Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gesprekjes met andere hondenbaasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Re: Gesprekjes met andere hondenbaasjes

Ongelezen bericht door petra1 »

Het ligt er hier een beetje aan met welke hond ik zelf loop.
Niet al onze honden vinden andere vreemde honden leuk, dus dan loop ik na een groet gewoon door.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Als mijn hond leuk aan het spelen is met een andere hond heb ik best wel tijd om even een babbeltje te maken. Maar als ik de honden aangelijnd heb, heb ik nooit zn zin om te kletsen. En ach als iemand echt om een praatje verlegen zit wil ik daar best even tijd voor maken.

Ik heb alleen geen behoefte aan mensen die mij vertellen hoe ik met mijn herder dien om te gaan. Een aardige mevrouw wist mij laatst te vertellen dat ik mijn herder beter kon slaan als ze uitviel. Dat ik eigenlijk een beetje dom was dat ik dacht dat met een klikker op te lossen :schrik:. Dat was een minder gezellig gesprek.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Hier wonen veel mensen in de flat met honden, en ze vinden Zara geweldig dus als we iemand zien die we kennen willen ze Zara wel even aaien. Soms een gesprekje maar hoeft niet echt van mij
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

yamie schreef:dat ligt eraan met welke honden ik loop :mrgreen:
Dat.
Met Olaf is het een snelle hoi en met de Hazel heb je altijd wel een praatje aan je kont hangen.
Ook niet altijd zin in.....
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het altijd reuze gezellig om met iemand op te lopen en een kletspraatje te maken (nee, niet over gezondheid of het gebrek daaraan :schrik: ). In mijn buurt kennen zowat alle hondeneigenaren elkaar en de honden dus ook. En maar met een enkele hond moet je oppassen dus dat is gemakkelijk.
Ik geniet trouwens nog steeds van het feit dat ik niet meer bij nacht en ontij hoef te lopen of met ogen op steeltjes maar gezellig met mijn meiden overal kan lopen zonder bang te zijn voor problemen.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Met echt wandelen nooit want wij lopen altijd met zijn 2en lekker waar geen andere mensen lopen en de gewone uitlaatrondjes soms, wordt wel veel aangeproken als ik met Phantom of Sjon loop maar kap dat altijd snel af. Met Sjon wordt ik er nu op het moment wel gek van hoe vaak ik wel niet moet horen van Turkse mensen hoe klein hij wel niet is en dat ze er zelf zoveel in Turkije hebben :roll: ja en lekker boeiend en lekker daar houden je 50 Kangals :ok: :mrgreen:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:Ik wil geen gezelschap tijdens de wandeling, ik héb namelijk al gezelschap.
Als ik voor de gezelligheid wil lopen, dan spreek ik wel wat met mensen af.
Dit dus! Ik ben altijd met de honden bezig met oefeningetjes en wat trainingsmomentjes, buiten het vrij rennen, spelen en zwemmen natuurlijk.
Wil ik gezellig kletsen dan spreek ik wel met iemand af :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sommigen wel, sommigen niet. Ik vind niet dat, omdat die ander een hond heeft ik er persé mee in gesprek moet gaan. En soms wil ik gewoon doorlopen.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Soms vind ik een gesprekje met mensen wel leuk, maar niet te lang.
En als mijn honden niet met de honden van die mensen kunnen, dan word er ook niet gepraat alleen gegroet.
Je raakt vaak in de praat als mijn honden goed met die honden kunnen anders loop ik gewoon door.
Maar veel mensen praten over hun persoonlijke dingen en blabla, daar houd ik niet van en kap ik gelijk af.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja hoor, gezellig! Het begint meestal al met de vraag wat voor ras Apple is, of waarom ze zoveel lampjes om heeft (ze heeft 's avonds altijd een lichtbandje om die knippert)
Het enige wat wel eens vervelend is als je bewust een kort gesprekje hebt met iemand, maar je vervolgens dezelfde kant op moet.
Dan hang je er maar een beetje half achter of voor. :mrgreen:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ook ligt het aan mijn stemming, soms heb ik er echt totaal geen zin in.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Aangelijnd zijn meestal de wandelingen waar ik niet zo heel veel tijd heb en is mijn hond niet altijd de gezelligste. Los vind ik geen probleem, mijn hond is meer een snuffelaar/grazer dus heb ik vaak alle tijd voor een praatje.... niet altijd zin in (persoonsafhankelijk wel) dus soms maan ik Yoshi tot doorstappen....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik krijg morgen Ayleen, maar vind het nu al wel gezellig. :lol1: We hebben wel leuke hondeneigenaren in de buurt en elke avond is er een groepje met jongere honden die met elkaar afspreken. Moet alleen nog over een poosje mezelf even aanmelden in de groepswhatsapp. :ok:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Met een paar mensen maak ik regelmatig een praatje omdat de honden samen kunnen, de rest ontloop ik.
Als Mowgli mijn oude buurman ziet rent ze altijd even naar hem toe voor een aai over de bol. Voorheen kreeg ze altijd een koekje van hem, maar sinds zijn hond te dik is en op dieet, is het afgelopen met de koekjes maar toch begroet Mowgli hem als altijd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee alsjeblieft niet.
mijn hond en ik zijn allebei niet zo sociaal en 'the more the merrier' gaat voor ons niet op als het mensen met honden betreft.
met mensen zonder honden die om een praatje verlegen zitten hebben we wat minder moeite, maar eerlijk gezegd ook dat liever niet.
laat ons maar lekker met zijn tweetjes rondstruinen, dan genieten wij het meest ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, zolang het over honden gaat en het duurt niet langer dan een paar minuutjes en dan gaat ieder weer zijn of haar weegs, dan vind ik het prima. Van meelopers houd ik niet. Maar dat straal ik geloof ik wel uit want dat gebeurt zelden. :wink:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Op het moment ben ik mijn fouten aan het herstellen, als Manu aangelijnd is wil ik gewoon dat hij andere honden en mensen negeert. Dit heb ik in het begin verkeerd aangepakt waardoor ik nu bij sommige honden en mensen een piepende springende hond aan de lijn heb.
Dus nu we dit aan het oefenen zijn heb ik liever geen praatjes. Best lastig, er zijn zelden Husky's hier en veel mensen willen hem aaien of zijn ogen bekijken of weet ik wat ze verzinnen.

Als hij los is vind ik het totaal niet erg. Ik heb nooit haast met mijn wandelingen. Laatst was er een grote familie in het bos met 2 dwergpoedels. Ze hebben geloof ik wel 100 foto's van Manu gemaakt en Manu lag met zijn dikke lichaam bij 3 kinderen te kroelen.
Maar aan de lijn liever niet, tenzij iemand de hond negeert. Maar niet iedereen kan dat.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ligt aan mijn bui en wie het is. is het een zeikerd dan loop ik hard door en brul daaaaaaggg. is het een gezelligerd met een aardige hond dan heb ik wel een kletspraatje.
ellen
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik loop wel eens met iemand op in het losloopgebied. Altijd wel een praatje over de honden of de vorderingen van de bouw van het restaurant in het losloopgebied of iets van dien aard.
Meestal is dat best gezellig. Aan de lijn kom ik vaak mensen zonder hond tegen die even een praatje doen. Kinderen die de honden willen aaien, het is mij om het even.
Ik trek alleen wel veel meer dan mijn vriend de oude van dagen die hier in grote getalen met hun swiffer rondrolatoren aan en het verhaal dat ze zonder fifi niet buiten zouden komen heb ik dan ook al heel vaak gehoord. Dat vind ik dan weer het mindere aan die praatjes.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Oh, ik ben een makkelijke prater, voor mij maakt het niet zo veel uit eigenlijk.
Afbeelding
Susanne1973
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador en ??

Ongelezen bericht door Susanne1973 »

Nou, dat wisselt hier ook behoorlijk. Met sommige heb ik een langer gesprekje dan met anderen.
Ik kwam hier een poosje geleden een vrouw tegen die er erg goed in was om mensen staande te houden. Ik heb normaal best mijn bekkie bij me, maar ik kwam er niet vanaf (ook niet tussen trouwens).
En ondertussen bleef die hand maar van haar jaszak naar de bek van mijn hond gaan.
Ik heb nog een aantal keren gezegd dat ie genoeg had en dat ik niet wil dat ie snoepjes van anderen aanneemt, maar ze begreep de boodschap duidelijk niet. 'Ach, joh, jij neemt toch ook wel eens een pak koekjes in plaats van 2?' (Bij thuiskomst gelijk mijn BMI gecheckt, natuurlijk, maar die is prima, Haha!)

Als ik er geen zin in heb, dan stop ik 1 oordopje in mijn oor en zet ik een muziekje op. En het is me opgevallen dat dan de meeste mensen knikken en doorlopen (Ja, zelfs de lastige mevrouw!).

Ik geniet liever van mijn eigen hondje dan dat ik hoor wat de hond van de ander allemaal al kan.

Gister nog... Ik kwam een mevrouw tegen zonder hond. Sef wil (zoals gewoonlijk) tegen haar opspringen, want hij denkt nu dat er in elke jaszak koekjes zitten. Ik commandeer 'laaaaag' en Sef gaat laag. Dus ik geef hem een complimentje 'Knappe kerel ben je, he?' En wat zegt de mevrouw???
'Je moet BRAAF zeggen met een hoge stem. 'Knappe Kerel' kent een hond niet. Braaf wel.'
Ik heb haar bedankt voor het advies en nog even vluchtig verteld dat mijn hond 'braaf' ook niet kent, want dat het een Kroaatje is.

Mijn commando 'ga je mee?' had zij waarschijnlijk verandert in 'kom', maar Sef luisterde wel en liep weer braaf met me mee....
I'm only responsible for what I say, not for what you understand!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nah liever niet.. Mijn honden hebben ook genoeg aan elkaar dus voor het spelen met de andere hond hoeft het nooit en ik heb helemaal geen zin om over de honden van een ander te kletsen. Alleen soms als ik een buitenlandertje herken spreek ik zelf weleens iemand aan :engel: Door Ivy willen wel meer mensen wat vragen, blijkbaar kennen ze hier de Weim niet :F: . Ff kort kletsen en dahaag..doorlopen.
Heb ook al vaker gehad dat als ik met een vriendin loop, onbekende mensen willen aanhaken. Die denken gezellig al die hondjes...
Afbeelding
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

In de regen wil ik het liefst alleen lopen dan kan ik lekker doorstappen maar voor de rest maakt het mij niet uit mits hun honden wel sociaal zijn, ondertussen weet ik ook welke honden dat zijn het zijn meestal dezelfde mensen die in het park lopen. Het is best wel een overzichtelijk park als ik geen zin heb in een praatje loop ik de andere kant op soms zie ik ze dan alleen tijdens het passeren en dan wordt er even dag gezegd.
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje

Ongelezen bericht door daisy2007 »

Ik loop ook het liefst alleen. ff lekker ballen en oefenen
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Aan de lijn gewoon niet, nogal verrassend voor veel mensen schijnbaar maar mijn schouders trekken een kleine 60 kg dolle labrador gewoon niet, toch niet zo heel moeilijk te begrijpen lijkt mij, maar goed :U: Los liever ook niet, hangt wel wat van de aanwezige andere hond af, maar doorgaans gaat dat mis met Sam. En daarbij heb ik er ook niet zo'n zin in, itt mijn vriend, die kan hele gesprekken houden met mensen die hij tegenkomt :roll:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Als ik met mijn oudje loop, maak ik geregeld een praatje met dezelfde mensen.
verder ken ik ze niet, maar ik vind het leuk om over de honden te praten. het gaat ook
alleen maar over hen. heerlijk!

als ik met de andere 2 loop ontwijk ik iedereen liever omdat zij niet houden van vreemde honden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja ligt helemaal aan de situatie wat voor mensen waar en wanneer en wat voor praatjes
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik loop met mijn honden. :wink:
Heel soms loop ik samen met iemand op (ook een hondengek :mrgreen: ) maar meestal loop ik alleen met dwe honden, dat is gezelschap genoeg. :ok:

Met iemand even kletsen die wat wil vragen (of aan wie ik wat wil vragen) prima.
Even met een andere hond spelen door mijn honden ook prima, maar ik blijf lopen.
Ik houd er niet van om stil te staan terwijl de honden spelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Ja ligt helemaal aan de situatie wat voor mensen waar en wanneer en wat voor praatjes
In ieder geval praatjes die geen gaatjes vullen :tongue:
Nee de tandarts loop ik straal voorbij, dat heb ik echt gedaan en ik had het niet eens door toe ik weer eens in zijn stoel lag en hij het zei.
Wilde je me niet kennen was het ineens, toen zei ik ik vind je een toffe vend maar je had geen tandarts moeten zijn.
Toen hebben we samen gelachen en leefde we nog lang en gelukkig.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
twinkeltje schreef:Ja ligt helemaal aan de situatie wat voor mensen waar en wanneer en wat voor praatjes
In ieder geval praatjes die geen gaatjes vullen :tongue:
Nou dat heb ik wel eens gehad. :engel:
Ligt er maar net aan hoe de pet staat, Maar vind het over het algemeen wel leuk om een praatje te maken en ook met een oudje over het zware zieke en kreupele leven met een dement wrak thuis. :mann:
Maar soms dan heb ik zoiets van pleurt of donderstraal op met je gezeik en sociaal gedoe als ik een vrolijke bui heb. :lol1:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”