Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie, ja, nee, meningen?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Castratie, ja, nee, meningen?
-
nathalie71
dagmar88 schreef:Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?
Precies!
Dat weet je pas als ze loops wordt....dat was hier net zo.
het is een verassing hoe ze zich dan gedragen.Gelukkig zijn ze hier niet veel anders,wel of niet loops.Maar ik kan me goed voorstellen dat als een hond gedrag vertoont wat niet leuk meer is,dat je dan de keuze maakt om er iets aan te doen.
Maar ik vroeg of er ook een soort van chip was voor teefjes?Dan zou je dat eerst eens uit kunnen proberen.Dan weet je ongeveer hoe ze zich gedraagt.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Plus, het gaat niet om het loops zijn wat een probleem is, maar om de hormonale veranderingen ervoor en erna waar Suske last van lijkt te hebbendagmar88 schreef:Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?
-
Asta
+1pioenroos schreef:Plus, het gaat niet om het loops zijn wat een probleem is, maar om de hormonale veranderingen ervoor en erna waar Suske last van lijkt te hebbendagmar88 schreef:Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?Hoe je iemand die zo overduidelijk nadenkt over het welzijn van zijn hond kan betichten van onnadenkend handelen snap ik niet hoor
Lijkt me dat alles gedaan wordt om de juiste beslissing te nemen voor Suske
- dagmar88
- Zeer actief
pioenroos schreef:Plus, het gaat niet om het loops zijn wat een probleem is, maar om de hormonale veranderingen ervoor en erna waar Suske last van lijkt te hebbenHoe je iemand die zo overduidelijk nadenkt over het welzijn van zijn hond kan betichten van onnadenkend handelen snap ik niet hoor
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe ik het begrijp maakt die wel tijdelijk onvruchtbaar, maar heeft geen effect vergelijkbaar met castratie.nathalie71 schreef: Maar ik vroeg of er ook een soort van chip was voor teefjes?Dan zou je dat eerst eens uit kunnen proberen.Dan weet je ongeveer hoe ze zich gedraagt.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 15 nov 2013 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dat dusranetje schreef:Nou nee.Badu schreef: Essentie blijft zelfde, maar dat snap je vast
Als bij teven de testosteron aanwezig blijft, blijft de bespiering aanwezig, bijvoorbeeld.
Het is beslist een mogelijkheid dat teven wat feller kunnen worden en er is een verhoogde kans op incontinentie bij sommige teven.
Ook zullen er vast wel allerlei zaken zijn die dankzij oestrogeen bij teven beter op orde blijven en dat verdwijnt bij castratie.
Maar ik geloof echt niet dat je castratie van reuen en teven kunt vergelijken.
Reuen kunnen slomer worden ja.
Teven echt niet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ja! Like dat je weer actief bentdagmar88 schreef:Ik wil op dit forum ook een like knop.
- dagmar88
- Zeer actief
-
silvester
Mijn mening daar over heb ik op pagina 1 al aangegeven....... Dusssssdagmar88 schreef:Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zeg nergens dat dat niet zo is.Badu schreef:Je grijpt cru in op de stofwisseling, hoe dan ook. Veronderstellen dat zoiets geen gevolgen heeft lijkt mij wat kortzichtig....ranetje schreef:Nou nee.Badu schreef:Essentie blijft zelfde, maar dat snap je vastranetje schreef: Link van Badu:
bron, min of meer
Dat gaat toch over castratie van reuen?(mannen, want testikels worden verwijderd)
Als bij teven de testosteron aanwezig blijft, blijft de bespiering aanwezig, bijvoorbeeld.
Het is beslist een mogelijkheid dat teven wat feller kunnen worden en er is een verhoogde kans op incontinentie bij sommige teven.
Ook zullen er vast wel allerlei zaken zijn die dankzij oestrogeen bij teven beter op orde blijven en dat verdwijnt bij castratie.
Maar ik geloof echt niet dat je castratie van reuen en teven kunt vergelijken.
Reuen kunnen slomer worden ja.
Teven echt niet.
Het teruglopen van oestrogeen bij vrouwen (na de overgang bijv.) heeft ook invloed.
Neemt niet weg dat dat castreren ook ten gunste van een teef kan zijn.
Niet alles is alleen maar negatief.
De effecten van die ingreep kunnen best meevallen in het dagelijks verkeer.
En je voorbeeld over wat er bij castratie van een teef zou gebeuren (zoals die afname van de bespiering) is gewoon niet juist.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
En aangezien jij niet eens het fatsoen op kunt brengen je excuses aan te biedensilvester schreef:Mijn mening daar over heb ik op pagina 1 al aangegeven....... Dusssssdagmar88 schreef:Weet jij vooraf hoe iedere hond zich ontwikkelt? De vraag was of het beter zou zijn voor Suske, niet of er maar rücksichtslos op los gesneden moet worden.silvester schreef: Als je Suske zo bewust hebt gekozen, en niet over 1 nacht ijs bent gegaan, dan had je toen al geweten dat ze loops wordt, dan heb je jezelf toen al de vraag gesteld wel of niet castreren, dan vraag ik me meteen af waarom je hier dan nu een topic opend met die vraag?
kan je jouw mening wat mij betreft daar steken waar de zon niet schijnt.
- dagmar88
- Zeer actief
Suske schreef: En aangezien jij niet eens het fatsoen op kunt brengen je excuses aan te bieden
kan je jouw mening wat mij betreft daar steken waar de zon niet schijnt.
Gewoon op die rooie knop. Die is er ook voor om bij gebrek aan normale fatsoenregels te gebruiken
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dus kan je ook niets zeggen over het karakter? Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste, Kier nu al best pittig en een tandje meer zou ik minder fijn vinden zeg maardagmar88 schreef:Hoe ik het begrijp maakt die wel tijdelijk onvruchtbaar, maar heeft geen effect vergelijkbaar met castratie.nathalie71 schreef: Maar ik vroeg of er ook een soort van chip was voor teefjes?Dan zou je dat eerst eens uit kunnen proberen.Dan weet je ongeveer hoe ze zich gedraagt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef:Dus kan je ook niets zeggen over het karakter? Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste, Kier nu al best pittig en een tandje meer zou ik minder fijn vinden zeg maardagmar88 schreef:Hoe ik het begrijp maakt die wel tijdelijk onvruchtbaar, maar heeft geen effect vergelijkbaar met castratie.nathalie71 schreef: Maar ik vroeg of er ook een soort van chip was voor teefjes?Dan zou je dat eerst eens uit kunnen proberen.Dan weet je ongeveer hoe ze zich gedraagt.
Weet er niets van hoor, was ook al informatie aan het opzoeken of dat voor Charlie een optie zou zijn.
Misschien wel even een apart topic waard...
http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... elorin.htm
-
Tiny
- Zeer actief
Deze site had ik ook al gelezendagmar88 schreef:Tiny schreef:Dus kan je ook niets zeggen over het karakter? Dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste, Kier nu al best pittig en een tandje meer zou ik minder fijn vinden zeg maardagmar88 schreef:Hoe ik het begrijp maakt die wel tijdelijk onvruchtbaar, maar heeft geen effect vergelijkbaar met castratie.nathalie71 schreef: Maar ik vroeg of er ook een soort van chip was voor teefjes?Dan zou je dat eerst eens uit kunnen proberen.Dan weet je ongeveer hoe ze zich gedraagt.
Weet er niets van hoor, was ook al informatie aan het opzoeken of dat voor Charlie een optie zou zijn.
Misschien wel even een apart topic waard...
http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... elorin.htm
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Tiny schreef: Deze site had ik ook al gelezenHet gekke is dat het vooral over reuen gaat, de chip bij teven wordt, of ik zoek niet goed, nergens beschreven.
Hoe bedoel je? Op die site of in het algemeen. Heel gek is dat ook niet, schijnt officieel niet gebruikt te mogen worden bij teven.
-
Tiny
- Zeer actief
Algemeendagmar88 schreef:Tiny schreef: Deze site had ik ook al gelezenHet gekke is dat het vooral over reuen gaat, de chip bij teven wordt, of ik zoek niet goed, nergens beschreven.
Hoe bedoel je? Op die site of in het algemeen. Heel gek is dat ook niet, schijnt officieel niet gebruikt te mogen worden bij teven.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Asta
Wat een geselectief gemod, ik maak in een topic weken terug melding van laster 0,0 reactie ondanks het aanvinken, en hier voila foetsie.Suske schreef:Even jouw punt vier.silvester schreef:Ik zou het niet doen:
1: in gezonde honden snij je niet.
2: het heeft toch wel medische gevolgen
3: het gedrag kan ook negatief veranderen
4: je weet dat teven loops worden, dus waarom een dier aanschaffen om het vervolgens met de scapel te gaan veranderen. (Neem dan geen hond)
5: het is onomkeerdaar.
Lompe uitspraak.
We hadden een zeer volwassen en behoorlijk macho Mechel reu en na informatie ingewonnen te hebben besloten een teefje te nemen.
Niet wetende dat Cas zo snel achteruit zou gaan.
Misschien is het handig als je iets meer nadenkt voordat je dingen als jouw punt vier neerplempt.
*verwijderd door moderator*
Ach ja meten met 2 maten moet kunnen natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Asta schreef: Wat een geselectief gemod, ik maak in een topic weken terug melding van laster 0,0 reactie ondanks het aanvinken, en hier voila foetsie.
Geloof dat die knop stuk is. Ik krijg ondanks dat hij op nee staat wel soort van antwoord.
-
Asta
Wel een beetje selectief stuk als anderen wel antwoord krijgendagmar88 schreef:Asta schreef: Wat een geselectief gemod, ik maak in een topic weken terug melding van laster 0,0 reactie ondanks het aanvinken, en hier voila foetsie.
- dagmar88
- Zeer actief
Asta schreef: Wel een beetje selectief stuk als anderen wel antwoord krijgen

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat gaan.Asta schreef:Wat een geselectief gemod, ik maak in een topic weken terug melding van laster 0,0 reactie ondanks het aanvinken, en hier voila foetsie.Suske schreef:Even jouw punt vier.silvester schreef:Ik zou het niet doen:
1: in gezonde honden snij je niet.
2: het heeft toch wel medische gevolgen
3: het gedrag kan ook negatief veranderen
4: je weet dat teven loops worden, dus waarom een dier aanschaffen om het vervolgens met de scapel te gaan veranderen. (Neem dan geen hond)
5: het is onomkeerdaar.
Lompe uitspraak.
We hadden een zeer volwassen en behoorlijk macho Mechel reu en na informatie ingewonnen te hebben besloten een teefje te nemen.
Niet wetende dat Cas zo snel achteruit zou gaan.
Misschien is het handig als je iets meer nadenkt voordat je dingen als jouw punt vier neerplempt.
*verwijderd door moderator*
Ben er wel weer klaar mee.
We gaan rustig de opties bekijken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als je hond er zo'n last van heeft zou ik voor castreren kiezen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Maar heeft de hond er zelf echt last van?marian* schreef:Als je hond er zo'n last van heeft zou ik voor castreren kiezen.
Geen schijndrachten verder toch?
Ze wordt bitcheriger naar andere honden in de aanloop en erna.
Dat had Senna ook en dat is na de castratie erger geworden (dat bitcherige).
Senna was ook 3 toen ze gecastreerd werd.
Als het 'alleen maar' het bitcherige is, dan zou ik het niet doen, omdat je een grote kans hebt dat dit heftiger wordt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
v. 't Brabantse Bont schreef:
Als het 'alleen maar' het bitcherige is, dan zou ik het niet doen, omdat je een grote kans hebt dat dit heftiger wordt.
Dat is ook waar, maar het verschilt per hond ook denk ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
nathalie71
Die chip heb ik toen bij Dydo gehad (reu)en dat scheen wel vergelijkbaar te zijn met een echte castratie.Maar als ze dat voor teven niet hebben of alleen een soort van prik-pil dan heb je er denk ik weinig aan.
Het is denk ik maar net wat je eigen gevoel je het meest ingeeft.
Lastige keus,je hebt voorstanders,tegenstanders,voordelen en nadelen.
Ik zou het niet weten.
Het is denk ik maar net wat je eigen gevoel je het meest ingeeft.
Lastige keus,je hebt voorstanders,tegenstanders,voordelen en nadelen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena is ook wat mokkig voor de loopsheid en erna ja tuurlijk want die kerels die willen wel wat meer dan snuffelen en daar is ze niet van gediend...
Dat vind ik nou niet voor mij een reden om haar te laten castreren.
Dat vind ik nou niet voor mij een reden om haar te laten castreren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Ja, het is alleen zo jammer dat een castratie niet terug te draaien is.marian* schreef:Dat is ook waar, maar het verschilt per hond ook denk ik.v. 't Brabantse Bont schreef:
Dus dadelijk wordt je teef (nog?) heftiger tegenover andere honden en dat was eigenlijk juist waarom je haar hebt laten castreren...
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Snap je het dilemma?v. 't Brabantse Bont schreef:Ja, het is alleen zo jammer dat een castratie niet terug te draaien is.marian* schreef:Dat is ook waar, maar het verschilt per hond ook denk ik.v. 't Brabantse Bont schreef:
Dus dadelijk wordt je teef (nog?) heftiger tegenover andere honden en dat was eigenlijk juist waarom je haar hebt laten castreren...
En dan thuis een gecastreerd teefje erbij dat alles mag?