Misschien ben ik heel naief maar ik ga er gewoon van uit dat dit allemaal al geprobeerd is. Dus niet snel kwaad worden maar de grens aan geven. Maar wat als het kind dan er voor kiest om die grens te overschrijden, gewoon omdat het zo leuk is (zelflonend)?johanna68 schreef: verschillen we van mening..dat kan..ik denk als je dus niet snel kwaad wordt zoals je schrijft dus al iets door de vingers ziet waardoor grens steeds verder weg ligt en dan ineens grof ingrijpen!! Was dus niet nodig geweest als je eerder subtiel en zachtaardiger had ingegrepen.. Maar nogmaals.verschil van mening..
Wie zegt dat ik meteen grof ingrijp? Dat is toch iets wat je als laatste doet, toch niet als eerste?
Ja, ik zou het risico natuurlijk niet durven te nemen, wetende dat de hond kind-intolerant is, i.c.m. met het kind dat hond-irritant is. Dan sloot ik ook de een van de ander weg, of door een box, of door de gang met deur dicht of wat dan ook.johanna68 schreef: Denk dat het kindje nu weet dat hij beter niet meer naar 'dat' hondje moet gaan en misschien er nu bang voor...maar een kind van twee jaar begrijpt nog niet in algemeen na een beet gedrag en consequenties. Ben het wel eensdat het niet klopt van moeder ...het opletten terwijl ze de hondjes kent en de reactie na het gebeuren.. Maar hoe op te lossen? Tja denk toch wel een goed gesprek met zijn allen...maar om 1 lijn te krijgen terwijl er zoveel mensen over de vloer zijn. Maar ze zou zich moeten aanpassen naar leefomstandigheden bij iemand anders als ze daar met kind komt.. Dat is overal toch zo? Weet ook niet of de hondjes die kindjes niet leuk vinden nu apart moeten of niet.. over ene kant ..wel net zo veilig maar over andere kant...dan zijn er nog 4 en als die lang genoeg gepest worden ...wie weet wat dan... Ik zou denk ikzelf meer aandacht gaan besteden samen betreft omgang kind en hond(en er bij blijven zitten) consequent zijn tegen kind..tot zover en niet verder...Maar dan is het niet in 1 dag opgelost natuurlijk.. Misschien rare oplossing..(geen idee of kind van 2 jaar dat wil) maar ik heb altijd nog box in de kamer...Als ik even naar toilet moet en kleinzoon dus niet in zicht (of iets anders ) zet ik hem even in de box...voor zijn eigen veiligheid...maak het leuk...door iets lekkers ofzo..dus hij ziet het niet als straf...Misschien kan dat een voorlopige veilige oplossing zijn?
Maar weet je, ouders met kleine kinderen zijn niet altijd even redelijk en vinden niet altijd dat zij zich elders moeten aanpassen. Zij zullen altijd het belang van het kind voorop stellen, ook ten koste van degenen die daar wonen, ongeacht het of mensen of dieren betreft. Ongeacht of het kind daar mee gebaat is. Pesten mag sowieso nooit toegestaan worden. Het is een no go. Niet honden pesten, en niet andere kinderen pesten. Moet je gewoon niet willen, moet je niet toestaan.