Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mutanten fokken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Mutanten fokken

Ongelezen bericht door ranetje »

Die hond kan niet lang leven.
De rug gaat kapot als je met je vingers knipt. :(:

Wat een krankzinnig oordeel van de keurmeesters om zo'n hond kampioen te maken.
In Australië telt gezondheid kennelijk ook nog steeds niet mee in de beoordeling. :blauwoog:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

ranetje schreef:Die hond kan niet lang leven.

In Australië telt gezondheid kennelijk ook nog steeds niet mee in de beoordeling. :blauwoog:
In Nederland wel? Foto is van 2012.

Afbeelding
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief

Miranda schreef:
ranetje schreef:Die hond kan niet lang leven.

In Nederland wel? Foto is van 2012.

Afbeelding
De lengte van de rug van dit hondje is niet zo extreem als van die langhaar.
Achterpootjes wat doorgezakt vanwege het "in stand" zetten (toch, Nanna?), maar als hij gewoon zou staan zit er genoeg licht onder de buik denk ik :wink:
Geen extreme voorborst.
Een Teckel heeft nou eenmaal in verhouding een wat lange rug.
Hadden mijn teckels ook.
Toch bij geen van hen rugproblemen gelukkig.
En ze hebben wat afgesjouwd in hun leven.

Ik heb ze een stuk erger gezien dan deze op die foto.
Vind het wel een mooi hondje :ok:

(Dat ophangen aan die strakke showlijntjes vind ik ook vreselijk, maar daar hebben we het maar even niet over :wink: )

Overigens....... nee in Nederland wordt ook nog niet veel naar gezondheid gekeken.
Al schijnt de RvB daar wel een opdracht toe te hebben gegeven.
Alsof dat nodig zou moeten zijn :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: De lengte van de rug van dit hondje is niet zo extreem als van die langhaar.
Achterpootjes wat doorgezakt vanwege het "in stand" zetten (toch, Nanna?), maar als hij gewoon zou staan zit er genoeg licht onder de buik denk ik :wink:
Geen extreme voorborst.
Het staat allemaal wat raar en geforceerd op de foto maar ik vind het een heel acceptabele teckel hoor ;-)
Dacht ik ook :ok:
Dank je :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

met dit eronder heb je er een heel leuke hond aan :I:

Afbeelding
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
ranetje schreef: De lengte van de rug van dit hondje is niet zo extreem als van die langhaar.
Geen extreme voorborst.
Het staat allemaal wat raar en geforceerd op de foto maar ik vind het een heel acceptabele teckel hoor ;-)
Ik vind het zelfs een keurige teckel. En dat lijntje is ook niet strak.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Nou prachtig hoor :ugh: :piew:
Die rug vind ik ook eigenlijk abnormaal lang voor een teckel.
Waar gaat dat heen...
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Van de gemiddelde teckel die ik hier zie lopen wordt ik al heel ongelukkig. Geen levendige hondjes die voor het baasje uit kunnen lopen :schrik: . En die hondjes zijn nog allemaal beduidend minder ernstig gebouwd dan dit geval (ik kan het eigenlijk geen teckel meer noemen). Ik kan gemiddeld genomen ook naar de teckels niet meer zonder medelijden kijken ,terwijl ik vind dat het best leuke hondjes kunnen zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

gyanty schreef:Van de gemiddelde teckel die ik hier zie lopen wordt ik al heel ongelukkig. Geen levendige hondjes die voor het baasje uit kunnen lopen :schrik: . En die hondjes zijn nog allemaal beduidend minder ernstig gebouwd dan dit geval (ik kan het eigenlijk geen teckel meer noemen). Ik kan gemiddeld genomen ook naar de teckels niet meer zonder medelijden kijken ,terwijl ik vind dat het best leuke hondjes kunnen zijn.
Bij een "normaal" model is het anders helemaal geen probleem om voor de baas uit te lopen (of een dag te gaan jagen :oeps: ).
Hangt er toch ook van af wat de bazen er mee doen lijkt me en hoeveel ze te eten krijgen :?
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

ranetje schreef:
gyanty schreef:Van de gemiddelde teckel die ik hier zie lopen wordt ik al heel ongelukkig. Geen levendige hondjes die voor het baasje uit kunnen lopen :schrik: . En die hondjes zijn nog allemaal beduidend minder ernstig gebouwd dan dit geval (ik kan het eigenlijk geen teckel meer noemen). Ik kan gemiddeld genomen ook naar de teckels niet meer zonder medelijden kijken ,terwijl ik vind dat het best leuke hondjes kunnen zijn.
Bij een "normaal" model is het anders helemaal geen probleem om voor de baas uit te lopen (of een dag te gaan jagen :oeps: ).
Hangt er toch ook van af wat de bazen er mee doen lijkt me en hoeveel ze te eten krijgen :?
Ik doelde met die uitspraak ook dat ik de hondjes die ik hier zie lopen niet kan stroken met wat ik van een teckel verwacht. Vroeger hadden ze bij een vriendin van mij 1: een pittig vrolijke ruwhaar die heel hard kon rennen en achterburen hadden een gezellig vrolijke langhaar, maar die hier lijken allemaal wel half dood ofzo....terwijl we in een prachtig bosgebied wonen....
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

gyanty schreef:
ranetje schreef:
Ik doelde met die uitspraak ook dat ik de hondjes die ik hier zie lopen niet kan stroken met wat ik van een teckel verwacht. Vroeger hadden ze bij een vriendin van mij 1: een pittig vrolijke ruwhaar die heel hard kon rennen en achterburen hadden een gezellig vrolijke langhaar, maar die hier lijken allemaal wel half dood ofzo....terwijl we in een prachtig bosgebied wonen....
Dan snap ik je :ok:
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Ik heb een tochtstrip nodig, waar moet ik zijn. :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nawosh schreef:Ze zijn de pootjes vergeten.
Ik dacht dus serieus even dat die hond lag en nog eens kijken... hmmm er zullen vast pootjes onder zitten,
maar die zijn bij 1 mm lange grassprietjes al niet meer te zien.

Vreselijk, afschuwelijk en die rug :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nanna schreef:
kipo schreef:Dat heurt zo, als je bij de profs wil horen, hou je je aan de etiquette en trek je het lijntje strak.
Je vergeet: het uiteinde van het riempje om je nek slaan, en als je staat wijzen de voeten dezelfde kant op en houd je je arm achter je rug. Zo denkt de keurmeester dat je professional handler bent en zal hij/zij eerder geneigd zijn je op een hogere plaats te zetten. :mrgreen:
Voor jonge meisjes: van die ouwelijke coco chanelpakjes aan en flatjes.
Jullie bedoelen zoiets natuurlijk?
Afbeelding
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Muk schreef:Wat triest, dat zo'n hond nog kampioenstitels wint is helemaal onbegrijpelijk.
En dat zie ik dus bij veel rassen. Deel vd verantwoording moet bij keurmeesters liggen. Als die een hond als deze de ring uitsturen zou er eens een statement gemaakt worden :mep:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Lailani90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Terriërs
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Lailani90 »

Zielig voor het hondje. Doe mij maar honden die nog geselecteerd zijn op presteren in de jacht of sport bijvoorbeeld.
Al helemaal voor de hondjes die nog wel de wil hebben om lekker bezig te zijn, te rennen en te springen helemaal zielig dergelijke misvormingen..
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Bizar dat mensen die zich zeer waarschijnlijk hondenliefhebbers noemen dit goedkeuren. Bah.
Miranda schreef: In Nederland wel? Foto is van 2012.

Afbeelding
Dat pak van snormans :schrik:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

yuki schreef:
Muk schreef:Wat triest, dat zo'n hond nog kampioenstitels wint is helemaal onbegrijpelijk.
En dat zie ik dus bij veel rassen. Deel vd verantwoording moet bij keurmeesters liggen. Als die een hond als deze de ring uitsturen zou er eens een statement gemaakt worden :mep:

Ik vraag me ook wel eens af of keurmeesters écht goed kunnen zien en er verstand van hebben. Zo hoorde ik laatst een verhaal van iemand die honden heeft met extreem slecht gangwerk en die honden laat voorkomen door zijn slechtlopende moeder. Zo wordt de aandacht van het gangwerk afgeleid door het gehobbel van de bejaarde, stoklopende dame. :piew:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

lieke schreef: Ik vraag me ook wel eens af of keurmeesters écht goed kunnen zien en er verstand van hebben. Zo hoorde ik laatst een verhaal van iemand die honden heeft met extreem slecht gangwerk en die honden laat voorkomen door zijn slechtlopende moeder. Zo wordt de aandacht van het gangwerk afgeleid door het gehobbel van de bejaarde, stoklopende dame. :piew:
Dat is wel heel doortrapt. Ik ken wel verhalen van mensen die bij het laten zien van het gebit, de vingers op een of meerdere missende tanden leggen zodat het gemis niet opvalt. Maar van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Maar ja, sommigen gaan over lijken voor een kampioenstitel.
yuki
Zeer actief

Muk schreef:
lieke schreef: Ik vraag me ook wel eens af of keurmeesters écht goed kunnen zien en er verstand van hebben. Zo hoorde ik laatst een verhaal van iemand die honden heeft met extreem slecht gangwerk en die honden laat voorkomen door zijn slechtlopende moeder. Zo wordt de aandacht van het gangwerk afgeleid door het gehobbel van de bejaarde, stoklopende dame. :piew:
Dat is wel heel doortrapt. Ik ken wel verhalen van mensen die bij het laten zien van het gebit, de vingers op een of meerdere missende tanden leggen zodat het gemis niet opvalt. Maar van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Maar ja, sommigen gaan over lijken voor een kampioenstitel.
Klopt er zijn genoeg voorbeelden van die ik maar even niet noem hier :roll:
Maar ook bij de kennis en scholing van keurmeesters zou nog wel wat te behalen zijn. Inzichten in wat mooi is of gezond, wenselijk of juist nirt, zijn nogal eens veranderd, maar op show niet

Esther
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

yuki schreef:
Muk schreef:
Maar ook bij de kennis en scholing van keurmeesters zou nog wel wat te behalen zijn. Inzichten in wat mooi is of gezond, wenselijk of juist nirt, zijn nogal eens veranderd, maar op show niet

Ik vraag me altijd of je wel weet hoe zielig je dan bent en meer om die titel geeft dan je van je honden houdt. En maar afgeven op broodfokkers, maar zelf ben je dan geen haar beter, behalve dan dat je mooie sier kan maken met je 'lid van de rasvereniging zijn' en 'stamboomhondjes'. :ugh:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

lieke schreef: Ik vraag me altijd of je wel weet hoe zielig je dan bent en meer om die titel geeft dan je van je honden houdt. En maar afgeven op broodfokkers, maar zelf ben je dan geen haar beter, behalve dan dat je mooie sier kan maken met je 'lid van de rasvereniging zijn' en 'stamboomhondjes'. :ugh:
Dat klopt, dat een fokker lid is van een RV en volgens hun regels fokt zegt mij niets. Ook daar zitten namelijk broodfokkers genoeg.
yuki
Zeer actief

lieke schreef:
yuki schreef:
Muk schreef:

Ik vraag me altijd of je wel weet hoe zielig je dan bent en meer om die titel geeft dan je van je honden houdt. En maar afgeven op broodfokkers, maar zelf ben je dan geen haar beter, behalve dan dat je mooie sier kan maken met je 'lid van de rasvereniging zijn' en 'stamboomhondjes'. :ugh:
Meestal zijn dit fokkers die al niet meer bij de RV zitten omdat ze daar al geroyeerd zijn of er zelf uitstapten omdat de regels hun niet aanstonden :wink: Maar gewoon bij de rvb verder gaan, waar de regels en controle verwaarloosbaar zijn kun je toch je stamboom wel krijgen. Mooie showresultaten doen het goed op je website en voor de verkoop aangezien helaas nog veel mensen denken dat showresultaten iets zeggen over gezondheid.. En uiteraard tegen een fikse prijs kun een afstammeling van zo'n "kampioen" aanschaffen.

Esther
judith & olly

Ongelezen bericht door judith & olly »

Walgelijk..
Die poten zitten ook raar aan t lijf
Voorpoten staan naar buiten, achterpoten lijken ver naar achteren te staan
Najah... walgelijk... veel te lange rug :'(
Amerikanen he...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

yuki schreef: Maar ook bij de kennis en scholing van keurmeesters zou nog wel wat te behalen zijn. Inzichten in wat mooi is of gezond, wenselijk of juist nirt, zijn nogal eens veranderd, maar op show niet

Tsja, zolang je niet voor elk ras examen hoeft te doen als keurmeester.. Je doet er een paar en dan krijg je er een stel kado... Zo krijg je bij de puli's dat er honden winnen met foutief gangwerk, want de km weet het juiste gangwerk niet..
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Machie schreef:
yuki schreef: Maar ook bij de kennis en scholing van keurmeesters zou nog wel wat te behalen zijn. Inzichten in wat mooi is of gezond, wenselijk of juist nirt, zijn nogal eens veranderd, maar op show niet

Tsja, zolang je niet voor elk ras examen hoeft te doen als keurmeester.. Je doet er een paar en dan krijg je er een stel kado... Zo krijg je bij de puli's dat er honden winnen met foutief gangwerk, want de km weet het juiste gangwerk niet..
Wijkt het gangwerk van de puli af? In welk opzicht?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Badu schreef:
Machie schreef:

Ze horen een kort snel gangwerk te hebben. Geen ruim gangwerk.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hond is heel lang, die mensen heel breed. Die foto is uitgerekt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Machie schreef:
Badu schreef:
Machie schreef:

Ze horen een kort snel gangwerk te hebben. Geen ruim gangwerk.
Jammer dat ze zich dan niet verdiepen in het ras dat ze moeten keuren. Twee weken geleden hadden we te maken met een km die de laatste versie van de standaard niet op haar netvlies had. Stonden er ineens twee harige Peruanen in de ring.... Tjonge, wat een commotie :lol1:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Machie
Zeer actief

Badu schreef: Jammer dat ze zich dan niet verdiepen in het ras dat ze moeten keuren. Twee weken geleden hadden we te maken met een km die de laatste versie van de standaard niet op haar netvlies had. Stonden er ineens twee harige Peruanen in de ring.... Tjonge, wat een commotie :lol1:
Ohwja, zijn ook van die leuke dingen idd :mrgreen:
Wel tof dat het mag nu, behaarde nakerds in de ring :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”