S@ndr@ schreef:mmartinn schreef:Leane schreef:Mit schreef:Inderdaad, ik ben 1 meter 90 lang en weeg 130 kilo en heb dus heel wat lichaam om in de strijd te gooien en toch laat ik maar 1 hond tegelijk uit.
Ok, nou dan zitten wij zon beetje op 1 lijn qua fysiek.
Dan snap ik dat je het een beetje lachwekkend vind wat ik net zei.
Ok apart uitlaten dus!
Nog meer stof om na te denken, mooi.
Ik ben een smurf van 1.64 , weeg rond de 60 kilo en loop met mijn CC reu van 65 kilo
en nee ik moet niet met hem gaan vechten of t van mijn kracht hebben

Precies, want dat verlies je met honden van dit kaliber.
Dat weet ik sinds ik onze AmStaff heb ook. Wat zijn die jongens ongelofelijk sterk. Als ze hun zinnen ergens op gezet hebben (andere hond, wild, o.i.d.) moet je wel heel stevig in je schoenen staan.
Ik ben geen poezelig vrouwtje, heb meer moeilijke honden gehad waaronder een Amerikaanse Akita en een Duitse Dog reu van 90 kilo (hij was geen gram te zwaar overigens, maar wel enorm groot). Nooit moeite mee gehad.
Maar dit "staffje" van 37 kilo............mijn hemel wat een kracht!!!!
Gecombineerd met ongeveer 3 platen beton voor z'n kop!!!!
Ik heb er absoluut geen spijt van, maar heb m'n handen er wel aan vol.
Gelukkig heb ik er een super mellow ras naast, een Newfoundlander. Wel 2 reuen trouwens, wat strikte regels betekend.
Er wordt niet gespeeld, er liggen nooit speeltjes over de vloer, zijn nooit samen los in huis als ik er niet ben en eten gaat gescheiden.
Het kost veel energie en aandacht. Iedere dag weer, altijd.
Maar dat weet je als je er een ras als deze bijneemt.
Mijn Staff loopt inderdaad ook nooit los, niet dat er ooit wat voorgevallen is. Maar dat wil ik ook ten alle tijden voorkomen.
Hij kan nog zo goed onder appel staan, maar als de hond een meter of 5 bij je vandaan is en het knoppie gaat om, ben je er nooit op tijd bij om flinke schade te voorkomen.
En bij 95 % van deze honden gaat de knop om, je weet alleen nooit wanneer en dat geven ze ook niet aan.
Groetjes Gretha
P.s: sorry voor m'n lange verhaal.