Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door dagmar88 »

JYBD schreef:
iones schreef:Dat is de prijs die ze moeten betalen voor deze onbeperkte vrijheid. Ik vraag me alleen af of die prijs niet te hoog is.
Dat vind ik ook, daarom ook mijn uitbraakvrije tuin voor de katzels.

:ok:

Je zou je toch kapot schamen als eigenaar.

En m'n jongens zien maar heel zelden een dierenarts, hebben op 1 na hele oortjes, nooit abcessen en zijn *even afkloppen* in één stuk gebleven. Dat was met de buitenkatten waar ik mee opgegroeid ben wel wat anders :schrik:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

iones schreef:Dat is de prijs die ze moeten betalen voor deze onbeperkte vrijheid. Ik vraag me alleen af of die prijs niet te hoog is.
Voor mij is die prijs te hoog. Tja, ze kunnen niet achter een muis aan in hun kattenren. (Of er moet een verdwaalde lopen)
Maar geloof niet dat ze het zo vreselijk slecht hebben.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

iones schreef:
Corneliana schreef:
eh, jij wil een leefverbod???? :80:
Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik denk dat ze bedoelde, dat al die andere dingen ook vrij gemakkelijk zijn om ten uitvoer te brengen, en dat dat ook vanzelfsprekend is voor de meeste mensen. En dat het houden van katten ook daaronder zou moeten vallen: anderen daarin niet lastig vallen.
nou dat hoop ik toch niet.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Corneliana schreef:
iones schreef:En dat het houden van katten ook daaronder zou moeten vallen: anderen daarin niet lastig vallen.
Waarom vind jij het normaal dat katten overlast mogen verzorgen en dat andere mensen last hebben van jouw katten?
Corneliana
Zeer actief

Muk schreef:
Corneliana schreef:
iones schreef:En dat het houden van katten ook daaronder zou moeten vallen: anderen daarin niet lastig vallen.
Waarom vind jij het normaal dat katten overlast mogen verzorgen en dat andere mensen last hebben van jouw katten?
:lol1: de kok had de ketel horen fluiten maar hij wisnie waar de lepel was..... :roll:
Muk

Corneliana schreef:
Muk schreef:
Corneliana schreef:
:lol1: de kok had de ketel horen fluiten maar hij wisnie waar de lepel was..... :roll:
Ik ga af op wat jij schrijft, niets meer en niets minder. :roll:
Corneliana
Zeer actief

en dat is nou net de miscommunicatie
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

In België haalt de helft van de katten zijn/haar eerste verjaardag niet. (volgens de posters van stichting.....wat was het ook alweer). Vind ik schokkend. Medeoorzaak zijn niet castreren en ongebreideld hun gang laten gaan, ziektes als FIP, FIV en FeLV, ongelukken zie je daardoor veel meer.
Bij ons zitten veel katten, die van de buren krijgen in de hele straat te eten, 't zijn scheetjes maar als ik vanavond thuis kom, struikel ik erover op weg naar de voordeur en ik hoef ze niet binnen. Die van 2 huizen verderop slaapt regelmatig tussen onze kippen en nijnen, zit geregeld in de kersenboom (en is er al eens uitgedonderd, toen hing zijn halsbandje aan een tak) en elk voorjaar hebben we concert van hitsige katers onder het slaapkamerraam.
Niks tegen katten en die beestjes doen ook alleen maar wat hun instinct ze ingeeft, maar met name die concerten kan ik missen als kiespijn.
Voordeel is wel dat er niemand bij ons in de buurt klaagt als je hond een keer blaft.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Muk schreef:
kooi schreef:Ik ben het honderd procent met Iones eens: er is sprake van een dubbele moraal.
Ik heb dat ook al vaker gezegd. :wink:
Is ook zo.

Overigens woon ik ook op het platteland en ook hier is kattenoverlast. Een paar keer per jaar worden er in dit gehucht vangacties gehouden om wat kattenoverschot naar het asiel te brengen. Maar hier worden de katten dan ook niet gecastreerd helaas, zodat het maar aan blijft jongen.

En ja, ik vind regelmatig kattenschijt in mijn tuin, kattenkots op mijn deurmat en dode muizen op mijn deurmat. Met dat laatste heb ik dan weer geen moeite, al snap ik niet waarom het uitgerekend op mijn deurmat moet.
Ze vinden je vast aardig en brengen hun cadeautje bij jou :D

@Laura&leroy
Een goed waterpistool (eentje waar je druk op kan zetten) wil ook wel eens helpen.
Je moet wel tijd hebben om op de loer te blijven liggen zodat je die kat meteen een straal water toe kan dienen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Heb jij de hele dag de tijd om op de loer te liggen? Sommige mensen moeten ook nog werken.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:Heb jij de hele dag de tijd om op de loer te liggen? Sommige mensen moeten ook nog werken.....
Je meent het :tongue:
Heb je gelezen wat er staat? :8):
ranetje schreef:@Laura&leroy
Een goed waterpistool (eentje waar je druk op kan zetten) wil ook wel eens helpen.
Je moet wel tijd hebben om op de loer te blijven liggen zodat je die kat meteen een straal water toe kan dienen :wink:
Die emmer met water kan ze ook alleen maar gooien als ze die kat ziet. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
Die emmer met water kan ze ook alleen maar gooien als ze die kat ziet. :wink:
Wel nee, een emmer water gooien kan altijd!
Maar of het nut heeft.... :Q:

Een emmer water is heel moeilijk om goed mee te mikken. Ze zijn niet zo handzaam. Een tuinslang of supersoaker gaat gemakkelijker. Laatste wil ik trouwens nog steeds hebben.... (niet tegen katten want daar hebben we geen last van).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mijn afgezette tuin heeft het voordeel dat mijn eigen katten er niet uit kunnen maar ook de katten niet die van buitenaf de tuin ingekomen zijn. Dus echt op de loer liggen hoef ik niet, als ze binnen zijn blijven ze binnen. :D
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
iones
Zeer actief

JYBD schreef:Mijn afgezette tuin heeft het voordeel dat mijn eigen katten er niet uit kunnen maar ook de katten niet die van buitenaf de tuin ingekomen zijn. Dus echt op de loer liggen hoef ik niet, als ze binnen zijn blijven ze binnen. :D
Dan heb jij het perfect op orde en dat zou iedereen zo moeten doen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Corneliana schreef:
kooi schreef:
Daisy@ schreef:Ik zou er ook verre van vrolijk van worden als ik dat zo lees.

Wat is er zo moeilijk aan om te zorgen dat anderen geen last hebben van je huisdieren?
Ik denk dat dit net zo moeilijk is als.......bijvoorbeeld.....na tienen 's avonds stil te blijven zodat anderen geen last hebben van je hebben?

Of....je hond uitsluitend in je eigen tuin te laten plassen en poepen, zodat anderen er geen last van hebben?

Of..... een studio laten bouwen in je huis zoadat anderen geen last hebben van je muzikale hobby?

Of.... ook niet meer op terassen een sigaar of pijp of peuk opsteken, zodat anderen geen last van je rook hebben?

Of.....allemaal tegelijk op vaste uren klussen en tuinieren, zodat anderen slechts beperkt last van je hebben?

Of je kinderen uitsluitend in die eerder genoemde studio laten spelen zodat anderen geen last hebben van hun lawaai?

Of.....geen mobiele telefoon of muziek in openbare ruimtes?
eh, jij wil een leefverbod???? :80:
Nee ik wil een leven en laten leven gebod.

Overigens lees ik hier iets van medelijden met katten die zwaar verwaarloosd worden, terecht denk ik.
Zelf heb ik medelijden met dieren zoals konijnen, cavia's, hamsters, parkieten, kanaries, duiven, vissen enz. , die als huisdier gehouden worden.
m.i. is dat geen dierwaardig leven voor hen.
Muk

kooi schreef: Zelf heb ik medelijden met dieren zoals konijnen, cavia's, hamsters, parkieten, kanaries, duiven, vissen enz. , die als huisdier gehouden worden.
Als je die dieren dierwaardig houdt (dus veel leefruimte, met soortgenoot, goed voer, goede behuizing, goede verzorging en veel aandacht) dan is dat zeker niet zielig en dieronwaardig. Helaas zitten de meeste dieren in een te klein hok weg te kwijnen. Maar dat wil nog niet zeggen dat de buurtkat die knagers kan terroriseren.
iones
Zeer actief

kooi schreef:

Overigens lees ik hier iets van medelijden met katten die zwaar verwaarloosd worden, terecht denk ik.
Zelf heb ik medelijden met dieren zoals konijnen, cavia's, hamsters, parkieten, kanaries, duiven, vissen enz. , die als huisdier gehouden worden.
Nou, en dan moet je je voorstellen dat je je konijnen een beter leven wilt geven dan wat het gemiddelde konijn heeft.
Dus je stelt je hele tuin ter beschikking aan je konijn, mooi afgezet zodat het er niet uit kan, ene plek waar hij fijn kan schuilen, maar alle ruimte om lekker rond te struinen zoals konijnen dat doen. Want de hele dag in een klein hokje, dat vind je zielig (en terecht!).

Maar dan heb je de kat van de buurvrouw die jouw konijn belaagt, want de buurvrouw wil de kat niet bij zich houden, "want dat vindt ze zielig voor haar kat". Maar dat jij jouw konijn dan weer in het hokje moet stoppen om te beschermen tegen háár kat, daar denkt ze niet aan. Dat vindt ze dan kennelijk niet zielig!

Zo'n kromme redenering van veel kattenmensen!
kooi
Zeer actief

iones schreef:Maar dan heb je de kat van de buurvrouw die jouw konijn belaagt, want de buurvrouw wil de kat niet bij zich houden, "want dat vindt ze zielig voor haar kat". Maar dat jij jouw konijn dan weer in het hokje moet stoppen om te beschermen tegen háár kat, daar denkt ze niet aan. Dat vindt ze dan kennelijk niet zielig!

sorry,
ik vind dat je zelf krom redeneert.
Jij stelt dat konijn willens en wetens aan dat gevaar bloot.
Stel dat deze buurvrouw haar kat voortaan wel opsluit, dat geeft toch geen garantie voor alle andere buurtkatten?
En geen garantie dat dat konijn zich niet een weg vindt uit jouw tuin met alle gevaren vandien?
Een holletje graaft, want dat doen konijnen graag?
En waar kan jouw konijn rennen en springen?
Want dat doen konijnen graag?
In de natuur heeft een konijn een kans tegen een kat, hij weet heel goed de weg in zijn leefomgeving heeft er holletjes om in weg te vluchten en kan heel erg hard rennen en zigzaggen.
Als jouw tuin werkelijk goed is afgezet, is dat konijn kansloos.
en daar wil je de katteneigenaren dan de schuld van geven?
Jij sluit hem toch op in jouw tuin?
Dat is krom redeneren als je het mij vraagt.
En, dit is meer ter ere van de discussie, maar wat is de meerwaarde voor dit soort dieren voor het leven bij de mens?
Katten, honden en paarden bijvoorbeeld gaan een diepgaande wederzijdse verbintenis aan met hun mens.
Maar geldt dit ook voor het soort dieren, eerder door mij genoemd?
die vaak worden aangeschaft voor het plezier van kinderen?
en dan totaal verlamd van angst in hun handen zitten wat wel wordt uitgelegd als tamheid?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:
iones schreef:Maar dan heb je de kat van de buurvrouw die jouw konijn belaagt, want de buurvrouw wil de kat niet bij zich houden, "want dat vindt ze zielig voor haar kat". Maar dat jij jouw konijn dan weer in het hokje moet stoppen om te beschermen tegen háár kat, daar denkt ze niet aan. Dat vindt ze dan kennelijk niet zielig!

sorry,
Stel dat deze buurvrouw haar kat voortaan wel opsluit, dat geeft toch geen garantie voor alle andere buurtkatten?
En geen garantie dat dat konijn zich niet een weg vindt uit jouw tuin met alle gevaren vandien?
In de natuur heeft een konijn een kans tegen een kat, hij weet heel goed de weg in zijn leefomgeving heeft er holletjes om in weg te vluchten en kan heel erg hard rennen en zigzaggen.
En, dit is meer ter ere van de discussie, maar wat is de meerwaarde voor dit soort dieren voor het leven bij de mens?
Katten, honden en paarden bijvoorbeeld gaan een diepgaande wederzijdse verbintenis aan met hun mens.
en dan totaal verlamd van angst in hun handen zitten wat wel wordt uitgelegd als tamheid?
als al die mensen met katten die overal rondstruinen nou gewoon eens de verantwoording voor hun beesten namen en er voor zorgen dat ze andere mensen geen overlast bezorgen, konden mensen die meer van konijnen dan van katten houden gewoon hun konijnen in hun tuin laten :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
kooi schreef:

sorry,
als al die mensen met katten die overal rondstruinen nou gewoon eens de verantwoording voor hun beesten namen en er voor zorgen dat ze andere mensen geen overlast bezorgen, konden mensen die meer van konijnen dan van katten houden gewoon hun konijnen in hun tuin laten :idea:
Je lijkt wel zo'n plaat die blijft hangen: hun verantwoording nemen.....
heb je mijn reactie over leven en laten leven gelezen?
En over wat de één als overlast beschouwt en de ander niet?
En dat een zekere mate van overlast te alle tijden onvermijdelijk is?
als je ieder zijn meug gunt?
Ik ben een verantwoorde katteneigenaar omdat ik ze wél naar buiten laat.
De gevaren zijn relatief en staan in verhouding tot het genot dat dit hen verschaft.
Ze worden niet verwaarloosd of de straat opgegooid, ze kunnen naar binnen als ze willen door een luikje.
snachts zijn binnen en de meeste plasjes en poepjes doen ze binnen op de bak of in het plantsoen gezellig, zoals ook al die honden dat doen die daar worden uitgelaten.
Dat geeft een beetje overlast, maar meer van de honden dan van de katten hoor, want die begraven hun poep.
Oh en wil je mijn bericht even nalezen op fouten?
Ik kan zo nog het één en ander van je leren, twee vliegen en zo, je kent dat wel.
Muk

kooi schreef:

sorry,
Pardon???

Je hebt je kat maar uit andermans tuin te houden. Punt! Het is toch van de gekke dat je in je eigen tuin je dieren niet veilig kunt laten loslopen omdat Truus de buurttrut haar katten weigert binnen te houden? Dat is wel de omgekeerde wereld Kooi.

Ik had mijn konijnen (die heerlijk konden graven in de ren en in de tuin) in een zeer grote ren met gaas aan de bovenkant en in de grond, zodat er geen katten in konden komen. Mooi is het niet, maar zolang er nog onverantwoorde kattenbezitters zijn zoals jij dus, is het blijkbaar noodzakelijk. Dagelijks liepen ze ook los in de tuin, maar wel onder mijn toezicht. Dat is ook al noodzakelijk omdat kattenbezitters zoals jij geen rekening houden met anderen. Echt, het is de omgekeerde wereld dat IK geen huisdieren in mijn tuin moet houden omdat JIJ je katten weigert uit mijn tuin te houden. Wat een ontzettend asociale mentaliteit is dat.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
renee-uk schreef:
kooi schreef:

sorry,
Je lijkt wel zo'n plaat die blijft hangen: hun verantwoording nemen.....
heb je mijn reactie over leven en laten leven gelezen?
En over wat de één als overlast beschouwt en de ander niet?
En dat een zekere mate van overlast te alle tijden onvermijdelijk is?
als je ieder zijn meug gunt?
Ik ben een verantwoorde katteneigenaar omdat ik ze wél naar buiten laat.
De gevaren zijn relatief en staan in verhouding tot het genot dat dit hen verschaft.
Ze worden niet verwaarloosd of de straat opgegooid, ze kunnen naar binnen als ze willen door een luikje.
snachts zijn binnen en de meeste plasjes en poepjes doen ze binnen op de bak of in het plantsoen gezellig, zoals ook al die honden dat doen die daar worden uitgelaten.
Dat geeft een beetje overlast, maar meer van de honden dan van de katten hoor, want die begraven hun poep.
Oh en wil je mijn bericht even nalezen op fouten?
Ik kan zo nog het één en ander van je leren, twee vliegen en zo, je kent dat wel.
is niet zo raar hoor verantwoording nemen voor je huisdieren, maar het blijkt wel weer dat dat voor sommigen te hoog gegrepen is.

en ik ga jouw tekstlappen echt niet nakijken, vond alleen de vorige fout nogal
ehm hoe zal ik het eens noemen :scratch:
pijnlijk?
ja pijnlijk is wel het goede woord, gezien de inhoud van die post
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
kooi schreef:

sorry,
Pardon???

Je hebt je kat maar uit andermans tuin te houden. Punt! Het is toch van de gekke dat je in je eigen tuin je dieren niet veilig kunt laten loslopen omdat Truus de buurttrut haar katten weigert binnen te houden? Dat is wel de omgekeerde wereld Kooi.

Ik had mijn konijnen (die heerlijk konden graven in de ren en in de tuin) in een zeer grote ren met gaas aan de bovenkant en in de grond, zodat er geen katten in konden komen. Mooi is het niet, maar zolang er nog onverantwoorde kattenbezitters zijn zoals jij dus, is het blijkbaar noodzakelijk. Dagelijks liepen ze ook los in de tuin, maar wel onder mijn toezicht. Dat is ook al noodzakelijk omdat kattenbezitters zoals jij geen rekening houden met anderen. Echt, het is de omgekeerde wereld dat IK geen huisdieren in mijn tuin moet houden omdat JIJ je katten weigert uit mijn tuin te houden. Wat een ontzettend asociale mentaliteit is dat.
inderdaad, de omgekeerde wereld als je het mij vraagt :piew:
Afbeelding

Muk

Inderdaad en zo vreselijk gemakszuchtig en asociaal. Mijn huisdieren geven geen overlast, daar zorg ik wel voor en ik verwacht dat ook van een ander. Kwestie van fatsoen is dat.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Mogen honden en katten loslopen in het veld?

Artikel 16

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
En nu de wet nog handhaven... Zowel door de eigenaren van deze dieren, als door de politie en boa's.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
kooi schreef:

Nou, en dan moet je je voorstellen dat je je konijnen een beter leven wilt geven dan wat het gemiddelde konijn heeft.
Dus je stelt je hele tuin ter beschikking aan je konijn, mooi afgezet zodat het er niet uit kan, ene plek waar hij fijn kan schuilen, maar alle ruimte om lekker rond te struinen zoals konijnen dat doen. Want de hele dag in een klein hokje, dat vind je zielig (en terecht!).

Maar dan heb je de kat van de buurvrouw die jouw konijn belaagt, want de buurvrouw wil de kat niet bij zich houden, "want dat vindt ze zielig voor haar kat". Maar dat jij jouw konijn dan weer in het hokje moet stoppen om te beschermen tegen háár kat, daar denkt ze niet aan. Dat vindt ze dan kennelijk niet zielig!

Nou dat zou ik je zeker niet adviseren om je konijnen zo te houden ,mijn zwager deed dat wel mede omdat het zo leuk was voor de konijnen maar een vos dacht daar echt anders over :ugh:
Ik zou mijn konijnen hoe dan ook tegen gevaar in bescherming nemen als ik ze zou hebben.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn konijnen lopen los in de kattenren waar ook al onze 8 katten lopen. er zijn dus ook kattenmensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen wat hun dieren betreft.
ik persoonlijk zal het tegen de buurvrouw zeggen dat je last van de kat hebt wil ze er niks aan doen kan je altijd nog een emmer water over de kat flikkeren of vangen en in het asiel afleveren als zijnde zwerfkat.
ellen
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Het is toch van de dolle dat mensen die volledig hun verantwoordelijkheid nemen door hun katten/konijnen/kippen etc. binnen hun eigen tuin/ren te houden op kosten gejaagd worden door mensen die het NIET nodig vinden om de verantwoordelijkheid over hun huisdieren te nemen? Wij moesten in het begin, toen ik nog katloos was maar wel 2 nijntjes en 3 kippies in mijn tuin had lopen, onze tuin beveiligen tegen terroriserende buurkatten. Ik moest geld uitgeven om mijn dieren te beschermen. Wij hebben toen schrikdraad (voor huisdiergebruik) over de schutting gespannen en moest er toen, volgens de wet een bordje bij zetten dat er schrikdraad geplaatst was. En de buren hadden er geen goed woord voor over. 3 keer hebben we het moeten reparere omdat het gewoon vernield was, want het was levensgevaarlijk. Ja, voor de katten en toen werden ook de kindertjes er nog even bijgesleept als argument. Jaja, een schutting van 2 meter hoog, ook die kindertjes hebben daar maar gewoon af te blijven, ik heb die schutting niet voor niets! Nu hebben we de tuin zo afgezet zodat onze 3 katten er niet uitkunnen en onze konijnen/kippies een relatief veilig onderkomen hebben. 's Nachts sluit ik alles op.

De kattenbezitters die hun kat maar laten struinen hebben altijd de smoes, ik kan hem niet binnenhouden, het is nu eenmaal de aard van de kat om de buurt rond te struinen, beter een paar goede jaren in vrijheid dan zijn hele leven in een ren etc. maar eigenlijk is het gewoon ontzettend asociaal gedrag. Niet van de kat, die kan er niets aan doen maar voor zulke eigenaren heb ik geen goed woord over, met welk argument ze ook komen..

Ook Luna zou het denk ik heerlijk vinden om lekker de hele dag door de wijk te struinen, overal naar binnen te gaan en op het aanrecht te kijken of er nog wat te nassen valt, lekker in de tuin poepen bij buren 7 huizen verderop, lekker piesen tegen de nieuw aangeplante buxus. Mooie gaten graven in de voortuin en de bloembolletjes weer uit de grond graven. Op de kippies en konijntjes en de katten van de buurt jagen, heerlijk toch? Ze zou helemaal in haar element zijn en dan 's avonds netjes naar huis komen om haar bak vlees op te vreten. Maar dat wordt niet geaccepteerd, waarom niet? Leg me dat nou eens uit.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Het stikt hier in de buurt van de katten, je struikelt er zowat over, ze laten een spoor van vernielingen achter aan tuinen, maar in mijn tuin zie ik ze NOOIT, raar eigenlijk :mrgreen:
kooi
Zeer actief

en ik ga jouw tekstlappen echt niet nakijken, vond alleen de vorige fout nogal
ehm hoe zal ik het eens noemen
pijnlijk?
ja pijnlijk is wel het goede woord, gezien de inhoud van die post
Pijnlijk voor wie?
voor jou of voor mij....