan duidelijkheid, en als daar dan heel soms een pets op de kont bij nodig is....

Om te beginnen ben ik ervoor, om, als het om dit verhaal gaat ervoor te zorgen dat er niets fout kan gaan, dus scheiden. Zo moeilijk is dat niet.

Al lees ik net dat de hap wel effect heeft gehad. Ook eigenlijk wel weer triest dat er volwassenen rondlopen die het eerst zover willen laten komen.
Dat bedoelde ik ook: een keer een tik op de vingers om duidelijk te maken dat iets echt niet de bedoeling is (om zo te voorkomen dat de hond het zelf duidelijk moet maken door te happen, met een shih-tzu geeft dat niet zoveel schade maar met een herder of bulldog wel meestal...). Wat ik apart vond is dat men een corrigerende tik hier veroordeeld terwijl een eerdere post waarin iemand haar zoontje aan de haren trok nadat hij hetzelfde deed bij de hond wel een goede/grappige oplossing werd gevonden.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

iones schreef:
Tiny schreef:Ik vind dat je een kind van twee wel degelijk iets duidelijk kan maken. Oke misschien niet in een keer maar na een paar keer moet het toch echt duidelijk zijn hoor. En dat kan zelfs zonder te slaan :pffff: Ik krijg een beetje de indruk dat het kind al die aandacht wel fijn vindt, hondjes pesten betekend voor hem alle aandacht. Ik zou de honden even apart zetten en als hij zich kan gedragen mag er een hondje komen die geaaid mag worden. Onder toezicht natuurlijk. Hierdoor kan je de boel veel beter in de gaten houden dan als er nog negen ergens rondlopen.

Maar in dit topic zeggen mensen juist dat een kind van twee niet alles kan begrijpen en dat dat dus niet kan.
als je er maar echt tijd insteekt kan het makkelijk.
mijn peuter was amper twee en die kon Sky voeren.
zit, blijf, voerbak neerzetten (en mama op afstand natuurlijk) en toe maar. :19:
net als aanlijnen, de tafel dekken, de afwasmachine uitruimen, zachte dingen snijden met een broodmesje etc. betekent dat je overal even veel langer mee bezig bent. peuters zijn handenbindertjes omdat ze vol gas de wereld ontdekken. als je geen alternatieven voor gedrag aanbied word je inderdaad doodmoe van het verbieden. de lastigste peuters zijn de peuters wiens boterhammetje gesmeerd word, gesneden en wiens jasje van de kapstok wordt gepakt etc. dat moeten ze gewoon zelf doen. Net als zo'n peutertje bij oma, nee de hondjes mogen niet geplaagd. wat mag hij dan wel? mag hij een rondje lopen met een hondje samen met oma/tante/oom wat dan ook? misschien zelfs het drolletje opruimen? (hoef je het zelf lekker niet te doen haha). maar ja, dan moet je van je luie reet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

lieke schreef: Voordat je begint te blaten over handjes tegen de hete kachel aanhouden en de zweep erover heen leggen, moet je maar eens deze link lezen over de sociale en psychologische ontwikkeling van een peuter: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... ftijd.html
Ik blaat niet, dat doe jij. Want je beweert dingen die ik gezegd zou hebben. Dat is dus blaten. Blaten is ook wanneer je dingen verkeerd leest, al dan niet opzettelijk. Ik heb nooit een kind geslagen, laat staan met de longeerzweep.
Ik geef alleen weer wat ik van anderen in dit topic lees.

En dat stukje wat je hier onder neerzet zal mij een reet roesten. Ik hoef daar niets mee te doen. Maar mensen die kinderen hebben moeten zien hoe dat ze grenzen stellen aan hun kinderen en regels leren. Ondanks al die opvoedkundige kennis van tegenwoordig, hoor ik, zie ik en lees ik ook hier (in dit topic) over problemen die ontstaan omdat kinderen die grenzen niet geleerd wordt. En vervolgens worden ze gebeten door een hond, of ze bezeren zich op een andere manier omdat de ouders gefaald hebben in hun uitleg dat bepaald gedrag flinke risico met zich mee brengt.
Ik vind dat veiligheid eerste prioriteit moet zijn.

Dat jongetje heeft het nu the hard way geleerd. Maar ik hoop dat hij hier geen littekens aan over houdt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:[

zit, blijf, voerbak neerzetten (en mama op afstand natuurlijk) en toe maar. :19:
net als aanlijnen, de tafel dekken, de afwasmachine uitruimen, zachte dingen snijden met een broodmesje etc. betekent dat je overal even veel langer mee bezig bent. peuters zijn handenbindertjes omdat ze vol gas de wereld ontdekken. als je geen alternatieven voor gedrag aanbied word je inderdaad doodmoe van het verbieden. de lastigste peuters zijn de peuters wiens boterhammetje gesmeerd word, gesneden en wiens jasje van de kapstok wordt gepakt etc. dat moeten ze gewoon zelf doen. Net als zo'n peutertje bij oma, nee de hondjes mogen niet geplaagd. wat mag hij dan wel? mag hij een rondje lopen met een hondje samen met oma/tante/oom wat dan ook? misschien zelfs het drolletje opruimen? (hoef je het zelf lekker niet te doen haha). maar ja, dan moet je van je luie reet.
Die eerste regel van jou is alleszeggend.
Je hebt gelijk hoor! Maar ik denk dat het hem daar nu juist aan schort: tijd er in steken!
Twee ouders, alletwee een baan, huishouden, sociale contacten..... weet je wel. En ook hier is het weer een kwestie van het stellen van de juiste prioriteiten.
Ik denk dat jouw methode een heel goede is, en dat kinderen dan veilig op kunnen groeien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

Ik heb niet alles gelezen dus misschien staat het al ergens, maar als je neefje op bezoek is kun je hem misschien juist leren dat spelen met honden leuk is. Door met een van de hondjes die wel leuk met kinderen kan en je neefje een balspelletjes te doen of eens een stukje gaan wandelen en dat hij dan de lijn mag 'vasthouden'. Of lege dozen vullen met wat snoepjes en de hondjes laten zoeken, neefje mag dan de brokjes verstoppen. Dan leert hij misschien dat honden leuk zijn, en mettertijd snapt hij wel dat haren trekken pijn doet en not done is. Ondertussen zou ik altijd de 3 hondjes die niet met kinderen kunnen in de slaapkamer zetten als het jochie er is en dit ook vragen aan je ouders om te doen als je er zelf niet bij bent.
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Corneliana schreef:
iones schreef:

idd...je moet kinderen betrekken bij dingen..anders blijven ze nieuwsgierig. Nu ben ik oppas oma dus hier tellen ook regels..anders zou het uit de hand lopen ook. Maar vaak als kind af en toe bij opa en oma komt is het toch..alles mag en ach bij oma mag alles..Begrijp ik ook hoor. Lekker verwennen ..maar verwennen met regels en grenzen kan ook.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Annedee schreef:Ik heb niet alles gelezen dus misschien staat het al ergens, maar als je neefje op bezoek is kun je hem misschien juist leren dat spelen met honden leuk is. Door met een van de hondjes die wel leuk met kinderen kan en je neefje een balspelletjes te doen of eens een stukje gaan wandelen en dat hij dan de lijn mag 'vasthouden'. Of lege dozen vullen met wat snoepjes en de hondjes laten zoeken, neefje mag dan de brokjes verstoppen. Dan leert hij misschien dat honden leuk zijn, en mettertijd snapt hij wel dat haren trekken pijn doet en not done is. Ondertussen zou ik altijd de 3 hondjes die niet met kinderen kunnen in de slaapkamer zetten als het jochie er is en dit ook vragen aan je ouders om te doen als je er zelf niet bij bent.
:wink: en dan hebben de hondjes er ook nog wat aan. win/win.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Corneliana schreef:
iones schreef:

Nou precies zeg! Dan leren ze tenminste nog wat. Maar ja, dan moet je als ouders/volwassenen wel eerst investeren en dát schijnt erg pijn te doen.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Corneliana schreef:
iones schreef:

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. En het kost inderdaad meer tijd, veel meer tijd, maar het is ook meer dan alleen maar bezigheidstherapie. Ze leren er zoveel meer van en het is onwijs gezellig om zo met je kind bezig te zijn.
Ik heb mijn baan én salaris ingeleverd en dat is aan alle kanten passen en meten en elk dubbeltje tien of twintig keer omdraaien, maar ik pluk de vruchten er van. Ik heb drie prachtige meiden, niet allemaal even gemakkelijk ivm autisme, maar ze zijn stuk voor stuk lief, gehoorzaam, hebben respect voor alles wat leeft en groeit en bloeit en zijn beleefd. Zelf heb ik respect voor hun kind zijn, ze kunnen en weten echt nog niet alles en ze hoeven dat ook niet. Lekker kind zijn, spelen en zeker vies worden hoort daar ook bij.
Ik heb nog nooit een tik hoeven geven en hoef zelden mijn stem te verheffen. Mijn kinderen zijn heus niet heilig, maar ik ben ervan overtuigd dat je terug krijgt wat je erin stopt. En een kind is geen mini-volwassen- mensje.

Van die strontvervelende kinderen die worden zo gemaakt, die zijn echt niet zo geboren. En of mensen de tijd niet willen nemen, zelf onder stress staan of wat dan ook, dat weet ik niet, maar ik vind niet dat je het zo'n jong kind kunt aanrekenen dat het zich zo gedraagt. Daarvoor zijn de ouders verantwoordelijk en díe moeten opgevoed worden.

Kind en hond kunnen geweldig dikke vriendjes zijn, maar dat gaat niet vanzelf. Ook dat kost tijd om in goede banen te lijden en als het gewoon niet lukt omdat er geen klik is dan moet je ze tegen elkaar beschermen en zeker niet onbewaakt samen laten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien toch even in het achterhoofd houden dat 10 van die kleine wolbaaltjes misschien wel wat teveel van het goede zijn voor een jochie van twee jaar oud?
er is natuurlijk wel een verschil met je kind aan een of twee honden wennen of aan tien.
het zal het er in elk geval niet makkelijker op maken, niet voor dat jochie maar ook niet voor degenen die toezicht houden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

bouvierpoedel schreef:Als je een kind of hond over de vloer haald moet het veilig zijn.
Dus het kind beschermen tegen de honden en de honden beschermen tegen het kind.
Hoe simpel kun je iets maken en dit hele gezeik kunnen voorkomen.
Zo denk ik er ook over.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

JYBD schreef:
bouvierpoedel schreef:Als je een kind of hond over de vloer haald moet het veilig zijn.
Dus het kind beschermen tegen de honden en de honden beschermen tegen het kind.
Hoe simpel kun je iets maken en dit hele gezeik kunnen voorkomen.
Zo denk ik er ook over.
ik ook hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Frolic schreef:
Corneliana schreef:
iones schreef:

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. En het kost inderdaad meer tijd, veel meer tijd, maar het is ook meer dan alleen maar bezigheidstherapie. Ze leren er zoveel meer van en het is onwijs gezellig om zo met je kind bezig te zijn.
Ik heb mijn baan én salaris ingeleverd en dat is aan alle kanten passen en meten en elk dubbeltje tien of twintig keer omdraaien, maar ik pluk de vruchten er van. Ik heb drie prachtige meiden, niet allemaal even gemakkelijk ivm autisme, maar ze zijn stuk voor stuk lief, gehoorzaam, hebben respect voor alles wat leeft en groeit en bloeit en zijn beleefd. Zelf heb ik respect voor hun kind zijn, ze kunnen en weten echt nog niet alles en ze hoeven dat ook niet. Lekker kind zijn, spelen en zeker vies worden hoort daar ook bij.
Ik heb nog nooit een tik hoeven geven en hoef zelden mijn stem te verheffen. Mijn kinderen zijn heus niet heilig, maar ik ben ervan overtuigd dat je terug krijgt wat je erin stopt. En een kind is geen mini-volwassen- mensje.

Van die strontvervelende kinderen die worden zo gemaakt, die zijn echt niet zo geboren. En of mensen de tijd niet willen nemen, zelf onder stress staan of wat dan ook, dat weet ik niet, maar ik vind niet dat je het zo'n jong kind kunt aanrekenen dat het zich zo gedraagt. Daarvoor zijn de ouders verantwoordelijk en díe moeten opgevoed worden.

Kind en hond kunnen geweldig dikke vriendjes zijn, maar dat gaat niet vanzelf. Ook dat kost tijd om in goede banen te lijden en als het gewoon niet lukt omdat er geen klik is dan moet je ze tegen elkaar beschermen en zeker niet onbewaakt samen laten.
:ok:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hoe moeilijk kan het zijn om hond gewoon weg te doen als 't knulletje er is?
Kind veilig, hond veilig. En iedereen kan ook rustig zitten zonder ogen op steeltjes te moeten hebben.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
iones
Zeer actief

Dus conclusie?
De moeder is wel degelijk fout geweest.
zij had het kind moeten leren om met honden om te gaan op een correcte manier. Door het te leren wat het met de hond zou kunnen doen, zoals spelen.
Maar dit kost veel tijd. En kennelijk heeft ze dat er niet in gestoken. Want het jongetje was een strontvervelend kind, want hij gedroeg zich zo. En wat iemand al eerder zei, die wordt niet vanzelf zo, dat komt door de ouders.

En opa's en oma's zijn meestal niet meer bezig met de opvoeding. Die hebben hun tijd gehad. Dus ik weet niet of je dat nu wel persé aan hen over zou moeten laten.

En een zusje? Die opvoedingstaak ligt niet bij zuslief. Sterker nog, als zus zich wel zou opwerpen als opvoeder, al dan niet in aanwezigheid van moeder, het zal waarschijnlijk niet op prijs worden gesteld door de moeder. Want die zal zeggen dat het op haar manier moet want het is haar kind. Zo aan die dingen vaak.

Het is een precaire situatie hoor. Jouw hond, kind van een ander.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

iones schreef: Het is een precaire situatie hoor. Jouw hond, kind van een ander.
En die ander is ook nog eens je zus, dat maakt het er niet gemakkelijker op.
Je moet samen een oplossing vinden zonder elkaar verwijten te gaan maken. En als het om je hond gaat of om je kind dan is dat lastig, daar neem je het toch altijd/ vaak voor op.

Ik hoop dat het nu de positieve kant op blijft gaan!
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

lieke schreef:
iones schreef:

Voordat je begint te blaten over handjes tegen de hete kachel aanhouden en de zweep erover heen leggen, moet je maar eens deze link lezen over de sociale en psychologische ontwikkeling van een peuter: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... ftijd.html
Lieke als ik de link bekijk zie ik dat een kind van 1 tot 1,5 een verbod begrijpt. Dus een kind van 2 begrijpt dan ook als ik zeg dat hij als de sodemieter de honden met rust moet laten.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik denk dat een kind van 2 2,5 wel degelijk doorheeft wat ze doen, 1 van mijn nichtjes was er echt alleen maar op uit om asta te schoppen slaan oren trekken ogen prikken snorharen amputeren etc. Die kreeg er overigens de kans niet meer voor, die parkeerde ik op de mat bij de voordeur, ging ze hysterisch krijsen kreeg ze haar jas. Effectieve oplossing pa en ma kwamen ook niet meer langs :engel: sommige ouders zijn ook wel blind voor wat hun kinderen doen hoor.

Roepen dat ze afgespoten moeten worden, nou je kan ook overdrijven.

Ik vind het wel een beetje struisvogelpolitiek door te zeggen haar kinderen, mijn honden etc. Je weet dat er een paar bang zijn, hij van ma zijn gang mag gaan. Dan ben jij er alsnog voor de honden. Om te zorgen dat er niks misgaat. En een ongelukje kan gebeuren dat is wat anders dan een peuter de hele dag achter de honden aan laten zitten. Zeker als er meerdere zijn die kinderen niet leuk vinden.

Pino ik denk dat liekes reactie meer ging over handje tegen de kachel aanhouden en de zweep erover leggen de methode zeg maar.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Asta ze is ook tegen een corrigerende tik. Ze probeert ons pedagogisch het juiste vertellen en ze verteld dat het kind nog te jong is om het te begrijpen en toen ze met deze link kwam stond het er zwart op wit dat een kind van 2 echt wel weet wat een verbod is.
Oké handje tegen de kachel en zweepslagen is niet iets wat ik zou doen maar ik veroordeel het niet meteen en probeer ook niet een ander pedagogisch correcte antwoorden op te dringen aan anderen.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

:Q: lieke reageerde op het handje tegen de kachel en zweepslagen volgens mij, verder vind ik het wel best
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een gelul zeg dat een peuter van 2 dat allemaal maar moet begrijpen en dat hij dan niet opgevoed is.
Waren jullie allemaal perfect luisterende peuters met 2 jaar met vol verstand en ratio.?
Alleen al sommige adviesen hier die gegeven worden kun je al uithalen dat er bij hun ergens wat fout is gegaan als volwassene. Vooral 1 hier die die pretendeerd de grootste hondenliefhebber te zijn en als iedereen maar meer zoals haar zou zijn het er voor de dieren er een stuk beter uit zou zien, heeft een grote smoel over een kind van 2 dat aan hond zijn haren trekt en achter nazit maar heeft er zelf geen moeite mee om de zweep over haar hond te halen. :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:

Dan spreek ik dat gewoon tegen :pffff: Natuurlijk is het niet zo dat als je een keer gezegd heb dat het niet mag dat zo'n kleintje het gelijk nooit meer doet maar constant uit de situatie halen en zeggen dat het niet mag helpt echt wel hoor. Mijn zoon is groot geworden met katten, nou echt niet dat hij deze bij de staart mocht pakken om er even mee rond te lopen. En natuurlijk gaat het aaien ongecontroleerd maar ook dat kan je begeleiden. Hondenbeten zijn niet fijn maar een krab van een kat ook niet dus let je gewoon op. Oma had een klein hondje en die mocht hij alleen aaien als ze op zijn schoot sprong. Het is echt geen hoger wiskunde maar gewoon tijd in de opvoeding stoppen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Tiny schreef:
Dan spreek ik dat gewoon tegen :pffff: Natuurlijk is het niet zo dat als je een keer gezegd heb dat het niet mag dat zo'n kleintje het gelijk nooit meer doet maar constant uit de situatie halen en zeggen dat het niet mag helpt echt wel hoor. Mijn zoon is groot geworden met katten, nou echt niet dat hij deze bij de staart mocht pakken om er even mee rond te lopen. En natuurlijk gaat het aaien ongecontroleerd maar ook dat kan je begeleiden. Hondenbeten zijn niet fijn maar een krab van een kat ook niet dus let je gewoon op. Oma had een klein hondje en die mocht hij alleen aaien als ze op zijn schoot sprong. Het is echt geen hoger wiskunde maar gewoon tijd in de opvoeding stoppen.
Maar de vraag is dus, deed jouw zoon dat niet omdat jij het hem een paar keer hebt verboden? Of heb jij daar bovenop gezeten om te voorkomen dat hij het kon doen? En ik vermoed zomaar dat het het laatste is. Die dingen gaan niet vanzelf.
bouvierpoedel
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Een tik werkt alleen maar verhelderend voor hen die niet zo snel van begrip zijn.

Gelet op de leeftijd van deze ettertjes is een paedagogisch tikje zoals op het filmpje geen overbodige luxe.

* link verwijdert door moderator *

En je hond redden van een trap van een paard door hem met een zeep te slaan keur ik zeker niet af.

Afbeelding
Dank u modjes. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Wolfsblut schreef:Een tik werkt alleen maar verhelderend voor hen die niet zo snel van begrip zijn.

Gelet op de leeftijd van deze ettertjes is een paedagogisch tikje zoals op het filmpje geen overbodige luxe.

* link verwijdert door moderator *

En je hond redden van een trap van een paard door hem met een zeep te slaan keur ik zeker niet af.

Afbeelding
Dank u modjes. :ok:
Ook namens mij. :ok:
Polletje opstarten.? :engel:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Esther12 schreef:
Tiny schreef:
Maar de vraag is dus, deed jouw zoon dat niet omdat jij het hem een paar keer hebt verboden? Of heb jij daar bovenop gezeten om te voorkomen dat hij het kon doen? En ik vermoed zomaar dat het het laatste is. Die dingen gaan niet vanzelf.
Ik zat er inderdaad bovenop, en echt niet op een irritante manier maar soms ook spelergerwijs. Je bent met een peuter toch steeds bezig met herhalen en op een gegeven moment snappen ze het echt wel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief

Célie schreef:
iones schreef:Ik vind dat zoontje echt een kutkoter! Honden aan staarten en haren trekken! Ze opzettelijk pijn doen! En jullie hebben dat kind allemaal halfslachtig aangepakt, door hem "weg te houden" en te "waarschuwen". Niet EEN x hebben jullie daarmee indruk gemaakt op hem! Had hem maar eens flink in zijn armpje gegrepen, of de beroemde corrigerende tik die verboden is.
Nu is hij gebeten en dan nog wel in zijn gezicht. Wat is nu erger? Een flinke tik uitdelen die gedoseerd is en geen letsel toe brengt? Of het zover laten komen dat de hond eindelijk bijt? Stel nou eens de juiste prioriteiten in de opvoeding!

Ik hoop dat die beet goed zeer doet, want sommige kinderen leren alleen maar de hard way. En jouw zus moet eerlijk zijn, en dat is ze niet!
Misschien wordt dat kindje een beetje aan z'n lot overgelaten en moet hij zichzelf een beetje vermaken, tja dan gaan kinderen vaak dingen doen om toch aandacht te krijgen zegt niet meteen dat het een KK is.
Zou maar zo kunnen dat hij later ook honden met de zweep gaat slaan. :ugh:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

nathalie71 schreef:
Soms moet er eerst wat gebeuren,al heb je dan nog van die mensen die een plaat voor hun kop blijven houden (helaas mee gemaakt in de buurt)

Ja,ze staan er ook totaal niet om bekend dat ze zouden bijten maar ik denk dat iedere hond een grens heeft ook al zit het niet in de aard.

Maar ook al bijt de hond niet ik vind het super zielig voor de hondjes als ze "gepest"worden. :cry: kan daar helemaal niet tegen!

(even voor een ander topic;heb je ook foto`s van je hondjes :lol1: veeeell foto`s????)
www.shihtzu-amaranthas.nl staan zoiezo mijn swiffers op
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Célie schreef:
iones schreef:Ik vind dat zoontje echt een kutkoter! Honden aan staarten en haren trekken! Ze opzettelijk pijn doen! En jullie hebben dat kind allemaal halfslachtig aangepakt, door hem "weg te houden" en te "waarschuwen". Niet EEN x hebben jullie daarmee indruk gemaakt op hem! Had hem maar eens flink in zijn armpje gegrepen, of de beroemde corrigerende tik die verboden is.
Nu is hij gebeten en dan nog wel in zijn gezicht. Wat is nu erger? Een flinke tik uitdelen die gedoseerd is en geen letsel toe brengt? Of het zover laten komen dat de hond eindelijk bijt? Stel nou eens de juiste prioriteiten in de opvoeding!

Ik hoop dat die beet goed zeer doet, want sommige kinderen leren alleen maar de hard way. En jouw zus moet eerlijk zijn, en dat is ze niet!
Misschien wordt dat kindje een beetje aan z'n lot overgelaten en moet hij zichzelf een beetje vermaken, tja dan gaan kinderen vaak dingen doen om toch aandacht te krijgen zegt niet meteen dat het een KK is.
Hij heeft genoeg speelgoed hier om mee te spelen, en zijn aandacht krijgt hij zeker wel. Wat er daarnaast gebeurd wanneer hij hier niet is, is niet mijn zaak.
Ook sla ik de kinderen van een ander niet, corrigerende tik of niet. Als ouder moet je zelf op je kind letten. Ik waarschuw/corrigeer hem alleen door in de hoek te zetten of iets dergelijks. Over een week of 4 verwacht ik zelf een kleintje en zou het zeker ook niet pikken als iemand hem zou slaan, corrigerende tik of niet.

Dat sommige 10 hondjes veel vinden, tsja da's ieder voor zich. Wij zijn allemaal opgegroeid met zoveel hondjes. Mijn grootouders fokte al poedels en yorken, en mijn ma vroeger pekingezen.
We hebben zoveel kinderen over de vloer gehad van vrienden, familie en pupkopers. Nooit zijn er problemen geweest. Alleen bij m'n neefje hebben we de handen regelmatig vol. Tot aan het incidentje dan. Het is misschien fout om te zeggen, maar ik zou bijna denken dat het misschien wat eerder had moeten gebeuren want zowel hij als z'n ma hebben ervan geleerd.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”