Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurkat: niet welkom
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Buurkat: niet welkom
Ik zou liever de kat bashen dan zoonlief. Katbashen is nou eenmaal veel leuker.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
iones schreef:Ik zou liever de kat bashen dan zoonlief. Katbashen is nou eenmaal veel leuker.
Mijn zoon kan veel harder gillen. Da's veel bevredigender.

-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Mijn konijnen lastigvallen in hun eigen tuin, noem ik geen foutje. Hij vormt dan een gevaar voor mijn beestjes en dat is niet de bedoeling.Husky_Manu schreef:Ik maak me er niet zo druk om.
Net als honden die af en toe een foutje maken. Ach, ze hebben veel meer leuke capriolen dan vervelende. Als je in een woonwijk woont zit je nu eenmaal met meer mensen bij elkaar dus ook met meer beesten.
Verder geloof ik er he-le-maal niks van dat de buren hun splinternieuwe kat voortaan binnen zullen houden omdat ik er last van heb. Maar ik zal het zeker bespreken als ik ze zie. Het zijn hele leuke buren hoor, alleen nu met een vervelende kat
Dat stroomdraad zat ik ook al aan te denken. Maar dat moet dan weer bovenop de schutting die we met de buren delen.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- iones
- Zeer actief
Niets kan zo krijsen en krengerig schreeuwen als een kat. Ook zoontjes niet! Zoontjes hebben ook geen staart waaraan je ze rond kunt zwaaien!lieke schreef:iones schreef:Ik zou liever de kat bashen dan zoonlief. Katbashen is nou eenmaal veel leuker.
Mijn zoon kan veel harder gillen. Da's veel bevredigender.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Manu
Mijn reactie was meer bedoeld om duidelijk te maken dat ik geen kattenhaat heb. Ik snap namelijk heel goed dat jij de buurkat liever van je konijnen weg houdt. Maar ik had natuurlijk ook al gereageerd met het stressverhaal en de darmen die stil lagen.Laura & Leroy schreef:Mijn konijnen lastigvallen in hun eigen tuin, noem ik geen foutje. Hij vormt dan een gevaar voor mijn beestjes en dat is niet de bedoeling.Husky_Manu schreef:Ik maak me er niet zo druk om.
Net als honden die af en toe een foutje maken. Ach, ze hebben veel meer leuke capriolen dan vervelende. Als je in een woonwijk woont zit je nu eenmaal met meer mensen bij elkaar dus ook met meer beesten.
Verder geloof ik er he-le-maal niks van dat de buren hun splinternieuwe kat voortaan binnen zullen houden omdat ik er last van heb. Maar ik zal het zeker bespreken als ik ze zie. Het zijn hele leuke buren hoor, alleen nu met een vervelende kat![]()
Dat stroomdraad zat ik ook al aan te denken. Maar dat moet dan weer bovenop de schutting die we met de buren delen.
Anders overleg je dat toch met je buren? Zo'n stroomdraad? Die kat kan heus wel omlopen lijkt me, gaat ie naar de andere buren
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Ik dacht ook al, nu maakt het je ineens niet meer uit
Maar dan snap ik je, same here. Het maakt mij verder ook niet zo veel uit, als ze maar geen gevaar opleveren.
Maar dan snap ik je, same here. Het maakt mij verder ook niet zo veel uit, als ze maar geen gevaar opleveren.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
Muk
Ik snap het wel. Ik had ook konijnen in mijn tuin en een nieuwbouwwijkvol loslopende katten. En ja die scheten maar wat graag in mijn tuin helaas. Het konijnenhok + zeer grote ren had ik van alke kanten (boven, opzij, onder) afgeschermd met gaas zodat er geen kat bij kon. De leefoppervlakte was voor twee konijnen ruim 10m2 dus een kat kon er ook niet zomaar bij. Maar vervelend was het zeker wel. Ik heb de tuin zo katonvriendelijk als mogelijk gemaakt. Zonder schrikdraad, maar wel met doornstruiken (vuurdoorn bv is ook mooi voor de vogels). Schrikdraad kun je ook aan jouw kant van de schutting bevestigen.Laura & Leroy schreef: Mijn konijnen lastigvallen in hun eigen tuin, noem ik geen foutje. Hij vormt dan een gevaar voor mijn beestjes en dat is niet de bedoeling.
Verder geloof ik er he-le-maal niks van dat de buren hun splinternieuwe kat voortaan binnen zullen houden omdat ik er last van heb. Maar ik zal het zeker bespreken als ik ze zie. Het zijn hele leuke buren hoor, alleen nu met een vervelende kat![]()
Maar het gesprek aangaan zou ik wel doen. Sterkte.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik ben het honderd procent met Iones eens: er is sprake van een dubbele moraal.
Ik heb dat ook al vaker gezegd.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh, is het weer zo laat?
Nou, ik ben blij dat ik op het platteland woon. Waar de halfwilde zwervers van de naastgelegen boerderij komen buurten 's nachts. Gelukkig maar, houden zij de rattenpopulatie hier kort.
Mijn huiskatten patrouilleren overdag door de tuin. Beetje blaadjesvangen en zo.
Iedereen blij.
Nou, ik ben blij dat ik op het platteland woon. Waar de halfwilde zwervers van de naastgelegen boerderij komen buurten 's nachts. Gelukkig maar, houden zij de rattenpopulatie hier kort.
Mijn huiskatten patrouilleren overdag door de tuin. Beetje blaadjesvangen en zo.
Iedereen blij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Muk
Is ook zo.kooi schreef:Ik ben het honderd procent met Iones eens: er is sprake van een dubbele moraal.
Overigens woon ik ook op het platteland en ook hier is kattenoverlast. Een paar keer per jaar worden er in dit gehucht vangacties gehouden om wat kattenoverschot naar het asiel te brengen. Maar hier worden de katten dan ook niet gecastreerd helaas, zodat het maar aan blijft jongen.
En ja, ik vind regelmatig kattenschijt in mijn tuin, kattenkots op mijn deurmat en dode muizen op mijn deurmat. Met dat laatste heb ik dan weer geen moeite, al snap ik niet waarom het uitgerekend op mijn deurmat moet.
-
Manu
Hier gelukkig niet. Ik ben gek op katten, maar helaas hartstikke allergisch 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Eerste reactie van mijn buren toen zs hoorden dat ik honden had was: "ja, maar wij hebben een kat en die is gewend om buiten te lopen".
Dat is niet mijn probleem. Als ie op jullie terras blijft is er niks aan de hand, maar die van mijn zouden zich best eens territoriaal kunnen gedragen als we van het voorjaar op het terras zitten.
Katten (eigen katten) in huis is geen probleem, maar buiten willen ze erachter aan. En op eigen terrein, tja, geen idee wat ze zullen doen.
Ik ben niet van plan om mijn honden binnen te houden zodat hun kat in mijn plantenbakken kan schijten.
Hun kat, hun verantwoording. Mijn honden, mijn verantwoording.
Dat is niet mijn probleem. Als ie op jullie terras blijft is er niks aan de hand, maar die van mijn zouden zich best eens territoriaal kunnen gedragen als we van het voorjaar op het terras zitten.
Katten (eigen katten) in huis is geen probleem, maar buiten willen ze erachter aan. En op eigen terrein, tja, geen idee wat ze zullen doen.
Ik ben niet van plan om mijn honden binnen te houden zodat hun kat in mijn plantenbakken kan schijten.
Hun kat, hun verantwoording. Mijn honden, mijn verantwoording.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- iones
- Zeer actief
Die halfwilde zwervers leven hier ook op het platteland, en het zijn stumperds. Velen halen de volwassenheid niet met die dichtzittende ogen met virussen en niesziektes.Miranda schreef:Oh, is het weer zo laat?
Iedereen blij.
Als ik ze vind, neem ik ze op en behandel ik de ogen en herplaats ik ze. Heb er zo al 8 gevonden.
Als ze volwassen worden, worden ze vaak weer doodgeschoten door jagers, of ze sterven door schaarste en ontbering.
Zo gemakkelijk is het echt niet voor een kat om wild te overleven hoor. Het is afzien!
Mensen zouden veel meer verantwoording moeten nemen voor hun dieren.
-
Corneliana
- Zeer actief
Laura & Leroy schreef:Ik dacht ook al, nu maakt het je ineens niet meer uit![]()
de buurkat laat het wel uit zijn kop om de konijnen aan te vallen
zijn toch een stukje groter dan de gemiddelde kat.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou er ook verre van vrolijk van worden als ik dat zo lees.
Wat is er zo moeilijk aan om te zorgen dat anderen geen last hebben van je huisdieren?
Wat is er zo moeilijk aan om te zorgen dat anderen geen last hebben van je huisdieren?
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik denk dat dit net zo moeilijk is als.......bijvoorbeeld.....na tienen 's avonds stil te blijven zodat anderen geen last hebben van je hebben?Daisy@ schreef:Ik zou er ook verre van vrolijk van worden als ik dat zo lees.
Of....je hond uitsluitend in je eigen tuin te laten plassen en poepen, zodat anderen er geen last van hebben?
Of..... een studio laten bouwen in je huis zoadat anderen geen last hebben van je muzikale hobby?
Of.... ook niet meer op terassen een sigaar of pijp of peuk opsteken, zodat anderen geen last van je rook hebben?
Of.....allemaal tegelijk op vaste uren klussen en tuinieren, zodat anderen slechts beperkt last van je hebben?
Of je kinderen uitsluitend in die eerder genoemde studio laten spelen zodat anderen geen last hebben van hun lawaai?
Of.....geen mobiele telefoon of muziek in openbare ruimtes?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
die rode kater die ik mijn tuin uitjoeg voordat ik mijn honden buiten liet heeft blijkbaar zijn noodlot toch niet kunnen ontlopen: er hangt al een week of drie een 'vermist' plakkaat op de lantaarnpalen in de buurt.
tja dat krijg je dan he, het beest is toch maar mooi twee jaar oud geworden
*sarcasme mode uit*
tja dat krijg je dan he, het beest is toch maar mooi twee jaar oud geworden
*sarcasme mode uit*

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
renee-uk schreef:die rode kater die ik mijn tuin uitjoeg voordat ik mijn honden buiten liet heeft blijkbaar zijn noodlot toch niet kunnen ontlopen: er hangt al een week of drie een 'vermist' plakkaat op de lantaarnpalen in de buurt.
tja dat krijg je dan he, het beest is toch maar mooi twee jaar oud geworden![]()
*sarcasme mode uit*
Van de 20! katten die hier eens per half jaar gevangen worden, moeten er steevast elke keer zo'n 5 ingeslapen worden wegens ziekte. Niet vanwege ouderdom, zo oud worden ze namelijk niet.
Het is in mijn ogen gemakszucht als je een kat buiten laat leven in andermans tuinen enz. zonder castratie. Ik moet ook bekennen dat ik het helemaal niet erg vind als er weer een vermist poster van een kat hangt. Er zijn namelijk teveel katten, zelfs hier op het heuvelachtige platteland.
- iones
- Zeer actief
En dan moet je ze zien huilen huilen huilen... ze zijn toch zo verdrietig! "ach ik mis hem toch zo......''.renee-uk schreef:die rode kater die ik mijn tuin uitjoeg voordat ik mijn honden buiten liet heeft blijkbaar zijn noodlot toch niet kunnen ontlopen: er hangt al een week of drie een 'vermist' plakkaat op de lantaarnpalen in de buurt.
tja dat krijg je dan he, het beest is toch maar mooi twee jaar oud geworden![]()
*sarcasme mode uit*
Tsja, wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten" zeg ik dan.
- renee-uk
- Zeer actief
ik vind dat wel sneu hoor, vind dat geen enkel dier het verdient om min of meer aan zijn lot te worden overgelaten, wat in dit soort gevallen ook letterlijk gebeurt.
vraag me alleen altijd af waarom die eigenaren het zo ver laten komen.
dit was een kreng van een kat en zo brutaal als de beul, maar ik vond hem best leuk en had hem een beter en zeker een langer leven gegund dan dit.
dit was een kreng van een kat en zo brutaal als de beul, maar ik vond hem best leuk en had hem een beter en zeker een langer leven gegund dan dit.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Dat ben ik met je eens, het is een vorm van verwaarlozing. En het risico op platrijden of een lijdensweg moeten ondergaan door ziekte (zoals hier dus meestal het geval is) vind ik onnodig en triest voor het dier.renee-uk schreef:ik vind dat wel sneu hoor, vind dat geen enkel dier het verdient om min of meer aan zijn lot te worden overgelaten, wat in dit soort gevallen ook letterlijk gebeurt.
- iones
- Zeer actief
Dat is de prijs die ze moeten betalen voor deze onbeperkte vrijheid. Ik vraag me alleen af of die prijs niet te hoog is.
- renee-uk
- Zeer actief
in mijn ogen wel, daarom had ik ook binnenkatten.iones schreef:Dat is de prijs die ze moeten betalen voor deze onbeperkte vrijheid. Ik vraag me alleen af of die prijs niet te hoog is.

- iones
- Zeer actief
Tsja, ik ben het eens.
- renee-uk
- Zeer actief
dat mag ook wel in de krant, dat je het met mij eens bentiones schreef:Tsja, ik ben het eens.

-
Corneliana
- Zeer actief
eh, jij wil een leefverbod????kooi schreef:Ik denk dat dit net zo moeilijk is als.......bijvoorbeeld.....na tienen 's avonds stil te blijven zodat anderen geen last hebben van je hebben?Daisy@ schreef:Ik zou er ook verre van vrolijk van worden als ik dat zo lees.
Of....je hond uitsluitend in je eigen tuin te laten plassen en poepen, zodat anderen er geen last van hebben?
Of..... een studio laten bouwen in je huis zoadat anderen geen last hebben van je muzikale hobby?
Of.... ook niet meer op terassen een sigaar of pijp of peuk opsteken, zodat anderen geen last van je rook hebben?
Of.....allemaal tegelijk op vaste uren klussen en tuinieren, zodat anderen slechts beperkt last van je hebben?
Of je kinderen uitsluitend in die eerder genoemde studio laten spelen zodat anderen geen last hebben van hun lawaai?
Of.....geen mobiele telefoon of muziek in openbare ruimtes?
- iones
- Zeer actief
Ja dat klopt, dat bedacht ik me ook net!renee-uk schreef:dat mag ook wel in de krant, dat je het met mij eens bentiones schreef:Tsja, ik ben het eens.
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik denk dat ze bedoelde, dat al die andere dingen ook vrij gemakkelijk zijn om ten uitvoer te brengen, en dat dat ook vanzelfsprekend is voor de meeste mensen. En dat het houden van katten ook daaronder zou moeten vallen: anderen daarin niet lastig vallen.Corneliana schreef:
eh, jij wil een leefverbod????
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dat vind ik ook, daarom ook mijn uitbraakvrije tuin voor de katzels.iones schreef:Dat is de prijs die ze moeten betalen voor deze onbeperkte vrijheid. Ik vraag me alleen af of die prijs niet te hoog is.
Daarbij komt dat het mijn huisdieren zijn en niet die van de buren. Hadden die een kat (in hun tuin) gewild dan hadden ze zelf wel een kat aangeschaft.
Mijn hond mag niet onbeperkt in andermans tuinen rondstruinen dus mijn katten mogen dat ook niet.
Ook ik heb een paar weken geleden een kat van 1 van mijn loslopende konijnen afgeslagen. Ik heb de kat in een lege volière gezet en heb de tuinslang erop gezet. Kat zeikend nat, poort deur open, kat weg en nooit meer gezien. Heb wel even zijn bandje gecontroleerd en weet waar hij woont dus een volgende keer, hoewel ik betwijfel of dat nog eens zal gebeuren, ga ik persoonlijk langs, met de kat.
Ik vond het heel erg dat dier zo nat te maken maar ik mocht daarna wel met mijn nijn naar de DA om 2 hechtingen te laten zetten. En ze is nog steeds erg schichtig.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Ik denk dat je het verkeerd leest. Ik denk dat ze bedoelde, dat al die andere dingen ook vrij gemakkelijk zijn om ten uitvoer te brengen, en dat dat ook vanzelfsprekend is voor de meeste mensen. En dat het houden van katten ook daaronder zou moeten vallen: anderen daarin niet lastig vallen.Corneliana schreef:
eh, jij wil een leefverbod????
Dan doet mijn snappertje het kennelijk even niet.