Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Kan een schijnzwangere idd helpen?
Moderator: moderatorteam
Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Ja, dat kan. Daarom meld ik ook mijn schijnzwangere teefjes aan bij het MMP en ook als ik, zoals nu, een klein nestje heb.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
O echt!! Nou vertel je me toch iets totaal nieuws. Goed om te wetenMaryanne schreef:Ja, dat kan. Daarom meld ik ook mijn schijnzwangere teefjes aan bij het MMP en ook als ik, zoals nu, een klein nestje heb.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Vaak is er al wat melkgift maar dat komt goed op gang als het gestimuleerd wordt door het zuigen van de puppen.Anja schreef:O echt!! Nou vertel je me toch iets totaal nieuws. Goed om te wetenMaryanne schreef:Ja, dat kan. Daarom meld ik ook mijn schijnzwangere teefjes aan bij het MMP en ook als ik, zoals nu, een klein nestje heb.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Kan een schijnzwangere idd helpen?![]()
Is dat alleen als ze melk geeft tijdens de schijnzwangerschap of komt dat vanzelf op gang als er pups bij komen?
Ik zou allebei niet doen eigenlijk. Volgens mij kijkt Thelma van de MMP ook naar de grootte van pleegmoeder/puppen. Drie van Bindy's puppen lagen bij een Cairn Terrier (van MirandaH hier op het forum) en twee lagen er bij een Chihuahua moeder.Safari schreef:Wat ik me dan weer afvraag is of je wawa baby's bij bv een dog kan leggen en omgekeerd.nou lijkt optie 1 me beter kunnen dan optie 2.
dank, hou het in gedachten.Maryanne schreef:Ja, dat kan. Daarom meld ik ook mijn schijnzwangere teefjes aan bij het MMP en ook als ik, zoals nu, een klein nestje heb.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Wel pas na het slikken van hormonen. Wij mensen worden namelijk niet schijnzwanger (gebeurt heeeeeel zelden wel eens) Daar voor zijn we ook te vaak "loops"Fabiola17 schreef:Volgens mij kan zelfs een vrouw borstvoeding op gang brengen zonder dat ze zwanger is (geweest). Heb dat eens bij een adoptiemoeder op tv gezien. Gewoon de kolf er op zetten en regelmatig kolven. Blijft een wonderlijk iets.
Maar super dat dat de pups opgevangen zijn!
ik heb thuis een poes welke is gesteriliseerd en als ik opvangkittens in huis heb, is zij degene die melk geeft. daar komt geen hormoonpil aan te pas.blacky schreef:Wel pas na het slikken van hormonen. Wij mensen worden namelijk niet schijnzwanger (gebeurt heeeeeel zelden wel eens) Daar voor zijn we ook te vaak "loops"Fabiola17 schreef:Volgens mij kan zelfs een vrouw borstvoeding op gang brengen zonder dat ze zwanger is (geweest). Heb dat eens bij een adoptiemoeder op tv gezien. Gewoon de kolf er op zetten en regelmatig kolven. Blijft een wonderlijk iets.
Ik heb jaren katten/kittens opgevangen en mijn eerste collie was gék met katten. Zodra er weer een weeskitten binnenkwam ging ze spontaan melk geven. Was geen peil op te trekken met loopsheden want zij was heel onregelmatig loops (soms 2 keer per jaar, soms anderhalf jaar niet) maar de melkgifte kwam altijd spontaan op gang zodra er weer een kitten binnen kwam.Anja schreef:O echt!! Nou vertel je me toch iets totaal nieuws. Goed om te wetenMaryanne schreef:Ja, dat kan. Daarom meld ik ook mijn schijnzwangere teefjes aan bij het MMP en ook als ik, zoals nu, een klein nestje heb.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Kan een schijnzwangere idd helpen?![]()
Is dat alleen als ze melk geeft tijdens de schijnzwangerschap of komt dat vanzelf op gang als er pups bij komen?
dat geloof ik direct maar dat maakt nog niet dat dit bij mensen ook zo is. Bij een vrouw komt als je kolft altijd een helder vocht uit de tepels. Dit kan je er zelf ook uit drukken als je wilt. Maar dat is geen melk. Dat komt pas op gang als je hormonen hebt gekregen.ellen en de birmanen schreef:ik heb thuis een poes welke is gesteriliseerd en als ik opvangkittens in huis heb, is zij degene die melk geeft. daar komt geen hormoonpil aan te pas.blacky schreef:Wel pas na het slikken van hormonen. Wij mensen worden namelijk niet schijnzwanger (gebeurt heeeeeel zelden wel eens) Daar voor zijn we ook te vaak "loops"Fabiola17 schreef:Volgens mij kan zelfs een vrouw borstvoeding op gang brengen zonder dat ze zwanger is (geweest). Heb dat eens bij een adoptiemoeder op tv gezien. Gewoon de kolf er op zetten en regelmatig kolven. Blijft een wonderlijk iets.
ellen
Jazeker kan dat, maar volgens mij stelt het meldpunt wel als voorwaarde dat de teef al zelf eens een nest moet hebben gehad. Maar ja, als er niemand anders is dan iets altijd beter dan niets, dus ik zou zeggen aanmelden.Dee schreef:Dat vroeg ik mij door dit topic ook af. Zijn we beide blond.Asta schreef:Oenige vraag van mij maar ik heb nu een intacte teef, als die schijnzwanger is/wordt kan ze dus moederen?
Dat was het zeker, bijzonder en ontroerend. En een band tussen jou en kleine Mindy voor een hondenleventje langEn ik spreek dus uit ervaring, het is best spannend, vreemde pups bij je eigen pups leggen, maar mijn Romy accepteerde Bindy's pups echt volkomen, vanaf dat ze iets hoorde piepen uit de tas waarin ze gebracht werden. Het was echt zo bijzonder!
Die hormonen kunnen ook aangemaakt worden door het lichaam zelf. Schijnzwangeren heeft ook een functie als roedeldier. En wij zijn ook maar roedelbeesten .blacky schreef:dat geloof ik direct maar dat maakt nog niet dat dit bij mensen ook zo is. Bij een vrouw komt als je kolft altijd een helder vocht uit de tepels. Dit kan je er zelf ook uit drukken als je wilt. Maar dat is geen melk. Dat komt pas op gang als je hormonen hebt gekregen.ellen en de birmanen schreef:ik heb thuis een poes welke is gesteriliseerd en als ik opvangkittens in huis heb, is zij degene die melk geeft. daar komt geen hormoonpil aan te pas.blacky schreef:Wel pas na het slikken van hormonen. Wij mensen worden namelijk niet schijnzwanger (gebeurt heeeeeel zelden wel eens) Daar voor zijn we ook te vaak "loops"Fabiola17 schreef:Volgens mij kan zelfs een vrouw borstvoeding op gang brengen zonder dat ze zwanger is (geweest). Heb dat eens bij een adoptiemoeder op tv gezien. Gewoon de kolf er op zetten en regelmatig kolven. Blijft een wonderlijk iets.
ellen
Maryanne schreef:Dat was het zeker, bijzonder en ontroerend. En een band tussen jou en kleine Mindy voor een hondenleventje langEn ik spreek dus uit ervaring, het is best spannend, vreemde pups bij je eigen pups leggen, maar mijn Romy accepteerde Bindy's pups echt volkomen, vanaf dat ze iets hoorde piepen uit de tas waarin ze gebracht werden. Het was echt zo bijzonder!(Volgend weekend komt ze je weer even onderplassen)