Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Moderator: moderatorteam
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer (maltezer-shithzu).
- Aantal honden: 1
Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
Hoi Allemaal,
Een half uur geleden heeft onze pup (zaterdag 8 weken) gegeten. Hij ging onder mijn stoel liggen en ik moest er langs dus probeerde hem wakker te maken.
Echter leek het net alsof hij niet kon bewegen. Zijn naam roepen hielp ook niet. Na een paar minuten werd hij alsnog wakker maar is wel heel erg sloom.
Hij krijgt ander voer dan bij de fokker, de fokker gaf Bonzo en dat konden wij nergens vinden ( de puppyvariant was in meerdere winkels op).
Dus zijn nieuwe voer mengen kunnen wij niet.
Zo sloom was hij bij de fokker ook als hij moe was.
Is dit normaal? zo lang is hij nog niet wakker.
Ik weet dat puppy`s veel rust nodig hebben.
Een half uur geleden heeft onze pup (zaterdag 8 weken) gegeten. Hij ging onder mijn stoel liggen en ik moest er langs dus probeerde hem wakker te maken.
Echter leek het net alsof hij niet kon bewegen. Zijn naam roepen hielp ook niet. Na een paar minuten werd hij alsnog wakker maar is wel heel erg sloom.
Hij krijgt ander voer dan bij de fokker, de fokker gaf Bonzo en dat konden wij nergens vinden ( de puppyvariant was in meerdere winkels op).
Dus zijn nieuwe voer mengen kunnen wij niet.
Zo sloom was hij bij de fokker ook als hij moe was.
Is dit normaal? zo lang is hij nog niet wakker.
Ik weet dat puppy`s veel rust nodig hebben.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Re: Pup moeilijk wakker te krijgen, is dat normaal?
In het nest is het ook druk, ze kruipen over elkaar heen, ik denk dat hij daarom nog niet ergens op reageerd.

-
Angelique.
klinkt niet echt lekker als ik eerlijk ben, geen idee wat voor ras je hebt.
Nou heb ik natuurlijk wel een hyper actief ras maar als mijn pups slapen zijn ze binnen een fractie van een seconde present om meer gedonder te gaan uithalen
Ik zou het even aankijken en als je het niet vertrouwt op naar de da, beter een keer te veel dan te weinig
Nou heb ik natuurlijk wel een hyper actief ras maar als mijn pups slapen zijn ze binnen een fractie van een seconde present om meer gedonder te gaan uithalen
Ik zou het even aankijken en als je het niet vertrouwt op naar de da, beter een keer te veel dan te weinig
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Hij heeft wel echt net gegeten.
We hebben hem sinds gisteren, het kan natuurlijk zijn dat hij nog moe is van de "verhuizing'''. Ik herinner mij dit niet van onze vorige hond.
Het is een boomer.
We hebben hem sinds gisteren, het kan natuurlijk zijn dat hij nog moe is van de "verhuizing'''. Ik herinner mij dit niet van onze vorige hond.
Het is een boomer.
-
Angelique.
Gisteren is natuurlijk wel heel kort, uit het nest halen is een grote verandering, dan nog herken ik het van geen van mijn pups maar dat hoeft helemaal niets te zeggen hoor.
Ik zou het gewoon heel even aankijken en als je het echt niet vertrouwt gewoon voor je eigen gemoedsrust even langs de da gaan, kan sowieso geen kwaad natuurlijk, even een kleine check up
Ik zou het gewoon heel even aankijken en als je het echt niet vertrouwt gewoon voor je eigen gemoedsrust even langs de da gaan, kan sowieso geen kwaad natuurlijk, even een kleine check up
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Een kleine check up kan idd nooit kwaad.
Nouja ik ben gewoon ook heel erg geschrokken. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ik onze hond heb zien omvallen (die was heel erg ziek). Dus ben daar ook een beetje bang voor, dat er iets mee is.
Nouja ik ben gewoon ook heel erg geschrokken. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ik onze hond heb zien omvallen (die was heel erg ziek). Dus ben daar ook een beetje bang voor, dat er iets mee is.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
waar heb je de pup vandaan als ik vragen mag?Nikkie1985 schreef:Een kleine check up kan idd nooit kwaad.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Het kan heel goed zijn dat hij gewoon moe is door de nieuwe indrukken, maar een kleine kleine check up door de da kan nooit kwaad. Veel plezier met je pup.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Het kan heel goed zijn dat hij gewoon moe is door de nieuwe indrukken, maar een kleine kleine check up door de da kan nooit kwaad. Veel plezier met je pup.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Selene schreef:waar heb je de pup vandaan als ik vragen mag?Nikkie1985 schreef:Een kleine check up kan idd nooit kwaad.
Een Boomer klinkt als "broodfok" dus zou het zeker even laten checken.
Jammer ook dat je niet nog wat brok wat ze kregen vd fokker meegekregen hebt.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik herken het zelf in ieder geval niet, niet bij de twee van mij als pup, maar ook niet bij andere puppen.
Persoonlijk zou ik gewoon even een check up laten doen, liever een keer teveel als te weinig.
Hoop dat het gewoon een extreme luilak is en er niks geks aan de hand is
Persoonlijk zou ik gewoon even een check up laten doen, liever een keer teveel als te weinig.
Hoop dat het gewoon een extreme luilak is en er niks geks aan de hand is
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Toen ik net weg liep ging hij meteen mee.
Hij komt niet van een broodfokker.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wel raar dat je niet voor de eerste dagen voer hebt meegekregen, wat voor voer geef je hem nu?
Nogmaals, hoop dat het gewoon een slaapkopje is maar bij twijfel gewoon even naar de da voor een kleine check up.
Nogmaals, hoop dat het gewoon een slaapkopje is maar bij twijfel gewoon even naar de da voor een kleine check up.
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Hij kreeg Bonzo. Ik geef hem Bosch voer (zitten niet zoveel granen in).
Het karakter van beide ouders is ook lui dus wat dat betreft.
Het karakter van beide ouders is ook lui dus wat dat betreft.
-
Muk
Nou ja, iemand die maar wat aankruist zonder zich over medische zaken te bekommeren is in mijn ogen niet echt een verantwoordelijke fokker. Ik zou het een paar dagen aanzien, want de verhuizing is natuurlijk wel een grote verandering, maar dan zou ik alsnog naar de dierenarts gaan. Dat de ouders sloom zijn is namelijk een kulargument om de sufheid bij jouw pup goed te praten.Nikkie1985 schreef:Toen ik net weg liep ging hij meteen mee.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
ik zou hem gezien het hele verhaal (geen brokken mee ed) gewoon even na laten kijken, de verhuizing is natuurlijk ook wat maar dan verwacht ik eerder een alerte pup omdat hij de omgeving nog niet kent en zich nog niet veilig voelt.Muk schreef:Nou ja, iemand die maar wat aankruist zonder zich over medische zaken te bekommeren is in mijn ogen niet echt een verantwoordelijke fokker. Ik zou het een paar dagen aanzien, want de verhuizing is natuurlijk wel een grote verandering, maar dan zou ik alsnog naar de dierenarts gaan. Dat de ouders sloom zijn is namelijk een kulargument om de sufheid bij jouw pup goed te praten.Nikkie1985 schreef:Toen ik net weg liep ging hij meteen mee.
Heb het hier in ieder geval nog nooit gezien
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!

-
Muk
Zelf heb ik weinig ervaring met pups, maar zelfs mijn hoogbejaarde newfs zijn niet zo sloom.Selene schreef:ik zou hem gezien het hele verhaal (geen brokken mee ed) gewoon even na laten kijken, de verhuizing is natuurlijk ook wat maar dan verwacht ik eerder een alerte pup omdat hij de omgeving nog niet kent en zich nog niet veilig voelt.Muk schreef:Nou ja, iemand die maar wat aankruist zonder zich over medische zaken te bekommeren is in mijn ogen niet echt een verantwoordelijke fokker. Ik zou het een paar dagen aanzien, want de verhuizing is natuurlijk wel een grote verandering, maar dan zou ik alsnog naar de dierenarts gaan. Dat de ouders sloom zijn is namelijk een kulargument om de sufheid bij jouw pup goed te praten.Nikkie1985 schreef:Toen ik net weg liep ging hij meteen mee.
Heb het hier in ieder geval nog nooit gezien
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Is het niet een beetje vreemd, dat een fokker zijn nest Bonzo voert ??

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het hoeft niks te betekenen. Hij kan gewoon erg moe zijn geweest. Maat ik zou zeker met het weekend voor de deur ff langs je dierenarts gaan voor een gewoon normale controle.
Ben je zelf gerust en weet je gewoon wat aan pupje in huis hebt.
En Bonzo, wees daar maar blij mee dat je dat niet kon vinden, dat is troep. Er is wel wat beters te vinden.
Ben je zelf gerust en weet je gewoon wat aan pupje in huis hebt.
En Bonzo, wees daar maar blij mee dat je dat niet kon vinden, dat is troep. Er is wel wat beters te vinden.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Sas schreef:als je een pup hebt ga je toch zowiezo na een dag of twee even langs de DA voor een algemene check up? Dus hup, naar de DA!
nee hoor
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
waarom moet dar vreemd zijn? sommige honden doen et goed op bonzo waarom zou je ze dan op ander voer zetten? het is ook niet mijn eerste keus maar als mijn honden er goed op zouden reageren zou ik het ook geven.thom schreef:Is het niet een beetje vreemd, dat een fokker zijn nest Bonzo voert ??
ellen
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik vroeg het me gewoon af, dat mag toch ?ellen en de birmanen schreef:waarom moet dar vreemd zijn? sommige honden doen et goed op bonzo waarom zou je ze dan op ander voer zetten? het is ook niet mijn eerste keus maar als mijn honden er goed op zouden reageren zou ik het ook geven.thom schreef:Is het niet een beetje vreemd, dat een fokker zijn nest Bonzo voert ??
ellen

-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Hij is geënt, ontwormd, ontvlooit en heeft een chip, allemaal zoals het hoort.Muk schreef:Nou ja, iemand die maar wat aankruist zonder zich over medische zaken te bekommeren is in mijn ogen niet echt een verantwoordelijke fokker. Ik zou het een paar dagen aanzien, want de verhuizing is natuurlijk wel een grote verandering, maar dan zou ik alsnog naar de dierenarts gaan. Dat de ouders sloom zijn is namelijk een kulargument om de sufheid bij jouw pup goed te praten.Nikkie1985 schreef:Toen ik net weg liep ging hij meteen mee.
De karakters van de ouders zijn lief, aanhankelijk en lui (dit heb ik gevraagd en was ook wel te zien toen we daar twee keer op bezoek zijn geweest). Dus vandaar dat ik schrijf dat de ouders ook lui zijn.
Hij moet over een dikke week sowieso zijn 9 weken prik hebben.
Hij is niet de hele dag suf, als hij wakker is dan speelt hij normaal.
Ik weet ook niet meer zo goed hoeveel een pup slaapt. En na vanmorgen reageert hij gewoon zoals het hoort.
Ook vannacht was hij regelmatig wakker.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik neem aan dat jij dit topic niet zomaar geopend hebt, dus ik zou zeker mijn gevoel volgen en even langs de da gaan. Sorry, maar een goede fokker was het zeker niet waar jij jouw pupje vandaan hebt, die had op z'n minst voor een week voer gezorgd zodat de pup niet zo snel aan nog een verandering werd blootgesteld. Succes met de kleine!
-
Nikkie1985
- Vaste gebruiker
Wat de Bonzo betreft, dit krijgt de moeder ook gewoon.
Het is mijn keuze ook niet, die mensen gaven aan dit met de andere twee nestjes ook gegeven te hebben.
Bij elk nestje zat 1.5/2 jaar tussen en dit was het 3e en laatste nestje.
Het hondje is ook wel levendig verder als hij wakker is en heel nieuwsgierig zoals het hoort.
Ook eet en drinkt hij goed.
Bedankt voor alle tips verder.
Dit topic is ook geopend uit mijn eigen angst.
Onze vorige hond (van een goede fokker), was namelijk erg ziek en op 5 jarige leeftijd overleden..
Ik heb gewoon een beetje angst om dat weer mee te maken.
Het is mijn keuze ook niet, die mensen gaven aan dit met de andere twee nestjes ook gegeven te hebben.
Bij elk nestje zat 1.5/2 jaar tussen en dit was het 3e en laatste nestje.
Het hondje is ook wel levendig verder als hij wakker is en heel nieuwsgierig zoals het hoort.
Ook eet en drinkt hij goed.
Bedankt voor alle tips verder.
Dit topic is ook geopend uit mijn eigen angst.
Onze vorige hond (van een goede fokker), was namelijk erg ziek en op 5 jarige leeftijd overleden..
Ik heb gewoon een beetje angst om dat weer mee te maken.
Laatst gewijzigd door Nikkie1985 op 22 nov 2013 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Corneliana
- Zeer actief
inderdaad, dat jij dit topic opent zou iets moeten zeggen tegen jezelf hoeveel zorgen je je maakt
lekker naar de da baat het niet schaadt het niet.
lekker naar de da baat het niet schaadt het niet.
-
Muk
Een goede fokker geeft ook geen Bonzo als voer.rose schreef:Ik neem aan dat jij dit topic niet zomaar geopend hebt, dus ik zou zeker mijn gevoel volgen en even langs de da gaan. Sorry, maar een goede fokker was het zeker niet waar jij jouw pupje vandaan hebt, die had op z'n minst voor een week voer gezorgd zodat de pup niet zo snel aan nog een verandering werd blootgesteld. Succes met de kleine!
Ook broodfokkers laten hun pups enten, dus dat zegt mij niks.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zou gewoon even bij de da langsgaan voor een checkup. Kan nooit kwaad.
En dan over een week nog eens voor de inenting. Is de pup ook al een beetje aan de da en de praktijk gewend.
En dan over een week nog eens voor de inenting. Is de pup ook al een beetje aan de da en de praktijk gewend.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Niet alleen om je eigen angst weg te nemen maar ook om de pup aan de dierenarts te laten wennen, is het misschien handig om toch even langs te gaan. Een eerste keer dierenarts en dan meteen een spuit werkt meestal niet heel positief.
Qua wakker maken: heb het nooit gezien. Zelfs als hij heel moe was en ik hem in de bench tilde, werd Oryn nog een soort van alert al was dat maar van korte duur. Wakker maken was nooit een probleem, laten slapen soms wel
Qua wakker maken: heb het nooit gezien. Zelfs als hij heel moe was en ik hem in de bench tilde, werd Oryn nog een soort van alert al was dat maar van korte duur. Wakker maken was nooit een probleem, laten slapen soms wel
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook