Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sneeuwschoenen of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

spisty
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): border collie
nova scotia
Aantal honden: 1

sneeuwschoenen of niet?

Ongelezen bericht door spisty »

Hoi Allemaal,

Afgelopen zomer zijn we voor het eerst in Oostenrijk op vakantie geweest, zonder hond.
Oostenrijk was zeer goed bevallen en we willen graag terug, met hond en met sneeuw :D

We hebben geboekt voor een midweekje in januari en ik ga ervan uit dat er flink sneeuw ligt dan. Aangezien Laika deze keer mee gaat, en we vooral gaan om te wandelen vraag ik me af of ik sneeuwschoentjes voor haar nodig heb of niet.
Als het hier sneeuwt, of als we naar de Ardennen gaan met sneeuw dan smeer ik haar voetzooltjes goed in met Vaseline en dat werkt altijd prima.

Wat denken jullie? Of wat doen jullie als je je hond mee hebt naar een sneeuwrijk gebied?
Sita
Zeer actief

sneeuwschoenen of niet?

Ongelezen bericht door Sita »

Insmeren met vaseline of paw wax. En goed de haren kort houden onder de pootjes. Schoentjes zijn niet echt nodig. Of je hond moet heel veel last hebben van sneeuwklontjes onder de pootjes, dan zou ik wel schoentjes aan doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Re: sneeuwschoenen of niet?

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik zou er een paar mee nemen voor de zekerheid en dan even zelf kijken hoe en wat.
Sneeuwballen tussen de teentjes kan best zeer doen.
Afbeelding
spisty
geregistreerd lid
nova scotia

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij sneeuwschoenen voor een hond?
Ik kwam laatst toevallig in de winkel wel schoentjes tegen, maar die waren origineel bedoeld voor als je hond een wond had aan een poot. Het was een kunststof schoentje met een rubberzooltje aan de voorkant voor het geval dat het regende.... De rest was van een stof waar ik de naam niet echt van weet, bij de paarden, of beter gezegd bij de singels voor zadels noemen we dat neopreen, een soort flexibel glad stofje ofzo....

Zijn er misschien foto's van de mensen die hier schoentjes gebruiken voor hun hond?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Een vriendin heeft rottweilers en gebruikt deze schoentjes http://www.vitamine-hond.com/hondenarti ... onden.html . Zij is er erg tevreden over en misschien dat je dan beter zulke schoentjes kunt gebruiken dan van die neopreen sokken?

Ik gebruik zelf geen schoenen voor mijn honden. Die tip om de haartjes bij de tenen goed kort te houden is een goede.
spisty
geregistreerd lid
nova scotia

danke voor de tip, de haartjes goed kort houden deed ik toch al. Mijn hond kan af en toe echt een varken zijn, of ze heeft ergens een muis gespot en die moet en zal dan uitgegraven worden, dan is het prettig als ze niet al te lange haartjes tussen dr poten heeft... :D

De schoentjes op de site lijken wel op wat ik gezien had in de winkel, maar ik wist ze niet goed te omschrijven. Ik zal in de buurt in de winkels nog eens snuffelen, en eens achter die paw wax aan gaan.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hier gaan we elke winter met de honden naar de sneeuw. Ik heb langharige honden. Ik trek ze wel een pak aan tegen de plaksneeuw maar ik doe ze geen schoentjes aan. Ik knip het haar goed tussen de tenen weg en smeer de pootjes in met uierzalf voordat we de sneeuw in gaan. Werkt hier erg goed.

Gaan we voor een lange wandeling dan gaat de pot met uierzalf mee in de rugzak.

Zonder pak is sneeuw aan de buik en in de liezen niet te doen. Als het vriest hoeven zo overigens ook geen pak aan want dan plakt de sneeuw niet. ( je kunt er dan ook geen sneeuwbal van maken).
Afbeelding
gevni havanezers
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Mijn nicht gaat elk jaar naar Oostenrijk in de sneeuw met de Drentse Patrijs en heeft nooit geen schoentjes aan ze houd de voetjes vrij van de haren en heeft altijd vaseline mee maar ook dat gebruikt ze haast niet daar.
Dus ik zou zeggen fijne vakantie zonder schoentjes :F:
spisty
geregistreerd lid
nova scotia

Danke, zonder schoentjes zal het waarschijnlijk worden, grote pot vaseline mee en huppekee :lol1:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

spisty schreef:Danke, zonder schoentjes zal het waarschijnlijk worden, grote pot vaseline mee en huppekee :lol1:
En hopen dat het hard vriest dan heb je ook de vaseline niet nodig.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”