================================================================
Noodkreet: Wie wil de heer Beelen (91) en zijn hondje Chica helpen?
ALMELO - Dit is een oproep voor hondenliefhebbers die in de buurt van de Hofkamp wonen. Er worden mensen gezocht die dagelijks bij toerbeurt een lieve en gehoorzame teckel willen uitlaten. 'De heer Beelen is een man van 91 jaar, die in een aanleunwoning van de Hofkamp woont. Hij is dol op zijn 13-jarige teckel. Als er niets gebeurt worden ze per 1 december van elkaar gescheiden. De heer Beelen is door zijn fysieke achteruitgang niet langer in staat zijn hond uit te laten. Hij probeert het nog wel maar omdat hij vaak te laat is heeft de hond zijn behoefte al een paar keer in de gangen en de lift van de Hofkamp gedaan. Buurtbewoners hebben hierover geklaagd bij de woningstichting Sint Joseph. Deze stichting heeft de heer Beelen een ultimatum gesteld. De hond moet vanaf 1 december weg zijn anders wordt een rechtszaak aangespannen. De heer is zeer verdrietig en ziet geen uitweg meer. Misschien zijn er mensen in de gelegenheid om dit hondje meermalen per dag uit te laten. Alvast namens meneer Beelen hartelijk dank!' Dit was de noodkreet die Marion, de thuishulp van meneer Beelen naar het Almelo's Weekblad mailde. Marion: 'Meneer heeft er zelfs al over nagedacht om Chica te laten inslapen, maar dat zou toch wel heel triest zijn. Voor zowel het beestje, maar ook voor meneer, die zijn hele leven honden gehad heeft. Op de twee dagen dat ik hier werk laat ik Chica altijd even uit en het is echt een erg gehoorzaam en lief beestje.' Meneer Beelen vult aan: 'Ja, ze luistert heel goed. Ik heb al meer dan 70 jaar honden en dan een spuitje laten geven aan zo'n dier als het nog gezond is zou me toch wel erg zeer doen. Voor een asiel voel ik niet zo en om een nieuw goed tehuis te vinden zal niet meevallen. Maar ook dan zou ik Chica natuurlijk ontzettend missen. Vroeger liep ik als een kievit maar sinds ik een gebroken heup gehad heb, is dat helaas niet meer zo. De meeste buren hier vinden haar overigens een heel lief hondje hoor, maar ja sommigen klagen over haar. En dat plassen in de gang is natuurlijk niet prettig, dat begrijp ik ook wel.' Chica zelf weet gelukkig nog niks van wat haar misschien boven het hoofd hangt en begroet het Almelo's Weekblad enthousiast kwispelend. Tijdens het interview en de fotoshoot kruipt ze veilig weg onder de stoel van haar baasje. Mensen die zich geroepen voelen en in de gelegenheid zijn om de heer Beelen te helpen, door Chica regelmatig uit te laten, kunnen zich melden bij thuishulp Marion via tel 06-34351968.