Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suprelorin chip teef
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Suprelorin chip teef
Heeft iemand al ervaring met Suprelorin bij teven ?
Ik dacht hier ineens aan voor Doña. Die moet gecastreerd worden vanwege auto-immuunprobleem (wat zeer ws getriggerd wordt door loopsheid) maar ze is er qua prednison afbouw eigenlijk nog niet klaar voor. Ze moet in januari normaal loops worden maar het kan ook eerder.
Zou deze chip een optie kunnen zijn ? Dan kan ik haar laten opereren als ze al een tijd van de prednison af is zonder kans op terugval door loopsheid.
Ik dacht hier ineens aan voor Doña. Die moet gecastreerd worden vanwege auto-immuunprobleem (wat zeer ws getriggerd wordt door loopsheid) maar ze is er qua prednison afbouw eigenlijk nog niet klaar voor. Ze moet in januari normaal loops worden maar het kan ook eerder.
Zou deze chip een optie kunnen zijn ? Dan kan ik haar laten opereren als ze al een tijd van de prednison af is zonder kans op terugval door loopsheid.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Suprelorin chip teef
Geen advies, maar heb je dit al aan je da voorgelegd? Ben wel benieuwd naar wat die zou zeggen, ik ga t even volgen 
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Ik lees ook even mee.
Ik zit er ook aan te denken maar dan om andere redenen dan jou.
Dus misschien heb ik wel wat aan de info.
Ik zit er ook aan te denken maar dan om andere redenen dan jou.
Dus misschien heb ik wel wat aan de info.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik dacht er vandaag ineens aan. Wilde eerst wat ervaringen horen.Kit schreef:Geen advies, maar heb je dit al aan je da voorgelegd? Ben wel benieuwd naar wat die zou zeggen, ik ga t even volgen
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Naar mijn weten mag Suprelorin niet toegepast worden bij teven.
Daarnaast denk ik niet dat het bij teven werkt. Het is een hormoon wat de productie van testosteron onderdrukt
.
Daarnaast denk ik niet dat het bij teven werkt. Het is een hormoon wat de productie van testosteron onderdrukt
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:om te kijken hoe de uitwerking van een castratie op de teef zal zijn, zou ik het wel aandurven hoor.
Als oestrogeen én testosteron geblokkeerd worden, lijkt mij dat niets te zeggen.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zo'n chip kan je ook maar 1 keer plaatsen, volgens onze DA. De werking daarvan verminderd dan of werkt dan niet meer.Nanna schreef: Het lijkt me ook niet iets dat je steeds maar weer herhaalt maar om te kijken hoe de uitwerking van een castratie op de teef zal zijn, zou ik het wel aandurven hoor.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb de suprelorin op 4 poezen toe gepast. 2 hebben daarna een normaal en gezond nest gekregen. ze waren alleen een jaar niet krols. een ander is na de suprelorin gesteriliseerd. de laatste open poes zit nu nog op de suprelorin maar die gaat ook onder het mes als de suprelorin is uitgewerkt en mevrouw krols gaat worden.
ellen
ellen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is in dit geval alleen maar om op tijd te zorgen dat ze niet loops wordt. Fokken ga ik sowieso niet met haar doen en zodra het kan gaat ze onder het mes.Nanna schreef:Het mag ook niet toegepast worden op poezen maar dat gebeurt ookLiesbeth schreef:Naar mijn weten mag Suprelorin niet toegepast worden bij teven.
http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... elorin.htm
Het kan op teven toegepast worden maar de nadelen zijn dat je daarna verhoogde kans hebt op puppysterfte als je gaat fokken.
Het lijkt me ook niet iets dat je steeds maar weer herhaalt maar om te kijken hoe de uitwerking van een castratie op de teef zal zijn, zou ik het wel aandurven hoor.
Bij dierentuindieren is er veel ervaring met chem castratie, bij honden nog niet. Ik ben er ook geen voorstander van hoor maar ik ben nu best bang dat ik straks te laat ben en ze alweer loops wordt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Na wat googlen denk ik niet dat ik het aandurf. De kans is groot dat oestrus juist opgewekt wordt in de eerste weken na plaatsen chip. Daar zit ik nu juist niet op te wachten. De bijwerkingen zijn verder niet zo relevant als je daarna toch voor castratie gaat maar ik durf het niet.