Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap nooit zo waarom mensen van anderen toestemming moeten hebben om hun hond een jasje aan te doen. Als jij denkt dat het nodig is en/of leuk vindt moet je het vooral doen. Boeiend wat een ander er van denkt.

Mijn collies hebben trouwens ook een jasje. Een regenjas, niet gevoerd dus. Die ze lekker aan krijgen als het harder regent dan motregen. Voordeel voor hen: geen natte vacht, geen pijnlijke gewrichten meer en geen hotspots meer. Voordeel voor mij: geen moddervloeren meer en geen condens meer op de ramen.
Uiteraard lopen ze straal voor gek ermee maar zij zijn er gelukkig mee en ik ben er zielsblij mee.
Ik weet trouwens nog niet of Kyra het met haar geknipte vacht koud gaat krijgen van de winter dus misschien moet ik haar regenjas vervangen door een heuse winterjas. :lol1:

Roze denk ik. Past goed bij haar mooie ogen. :I:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

malinois schreef:
gyanty schreef:Voor training vind ik heel iets anders dan voor de gewone dagelijkse gang van zaken. Op een trainingsdag kunnen ze hier ook van 8 tot 16 uur (met 1 trainingsuur dan) in de auto zitten. Zeker na een training waarin ze extra warm geworden zijn vind ik het een probleem. Extra warm zijn betekend ook extra snel kunnen afkoelen, dat is niet met normale omstandigheid te vergelijken. En lang stilzitten in een auto voor een training in de kou betekend dat ik een hond met koude spieren heb. Dat bemoeilijkt de training en vergroot de kans op blessures, maar dat zijn geen zaken die in de normale omstandigheden plaats vinden. In de auto betekend overigens ook dat ik ze niet in vizier heb en ik dus ook niet kan zien of ze het koud hebben. Ze kunnen zich niet warm rennen in de auto, dus inderdaad voor zekerheid in de winter wel een jas aan.

Overigens bij de schotse collies deden wij ook nog wel eens een regenjas aan. Niet omdat ze het qua warmte nodig hadden, nee maar de vacht droogt bij een echte plensdag niet voor de volgende wandelingen en was ik de hele dag aan wandelen en dan fohnen. En jas is dan soms wel handiger.
Hier liggen ze ook lange dagen en avonden in de auto maar nog nooit problemen gehad eigenlijk... ze liggen ook met meerdere honden in de auto en echt koud is t dus nooit. Verder genoeg opwarmen en cooling down. En ze liggen hier niet in alle rust in de auto ze blijven zich flink druk maken ... en nogmaals t blijft sowieso niet heel ... heb wel ooit stro in de kennels gehad toen was t echt heel koud (trainde ik nog met Xena dus al heel wat jaren geleden). Dat werkte ook super maar heb nog jaren stro gevonden :-)
Maar die van jou leven groot en deel toch niet in huis, zoals ik eerder begreep? De binnenkant van mijn ramen bevriezen gewoon in de auto hoor. Dus nee mijn auto blijft niet warm. Kay blijft ook wel rustig. Norah alleen als ik haar op redelijke rustige plek kan zetten of als ik haar in de bench heb.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Wij hebben jasjes voor de Patterdale Terriers. We hebben er 1 met een dikke, ruige vacht en die heeft geen jas nodig. Maar de andere 2 (en dan met name de dame) hebben het echt wel nodig in bepaalde situaties. Tijdens de wandeling worden ze niet gebruikt maar als ze mee gaan naar de markt en het wordt koud dan krijgen ze wel een jas aan. De dame in kwestie eerder dan de heer. Die kan wat beter tegen kou. Op de markt liggen ze aan een lange lijn maar kunnen niet genoeg bewegen om zich echt goed warm te houden. Ze hebben dan wel een bak met dekens waar ze in kunnen liggen maar niets is leuker dan mensen kijken. Dus jas aan, op een kist gaan zitten en je dag zo door. Bevalt ze prima en ze gaan er ook echt gewoon voor staan zodat je rustig de jas aan kan doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kan me voorstellen dat het voor honden met gladhaar wel lekker kan zijn, een jas. Pom heeft een dikke vacht, met ondervacht en ook nog een speklaag, die heeft het zomaar niet koud. Nog nooit gemerkt. Mijn vorige hond had in haar latere jaren (na castratie) niet zo'n beste vacht meer, weinig ondervacht. Als ze nat was keek je zo op haar vel, maar die had ook geen jas. Had het alleen koud als ze gezwommen had in de winter, dus dan moesten we doorlopen en goed afdrogen :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gyanty schreef:
malinois schreef:
gyanty schreef:Voor training vind ik heel iets anders dan voor de gewone dagelijkse gang van zaken. Op een trainingsdag kunnen ze hier ook van 8 tot 16 uur (met 1 trainingsuur dan) in de auto zitten. Zeker na een training waarin ze extra warm geworden zijn vind ik het een probleem. Extra warm zijn betekend ook extra snel kunnen afkoelen, dat is niet met normale omstandigheid te vergelijken. En lang stilzitten in een auto voor een training in de kou betekend dat ik een hond met koude spieren heb. Dat bemoeilijkt de training en vergroot de kans op blessures, maar dat zijn geen zaken die in de normale omstandigheden plaats vinden. In de auto betekend overigens ook dat ik ze niet in vizier heb en ik dus ook niet kan zien of ze het koud hebben. Ze kunnen zich niet warm rennen in de auto, dus inderdaad voor zekerheid in de winter wel een jas aan.

Overigens bij de schotse collies deden wij ook nog wel eens een regenjas aan. Niet omdat ze het qua warmte nodig hadden, nee maar de vacht droogt bij een echte plensdag niet voor de volgende wandelingen en was ik de hele dag aan wandelen en dan fohnen. En jas is dan soms wel handiger.
Hier liggen ze ook lange dagen en avonden in de auto maar nog nooit problemen gehad eigenlijk... ze liggen ook met meerdere honden in de auto en echt koud is t dus nooit. Verder genoeg opwarmen en cooling down. En ze liggen hier niet in alle rust in de auto ze blijven zich flink druk maken ... en nogmaals t blijft sowieso niet heel ... heb wel ooit stro in de kennels gehad toen was t echt heel koud (trainde ik nog met Xena dus al heel wat jaren geleden). Dat werkte ook super maar heb nog jaren stro gevonden :-)
Maar die van jou leven groot en deel toch niet in huis, zoals ik eerder begreep? De binnenkant van mijn ramen bevriezen gewoon in de auto hoor. Dus nee mijn auto blijft niet warm. Kay blijft ook wel rustig. Norah alleen als ik haar op redelijke rustige plek kan zetten of als ik haar in de bench heb.
Klopt maar Xena wel altijd in huis in de winter...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

lieke schreef:Ik snap nooit zo waarom mensen van anderen toestemming moeten hebben om hun hond een jasje aan te doen. Als jij denkt dat het nodig is en/of leuk vindt moet je het vooral doen. Boeiend wat een ander er van denkt.
Zo ist.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten of die zijn hond een jas aantrekt of niet.

Persoonlijk vind ik het voor gezonde honden onzin om voor dagelijks gebruik een jas aan te trekken.
Heb hier 2 kortharen en heb echt niet het idee dat ze ook maar 1 moment last hebben van de kou. Ze rennen zich echt wel warm.
Maar moeten ze een paar uur stil zitten in de vrieskou op bijvoorbeeld een agilitywedstrijd dan heb ik wel een jas voor ze. Die gebruik ik dus alleen dan, en niet met wandelen.

Heeft een hond lichamelijke klachten en hebben ze echt last van de kou dan krijgen ze uiteraard direct een jas aan, maar verder hoeft dat hele jassengedoe niet zo voor mij.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jaap* schreef:
lieke schreef:Ik snap nooit zo waarom mensen van anderen toestemming moeten hebben om hun hond een jasje aan te doen. Als jij denkt dat het nodig is en/of leuk vindt moet je het vooral doen. Boeiend wat een ander er van denkt.
Zo ist.
De vraag is toch ook niet of het mag ? De vraag is of het nodig is. En dat is bij veel honden inderdaad de vraag :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Hier nooit winterjasjes gehad voor de honden. Er zitten ook veel rotties in de winter buiten in een kennel. Die zie ik ook echt niet met een jasje de hele dag om ;)
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo heeft zo'n dekentje. Voornamelijk als hij de laatste ronde moet plassen/poepen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

sirene schreef:
Jaap* schreef:
Zo ist.
De vraag is toch ook niet of het mag ? De vraag is of het nodig is. En dat is bij veel honden inderdaad de vraag :wink:
Mja, maar 'nodig' is ook weer een heel rekbaar begrip :wink:
Persoonlijk denk ik dat jasjes en dergelijke vooral voortkomen uit de wens van baasjes om 'het beste' te willen doen. Zorg verlenen.
De meeste honden zal het waarschijnlijk aan de reet roesten, uitgezonderd zieken. Hoeveel graden lichaamstemperatuur zou zo'n flutterig jasje immers ook uitmaken?
Maar het is hoe dan ook de zaak van het baasje. Dat is de enige die kan bepalen of hij of zij 'de noodzaak' ziet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb een jas want vind het voor mijn hond soms wel nodig.
Hij heeft weinig tot geen haar aan zn onderkant tot ongeveer iets.boven zijn.borst, daar wel maar je kunt er zowat doorheen kijken.
Hij rilt echt als het bijvoorbeeld regent en hard waait, of het erg koud is en waait.
Hij heeft de jas tot nu toe amper aan, soms s avonds laat als het regent en hij vanuit zn slaap nog ff naar buiten.moet. met loslopen en regen hoeft het ook niet, dan rent ie zichzelf wel warm. maar zodra hij dan stil staat rilt ie als een rietje :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Onze haas heeft zelfs oorwarmers :Q:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

esenhazel schreef:Onze haas heeft zelfs oorwarmers :Q:
Afbeelding
hahahaha
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pippi heeft jasjes, want die is naakt dus dat moet wel als het vriest.
Voor Shendor had ik een jas vanwege zijn slechte rug, maar die had er echt geen gekregen als hij het niet nodig had gehad.
Hij had het ook echt niet koud, maar ik merkte dat hij vanwege de kou wel meer klachten had. Dus dat geprobeerd en het werkte.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
mmartinn
Zeer actief

Apple schreef:Ik vraag me dan altijd af of men denkt dat alle honden in landen waar het een stuk kouder is in de winter ook jasjes dragen :mrgreen:
Onzin dus dat jasjes gedoe.
ik kwam toevallig deze marktplaatsadvertentie tegen http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Het is dus niet zo zwart wit Apple
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:
Apple schreef:Ik vraag me dan altijd af of men denkt dat alle honden in landen waar het een stuk kouder is in de winter ook jasjes dragen :mrgreen:
ik kwam toevallig deze marktplaatsadvertentie tegen http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Het is dus niet zo zwart wit Apple
Als je slecht te vreten krijgt of dat je broodmager bent met een slecht buitenhok ja dan zal een hondenjas een uitkomst bieden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Sommige wel iig

"In very cold conditions, Alaskans often race in “dog coats” or belly protectors."
Bron
Waarvan ik eerder ook al een link plaatste, foto van sleddogs in een jas....

http://drsophiayin.com/images/uploads/D ... s_Pic8.JPG

Link omdat foto te groot is.

Afbeelding
Maar er is meer

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar in Alaska wordt t met gemak -30. Hier in NL niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gyanty
Zeer actief

malinois schreef:Maar in Alaska wordt t met gemak -30. Hier in NL niet ;)
Zo ver zaten we er vorig jaar een keer niet vandaan ;) Maar ik heb dan ook weer geen hond uit een zo'n zone waar het normaal zo koud wordt..... En deze trekhonden zullen ook niet naast de centrale verwarming slapen denk ik zo.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
Zo ver zaten we er vorig jaar een keer niet vandaan ;) Maar ik heb dan ook weer geen hond uit een zo'n zone waar het normaal zo koud wordt..... En deze trekhonden zullen ook niet naast de centrale verwarming slapen denk ik zo.....
Deze honden slapen ook buiten dus koelen ook enorm af natuurlijk... ik vind dat nogal een verschil met de gemiddelde hond bij de kachel hier...
En voor spieren etc. met trainen kan ik me er wat bij voorstellen hoor, als de hond er gevoelig voor zou zijn, ik heb er geen last van maar bij mij is het dus ook niet koud in de auto en ze liggen niet doodstil... ze draaien, lopen, liggen, zitten dus blijven bewegen. Maar een hond met normale vacht die gewoon zijn wandeling doet krijgt het niet snel koud imo of hij moet de hele weg stilstaan ...
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Alaskans zijn niet de originele sledehondenrassen, maar een mix tussen hounds en Sledehonden, ze missen dus de dikke vacht die hussen en Malamutes wel hebben.
Mijn honden slapen buiten, en hebben een heel duidelijk verschil tussen zomer en wintervacht, niet alle honden hebben dat en waarom zou je je hond dan geen jas aantrekken? Omdat het onnatuurlijk is? Dat is een hond in verwarmd huis sowieso.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Daarbij heeft een rottie of herder dit totaal niet nodig. En zeker niet wanneer ze nog jong zijn.
mmartinn
Zeer actief

De TS is er al uit hoor, geen winterjas voor onze rottie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:De TS is er al uit hoor, geen winterjas voor onze rottie.
Dus... :U: dan moeten we direct stoppen? :denken:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Nee, tuurlijk hoeft dat niet. Maar als iemand al overtuigd is, hoeft ie niet nog verder overtuigd te worden. :W:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is gewoon kijken naar je hond toch? Ik heb er hier een met heel weinig haar en die heeft het ook nog eens snel koud. Die andere 2 hebben meer vacht en koud heb ik ze nog nooit gezien :F:
mmartinn
Zeer actief

De uitspraken van Gyanty en Kruimel53 hadden ook betrekking op de uitspraak van Apple.

In veel erg koude landen hebben veel honderassen wel bekleding nodig.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:Nee, tuurlijk hoeft dat niet. Maar als iemand al overtuigd is, hoeft ie niet nog verder overtuigd te worden. :W:
Ehm... ik ben in discussie/gesprek met o.a. Gyanty
Dat heeft niks met overtuigen te maken... er lezen vast meer mensen mee dan alleen TS misschien hebben die er nog wat aan (en anders ik misschien ooit nog wel als ik wel een hond heb misschien die last van zijn spieren krijgt als hij een dag in de auto moet liggen :U: )
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

malinois schreef:
mmartinn schreef:Nee, tuurlijk hoeft dat niet. Maar als iemand al overtuigd is, hoeft ie niet nog verder overtuigd te worden. :W:
Ehm... ik ben in discussie/gesprek met o.a. Gyanty
Dat heeft niks met overtuigen te maken... er lezen vast meer mensen mee dan alleen TS misschien hebben die er nog wat aan (en anders ik misschien ooit nog wel als ik wel een hond heb misschien die last van zijn spieren krijgt als hij een dag in de auto moet liggen :U: )

Ik doelde niet eens op jou :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”