Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)

Ongelezen bericht door JYBD »

Dat bedoel ik, zit nu al weer wat meer haar op maar ze is nog steeds jaswaardig deze winter.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

JYBD schreef:Dat bedoel ik, zit nu al weer wat meer haar op maar ze is nog steeds jaswaardig deze winter.
Ja dat snap ik, hoe komt ie zo kaal?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Die vacht van Charlie heeft ook al niet veel om het lijf; grote blote roze buik en behalve op haar rug kijk je er zo doorheen.
Met zo'n hele blote bedoeling kom je er inderdaad echt niet mee onderuit...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier gaat er enkel na training een deken aan, bij de oude doos gaat er ook even een deken om na een lange wandeling in de koude. Als doornat is, blijft die ook 's nachts om.
JYBD
Zeer actief

Ik wil dit topic niet kapen maar ze heeft een uit de hand gelopen (= nooit eerder behandelde)demodex infectie. We hebben haar uit het asiel. Ze zal er de rest van haar leven last van blijven houden.

Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

JYBD schreef:Ik wil dit topic niet kapen maar ze heeft een uit de hand gelopen (= nooit eerder behandelde)demodex infectie. We hebben haar uit het asiel. Ze zal er de rest van haar leven last van blijven houden.
Nee doe je niet, vroeg het immers zelf :wink:

Ok, dat dacht ik al, heeft ie van ons ook gehad namelijk toen ie nog heel klein was.(niet zo erg trouwens)
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hier krijg ik altijd heel veel commentaar als Hazel in haar jas loopt.
Maar ze loopt gewoon te klappertanden en bibbert van de stoep af als het vriest.
Ze heeft idd lang haar, maar totaal geen ondervacht.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef:
Mutt schreef:Ben ik een slechte hondenbaas als ik zeg dat ik nog nooit ook maar een seconde heb bedacht of m'n honden het koud hebben :engel:

:lol1: Totaal ontaard.

Waarschijnlijk hebben ze het dan ook niet, dat merk je vlug zat.
Haha ja precies.

Moritz, mijn Griek, die had het echt wel koud hoor, die stond letterlijk te bibberen. Toch leek hij een beste vacht te hebben,
maar hij trilde aan alle kanten in de sneeuw of echte kou met nattigheid (overigens, barbaar als ik ben, heb ik hem dus ook
nooit een jasje aangetrokken :oeps: vraag me niet waarom eigenlijk... ik geloof dat ik het niet zo gek vond, want ik had het
ook koud, maar bedacht me dan dat hij daar wel weer overheen zou komen :F: ).

Maar als het echt een hond is met dunne vacht, naakte honden, kleintjes of oudjes, dan zou ik het wel doen hoor.
Een Rottweiler van 1 jaar moet er echter tegen kunnen, die zijn beresterk joh :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

:tongue: Paar jaar terug had het ook wel het kleine witte beftekkel in ruitjesjas naast de rollator imago.
Ik voelde me ook best voor lul lopen met mijn zogenaamd stoere hond in zo'n ding.
Nu heeft ze er bij echte kou één die alle vier de poten ook bedekt en ze is de koning te rijk. Bij iedereen moet ze even stil staan om te showen :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Er liep hier altijd een mottige zwerver rond met een windhond die een oud schapenvacht over zijn rug heeft liggen. Hele stoere hondenjas, vind ik zelf.
En die man had ook altijd een opgerolde schapenvacht over zijn schouder hangen, die hij op de grond legde als hij even stil hield.

Best een lief stel, al lijkt een windhond me niet het meest praktische metgezel voor een zwerver in nederland, maar goed.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Hij zal graag konijn hebben gelust. Wie weet waar dat schaap vandaan kwam :mrgreen:
Pat75
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pat75 »

Gajes krijgt in de winter als het vriest en dan ook nog eens flink waait ook zijn jas aan.
Ga niet met een rillende hond over straat.
En als het de hele dag zeikt van de regen gaat zijn regenjas aan.
Anders krijg ik hem helemaal niet mee naar buiten.

En wat andere daar vinden ???? Boeiend.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

JYBD schreef:Afbeelding

Ik vond het toen toch wel tijd voor een jas. :D
Ben je gek die honnd past zich aan de vloer aan zodat jij hem niet ziet als je hem uit wil laten. :lol1:

Hoe komt dat.? :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou is een kruising pincher, die hebben praktisch geen ondervacht, een jasje in de winter (als het vriest) is dan wel zo lekker.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
mmartinn
Zeer actief

Ja ik denk toch wel dat het van de hond afhankelijk is.
Door veel antwoorden van mede rottweiler bezitters en bezitters van soortgelijke honden, is het wel duidelijk dat onze hond geen jas hoeft.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mmartinn schreef:Ja ik denk toch wel dat het van de hond afhankelijk is.
Door veel antwoorden van mede rottweiler bezitters en bezitters van soortgelijke honden, is het wel duidelijk dat onze hond geen jas hoeft.
Moet je niet van anderen af laten hangen ,maar van je eigen hond en inzicht. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:Ja ik denk toch wel dat het van de hond afhankelijk is.
Moet je niet van anderen af laten hangen ,maar van je eigen hond en inzicht. :W:

Ja als ie loopt te bibberen ok. Maar daar ga ik niet vanuit.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
JYBD schreef:Afbeelding

Ik vond het toen toch wel tijd voor een jas. :D
Ben je gek die honnd past zich aan de vloer aan zodat jij hem niet ziet als je hem uit wil laten. :lol1:

Hoe komt dat.? :80:
Demodex. (Voor zover we nu weten)

Inderdaad, ze heeft nu wel de perfecte schutkleur! :D

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Paisley schreef:Als ie het koud heeft ja. En een jonge rottweiler die het buiten koud heeft, daar zou ik mee voor de deur van de dierenarts gaan staan. Die CV is eerder een reden om het binnen te warm te hebben, dan buiten te koud.

:wink: Wel eens van het principe wintervacht gehoord? Mijn binnen levende honden in ieder geval niet.
En nee, ik schat niet in dat de hond van TS het koud zal hebben, dat zei ik al.
Om het dan maar allemaal op vermenselijking te gaan gooien hoeft ook weer niet.
Dat vind ik wel raar eigenlijk, want zelfs Xena heeft ondervacht/wintervacht in de winter en die leeft toch nu binnen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Overigens on-topic ik zou het ook raar vinden een jonge kerngezonde hond, zeker van het werkhondentype, een jas aan te moeten doen in Nederland dan wel te verstaan. Ik heb het niet over temperaturen van -50.
Heb ook dobers gehad en die hadden echt helemaal niks aan ondervacht en hebben het nooit koud gehad. Pas toen Boy oud en stram was hebben we voor de hele koude avonden een jas gekocht omdat hij anders zijn ene poot niet meer voor de andere kon zetten na een paar meter. Hij vond het vreselijk maar wat moet dat moet. Hij heeft hem overigens niet veel aangehad dan moest het echt heel koud zijn. Xena is nu 12 maar die zie ik echt niet met een jas lopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef: Dat vind ik wel raar eigenlijk, want zelfs Xena heeft ondervacht/wintervacht in de winter en die leeft toch nu binnen.
Wat vind je daar raar aan?
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

ik vind het onzin
boekalaboekalaaaa
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mmartinn schreef:
gonnie schreef:Ja hoor, ik vind niet zo snel iets zielig. Ik houd er niet van om honden een jas aan te doen. Trouwens ik denk dat ze het helemaal niet zo fijn vinden, ze vinden het al lastig als ik een tuigje bij ze om wil doen laat staan als ik ze een jas aan ga doen.
Je hoeft het ook niet zielig te vinden, maar als ze door studies erachter komen dat een hond aankleden bij koud weer beter is voor de gezondheid, vind ik het wel raar dat je dan nog steeds zegt: nee hoor doe ik niet.
Ik zou dat wel erg raar vinden inderdaad op zijn zachts gezegd, zeker omdat ik een deel van mijn honden gewoon buiten heb liggen voor het grootste deel van de dag, zowel dag en nacht. Ik vind wel de CV erg ongezond voor ze dat dan wel weer...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef: Dat vind ik wel raar eigenlijk, want zelfs Xena heeft ondervacht/wintervacht in de winter en die leeft toch nu binnen.
Wat vind je daar raar aan?
Ik las het verkeerd, het 'mijn' over het hoofd gezien :roos:
Het kan best dat bepaalde rassen het niet hebben, zoals mijn eerder genoemde dobers vroeger. Maar ook honden die binnen kunnen liggen kunnen een wintervacht kweken al zal die wat minder zijn dan honden die buiten liggen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:Hier gaat er enkel na training een deken aan, bij de oude doos gaat er ook even een deken om na een lange wandeling in de koude. Als doornat is, blijft die ook 's nachts om.
Laat Run die heel? Als ik dat zou doen had ik alleen reepjes ;-)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
maart schreef:Hier gaat er enkel na training een deken aan, bij de oude doos gaat er ook even een deken om na een lange wandeling in de koude. Als doornat is, blijft die ook 's nachts om.
Laat Run die heel? Als ik dat zou doen had ik alleen reepjes ;-)
ja hoor, ik ben nog altijd aan zijn eerste deken bezig, die gaat nu zijn 3de winter in :cheer:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Voor training vind ik heel iets anders dan voor de gewone dagelijkse gang van zaken. Op een trainingsdag kunnen ze hier ook van 8 tot 16 uur (met 1 trainingsuur dan) in de auto zitten. Zeker na een training waarin ze extra warm geworden zijn vind ik het een probleem. Extra warm zijn betekend ook extra snel kunnen afkoelen, dat is niet met normale omstandigheid te vergelijken. En lang stilzitten in een auto voor een training in de kou betekend dat ik een hond met koude spieren heb. Dat bemoeilijkt de training en vergroot de kans op blessures, maar dat zijn geen zaken die in de normale omstandigheden plaats vinden. In de auto betekend overigens ook dat ik ze niet in vizier heb en ik dus ook niet kan zien of ze het koud hebben. Ze kunnen zich niet warm rennen in de auto, dus inderdaad voor zekerheid in de winter wel een jas aan.

Overigens bij de schotse collies deden wij ook nog wel eens een regenjas aan. Niet omdat ze het qua warmte nodig hadden, nee maar de vacht droogt bij een echte plensdag niet voor de volgende wandelingen en was ik de hele dag aan wandelen en dan fohnen. En jas is dan soms wel handiger.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva heeft 3 jasjes. 1 koeljas, 1 fleecejasje en 1 bodywarmer. Csiva heeft het snel heel warm, en snel heel koud. Momenteel krijgt ze voor en na de training in gelijk haar fleecejasje aan. Mijn andere honden hebben geen jasjes en hebben ze ook niet nodig. Misschien krijgt Dumas nog wel een regenjasje, want een natte Puli is niet heel tof :F:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier krijgt alleen Elektra een pakje/winterjas aan tijdens het lopen, zij is niet gezond en heeft heel erg spondylose en ook nog eens een heel dun vachtje/kale buik. De drie heren krijgen niets aan, Phantom heeft een erg korte vacht maar is een jonge gezonde hond dus zolang die in beweging blijft vind ik het wel prima, als hij moet wachten in de kou of auto krijgt hij een fleece jas aan die van Tank was.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Voor training vind ik heel iets anders dan voor de gewone dagelijkse gang van zaken. Op een trainingsdag kunnen ze hier ook van 8 tot 16 uur (met 1 trainingsuur dan) in de auto zitten. Zeker na een training waarin ze extra warm geworden zijn vind ik het een probleem. Extra warm zijn betekend ook extra snel kunnen afkoelen, dat is niet met normale omstandigheid te vergelijken. En lang stilzitten in een auto voor een training in de kou betekend dat ik een hond met koude spieren heb. Dat bemoeilijkt de training en vergroot de kans op blessures, maar dat zijn geen zaken die in de normale omstandigheden plaats vinden. In de auto betekend overigens ook dat ik ze niet in vizier heb en ik dus ook niet kan zien of ze het koud hebben. Ze kunnen zich niet warm rennen in de auto, dus inderdaad voor zekerheid in de winter wel een jas aan.

Overigens bij de schotse collies deden wij ook nog wel eens een regenjas aan. Niet omdat ze het qua warmte nodig hadden, nee maar de vacht droogt bij een echte plensdag niet voor de volgende wandelingen en was ik de hele dag aan wandelen en dan fohnen. En jas is dan soms wel handiger.
Hier liggen ze ook lange dagen en avonden in de auto maar nog nooit problemen gehad eigenlijk... ze liggen ook met meerdere honden in de auto en echt koud is t dus nooit. Verder genoeg opwarmen en cooling down. En ze liggen hier niet in alle rust in de auto ze blijven zich flink druk maken ... en nogmaals t blijft sowieso niet heel ... heb wel ooit stro in de kennels gehad toen was t echt heel koud (trainde ik nog met Xena dus al heel wat jaren geleden). Dat werkte ook super maar heb nog jaren stro gevonden :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”