iones schreef:Maar dan heb je de kat van de buurvrouw die jouw konijn belaagt, want de buurvrouw wil de kat niet bij zich houden, "want dat vindt ze zielig voor haar kat". Maar dat jij jouw konijn dan weer in het hokje moet stoppen om te beschermen tegen háár kat, daar denkt ze niet aan. Dat vindt ze dan kennelijk niet zielig!
Zo'n kromme redenering van veel kattenmensen!
sorry,
ik vind dat je zelf krom redeneert.
Jij stelt dat konijn willens en wetens aan dat gevaar bloot.
Stel dat deze buurvrouw haar kat voortaan wel opsluit, dat geeft toch geen garantie voor alle andere buurtkatten?
En geen garantie dat dat konijn zich niet een weg vindt uit jouw tuin met alle gevaren vandien?
Een holletje graaft, want dat doen konijnen graag?
En waar kan jouw konijn rennen en springen?
Want dat doen konijnen graag?
In de natuur heeft een konijn een kans tegen een kat, hij weet heel goed de weg in zijn leefomgeving heeft er holletjes om in weg te vluchten en kan heel erg hard rennen en zigzaggen.
Als jouw tuin werkelijk goed is afgezet, is dat konijn kansloos.
en daar wil je de katteneigenaren dan de schuld van geven?
Jij sluit hem toch op in jouw tuin?
Dat is krom redeneren als je het mij vraagt.
En, dit is meer ter ere van de discussie, maar wat is de meerwaarde voor dit soort dieren voor het leven bij de mens?
Katten, honden en paarden bijvoorbeeld gaan een diepgaande wederzijdse verbintenis aan met hun mens.
Maar geldt dit ook voor het soort dieren, eerder door mij genoemd?
die vaak worden aangeschaft voor het plezier van kinderen?
en dan totaal verlamd van angst in hun handen zitten wat wel wordt uitgelegd als tamheid?