Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gesprekjes met andere hondenbaasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Gesprekjes met andere hondenbaasjes

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Goh altijd gedacht dat hondenmensen zo sociaal waren en honden mensen samenbracht. :oeps:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

op de hondenschool: ja hoor, veel praatjes met mensen over hun pupjes.
Onderweg bij de vaste wandeling: amper, kom bijna niemand tegen, en wie ik tegenkom heeft asociale honden, want die draaien al een straat in als ze me zien, terwijl ik een veel te sociale puppy bij me heb.
Onderweg door de stad en het strand enz: soms eens iemand die vraagt welk ras het is, hoe oud enz. Maar echt zo hele gesprekken? nee, nog niet meegemaakt, niet met deze hond,niet met een van de vorige.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Angt van mijn bui, de andere persoon en mijn hond af. Maar als het gezellige mensen zijn heb ik er geen probleem mee.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Meeste mensen die ik tegen kom hebben het over de honden.

Begint meestal met de vraag welk ras het is.

Een praatje zo over de honden vind ik wel gezellig.
Drama verhalen van mensen die ik niet ken niet.Maar dat heb ik nog niet mee gemaakt tijdens het uit laten.

Ik kom ook wel eens de buren tegen,daar maak je weer een ander soort praatje mee,dat wel.
nathalie71

bouvierpoedel schreef:Goh altijd gedacht dat hondenmensen zo sociaal waren en honden mensen samenbracht. :oeps:
:LOL: Tja,daar heb je weer een goed punt :ok:
nathalie71

Maar eerlijk gezegd heb ik liever vriendschappen met de hond dan met de mens.
Dan is het wel leuk dat je mensen tegen komt die er het zelfde over denken en dus gaat het gesprek over de honden.Daarna ga je weer je eigen weg :wink:

Het zal vast voorkomen dat mensen elkaar ontmoeten door dat ze de honden uit laten en dat daar vriendschappen uit ontstaan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nathalie71 schreef:
bouvierpoedel schreef:Goh altijd gedacht dat hondenmensen zo sociaal waren en honden mensen samenbracht. :oeps:
als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg en dan laat ik mijn hond fijn thuis!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Niet, als in nooit niet :F:

Op sledehondenwedstrijden/evenementen na dan.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

renee-uk schreef:
nathalie71 schreef:
als ik sociaal wil doen ga ik wel naar de kroeg en dan laat ik mijn hond fijn thuis!
Ik ook ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Een oom van mij liet altijd graag mijn hond uit omdat hij zo in contact kwam met leuke dames die hem normaal hard voorbij liepen op straat, dus dat een hond een sociale functie kan hebben lijkt mij evident. Of je met hond accuut zelf sociaal wordt valt te bezien..

Toch ken ik best veel mensen 'van de honden'.
Dat je wel alles weet van die mensen, behalve hoe ze nu eigenlijk heten...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als ik op t hondenstrand loop, waar de honden dus los lopen, sta ik iets meer open voor gesprekjes. Als de honden contact maken, of willen maken, kijk ik ook altijd gelijk naar de baas. Aan de hand daarvan, en t contact tussen de honden, volgt er wel of niet een gesprek.

Laatst had Figo twee honden gevonden waar hij echt leuk mee kon. De eigenaar sprak ons aan, omdat de oudste van hem meestal niet toelaat dat er een reu zich mengt. En dit ging wel leuk, dus dan raak je aan de praat. En dan ben ik ook echt wel geïnteresseerd.

Jaartje geleden vond ik een mevrouw op straat die me hier in de buurt aansprak. Ze zag er nogal zoekend uit.
Kende haar niet, maar t regende en ze kon haar dochter niet bereiken zei ze. Die daar op de hoek zou wonen.
Ik kon er niet veel mee, maar vond het ook lullig om zo door te lopen. Dus zocht naar een oplossing voor haar. Ze moest wachten buiten en het was echt koud.
Dus ik vroeg of ze niet aan kon bellen bij de buren dan..toen kwam er een man naar buiten met een voor mij bekende hond.
Daar was ik al een paar keer mee opgelopen.
Die zei gelijk "laat gaan, die staat hier geregeld"

Ik nog, ja maar..'nee echt laat maar gaan, die staat hier elke week'.

Toch vind ik t sneu.
Ik ben in mijn uitlaatrondes niet heel sociaal. Tussen de middag maak ik tijd voor de honden, en dan is een praatje niet altijd gewenst.
Toen Figo klein was, waren er toch wel wat praatjes. Nu niet meer.
Los is heel anders als aan de lijn. Aan de lijn kom ik ook heel veel drie keer per dag blokje om honden tegen. En daar wil ik aan de lijn geen contact mee.
Dat werkt niet. Te veel spanning.
bouvierpoedel
Zeer actief

nathalie71 schreef:Maar eerlijk gezegd heb ik liever vriendschappen met de hond dan met de mens.
Dan is het wel leuk dat je mensen tegen komt die er het zelfde over denken en dus gaat het gesprek over de honden.Daarna ga je weer je eigen weg :wink:

Het zal vast voorkomen dat mensen elkaar ontmoeten door dat ze de honden uit laten en dat daar vriendschappen uit ontstaan.
Dat vind ik dan weer gek , nniet veel met mensen hebben of veel meer van hondjes houden en dann een forum opzoeken om mensen te ontmoeten en over heel veel zaken te praten dan hondjes.
Klinkt een beetje teleurgesteld. :(:
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Wij lopen s avonds altijd met een groepje honden eigenaren. Vind het wel gezellig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lief schreef:Dat je wel alles weet van die mensen, behalve hoe ze nu eigenlijk heten...
Haha, herkenbaar wel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:
Lief schreef:Dat je wel alles weet van die mensen, behalve hoe ze nu eigenlijk heten...
Haha, herkenbaar wel.

Hier ook. Ik weet de naam van de hond wel, maar de naam van de eigenaar :U: .
Ik betrap me erop dat ik dus vaak zeg 'het baasje van Max, Harley of Sem of zo'. Want ik heb geen flauw idee hoe de mens heet die het lijntje vasthoudt. Terwijl we al jaren met elkaar oplopen. :F:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
Miranda schreef:
Haha, herkenbaar wel.

Ik betrap me erop dat ik dus vaak zeg 'het baasje van Max, Harley of Sem of zo'. Want ik heb geen flauw idee hoe de mens heet die het lijntje vasthoudt. Terwijl we al jaren met elkaar oplopen. :F:
Ja en als je ze zonder hond tegen komt niet herkent. :oeps:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

bouvierpoedel schreef:Ja en als je ze zonder hond tegen komt niet herkent. :oeps:
Ook die is heel herkenbaar. Context is alles :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

lieke schreef:
Miranda schreef:
Haha, herkenbaar wel.

Ook hier herkenbaar :mrgreen:
Ik woon aan het park dus ik ontkom er bijna niet aan om een praatje te maken.
Maar het is altijd 'het baasje van die en die'. Maar even kletsen en dan zeg ik gewoon dat ik weer verder loop. Geen probleem.
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Nee daar doe ik niet aan.
Ik hang de therapeut al uit op mijn werk dan hoef ik niet tijdens de wandelingen ook nog eens allerlei sores aan te horen.
Nu scheelt het dat mensen mij niet snel aanspreken gezien het feit dat een van de honden gemuilkorfd is...
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Gentle schreef:Nee daar doe ik niet aan.
Ik hang de therapeut al uit op mijn werk dan hoef ik niet tijdens de wandelingen ook nog eens allerlei sores aan te horen.
Nu scheelt het dat mensen mij niet snel aanspreken gezien het feit dat een van de honden gemuilkorfd is...
Ik ben mijn eigen muilkorf, ik kijk wel zo ongelofelijk chagrijnig dat de meeste mensen me niet eens wíllen aanspreken. :LOL:
Ik zou een Etiketje en PGB aan vragen. :mann:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Angelique. schreef:Niet, als in nooit niet :F:

Op sledehondenwedstrijden/evenementen na dan.
Oh dan zou je aan mij een slechte hebben. Als ik jou zou zien lopen met je kudde, sorry, roedel hussen zou ik nog net niet komen rennen!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tara schreef:
Ik ben mijn eigen muilkorf, ik kijk wel zo ongelofelijk chagrijnig dat de meeste mensen me niet eens wíllen aanspreken. :LOL:
Ik dus ook. En niet alleen als ik met de honden loop, hoewel die 2 Duitse Herders er wel voor zorgen dat de mensen die normaal een poging durven te wagen het dan niet durven. :D

Vooral leuk als je dan wel een keer lacht mensen er verbaasd opmerkingen over maken :S:
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Tara schreef:
hahaha ja dat kan ook nog...
ik kijk zelf ook niet echt heel toegankelijk heb ik hier en daar eens gehoord maar ach vind het niet heel erg...
Ik zit toch meer in mijn eigen wereldje als ik met de honden loop en zoek tijdstippen op dat er niet veel mensen buiten zijn.
Behalve als mijn zoontje (bijna 2 jaar jong) mee is in de kinderwagen en ik met mijn hoogzwangere buik achter de kinderwagen loop spreken mensen me wel aan om zich hardop af te vragen hoe ik dat straks ga doen met drie honden waarvan een klaarblijkelijk in hun ogen levensgevaarlijk en twee kleine kinderen.
Dan is mijn standaard antwoord "ach laat dat denkwerk maar aan ons over"
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Heel soms heb je dat je bij 1 hond beide bazen afzonderlijk tegenkomt, die noemen dan wel de naam van de andere baas, dus van die stellen weet je wel dat het Wim en Corine zijn.

Zelfde probleem ken ik ook van de sportschool, daar duid je mensen aan als ' die vent in dat net te korte broekje altijd, je weet wel, die met die vrouw komt die zo'n rood hoofd heeft'

Na verloop van tijd wordt het ook steeds stommer om iemands naam te gaan vragen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lief schreef:Heel soms heb je dat je bij 1 hond beide bazen afzonderlijk tegenkomt, die noemen dan wel de naam van de andere baas, dus van die stellen weet je wel dat het Wim en Corine zijn.
:oeps: Ik herken mensen zonder hond niet eens. Alleen de leonbergermeneer, maar die is zelf enorm groot en harig :mann:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Liever niet maar maak uitzonderingen.
Wij komen elke dag een groepje dames tegen die altijd samen hun honden uitlaten. Toby, Kevin, Tess. Met hen maken we vaak een babbeltje. Ze kijken ook op de website van HZ, weten welke opvangers we hebben en hoe ze heten, hebben vandaag spullen gedoneerd en dat is echt wel heel leuk.
Ik groet wel iedereen maar verder hoef ik niet te babbelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”