Wat ik heb opgevolgd en zonder spijt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Moderator: moderatorteam
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Re: Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Bij mij was het niet voorgeschreven maar een goedbedoeld advies

- iones
- Zeer actief
Ik wil je er even op wijzen dat het met een cavalier bijna niet uitmaakt of je met een goede of slechte fokker te maken hebt.Nikkie1985 schreef:Er zit ook een koppie op. Ook dat waren we met de cavalier niet gewend.
Wel leuk hoor, niet voor niks een totaal ander hondje gekozen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe alles zal gaan qua trainen enz.
Dit ras is verknald. Ze hebben bijna allemaal hartkwalen en neurologische problemen. Het is dus niet verwonderlijk dat die hond jong overleden is.
Maar hoe weet jij of je te maken hebt gehad met een goede fokker?
Een boomer is geen ras. Het is een verzamelnaam voor pluizige haarballen, waaronder kruisingen met Tibetaanse terriërs vallen, shitzu, malteser, schapendoesjes, etc.
En jij koopt een pup onder de noemer "boomer". Klinkt niet alsof de hond een ras is en afkomstig is van een serieuze fokker.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik doe het ook nooit hoor, ook nooit gedaan en ben nu toch al 7 honden/pups verder...maart schreef:Inderdaad.Daisy@ schreef:En ik ook niet. Waarom gaan als er niets aan de hand is. Als pups gewoon geënt, ontwormd en gechipt zijn hoef ik niet langs de da als er niets aan de hand is.maart schreef:Sas schreef:als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!
nee hoor
De laatste enting kom je er toch ook.
Die check up gebeurt wel bij de enting. En 1 die niet tegen een enting kan, hoef ik niet hoor... Ze worden wel zwaarder belast in het leven dan even een prikje. De mijne zijn tot nu toe allemaal gek van de DA. Ze worden er dan ook niet betutteld en bekept.
Pups hier gaan voor hun eerste enting en chip al allemaal naar de DA praktijk. Leuk uitje maken we er van![]()
Een pup die niet gezond oogt, zou ik trouwens bij de fokker achterlaten...
Als er iets is dan ga ik als er niks is ga ik niet ze moeten toch nog een keer voor een enting en dan worden ze helemaal nagekeken.
Dierenarts zie ik als een noodzakelijk kwaad en daar hoeven ze niet een compleet gewenningsproces mee te hebben... die zien ze als het goed is maar max 1 x per jaar voor een enting. En dat gaat zo snel als ze volwassen zijn, dat is lopende band werk met alle honden hier.
Maar zoveel mensen zoveel meningen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik heb nog niet alles gelezen, maar die van mij deden dat allebei. Ik ben wel eens vreselijk uitgelachen als ik dacht dat Spikey de geest had gegeven. Dan kon ik als hij lag te slapen roepen wat ik wou of aan zijn poten zitten hielp niets.
Pups slapen nu eenmaal heel erg diep als ze eenmaal slapen. Die slapen ook overal doorheen dan.
Pups slapen nu eenmaal heel erg diep als ze eenmaal slapen. Die slapen ook overal doorheen dan.
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer (maltezer-shithzu).
Ik heb een pup gekocht met raskenmerken die ik graag wou, van een fokker dat alles op orde heeft en geen broodfokker is.iones schreef:Ik wil je er even op wijzen dat het met een cavalier bijna niet uitmaakt of je met een goede of slechte fokker te maken hebt.Nikkie1985 schreef:Er zit ook een koppie op. Ook dat waren we met de cavalier niet gewend.
Wel leuk hoor, niet voor niks een totaal ander hondje gekozen natuurlijk.
Ben benieuwd hoe alles zal gaan qua trainen enz.
Dit ras is verknald. Ze hebben bijna allemaal hartkwalen en neurologische problemen. Het is dus niet verwonderlijk dat die hond jong overleden is.
Maar hoe weet jij of je te maken hebt gehad met een goede fokker?
Een boomer is geen ras. Het is een verzamelnaam voor pluizige haarballen, waaronder kruisingen met Tibetaanse terriërs vallen, shitzu, malteser, schapendoesjes, etc.
En jij koopt een pup onder de noemer "boomer". Klinkt niet alsof de hond een ras is en afkomstig is van een serieuze fokker.
Beide ouders gezond etc alles volgens het boekje.
Ik had ook het liefst weer een cavalier gekocht maar dat kan gewoon niet meer omdat het ras zo verziekt is.
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer (maltezer-shithzu).
Het gaat erg goed met het hondje.
Hij speelt veel en slaapt daarna (diep).
Alleen knuffelen vind hij niet zo leuk, maarja je kunt niet alles hebben. Hij komt wel lekker bij je liggen.
Alleen knuffelen vind hij niet zo leuk, maarja je kunt niet alles hebben. Hij komt wel lekker bij je liggen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Nikkie1985 schreef:Het gaat erg goed met het hondje.
Super om te lezen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Fijn dat het goed gaat.
En over snel naar de da met een pup verschillen de meningen. Persoonlijk zie ik het nut er niet zo van.
En over snel naar de da met een pup verschillen de meningen. Persoonlijk zie ik het nut er niet zo van.