Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo veel

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Zo veel

Ongelezen bericht door Ήυs »

Misschien vinden sommige het ongepast maar ik zie zo veel bekende forumhondjes heen gaan de laatste tijd :( Ik ben zelf niet zo goed in reageren in memoriam topics, soms wel maar soms ook weer niet. En dat vind ik een beetje vervelend van mezelf. Ik pink vaak een traantje weg bij het lezen van de verhalen, en heb daar soms even geen zin in.

Omdat er de laatste tijd veel hondjes overleden zijn van (voor mij) bekende forummers wil ik eigenlijk niemand over slaan.

Bij deze wil ik even iedereen sterkte wensen (ook waar ik dus niet gereageerd heb) met het verlies van zijn of haar hond de afgelopen periode. Ik heb het nog nooit van zo dichtbij hoeven mee maken gelukkig, maar kan me de verdriet goed voorstellen.

:roos:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zo veel

Ongelezen bericht door SannePP »

Het viel mij ook op... Met sommige honden heb je een bepaalde klik ook. Soms zelfs als je ze niet eens ooit echt ontmoet hebt, maar puur van de verhalen of fotos hier. En forumhondjes die al jaren en jaren hier hun snuit lieten zien, dat verdriet raakt je dan toch. Maar ik ben net als jij niet zo goed in reageren dan...
RIP Cena :roos:
    Hilde
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kan ook altijd slecht reageren terwijl ik echt wel mee krijg als er een hondje heen gaat.
    En als er zo veel hondjes gaan in een korte tijd word ik altijd een beetje bang omdat ik weet dat mijn hond ook ouder wordt. Nog niet oud genoeg om te gaan, maar toch :(
    Afbeelding
    Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ik heb hetzelfde. Komt bij mij omdat ik hier nog niet zolang ben en dus iedereen niet zo goed ken. Ik weet dan weinig meer te zeggen dan sterkte. Dat heb ik bij Ranetje wel gedaan, omdat ik wél meeleef vond ik dat ik er gewoon een keer mee moest beginnen, maar ik vond mijn "sterkte" dan weer zo kortaf tussen al die lieve reacties.

Ik lees de berichten wel altijd en wordt elke keer weer geraakt door de liefde die er uit de topics spreekt en ook door het medeleven van de medeforummers.
    Soms spatten de vonken van het scherm tijdes de discussies, niet altijd even leuk, maat met dit soort berichtjes is iedereen er voor elkaar. Fijn is dat!
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

metav schreef:
    Frolic schreef:Ik heb hetzelfde. Komt bij mij omdat ik hier nog niet zolang ben en dus iedereen niet zo goed ken. Ik weet dan weinig meer te zeggen dan sterkte. Dat heb ik bij Ranetje wel gedaan, omdat ik wél meeleef vond ik dat ik er gewoon een keer mee moest beginnen, maar ik vond mijn "sterkte" dan weer zo kortaf tussen al die lieve reacties.

Ik lees de berichten wel altijd en wordt elke keer weer geraakt door de liefde die er uit de topics spreekt en ook door het medeleven van de medeforummers.
    Soms spatten de vonken van het scherm tijdes de discussies, niet altijd even leuk, maat met dit soort berichtjes is iedereen er voor elkaar. Fijn is dat!
    Weet je ik haalde al heel veel steun alleen uit het woord sterkte dat ik van sommige mensen kreeg
    Weet natuurlijk niet hoe andere er over denken
    Ja, dat heb ik ook zo ervaren. Het is fijn om zoveel blijken van meeleven te krijgen. Mensen hoeven niet met me mee te huilen ;-) maar het is goed te merken dat mijn verdriet begrepen wordt. Ik heb daar zeker steun uitgehaald (en nog).

Suzanne
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

~Suzanne~ schreef:
    metav schreef:
    Frolic schreef:Ik heb hetzelfde. Komt bij mij omdat ik hier nog niet zolang ben en dus iedereen niet zo goed ken. Ik weet dan weinig meer te zeggen dan sterkte. Dat heb ik bij Ranetje wel gedaan, omdat ik wél meeleef vond ik dat ik er gewoon een keer mee moest beginnen, maar ik vond mijn "sterkte" dan weer zo kortaf tussen al die lieve reacties.

Weet je ik haalde al heel veel steun alleen uit het woord sterkte dat ik van sommige mensen kreeg
    Ja, dat heb ik ook zo ervaren. Het is fijn om zoveel blijken van meeleven te krijgen. Mensen hoeven niet met me mee te huilen ;-) maar het is goed te merken dat mijn verdriet begrepen wordt. Ik heb daar zeker steun uitgehaald (en nog).

Suzanne
    Mooi verwoord. Heb er zelf ook flink steun aan gehad toen ik mijn maatje moest laten gaan afgelopen april. De weg erheen, de moeite en de twijfel wanneer de beslissing te maken. Natuurlijk waren er ook mensen in mijn directe omgeving, maar hier op het forum heb ik veel advies, steun en bemoedigende woorden ervaren.
    Het valt me enorm op dat er heel veel "bekende" honden dit jaar zijn overleden. En bij sommigen zit ik echt met een brok in mijn keel te lezen, ook omdat het zo herkenbaar is en het verdriet nog soms zo hard binnenkomt.
    Maeve
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

metav schreef:

Eens. Het feit dat mensen even een berichtje achter laten, dat is al heel fijn :ok:
    Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maeve schreef:
    metav schreef:

Eens. Het feit dat mensen even een berichtje achter laten, dat is al heel fijn :ok:
    Als ik even voor mezelf praat.... je bent blij met elk berichtje. Je bent niet bezig met wie er GEEN bericht heeft geschreven :wink:
    Inhoud is veel belangrijker dan wie het schrijft. Als ik alleen maar 2 pagina's vol zou krijgen met 'sterkte' dan weet ik niet of ik een volgende keer ook de weg naar het spuitje toe, zo uitgebreid ga vertellen. Dat is juist het fijne van dit forum. Er zijn altijd mensen die met je meedenken en steunen. Heel fijn!
    Ptje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Daar ga ik in mee, je hoeft niet echt gloedvolle bewoordingen te schrijven.
    Al is het maar een klein blijk van medeleven, het feit dat er meegeleefd wordt en er mensen zijn die met je meevoelen dat doet al heel erg goed.
    AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
    marian*
    Erelid
    Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou inderdaad, het is weer zo'n tijd :jank:
    Afbeelding
    Uit het oog maar nooit uit het hart
    Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
    Pat75
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Ik was ook al blij met alleen sterkte.
    Het doe je goed op zo'n mom.

En er gaan er idd weer veel.
    Afbeelding
    flamme
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
    Ierse Setter
    Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

blondie schreef: Mooi verwoord. Heb er zelf ook flink steun aan gehad toen ik mijn maatje moest laten gaan afgelopen april. De weg erheen, de moeite en de twijfel wanneer de beslissing te maken. Natuurlijk waren er ook mensen in mijn directe omgeving, maar hier op het forum heb ik veel advies, steun en bemoedigende woorden ervaren.
    Het valt me enorm op dat er heel veel "bekende" honden dit jaar zijn overleden. En bij sommigen zit ik echt met een brok in mijn keel te lezen, ook omdat het zo herkenbaar is en het verdriet nog soms zo hard binnenkomt.
    Dit. Ik haal steun uit de berichtjes en sommige berichtjes komen zo binnen dat ik meteen weer zit te huilen. Maar het is fijn dat zoveel mensen begrijpen wat je voelt en de moeite doen om te reageren op iets wat voor mij zo van ontzettende betekenis is.
    Telgter Toller
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tollers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

het is inderdaad opvallend dat er momenteel veel in memoriam berichtjes zijn. Veel oudjes, maar ook jongere honden. Allemaal worden ze enorm gemist en voor een ieder is het een afscheid van een maatje. Iedere blijk van medeleven, hoe kort ook voelt dan als steun.
    Groetjes,
    Mariëtte

Ylva 24-10-2013
    Sybèl 09-04-2016
    Freya 12-10-2016
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik moest bij sommige berichten ook hard huilen, maar ik was er wel verschrikkelijk blij mee en ik heb ontzettend veel steun gehad aan het meeleven, dat mensen met me deden.
    ik lees die topics best nog regelmatig terug en nog steeds doen de berichtjes die ik kreeg me goed, ook de sterktes, al dan niet met roos.
    je voelt je door die berichten wat minder alleen met je verdriet, juist omdat iedereen hier honden heeft en een groot deel van de mensen die reageren weet waar je doorheen gaat als je je hond verliest.

dat gedeelde smart halve smart is zou ik niet willen beweren, maar het helpt wel.
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    HillieS
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik weet vaak ook niet wat te schrijven, en sterkte klinkt vaak zo leeg.
    Maar is wel gemeend.

Het viel mij ook al op dat er de laatste tijd veel honden in de IM staan :ugh: :roos:
    Afbeelding
    nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb ook heel veel aan de berichtjes gehad.

En als je niet goed weet wat je moet zeggen en je stuurt alleen sterkte,daar is toch niks mis mee.Dat is ook fijn.

Sommige berichten raken je heel erg,dan moets ik erg huilen,iets wat wel heel erg goed heeft gedaan even alles er uit gooien.Er gaat vaak zo veel spanning aan vooraf,en ook dat heb ik kunnen delen.Mensen die mee leven omdat je hondje opeens zo ziek is.

Ik vond het hartverwarmend alle berichten rond de tijd dat Dydo overleed,daar ben ik de forumers heel erg dankbaar voor.

En inderdaad,hier weet men wat het is om van een hond te houden,wat het is om angst te hebben dat te verliezen en wat het is om verdriet te hebben omdat je hem laat gaan.

Ik heb ook vele tranen gelaten bij bepaalde verhalen van forumers,dan zat ik te janken achter de laptop omdat het zo binnen kwam!

In je omgeving kun je misschien opmerkingen krijgen van"het is maar een hond" Nee dat is het niet,het is een deel van het gezin net als de rest.

En ik verbaas me ook enorm dat er dit jaar zoveel hondjes zijn gegaan,ik vind het heel erg.
    rose
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Lastig vind ik het vaak om iets te schrijven, juist omdat ik de honden eigenlijk niet zo goed of niet 'ken'.
    Heb hier wel vaak meegelezen toen ik niet actief was, maar niet in de fotohoek bijvoorbeeld en daar krijg je toch beeld bij de hond. Toch probeer ik wel iets neer te zetten, het is afschuwelijk als een hond er tussenuit piept voor het baasje en ikzelf zou heel blij zijn met de geboden steun. Maar het gebeurt nu inderdaad wel heel vaak, ik hoop dat dat nu afgelopen is en het mijn deur nog even voorbij gaat :ugh:

Edit: foutje
    Sanne!!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik lees ook nog wel eens mijn topic terug.
    Zo fijn om te lezen hoe iedereen mee leeft.

En inderdaad je bent niet bezig met wie niet reageert.
    Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
    Mit
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

2013 is een rotjaar. Ik heb veel aan het forum gehad. En als de tranen me hoog zitten dan lees ik Tsuki's topic en dan stromen ze weer. Soms moet ik dat kwijt en mijn familie snapt niks van dat je nog verdriet kunt hebben om een hond die er al een half jaar niet meer is.
    Afbeelding
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marion. schreef:
    Maeve schreef:
    metav schreef:

Als ik even voor mezelf praat.... je bent blij met elk berichtje. Je bent niet bezig met wie er GEEN bericht heeft geschreven :wink:
    Inhoud is veel belangrijker dan wie het schrijft. Als ik alleen maar 2 pagina's vol zou krijgen met 'sterkte' dan weet ik niet of ik een volgende keer ook de weg naar het spuitje toe, zo uitgebreid ga vertellen. Dat is juist het fijne van dit forum. Er zijn altijd mensen die met je meedenken en steunen. Heel fijn!
    Ik put al steun uit alleen 'sterkte'. Het betekent toch dat iemand de moeite heeft genomen om je verhaal te lezen, en daar ben ik hem dankbaar voor.
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    roksefloks
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Ik heb dit jaar twee hondjes moeten laten gaan. :(:
    Daarbij nog de zorgen om Romie die door de artsen is ogegeven (maar er nog steeds is! :cheer: )
    Ik heb heel veel gehad aan de berichtjes. Ook al was het soms alleen sterkte.
    Fijn om te ervaren dat mensen (die je niet eens kent) je verdriet onderkennen. Dit in tegenstelling tot mijn familie. :ugh:
    groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
    Ήυs
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik probeer ook altijd wel te reageren, alleen soms ligt het echt aan mijn dag. Wat dieren betreft ben ik echt een muts eerste klas, en krijg ik er echt een brok van in mijn keel, of een naar gevoel omdat je in sommige verhalen zoveel verdriet leest. En dan kan ik me er zo goed in verplaatsen dat ik me er echt rot door voel. Dus soms (misschien egoïstisch) heb ik daar dan geen 'zin in'.

Maar omdat ik dat dan soms ook wel ergens vervelend vind en vooral nu ik veel bekende forumhondjes voorbij zie komen wilde ik toch graag laten weten dat ik het heel erg vind, en sterkte wensen.
    Rebble
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Soms open ik een topic en weet niets anders te zeggen dan sterkte. Soms klik ik dan weg omdat ik dan het idee heb dat het zo leeg klinkt (en voelt het als plaatsen om het plaatsen terwijl ik dan wel oprecht meeleef) en soms plaats ik wel die sterkte omdat dat wel goed voelt. Het ligt dus ook aan je eigen bui, denk ik.
    Afbeelding
    flamme
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
    Ierse Setter
    Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Fafo schreef:Ik probeer ook altijd wel te reageren, alleen soms ligt het echt aan mijn dag. Wat dieren betreft ben ik echt een muts eerste klas, en krijg ik er echt een brok van in mijn keel, of een naar gevoel omdat je in sommige verhalen zoveel verdriet leest. En dan kan ik me er zo goed in verplaatsen dat ik me er echt rot door voel. Dus soms (misschien egoïstisch) heb ik daar dan geen 'zin in'.

Maar omdat ik dat dan soms ook wel ergens vervelend vind en vooral nu ik veel bekende forumhondjes voorbij zie komen wilde ik toch graag laten weten dat ik het heel erg vind, en sterkte wensen.
    Lief, dank je :J:
    Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tekkel schreef:Ik put al steun uit alleen 'sterkte'. Het betekent toch dat iemand de moeite heeft genomen om je verhaal te lezen, en daar ben ik hem dankbaar voor.
    Ow, ik ook hoor! Zo bedoel ik het niet. Maar ik vind het ook wel fijn dat er toch altijd mensen zijn die meer weten te vertellen dan alleen "maar" een sterkte :wink:
    thom
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dit jaar zijn er al heel veel forum-iconen gegaan, viel me op. Zo ontzettend verdrietig, als je de honden en eigenaren al jaren volgt. Ik probeer wel zo vaak mogelijk een reactie in een IM te geven, soms lukt het niet meteen, maar dan wel paar dagen later, soms komen de verhalen echt keihard binnen.
    Afbeelding
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet ook nog precies hoe t voelt als die bodem onder je weg slaat, als ik kan zal ik altijd reageren - gewoon omdat t je dan toch goed doet- als t bij jou is , en t t enige is wat je dan voor iemand kunt doen over t algemeen
    moniek&bo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Het is echt absurd hoeveel dierbare honden zijn komen te overlijden dit jaar.

Vanuit mij ook een sterktewens aan iedereen die een hondenvriendje heeft moeten laten gaan. :roos:
    M@rijke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

moniek&bo schreef:Het is echt absurd hoeveel dierbare honden zijn komen te overlijden dit jaar.
    Nou inderdaad :(:
    En niet te bevatten dat nog 2 berichtjes boven jou thom ook nog wat schrijft en dan is plotseling zijn eigen lieve hond de andere dag overleden :cry:
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik durf haast het forum niet meer te openen, het is echt heel verschrikkelijk op het moment :jank:
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”