Sorry, late reactie als TS. Was ziek en druk, geen beste combi
Zal ons verhaal in het kort proberen te vertellen. Ik ben opgegroeid met diverse moeilijke herolaatsers. Reu en teef. Hoofdzakelijk Herderachtigen. Mijn pa kon lezen en schrijven met vooral de meest lastige Mechelaars. De teef die toen bij ons bleef, Barry, was mijn steun en toeverlaat in alles. Ik had het niet zo op andere kinderen, had meer met beesten. Zij was, zoals destijds te doen gebruikelijk, geholpen zoals dat heette. Jaren later hadden wij een grote poedel, Prins, een reutje, niet gecastreerd. Dat was heel "raar" destijds.
Toen ik 15 jaar geleden mijn huidige man leerde kennen, had ik 6 katten, geen honden. Ik had me in jaren niet verdiept in honden, mijn ex had er nu eenmaal niets mee. En toen bleek mijn huidige man wel iets, veel zelfs met honden te hebben. Hij wilde graag een hond, ik helemaal blij!! Samen gezocht naar een ras wat bij ons past, dat bleek dus de Cane Corso te zijn. Na uitgebreid zoeken vonden we een fokker die ons aansprak en hebben we onze Sultan, een reu, gekocht. Sultan bleek echter eenmaal volwassen, volledig onbereikbaar voor ons als destijds onervaren CC baasjes als er ergens een spoor van een loopse teef was. Hij stak gevaarlijke wegen over en meer van dergelijke acties. Onbekend met de diverse trainingsmethoden, hebben we besloten tot castratie van onze man. Achteraf gezien zouden we dat niet hebben hoeven doen.... Hadden we ons verdiept in training was het besluit anders geweest!! Maar het net was toen nog niet wat het nu is.
Daarna kwam onze Irina bij ons, als co-ouder teefje. Een schuchtere dame met gedragsproblemen. Na een aant al maanden bij ons, deed zij het super. Terug naar de fokker voor een nest was voor ons en de fokker geen optie, al was zij een perfecte mama van een eerder nest. In overleg besloten geen nest meer te fokken met haar. Door haar heftige schijnzwangerschap besloten tot castratie.
Na Irina's overlijden kwam onze Do bij ons wonen. Net als Rinus helemaal mijn wijffie. Na het overlijden van Sultan besloten een nestje met haar te doen. Kennelnaam aangevraagd en half Europa doorgereisd voor de juiste combi. Een zalig nest was het resultaat. Helaas kreeg onze meid eclampsie. Voor ons de reden om Do niet meer aan een nest bloot te stellen. Uit ons eerste nest hebben wij een reu aangehouden. Een machtig mooie man. Do ontwikkelde inmiddels problemen met schijnzwangerschap. (Scheiden tijdens de loopsheid was trouwens geen enkel probleem!) de problemen van Do, eclampsie en de hele heftige schijnzwangerschap, waren onze redenen voor castratie vN onze Do.