Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gina hijgt veel en eet niet + pag 10 het houdt op

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Re: Gina hijgt veel en eet niet

Ongelezen bericht door Selene »

hoe is het vanmorgen met gina? al iets beter?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Jakkie zeg :(
Kom op, Gina, je moet nog een tijdje blijven hoor!

Sterkte!
Afbeelding
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Veel sterkte gewenst en hopen en duimen op meer tijd met haar!
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

wat een verdrietig bericht kreeg je bij de DA. Hoop voor jou en Gina dat haar ademhaling nog iets minder zwaar zal worden. Sterkte
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Dat Gina nu veel wil drinken is logisch, want door de plaspillen wordt veel vocht aan het lichaam onttrokken, in haar geval juist dat wat teveel is, en dus krijgt ze dorst. Probeer te voorkomen, dat Gina veel drinkt, want dat is water naar de zee dragen. Kleine beetjes tegelijk laten drinken en voorkom dat ze, als ze buiten losloopt, hele regenplassen leegdrinkt. Een vriendin van heeft met haar hond hetzelfde probleem. Door "spelen" met de Furoseral en het limiteren van vochtinname, is die hond redelijk in balans, maar het blijft uitkijken voor teveel drinken. Vorige week had hij kans gezien om zich vol te tanken uit het toilet en gelijk was het in de nacht weer mis met zijn benauwdheid.
Sterkte me de oude dame
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een rotnieuws :(:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Telgter Toller schreef:Dat Gina nu veel wil drinken is logisch, want door de plaspillen wordt veel vocht aan het lichaam onttrokken, in haar geval juist dat wat teveel is, en dus krijgt ze dorst. Probeer te voorkomen, dat Gina veel drinkt, want dat is water naar de zee dragen. Kleine beetjes tegelijk laten drinken en voorkom dat ze, als ze buiten losloopt, hele regenplassen leegdrinkt. Een vriendin van heeft met haar hond hetzelfde probleem. Door "spelen" met de Furoseral en het limiteren van vochtinname, is die hond redelijk in balans, maar het blijft uitkijken voor teveel drinken. Vorige week had hij kans gezien om zich vol te tanken uit het toilet en gelijk was het in de nacht weer mis met zijn benauwdheid.
Sterkte me de oude dame
Bedankt voor de tip. Zelf staat er altijd water klaar voor Gina, water rantsoeneren heb ik nooit gedaan, maar dat is nu wel handig.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de pil begint te werken. Gina heeft ongeveer 25 minuten geleden haar eerste pil op en ik verwacht dus elk moment dat zij moet plassen.

Ze heeft goed gegeten nu, maar ik had ook niet anders verwacht met biefstuk en rundergehakt op het menu in plaats van brokken. :mrgreen:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Sterkte met al je zorgen om de dame :roos: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Niet zo ongeduldig Muk, het komt vanzelf er weer uit.

De nacht is dus goed gegaan?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

muk bel anders nog even met de da over dat water beperken
in de bijsluiter staat:
speciale voorzorgsmaatregelen bij gebruik:
de drinkwateropname dient gedurende de duur van de behandeling niet te worden beperkt.

bijsluiter
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

renee-uk schreef:muk bel anders nog even met de da over dat water beperken
in de bijsluiter staat:
speciale voorzorgsmaatregelen bij gebruik:
de drinkwateropname dient gedurende de duur van de behandeling niet te worden beperkt.

bijsluiter
Ah ok, ik heb alleen een pillenstrip gehad. En het water staat hier altijd tot haar beschikking. Ik wil gewoon meteen resultaat, maar dat is ook volgens de dierenarts niet zo snel te verwachten.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Beetje geduld hoort er ook bij, en fijn dat ze heeft lopen smullen.
Gewoon even afwachten, duurt meestal een klein uurtje voor medicatie gaat werken.
Ik zou alleen het water beperken als ze hele grote hoeveelheden zou gaan drinken.
Muk

Melanie 74 schreef:Beetje geduld hoort er ook bij, en fijn dat ze heeft lopen smullen.
Gewoon even afwachten, duurt meestal een klein uurtje voor medicatie gaat werken.
Ik zou alleen het water beperken als ze hele grote hoeveelheden zou gaan drinken.
Ok, dan kan het feest elk moment beginnen. Ben net wel naar buiten gegaan met Gina, maar er was net een vrachtwagen voor de riolering bezig en dat kent mevrouw niet. Dus dan wordt er niet geplast. :neenee: En nu ligt ze lekker op haar zij te slapen. :I:

Gisteren dronk ze echt ontzettend veel, kijken hoe dat vandaag gaat.
Muk

Inge O schreef:rotnieuws maar het zit jammer genoeg wat vast aan het nemen van oudere opvangertjes :( .

heeft je da geen ondersteunende hartmedicatie gegeven? want met (buikholte)vocht weghalen alleen kom je er niet, als de hartspier niet wat beter presteert is het water naar de zee dragen, zo plast ze vocht uit, zo zit het er weer terug.

vocht in de buik is overigens gelukkig geen belemmering voor de ademhaling, het verraadt wel dat vooral het rechterhart erg slecht functioneert waardoor het terugkomende bloed uiit het lichaam niet op tijd kan verwerkt worden en er 'file' onstaat waardoor het vocht uit de bloedvaten geperst wordt naar de buikholte.

vocht weghalen alleen zal haar dus geen beter gevoel geven, haar hartspier moet gewoon ook weer wat beter kunnen werken (en daar is medicatie voor).
Ja, Gina krijgt al jaren hartmedicatie (Cardisure) en die blijft ze natuurlijk krijgen.
Het is inderdaad een bewust risico dat wij hebben genomen (want we hebben haar pas vanaf eind februari dit jaar geloof ik), maar het blijft nooit leuk.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Muk schreef:
Inge O schreef:rotnieuws maar het zit jammer genoeg wat vast aan het nemen van oudere opvangertjes :( .

heeft je da geen ondersteunende hartmedicatie gegeven? want met (buikholte)vocht weghalen alleen kom je er niet, als de hartspier niet wat beter presteert is het water naar de zee dragen, zo plast ze vocht uit, zo zit het er weer terug.

vocht in de buik is overigens gelukkig geen belemmering voor de ademhaling, het verraadt wel dat vooral het rechterhart erg slecht functioneert waardoor het terugkomende bloed uiit het lichaam niet op tijd kan verwerkt worden en er 'file' onstaat waardoor het vocht uit de bloedvaten geperst wordt naar de buikholte.

vocht weghalen alleen zal haar dus geen beter gevoel geven, haar hartspier moet gewoon ook weer wat beter kunnen werken (en daar is medicatie voor).
Ja, Gina krijgt al jaren hartmedicatie (Cardisure) en die blijft ze natuurlijk krijgen.
Het is inderdaad een bewust risico dat wij hebben genomen (want we hebben haar pas vanaf eind februari dit jaar geloof ik), maar het blijft nooit leuk.
Ik snap het, ook al weetje het als je ze in huis neemt dat het hondjes van de dag zijn...
Een keertje heb ik eentje van 9,5 uit het asiel geplukt, ik had ook in mijn hoofd dat het 6 maanden, max een jaar zou zijn. Toen ik haar al na 1 maand moest laten gaan deed het al best veel pijn. Ongelooflijk hoe snel je een band opbouwt. Mij is dat best tegengevallen destijds, al begin je er met je verstand aan, je gevoel kun je niet uitzetten. Toch ben ik ontzettend blij dat er mensen zijn als jullie die er toch aan beginnen... Zelf zou ik het weer doen, maar wel als 2e hondje (was destijds ook al zo)

Voor nu hoop ik dat Gina nog wat meer tijd heeft met jullie samen :J:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Muk

Ja, kwaliteit van leven is wel belangrijk. En hopelijk duurt dat nog even voort, want Gina is echt een leuke hond die hier eindelijk kan genieten na haar twee jaar in het asiel.

Ik heb net de dierenarts gesproken omdat Gina nu nauwelijks plast (ze krijgt 2 tabletten Furosamid van 40 mg per dag) en ik zag op de bijsluiter dat je tussen de 3 en 5 mg Furosamid per kilo lichaamsgewicht mag geven per dag. Gina weegt 55 kilo vandaar. De dierenarts zei dat ik nog geduld moest hebben, maar ik vind dit wel een ander uiterste na de zondsvloed van gisteren. Is deze onderdosering normaal?
Laatst gewijzigd door Muk op 19 nov 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

MUK!

Geduld hebben!
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Muk schreef:Ja, kwaliteit van leven is wel belangrijk. En hopelijk duurt dat nog even voort, want Gina is echt een leuke hond die hier eindelijk kan genieten na haar twee jaar in het asiel.

Ik heb net de dierenarts gesproken omdat Gina nu nauwelijks plast (ze krijgt 2 tabletten Furosamid van 40 mg per dag) en ik zag op de bijsluiter dat je tussen de 3 en 5 mg Furosamid mag geven per dag. Gina weegt 55 kilo vandaar. De dierenarts zei dat ik nog geduld moest hebben, maar ik vind dit wel een ander uiterste na de zondsvloed van gisteren. Is deze onderdosering normaal?
voor mensen is 80mg echt een hele forse dosering, je moet ook oppassen dat je, door te veel te geven, de electrolytenbalans niet verstoord want dan kun je weer problemen met het hart krijgen (de geleiding)

edit: hoe is het met haar ademhaling nu?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Pas wel op met water beperken bij gebruik van plastabletten.
Bij Shen mocht ik niet beperken.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Muk

Selene schreef:
Muk schreef:Ja, kwaliteit van leven is wel belangrijk. En hopelijk duurt dat nog even voort, want Gina is echt een leuke hond die hier eindelijk kan genieten na haar twee jaar in het asiel.

Ik heb net de dierenarts gesproken omdat Gina nu nauwelijks plast (ze krijgt 2 tabletten Furosamid van 40 mg per dag) en ik zag op de bijsluiter dat je tussen de 3 en 5 mg Furosamid mag geven per dag. Gina weegt 55 kilo vandaar. De dierenarts zei dat ik nog geduld moest hebben, maar ik vind dit wel een ander uiterste na de zondsvloed van gisteren. Is deze onderdosering normaal?
voor mensen is 80mg echt een hele forse dosering, je moet ook oppassen dat je, door te veel te geven, de electrolytenbalans niet verstoord want dan kun je weer problemen met het hart krijgen (de geleiding)

edit: hoe is het met haar ademhaling nu?
Ik heb het verkeerd geschreven hierboven zie ik nu. Je mag per kilo lichaamsgewicht 3 tot 5 mg Furosamid geven per dag. Dat betekent dat Gina minimaal 165 mg en max nog meer mag krijgen. Ik pas het even aan.

Ok, maar ze plast dus nauwelijks nu.
Ik heb afgesproken met de dierenarts dat ik haar buikomvang dagelijks meet en op basis daarvan én de ademhaling zien we wel verder. Haar ademhaling is misschien een fractie beter.
Laatst gewijzigd door Muk op 19 nov 2013 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

silvester schreef:MUK!

Geduld hebben!
Heb ik niet en nooit gehad ook! :boos:
Muk

Inge O schreef:
Muk schreef: en op basis daarvan én de ademhaling zien we wel verder. Haar ademhaling is misschien een fractie beter.
je schreef dat er ook vocht op de longen zat - is dat op foto gezien of alleen gehoord bij het beluisteren?

dat ze in het begin erg reageerde op de furosemide en nu veel trager is wel normaal hoor - waar lees je overigens die dosering? dat is niet wat ik hier vind : http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08705.pdf
Die dosering staat in de link die op de vorige bladzijde staat. Maar ik hou mij aan wat de dierenarts zegt. Het is een merkwaardig persoon, maar hij heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. En dat is het belangrijkste.

Het vocht in de longen is met beluisteren gehoord en de buik bevoelt en beluisterd, er is geen foto gemaakt. Ik geloof wel wat hij zegt hierover. Haar buik is wel minder hangerig nu, maar ik ga het meten. Want dit vind ik echt heel lastig om zo op mijn gevoel af te gaan en meten is toch weten.
Muk

Inge O schreef:
Muk schreef:
Inge O schreef:
Muk schreef: en op basis daarvan én de ademhaling zien we wel verder. Haar ademhaling is misschien een fractie beter.
je schreef dat er ook vocht op de longen zat - is dat op foto gezien of alleen gehoord bij het beluisteren?

dat ze in het begin erg reageerde op de furosemide en nu veel trager is wel normaal hoor - waar lees je overigens die dosering? dat is niet wat ik hier vind : http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08705.pdf
Die dosering staat in de link die op de vorige bladzijde staat.
ah dan is de dosering voor honden en katten aanmerkelijk hoger dan die voor mensen.
kwiebus kreeg 2mg/kg en moest daar vooral de eerste keer ook al erg van plassen, veel meer zou ik niet durven te geven en zeker niet voor meerdere dagen om de reden die selene ook al aangaf.
Woensdagavond (morgen dus al) overleg ik met de dierenarts, dan weet ik ook of de buik minder vol is. En of de dosering aangepast moet worden. Ik begrijp alleen niet waarom een hond of kat zoveel meer Furosamide mag krijgen dan een mens? Gina krijgt nu 1,46mg/kg en plast nu weer wat meer. Het drinken en plassen is gelukkig niet zo extreem als gisteren.
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Muk

Iris123 schreef:Fijn dat de dierenarts zo betrokken is, dat geeft wat meer rust en een koers om aan te houden.
Dat is waar al moet ik zeggen dat het ontzettend wennen is in vergelijking met een Nederlandse dierenarts. In Nederland was ik altijd gewend om te zeggen "mijn hond heeft hier last van en ik denk dat hij dit mankeert" maar dat werkt hier totaal niet. Ik laat de dierenarts zijn verhaal doen en als mijn vermoeden er niet in voorkomt (dat is maar één keer voorgekomen) dan zeg ik nu iets van "Oh gelukkig, ik was bang dat mijn hond daar en daar last van zou hebben, maar dat is het gelukkig niet." En dan legt de dierenarts ook prima uit waarom het dat niet kan zijn. Wel in dialect en half binnensmonds, want zo praat hij nu eenmaal, maar zolang ik de belangrijkste dingen versta vind ik het prima. :mrgreen:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Het is wel bij meer medicijnen dat honden hogere doseringen krijgen dan mensen. De maagbeschermer van Bommel was in verhouding hoog en de dosering alprazolam die honden voorgeschreven krijgen bij vuurwerkangst is in verhouding zeer hoog. Geen idee waarom dat is misschien wordt het anders opgenomen.

Ik wil je heel veel sterte wensen.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ginger krijgt 20 mg furosemide per dag. en ze weegt 9,5 kilo
ze doet het er echt goed op, al 2 jaar.
advies van mijn dierenarts was om de helft van de dosis in de ochtend te geven en de andere 's avonds.
dat hielp nog meer.
daarnaast hartversterkers vetmedin.
helpt ook.
succes bij de dierenarts.
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Jovka

Veel sterkte en ik hoop dat jullie nog genoeg tijd krijgen met Gina.
Muk

Jacq schreef:Ginger krijgt 20 mg furosemide per dag. en ze weegt 9,5 kilo
ze doet het er echt goed op, al 2 jaar.
advies van mijn dierenarts was om de helft van de dosis in de ochtend te geven en de andere 's avonds.
dat hielp nog meer.
daarnaast hartversterkers vetmedin.
helpt ook.
succes bij de dierenarts.
Das bijzonder,mijn dierenarts raadde juist af om 's avonds ook Furosemide te geven, omdat ik dan 's nachts veel op zou moeten staan. :mrgreen: Ik moet 's morgens en vroeg in de middag een tablet geven. Cardisure is vergelijkbaar met Vetmedin, dit kreeg ze al.
Het is wel even wennen voor ons, Gina is ineens weer incontinent. En als je dan ziet dat ze urine lekt en je neemt haar mee naar buiten om te plassen kijkt ze mij verbaasd aan. En nee, dan plast ze dus niet. Gelukkig heb ik luiers voor haar en hopelijk hebben we er snel een ritme in gevonden.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ben benieuwd wat de da morgen zegt.

Sneu hè?

Sterkte nog hoor
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”