Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Ongelezen bericht door renee-uk »

gina had ook een jas, ondanks haar megavacht, en haar rug bleef op die manier lekker warm in de winter bij het laatste rondje
was best een belachelijk gezicht: een dh met een jas aan, maar dat kon me weinig schelen.
mijn ouwe krakkemikkige wijffie had er baat bij en dat telde voor mij heel wat meer dan wat jan en alleman er van vond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:gina had ook een jas, ondanks haar megavacht, en haar rug bleef op die manier lekker warm in de winter bij het laatste rondje
was best een belachelijk gezicht: een dh met een jas aan, maar dat kon me weinig schelen.
mijn ouwe krakkemikkige wijffie had er baat bij en dat telde voor mij heel wat meer dan wat jan en alleman er van vond.
Als Xena er last van krijgt zal ik de eerste zijn die een lekkere warme jas voor dr haalt hoor :F: , zolang het niet nodig is en ze zichzelf warm kan houden doe ik het niet. Wat ik al eerder schreef dober had heel soms ook een deken om in zijn laatste jaren, maar dan moest het echt hard vriezen (-10) en waaien.
Maar de jonge kerngezonde honden hoef ik het hier niet aan te trekken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:gina had ook een jas, ondanks haar megavacht, en haar rug bleef op die manier lekker warm in de winter bij het laatste rondje
Als Xena er last van krijgt zal ik de eerste zijn die een lekkere warme jas voor dr haalt hoor :F: , zolang het niet nodig is en ze zichzelf warm kan houden doe ik het niet. Wat ik al eerder schreef dober had heel soms ook een deken om in zijn laatste jaren, maar dan moest het echt hard vriezen (-10) en waaien.
Maar de jonge kerngezonde honden hoef ik het hier niet aan te trekken...
maar dat is ook niet nodig toch ;)
rita heeft ook geen jas aan hoor en jan had er ook geen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mmartinn schreef:
malinois schreef:
mmartinn schreef:Nee, tuurlijk hoeft dat niet. Maar als iemand al overtuigd is, hoeft ie niet nog verder overtuigd te worden. :W:
Ehm... ik ben in discussie/gesprek met o.a. Gyanty
Dat heeft niks met overtuigen te maken... er lezen vast meer mensen mee dan alleen TS misschien hebben die er nog wat aan (en anders ik misschien ooit nog wel als ik wel een hond heb misschien die last van zijn spieren krijgt als hij een dag in de auto moet liggen :U: )

Ik doelde niet eens op jou :19:
Haha, get to know mal. Die kaapt zo je topic. Met haar niet mis te verstane eigen ideetjes :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap het wel een beetje die twijffel.
Je word doodgegooit met rotzooi aan jasjes,schoenen en regenpakken en meer waarvan je denkt ,is dat nu nodig.
Maar gelijkertijd word je aangesproken op je verantwoordelijkheid als baas of je het wel goed doet en dat hun misschien wel gelijk hebben met al die overbodige klotetroep.

Hoorde pas iemand zeggen ja wij vrouwen kunnen niet 2 x hetzelfde kledingstuk aantrekken ,dan hebben mannen het toch wel makkelijker om hun pak 2 x te kunnen dragen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn reactie was inderdaad direct op die van Apple en geen reclame voor het dragen van een jas, maar rechtzetten van enkele feiten. Ik vind een jasje ook niet nodig in principe, maar het is hond afhankelijk, maar ook wat de baas er mee doet. Als je honden in beweging blijven en warm blijven heeft dat toch altijd de voorkeur. De gemiddelde Nederlander zal geen trektocht met zijn hond in de sneeuw gaan lopen, omdat men dat zelf waarschijnlijk qua kou niet uit zou houden
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En toch vraag ik me af....
Nala is de eerste hond die ik heb waarvan ik denk dat ze zelfs met de vorst nog blijft zwemmen in open meren.
Daarna met lopen vind ik dat geen probleem maar als we dan in de auto terug naar huis moeten. Zou dat te koud zijn?
De auto is natuurlijk niet binnen 5 minuten op een lekkere temperatuur en droog gewreven krijg ik die vacht ook niet...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sanne!! schreef:En toch vraag ik me af....
Nala is de eerste hond die ik heb waarvan ik denk dat ze zelfs met de vorst nog blijft zwemmen in open meren.
Daarna met lopen vind ik dat geen probleem maar als we dan in de auto terug naar huis moeten. Zou dat te koud zijn?
De auto is natuurlijk niet binnen 5 minuten op een lekkere temperatuur en droog gewreven krijg ik die vacht ook niet...
Het waait toch niet in de auto?
Niks aan de hand hoor bij een gezonde hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Daar heb je gelijk in!

Ik zat er gewoon even over te denken.

Zazoe bleef altijd keurig droog. Maar omdat Nala dus en altijd zwemt en ook zon lekkere lange vacht heeft die eeuwen nat blijft.
Maar idd het waait er niet dus zal wel loslopen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind dat ieder voor zich moet uitmaken of hij/zij de hond een jasje aan trekt.

Zelf doe ik het niet.
Jack heeft nauwelijks ondervacht en al helemaal geen vet.
Maar hij gaat gewoon mee op trainingen/jachten/wedstrijden waarbij hij uren buiten is in de regen en/of tussendoor moet zwemmen.
Soms moet hij dan ook een behoorlijke tijd in weer en wind stil zitten om te wachten.
Maar ondanks dat hij dus maar een dunne vacht heeft en erg schraal is kan hij het prima hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

malinois schreef:
Sanne!! schreef:En toch vraag ik me af....
Het waait toch niet in de auto?
Niks aan de hand hoor bij een gezonde hond.
Ik heb waarschijnlijk toch echt watjes..... Enkele weken geleden reed ik nog wel eens ergens naar het water. Auto tot bijna aan het water. Honden zwemmen, nog even rennen en poepen enzo en hop warm de auto in dacht ik zo. Ik was toch uiterst verbaasd dat ik rillende honden uit de auto haalde thuis..... De keer daarop de kachel maar maximaal aan gezet en daarna maar niet meer wezen zwemmen. (thuis bleef Norah ook maar rillen, dus een slaapzak over haar heen gelegd)

Ik heb watjes :jank: Dacht dat ze in Engeland toch ook wel koud weer hadden en zeker minsten zo nat als hier..... :neenee: De volgende keer dan toch maar een echte hond nemen.... Weer aan de Schotse Collies. Die hebben het nooit koud :neenee: en willen gelukkig meestal niet zwemmen :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”