Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door Muk »

ellen en de birmanen schreef:mijn konijnen lopen los in de kattenren waar ook al onze 8 katten lopen. er zijn dus ook kattenmensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen wat hun dieren betreft.
ik persoonlijk zal het tegen de buurvrouw zeggen dat je last van de kat hebt wil ze er niks aan doen kan je altijd nog een emmer water over de kat flikkeren of vangen en in het asiel afleveren als zijnde zwerfkat.
ellen
Het asiel accepteert gevangen katten niet als zwerfkat tenzij deze katten er zeer verwaarloosd en vermagerd bijlopen, anders heb je gewoon pech.
Door dit soort asociale kattenbazen creëer je ook kattenhaat met de daarbijbehorende ellende voor de kat (vergiftiging, verwonding en vermoorden van katten). De kat kan er wel niks aan doen, maar de asociale kattenbaas wel.

Ik ben in ieder geval blij dat ik geen asociale en onverantwoordelijke buren zoals Kooi naast mij heb wonen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Mij zal je persoonlijk niet snel horen klagen over overlast, van welke aard ook van mijn buren of anderen op openbaar terrein.
Ik heb er een aantal genoemd maar die worden zoals gewoonlijk volstrekt genegeerd.
Want ik heb geen recht van spreken, mijn honden poepen en piesen nl. op openbaar terrein.
Ze blaffen regelmatig, en soms, wanneer ik weg ben en er is een extra aanleiding, dan blaffen ze weleens door en door.
Mijn eerste berner heeft twee keer een kip gedood, 1 keer op ons eigen terrein.
Mijn tweede berner heeft eens een postduif gepakt, dus ja....

wie zonder zonden is werpe de eerste steen!
Muk

kooi schreef:Mij zal je persoonlijk niet snel horen klagen over overlast, van welke aard ook van mijn buren of anderen op openbaar terrein.
Ik heb er een aantal genoemd maar die worden zoals gewoonlijk volstrekt genegeerd.
Want ik heb geen recht van spreken, mijn honden poepen en piesen nl. op openbaar terrein.
Ze blaffen regelmatig, en soms, wanneer ik weg ben en er is een extra aanleiding, dan blaffen ze weleens door en door.
Mijn eerste berner heeft twee keer een kip gedood, 1 keer op ons eigen terrein.
Mijn tweede berner heeft eens een postduif gepakt, dus ja....

wie zonder zonden is werpe de eerste steen!
Ach, omdat anderen overlast veroorzaken mag jij dat ook, lekker krom beredeneerd weer.

Wat andermans huisdier op openbaar terrein uitvreet vind ik minder belangrijk, het gaat erom dat mijn bezit bezoedeld en onveilig is voor mijn huisdieren, door andermans katten. Dát vind ik toch echt wel van een andere orde.

En ja, hier blaffen (andermans) honden ook en hier poepen honden ook op openbaar terrein in het bos. Daar heb ik geen moeite mee. En mijn hond plast en poept daar natuurlijk ook, maar wel zodanig dat een ander er geen last van heeft, anders ruim ik het op. Ik zorg er wel voor dat anderen geen last hebben van mijn hond (en eventuele andere huisdieren), dat kun jij ook Kooi. Alleen jij wilt het niet en verzint nu slechte smoezen om jouw asociale gedrag goed te praten.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Muk schreef:
ellen en de birmanen schreef:mijn konijnen lopen los in de kattenren waar ook al onze 8 katten lopen. er zijn dus ook kattenmensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen wat hun dieren betreft.
ik persoonlijk zal het tegen de buurvrouw zeggen dat je last van de kat hebt wil ze er niks aan doen kan je altijd nog een emmer water over de kat flikkeren of vangen en in het asiel afleveren als zijnde zwerfkat.
ellen
Het asiel accepteert gevangen katten niet als zwerfkat tenzij deze katten er zeer verwaarloosd en vermagerd bijlopen, anders heb je gewoon pech.
Door dit soort asociale kattenbazen creëer je ook kattenhaat met de daarbijbehorende ellende voor de kat (vergiftiging, verwonding en vermoorden van katten). De kat kan er wel niks aan doen, maar de asociale kattenbaas wel.

Ik ben in ieder geval blij dat ik geen asociale en onverantwoordelijke buren zoals Kooi naast mij heb wonen.
het asiel waar ik als vrijwilliger werk doet dat dus wel. alle katten die als zwerver binnen worden gebracht worden gewoon aangenomen. dat is nl de taak van het asiel. ook al hebben de medewerkers best wel hun twijfels bij sommige katten, ze moeten ze wel aannemen. zwerfkatten kunnen namelijk ook gevoerd worden en hoeven er niet per definitie verwaarloosd eruit te zien.
ellen
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Mijn buurvrouwen waren aanvankelijk ook erg bang dat er iemand zou komen wonen met katten.
Nu denken ze inmiddels wat genuanceerder daarover.
Ze hebben twee hondjes die veel blaffen als ze weg zijn.
Dan ga ik erheen om even bij ze te zitten. Ik laat ze uit als zij werken en als ze een weekend weg willen gaat een van mijn gezinsleden daar zitten als oppas.
En waar ze bang voor waren is niet gebeurd: mijn katten komen eigenlijk niet in hun tuin omdat ze goede hekken hebben en poepen doen ze er al helemaal niet.
Wat andermans huisdier op openbaar terrein uitvreet vind ik minder belangrijk, het gaat erom dat mijn bezit bezoedeld en onveilig is voor mijn huisdieren, door andermans katten. Dát vind ik toch echt wel van een andere orde.
die accent aigu kun je beter verplaatsen van het woordje dát naar ik....
Jij vindt dat minder belangrijk, jij vindt dat van een andere orde.
hondenhaters denken daar weer anders over.
Over naar je toe redeneren gesproken.
Muk

kooi schreef:
Mijn buurvrouwen waren aanvankelijk ook erg bang dat er iemand zou komen wonen met katten.
Nu denken ze inmiddels wat genuanceerder daarover.
Ze hebben twee hondjes die veel blaffen als ze weg zijn.
Dan ga ik erheen om even bij ze te zitten. Ik laat ze uit als zij werken en als ze een weekend weg willen gaat een van mijn gezinsleden daar zitten als oppas.
Jij vindt dat minder belangrijk, jij vindt dat van een andere orde.
hondenhaters denken daar weer anders over.
Over naar je toe redeneren gesproken.
Als je dan toch taaltechnisch verbeteringen wilt aanbrengen, doe het dan goed. Van een docent Nederlands had ik beter verwacht.

Ik redeneer niks naar mij toe, dat doe jij. Dat jij de buren ook weleens helpt als dat zo uitkomt wil nog niet zeggen dat dat een vrijbrief is om je katten maar overlast te laten bezorgen. Ik help mijn buren ook daar waar het nodig is, maar dat maakt nog niet dat ik mijn hond ook lekker in hun tuin kan laten poepen en hun huisdieren kan laten opjagen.

Maar goed, ik vind jouw argumenten die je aanvoert als excuus voor je kattenoverlast ontzettend zwak. Je bent gewoon te beroerd om te voorkomen dat jouw katten overlast bezorgen.
kooi
Zeer actief

Tara schreef:Nou Kooi, ik weet wel zeker dat iedere konijnenliefhebber die zijn konijn belaagd en bejaagd ziet worden door de buurkat dat overlast zal noemen. Iones redeneert verre van krom, de enige die dat wel doet is Kooi.
Vertel je me nu dat Kooi krom redeneert?
Bedoel je daar dan mijn hontje mee?
Want dat is de enige andere kooi die hier rondloopt.
Het is wel een Nederlands hontje, dus misschien verwachd je daarom beter van hem?
Een echte konijnenliefhebber neemt er geen als huisdier, daar zijn ze niet geschikt voor.
En je biedt ze zeker niet als op een presenteerblaadje aan omdat je vindt dat je buurf 'haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt. tik.....'
Muk

kooi schreef:
Tara schreef:Nou Kooi, ik weet wel zeker dat iedere konijnenliefhebber die zijn konijn belaagd en bejaagd ziet worden door de buurkat dat overlast zal noemen. Iones redeneert verre van krom, de enige die dat wel doet is Kooi.
Het is wel een Nederlands hontje, dus misschien verwachd je daarom beter van hem?
Een echte konijnenliefhebber neemt er geen als huisdier, daar zijn ze niet geschikt voor.
En je biedt ze zeker niet als op een presenteerblaadje aan omdat je vindt dat je buurf 'haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt.tik. haar verantwoording niet neemt. tik.....'
Je Nederlands gaat hart achteruit! Foei! :mrgreen:

Een konijn (of beter gezegd minimaal twee) kun je prima als huisdier houden, mits je ze de ruimte geeft. Dat jij dat niet prettig vindt omdat je katten dan overlast geven is jouw probleem. Dat moet niet het probleem van de konijneneigenaar zijn. Nogmaals, je hoort gewoonte zorgen dat jouw huisdieren geen overlast veroorzaken. Kun je dat niet, dan ben je niet geschikt om een huisdier te houden.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

kooi schreef:
Jij heet hier toch Kooi?
En doe maar lollig over je taalvaudjes :ugh:
Ik begin er niet over, maar het is niet best voor een taaldocent....
DE accent?

En verder zijn Eeb en ik van mening dat iedereen zijn katten uit onze tuin moet houden :cool2:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Muk

Nanna schreef:Nogmaals: neem een Whippet. Of welke windhond dan ook.
De eerste de beste kat die zijn kattekop hier in de tuin vertoont is dood ook.
Dat heeft zich rondgezongen in de buurt door de kattenpopulatie want ik zie NOOIT een kat in de tuin. :ok:
Goped, het konijnen houden is dan meteen ook wel van de baan :engel: maar dat is bijzaak :tongue:
Ik wil geen Wippert of andere windhond. :mrgreen:

Het zou zo makkelijk kunnen zijn als katteneigenaren zoals Kooi óók hun verantwoordelijkheid zouden nemen. Hoef ik geen kattenkillende hond in huis te halen. :mrgreen:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Dat heeft zich rondgezongen in de buurt door de kattenpopulatie want ik zie NOOIT een kat in de tuin. :ok:
Goed, het konijnen houden is dan meteen ook wel van de baan :engel: maar dat is bijzaak :tongue:
daarom zou ik er hier niet aan durven beginnen, buuf is nl helemaal niet van plan haar 3 katten bij haar in de tuin te houden helaas, zelfs niet als dat betekend dat mijn hond er schade aan kan toebrengen :ugh:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
kooi
Zeer actief

tekkel schreef:
kooi schreef:
Jij heet hier toch Kooi?
En doe maar lollig over je taalvaudjes :ugh:
Ik begin er niet over, maar het is niet best voor een taaldocent....
DE accent?

En verder zijn Eeb en ik van mening dat iedereen zijn katten uit onze tuin moet houden :cool2:
Het citaat van Tara nog eens goed lezen?

*"Nou Kooi, .... de enige die dat wel doet is Kooi."
Muk

Selene schreef:
Goed, het konijnen houden is dan meteen ook wel van de baan :engel: maar dat is bijzaak :tongue:
daarom zou ik er hier niet aan durven beginnen, buuf is nl helemaal niet van plan haar 3 katten bij haar in de tuin te houden helaas, zelfs niet als dat betekend dat mijn hond er schade aan kan toebrengen :ugh:
Tja, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik heb er 0 medelijden mee als iemand die zijn katten moedwillig de straat opknikkert ineens zijn kat kwijt is. Of dat zijn kat dood is door een aanrijding of wat dan ook. Sneu voor de kat is het absoluut, maar mensen leren blijkbaar pas als ze dit een aantal keren is overkomen in relatief korte tijd. Want ik ken wel mensen die geen katten meer nemen omdat ze op deze manier al een aantal katten kwijt zijn geraakt.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

lor1_1984 schreef:
Selene schreef:
Heel hard, maar dan is dat buuv's probleem en niet meer het jouwe. :wink:
Jouw terrein en jij mag zelf weten of je je hond er los op laat lopen ongeacht of het een killer is of niet.
Wenst buuv haar kat niet bij zich te houden dan moet ze ook niet janken wanneer die tussen de kaken van jouw hond beland. :19:
ik vind het zo sneu voor de katten, we zijn er geweest met het verhaal dat rayos niets van katten op het terrein wil weten en dat hij er achteraan gaat. Dat was dan jammer was de reactie. Nu is rayos niet snel genoeg hoop ik maar een whippet zeker wel.
Zelfs het kattenluik aan deze kant staat nog steeds open zodat ze door onze tuin moeten om de straat op te kunnen terwijl ze er aan de andere kant nog 1 heeft.
Ik snap geen hout van dat soort mensen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
kooi
Zeer actief

Muk schreef:Tja, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik heb er 0 medelijden mee als iemand die zijn katten moedwillig de straat opknikkert ineens zijn kat kwijt is. Of dat zijn kat dood is door een aanrijding of wat dan ook. Sneu voor de kat is het absoluut, maar mensen leren blijkbaar pas als ze dit een aantal keren is overkomen in relatief korte tijd. Want ik ken wel mensen die geen katten meer nemen omdat ze op deze manier al een aantal katten kwijt zijn geraakt.
Dat laatste klopt, reden waarom ik een aantal jaar geen kat er meer bij heb genomen.
Hier kunnen ze relatief veilig naar buiten....
Relatief omdat de verhouding lust/risico in evenwicht is.

Net zoals ik mijn dochter toesta om overdag in het druk bezochte park te komen, maar 's nachts niet.
Dat heeft niets met 'op de straat knikkeren' te maken en alles met liefde.

Ik neem aan dat je ook je -wie niet horen wil moet maar voelen- mentaliteit doorvoert als mijn dochter zou worden verkracht?
Omdat ik die dan immers de straat op geknikkerd heb?
Muk

Nanna schreef:Hou lekker die katten bij je of neem ze anders niet.
Of kijk anders eens naar dit filmpje en bedenk of dit is wat je Poekie toewenst. Als je je geen donder kan schelen heb ik ook zomaar het idee dat een kat meer of minder je ook niet uitmaakt :19: Dan halen we toch gewoon het aloude credo van stal "we halen wel een nieuwe"
Dan red je er eentje uit het asiel, doe je gelijk wat goeds ook. :lol1:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kooi schreef:
Muk schreef:Tja, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik heb er 0 medelijden mee als iemand die zijn katten moedwillig de straat opknikkert ineens zijn kat kwijt is. Of dat zijn kat dood is door een aanrijding of wat dan ook. Sneu voor de kat is het absoluut, maar mensen leren blijkbaar pas als ze dit een aantal keren is overkomen in relatief korte tijd. Want ik ken wel mensen die geen katten meer nemen omdat ze op deze manier al een aantal katten kwijt zijn geraakt.
Dat laatste klopt, reden waarom ik een aantal jaar geen kat er meer bij heb genomen.

Net zoals ik mijn dochter toesta om overdag in het druk bezochte park te komen, maar 's nachts niet.

Ik neem aan dat je ook je -wie niet horen wil moet maar voelen- mentaliteit doorvoert als mijn dochter zou worden verkracht?
Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Muk

kooi schreef: Dat laatste klopt, reden waarom ik een aantal jaar geen kat er meer bij heb genomen.

Je gebruikt wel een enorme drogreden om toch maar jouw asociale mentaliteit door de strot te duwen. Als je nu met valide argumenten komt, discussiëren we wel weer verder. Oh wacht, die heb je niet.... Want er is ook geen enkel excuus om jouw kattenoverlast goed te praten.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik mag toch aannemen dat jouw dochter niet in een anders tuin gaat zitten poepen. Of over auto's gaat lopen, en dan bijna valt met als gevolg een kras. En ga zo maar door.
Vind dit niet vergelijkbaar.

Als een hond overal los zou lopen was er grote commotie. Maar een kat mag het wel? Nou, ik hou ze lekker in huis met kattenren. Wel zo veilig en wij alleen genieten van het spul.
Muk

Gollum schreef: Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Voor Kooi wel, die ziet het verschil toch niet.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Selene schreef:
Nee inderdaad, dan heb jij het weer gedaan zeker met je valse kuthond :vaag:
Dat boefmans nu weer wat vaker buiten is, helpt volgens mij wel. Hij krijgt nu weer 's ochtends voor de konijnen eruit gaan en 's avonds als ze weer binnen zijn, z'n brokken buiten in de tuin. Hij vindt het nog leuk ook, dus twee vliegen in één klap. Ik heb de kat niet meer in de achtertuin gezien. Al heb ik vanuit binnen jammer genoeg geen zicht op de hele tuin. De konijnen zijn wel echt erg geschrokken, ik zie ze nog iedere dag alarm stampen terwijl ze dat eerder bijna nooit deden. Maar het bedaart wel weer.

JYBD, ik ben wel heel benieuwd hoe jij nu je tuin hebt afgezet! Ik ben even kwijt wie de tip gaf om langs de schutting struiken te planten. Dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht :oohja: Door de schutting aan de kant van de andere buren, groeit ook iets (echt geen idee wat), wat zo door de schutting heen gegroeid is dat katten daar niet meer langs kunnen. Zoiets moeten we eigenlijk rondom.

En tja, Kooi.. Ik snap e c h t n i e t hoe jij denkt, dus ik ga er ook maar niet op in :oeps:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Muk

Klimop groet snel, maar is erg giftig voor konijnen. Zelf had ik druiven tegen de schutting geplant. Groeit ook snel, mits je de konijen er niet van laat eten. :mrgreen:
Katten zien graag waar ze hun poten neerzetten en dat is lastiger als de schutting begroeit is met planten.
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Muk schreef:
Selene schreef:
Tja, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik heb er 0 medelijden mee als iemand die zijn katten moedwillig de straat opknikkert ineens zijn kat kwijt is. Of dat zijn kat dood is door een aanrijding of wat dan ook. Sneu voor de kat is het absoluut, maar mensen leren blijkbaar pas als ze dit een aantal keren is overkomen in relatief korte tijd. Want ik ken wel mensen die geen katten meer nemen omdat ze op deze manier al een aantal katten kwijt zijn geraakt.
Helemaal mee eens. Jouw kat, jouw keus en dus jouw verantwoordelijkheid. Kies je ervoor om het beest los te laten lopen moet je achteraf niet komen zeiken en huilie doen omdat ie in een vloerkleedje is veranderd.
Doodzielig voor het dier maar voor het "liefhebbende" baasje kan ik absoluut geen medeleven opbrengen.
Laura & Leroy
Zeer actief

Verder hebben we weinig last van de katten hoor, al lopen er hier best veel rond. Eén keer laten schrikken en het punt was gemaakt: niet welkom hier. Maar met deze was het anders, omdat hij meteen weer in de tuin zat nèt nadat ik hem van de schutting had geduwd. En dan ik überhaupt de kans kreeg om hem te duwen! Meestal rennen ze hard weg als ik eraan kom.

En dan nog iets: toen hij in de boom zat en Leroy en ik eronder stonden, keek hij me strak aan en begon te grommen. Een heel hoog grom-geluid, wat ik ken van katten die boos zijn. Nijdig omdat ze van de bank moeten of als de één geen zin heeft in het speelse gedoe van de ander. Jullie kennen dit misschien wel.
Maken ze dit geluid ook uit angst? Ik vond het raar, het leek nijdig en hij staarde me aan alsof hij bovenop me zou springen :schrik:
Afbeelding
Muk

Laura & Leroy schreef:Verder hebben we weinig last van de katten hoor, al lopen er hier best veel rond. Eén keer laten schrikken en het punt was gemaakt: niet welkom hier. Maar met deze was het anders, omdat hij meteen weer in de tuin zat nèt nadat ik hem van de schutting had geduwd. En dan ik überhaupt de kans kreeg om hem te duwen! Meestal rennen ze hard weg als ik eraan kom.

En dan nog iets: toen hij in de boom zat en Leroy en ik eronder stonden, keek hij me strak aan en begon te grommen. Een heel hoog grom-geluid, wat ik ken van katten die boos zijn. Nijdig omdat ze van de bank moeten of als de één geen zin heeft in het speelse gedoe van de ander. Jullie kennen dit misschien wel.
Maken ze dit geluid ook uit angst? Ik vond het raar, het leek nijdig en hij staarde me aan alsof hij bovenop me zou springen :schrik:
Je hebt de buurtterrorkat gevonden. :mrgreen: Jammer dat die jouw tuin en konijnen ook heeft gevonden.
Laura & Leroy
Zeer actief

Wat vinden de mensen met loslopende katten er eigenlijk van als op een goeie dag een wippert over hun hek heen springt en de kat in z'n eigen tuin doodbijt?
Afbeelding
Muk

Laura & Leroy schreef:Wat vinden de mensen met loslopende katten er eigenlijk van als op een goeie dag een wippert over hun hek heen springt en de kat in z'n eigen tuin doodbijt?
Dan is hun wereld te klein, en terecht. Net zoals kattenbezitters het ook zouden moeten kunnen begrijpen dat hun kat in andermans tuin geen overlast mag veroorzaken.
Laura & Leroy
Zeer actief

Nou, daar was ik dus al bang voor! Hè bah.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Gollum schreef:
Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Dat wordt ook niet vergeleken.
De verhouding lust/risico met als basis juist de liefde voor het wezen wordt vergeleken.
als reactie op het werkelijk fnuikende gemeesmuil over mogelijk verdriet bij degene die in dat geval zo'n wezen verliest.
kooi
Zeer actief

Muk schreef:
Gollum schreef: Een dochter of kat is toch geen vergelijking? :denken:
Voor Kooi wel, die ziet het verschil toch niet.
Ga je schamen, Muk!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”